Oke, dus de oogarts wist het niet. En een stelletje internetgebruikers moeten het wel weten?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:59 schreef theSummoner het volgende:
Al gedaan. Die zei dat ze niet kon bepalen wát het was omdat het oog maar een reactie op wat voor irritatie dan ook kan geven: rood worden en er geïrriteerd uitzien. Ze heeft druppels voorgeschreven die ik inmiddels weer voor andere druppels ingewisseld heb op instigatie van m'n huisarts. Het haalt allemaal bar wenig uit...
De ts is volgens zijn profiel een man!!!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:59 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik roep ook maar iets ongefundeerds, zoals zovelen op fok.
Bovendien, misschien is TS wel een vrouw in de overgang..
Heb je er nu minder last van dan anders?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 20:10 schreef theSummoner het volgende:
Wat doe ik niet? Draag ze al een maand niet meer...uit eigen initiatief dus.
Extra aanmaak van adertjes? Dat klinkt me niet helemaal natuurlijk in de oren.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:46 schreef Christine het volgende:
[..]
Als je lenzen draagt, dan zijn dat ingegroeide adertjes omdat je ogen te weinig zuurstof krijgen. Meteen uit doen die dingen en overstappen op een leuk brilletje cq harde lenzen, want dat gaat nooit meer weg.
OMG als je niet weet waar je het over hebt, zeg dan niksquote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:00 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Extra aanmaak van adertjes? Dat klinkt me niet helemaal natuurlijk in de oren.
Wat mij logischer lijkt:
doordat jouw ogen minder traanvocht aanmaken dan die van andere mensen, drijft de lens op een kleiner laagje vocht. Door dit alles wordt het oog sneller geïrriteerd en krijgt het minder makkelijk zuurstof aangevoerd van de buitenlucht.
Dit lost "het oog" op door de adertjes (of het echt adertjes zijn, weet ik niet, ljikt me niet, het lijken me eerder slagadertjes aangezien ze rood zijn) te verwijden en dat is te zien.
Van extra ingroei/aanmaak van aderen heb ik zelf nog nooit gehoord.
Dat je last hebt van je ogen na een korte slaap, komt waarschijnlijk doordat je ogen dan ook minder herstel hebben ondergaan: overdags staat je oog bloot aan allerlei schadelijke invloeden, hiervan kan het herstellen tijdens de nacht.
En nóg zo'n geweldige reactiequote:Op zaterdag 24 juni 2006 18:50 schreef Hanneke1983 het volgende:
Kan het niet zo zijn omdat je niet knippert als je slaapt het traanvocht opdroogd endat je daarom droge ogen krijgt?
quote:Op zaterdag 24 juni 2006 19:18 schreef Christine het volgende:
[..]
OMG als je niet weet waar je het over hebt, zeg dan niks!
Slagadertjes in je oog![]()
![]()
. Ik heb lang niet meer zo gelachen als vandaag, bedankt
.
PS, TS kijk hier eens: Door lenzen ingegroeide bloedvaatjes in mijn oog!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |