wat voor schilder dan,quote:Op woensdag 21 juni 2006 16:27 schreef Lod het volgende:
[..]
Ik meende dat Hitler een iets ander soort schilder was
Liegebeest, dat is G.W Bushquote:Op woensdag 21 juni 2006 15:43 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
[..]
nee gekkie, dat was winston churchill
Nee joh, dat was Vinnie Jones.quote:
Misschien moeten we de maker van het housewitz filmpje toch meer waarderen, hij wist dat soort dingen tenminste.quote:Op woensdag 21 juni 2006 17:07 schreef Tyler..Durden het volgende:
Ach, ik heb een keer aan de klas moeten uitleggen wat de holocaust was.
Wat een achterlijke idioten zitten er in jouw klas zegquote:Op woensdag 21 juni 2006 15:20 schreef AffenStrudel het volgende:
Vandaag is weer een dag der domme opmerkingen.
We hadden dus geschiedenis, over de NSDAP enz, en dat je "Mein Kampf" niet vertaald met"Mijn kamp". Na de verbaasde gezichten en het harkerig gelach van de minder heldere lichten in de klas vertelt de docent verder. Blablabla enz, overdat Adolf ook een hekel had aan communisten enz. Sommigen wisten niet wat communisten waren (, trouwens) dus ging het daarover verder en hoe Karl Marx,het boek "Das kapital" heeft geschreven en zo het communisme zo een beetje is begonnen.
Maargoed, opeens vraagt een jongen "ja en die marx had toch ook vet veel kampen gebouwd met gas enzo en een rasistisch boek geschreven?". Dom natuurlijk. We gaan weer verder over Hitler en dezelfde jongen onderbreekt onmiddelijk met de vraag "waneer is Hitler doodgegaan?" , waarop het antwoord volgt en de jongen vraagt "waarom heeft hij zich toen door het hoofd geschoten?"
!
En ik doe dus VWO![]()
![]()
Ligt niet aan je klasgenoten, ligt aan die school van je. Geschiedenis moet meer in de aandacht komen.quote:Op woensdag 21 juni 2006 15:20 schreef AffenStrudel het volgende:
Vandaag is weer een dag der domme opmerkingen.
We hadden dus geschiedenis, over de NSDAP enz, en dat je "Mein Kampf" niet vertaald met"Mijn kamp". Na de verbaasde gezichten en het harkerig gelach van de minder heldere lichten in de klas vertelt de docent verder. Blablabla enz, overdat Adolf ook een hekel had aan communisten enz. Sommigen wisten niet wat communisten waren (, trouwens) dus ging het daarover verder en hoe Karl Marx,het boek "Das kapital" heeft geschreven en zo het communisme zo een beetje is begonnen.
Maargoed, opeens vraagt een jongen "ja en die marx had toch ook vet veel kampen gebouwd met gas enzo en een rasistisch boek geschreven?". Dom natuurlijk. We gaan weer verder over Hitler en dezelfde jongen onderbreekt onmiddelijk met de vraag "waneer is Hitler doodgegaan?" , waarop het antwoord volgt en de jongen vraagt "waarom heeft hij zich toen door het hoofd geschoten?"
!
En ik doe dus VWO![]()
![]()
Dat was toch ook in de tweede wereldoorlog? Toen de duitsers voor Moskou stonden en vanwege de sneeuw niet verder konden?quote:Op woensdag 21 juni 2006 17:13 schreef descendent1 het volgende:
Triest ja...
Ik moest vandaag nog een HAVO 4 klas uitleggen wat de Koude oorlog was..![]()
Mwah 't scheelt maar 16 jaar. Ik vind zoiets geen domme opmerking hoor, wat zegt 'n jaartal nou. Dat is toch niet het belangrijkste. En nogmaals, scholen zouden hier wat aan moeten doen. Veel meer geschiedenis geven, die kids komen zelf natuurlijk niet aan de feiten zoals jaartallen e.d.quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:42 schreef Foxxy het volgende:
Een havo-4 leerling laatst:
"De Eerste Wereldoorlog was toch in 1930?"
Hitler is nergens begraven. Hij is gecremeerd en daarna is z'n as over de Elbe uitgestrooid zodat er geen vereringsplaats van 'm was.quote:Op woensdag 21 juni 2006 15:34 schreef zatoichi het volgende:
Karl Marx, niet normaal meer zijn graf, wat een kitsch! Maar wel een aanrader
[afbeelding]
highgate cemetary in London.
Waar Hitler ligt begraven weet ik niet, maar over zijn bunker schijnt nu een vrij anonieme parkeerplaats te zijn gebouwd, als het goed is staat er wel een bordje, maar men wil voorkomen dat allerlei neo-nazi's daar een beetje Hitler gaan vereren.
Geeft niet dat mensen het jaartal niet precies weten, maar er 16 jaar naast zitten?quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:55 schreef Taurus het volgende:
[..]
Mwah 't scheelt maar 16 jaar. Ik vind zoiets geen domme opmerking hoor, wat zegt 'n jaartal nou. Dat is toch niet het belangrijkste. En nogmaals, scholen zouden hier wat aan moeten doen. Veel meer geschiedenis geven, die kids komen zelf natuurlijk niet aan de feiten zoals jaartallen e.d.
Ja is ook 'n beetje veel, maar ik vind dat dus de schuld van het onderwijs.quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:21 schreef Foxxy het volgende:
[..]
Geeft niet dat mensen het jaartal niet precies weten, maar er 16 jaar naast zitten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |