quote:
Ik slaap bijna nooit beroerd, maar met volle maan wel inderdaadquote:Op dinsdag 28 november 2006 15:10 schreef MouseOver het volgende:
Die laatste alinea is een geruststelling, ik heb vorige week m'n motorrijbewijs gehaald
Het weer heeft voornamelijk invloed op m'n humeur en niet zozeer op andere dingen. En volle maan, dan kan ik voor geen meter slapen
Hoe's het trouwens met roeji?
Ja!quote:Op dinsdag 28 november 2006 15:25 schreef MouseOver het volgende:
Whehe, die verplichtingen allemaal nietwaar?
Lang leve de prikpil (en dus niet meer ongesteld wordenquote:Op dinsdag 28 november 2006 14:54 schreef freecell het volgende:
Hoihoi.
Ik lees net ergens dat ADHD bij vrouwen nog wat extra nadelen heeft
Zo wordt PMS fors verergerd door ADHD, verklaart een boel![]()
Ik ben altijd een emotioneel wrak de dag voor ik ongesteld moet worden
Oja, het weer kan me helemaal wild maken. Vooral omslag van het weer. Dan word ik enorm onrustig en kriegelig.quote:Zijn jullie ook zo beïnvloedbaar door het weer? Ik word altijd best wel wild als er bijvoorbeeld storm in de lucht zit.
Bedoelt hij niet ADD?quote:Ik kwam laatst een ADHD-er tegen die tegen mij zei dat hij anders ADHD had, omdat het ín zijn hoofd zat en niet zo naar buiten kwam, dus dat het denken in zijn hoofd chaotisch en ADHD was, dat hij geen rust vond in zijn hoofd en dat ik meer druk overkwam en rondsprong.
Join the club, ik kan zowel fysiek stuiteren als in mn kop. Dan kan ik er misschien voor anderen, stil bijzitten. Maar dan ben ik ik mn kop een orkaan van kracht 20 ofzo. En idd niet met 1 ding, maar met 20 dingen.quote:Helaas is het in mijn hoofd óók een chaos. Ik heb af en toe het gevoel dat er vier verschillende hoempapabands en muziekcorpsen door mijn hoofd marcheren, kruislings door elkaar, die allemaal een ander kutliedje spelen
Geheel mee eens. Ik heb gemerkt dat (meestal, ook niet altijd. Vooral als ik moe ben dan is het waardeloos) mijn reactievermogen en opmerkingsvermogen veel beter zijn dan bij 'normale' mensen. Ik ben dan ook een enorme pietlut op sommige dingen. Het is ook vaak alsof ik het voel aankomen. Een extra zintuig ofzoquote:Nog even een citaat over ADHD-ers die vaak gevaar opzoeken:
"Zie daarbij niet over het hoofd, dat gevaar een relatief begrip is. Door hun hoge reactiesnelheid, hun vermogen om op alles tegelijk te letten en hun hoge intelligentie zijn "gevaarlijke" activiteiten voor deze ADHD'ers vaak minder gevaarlijk dan voor anderen het doen van de dagelijkse boodschappen"
Nog gefeliciteerd!!!quote:Op dinsdag 28 november 2006 15:10 schreef MouseOver het volgende:
Die laatste alinea is een geruststelling, ik heb vorige week m'n motorrijbewijs gehaald
Het weer heeft voornamelijk invloed op m'n humeur en niet zozeer op andere dingen. En volle maan, dan kan ik voor geen meter slapen
Hoe's het trouwens met roeji?
Jeps, herkenbaar. Vind het soms op hartkloppingen lijken, alsof je bloeddruk enorm stijgt en dan voel je dat zo in je borstkast. Zo'n zenuwachtig gevoel. Kan t niet echt omschrijven.quote:Op dinsdag 28 november 2006 15:14 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik slaap bijna nooit beroerd, maar met volle maan wel inderdaad
Motorrijbewijs? en dat zou ik dus niet doen met mijn ADHDGoed van je dat jij het wel kan
Ik heb vandaag weer zo'n dag, zo'n dag dat ik eigenlijk vanalles moet doen, maar dat ik met allerlei geluiden en afleidingen in en buiten mijn hoofd zit te FOK!ken.
Ik ben hyper, heb dat typische gevoel ergens in mijn borstkas, zo'n typisch ontrustig gevoel (iemand die dat kent?) dat ik leuke dingen moet doen en schreeuwen en stampen en lachen en heel hard gitaarspelen
Afstuderen is kut
Ja, dat dusquote:Op dinsdag 28 november 2006 18:12 schreef Roeji het volgende:
[..]
Jeps, herkenbaar. Vind het soms op hartkloppingen lijken, alsof je bloeddruk enorm stijgt en dan voel je dat zo in je borstkast. Zo'n zenuwachtig gevoel. Kan t niet echt omschrijven.![]()
Mijn leven was voor mijn diagnose ADHD ook al een tamelijke puinzooi. Ik heb de diagnose vrij laat gekregen. Al op de basisschool waen er eens wat observatoren op mijn school die meteen aangaven dat ik waarschijnlijk MBD (jaja, toen was het nog MBD) had.quote:Op woensdag 29 november 2006 00:46 schreef Cellofaan het volgende:
Ohja. Werden jullie gelukkiger van de diagnose ADD? Mijn leven is tot nu toe één opeenhoping van frustraties om alles wat ik wil maar wat niet lukt. Ik bedoel dus dat je dan eindelijk toe kunt geven dat je het écht niet kunt, of zo.
quote:Op woensdag 29 november 2006 08:30 schreef freecell het volgende:
ik was niet de enige gek.
Ik snap dat van dat groene en blauwe wel, hoor! Ik probeerde eerst normaal te doen, mee uit gaan, naar school, enz enz. Op gegeven moment had ik geen zin meer want het kostte zoveel energie en ik moest zoveel moeite doen om te doen alsof ik het leuk vond (RAAR). En ik snapte maar niet waarom iedereen er zo weinig moeite mee had, met al die dingen. En toen stopte ik en kwam ik mijn bed niet meer uit. En nu heb ik mijn vwo-diploma en studeer ik in Utrecht en ik had het voornemen van; Nú gaat alles veranderen, maar helaas helaas, ijdele hoop.quote:Op woensdag 29 november 2006 08:30 schreef freecell het volgende:
[..]
Mijn leven was voor mijn diagnose ADHD ook al een tamelijke puinzooi. Ik heb de diagnose vrij laat gekregen. Al op de basisschool waen er eens wat observatoren op mijn school die meteen aangaven dat ik waarschijnlijk MBD (jaja, toen was het nog MBD) had.
Mijn ouders hebben er toen op aangedrongen dat de school daar iets mee zou doen, die hebben dat vertikt (ik had een rotschool). Toen ik uiteindelijk 16 was geworden, volledig in de war was, ook nog eens in de puberteit kwam en totaal niet meer snapte waarom niemand van mijn klasgenootjes mij aardig vond, waarom ik anders nadacht, anders was en anders reageerde op dingen en waarom ik nou nooit eens een middag rustig in een hoekje kon zitten.
Toen ik als inmiddels diepdepressieve puber bij een psychiater belandde, was de diagnose ADHD redelijk snel gesteld, ik was een behoorlijk overduidelijk geval geloof ikIk was alleen niet (nooit) agressief naar anderen en dat is waarschijnlijk de oorzaak van de late diagnosticering geweest. (de agressie was er wel soms, maar richtte zich altijd op mezelf, gelukkig heb ik nu andere manieren om mij af te reageren
).
Ik was op dat moment wel blij met de dagnose, ik was niet totaal gestoord, er waren meer mensen die raar waren, ik was niet de enige gek.
niet als ik echt weer heel verdrietig ben, omdat ik weer eens een avond van plan was geweest om rustig te zijn in een bepaald gezelschap en heeeel erg mijn best gedaan heb, en er dan toch weer iemand een flauwe opmerking over mijn druk-zijn maakt, of ik toch weer begin te hyperen, dan heb ik er niet zoveel aan om de sticker ADHD te hebben, dan voel ik me gewoon kut en dan baal ik.
En de volgende keer prober ik het dan weer. Probeer ik weer om rustig te zijn en alleen nuttige dingen te zeggen.... En nooit gaat het helemaal goed.
Groen proberen te zijn, omdat iedereen groen is, terwijl je eigenlijk blauw bent. En de groene mensen, die groen zijn van zichzelf, en daar geen enkele moeite voor hoeven doen. De groene mensen die mij dan uitlachen omdat ze blauw zien blauw ben, terwijl ik wel mijn best doe.
Laat ook maar, ik word onbegrijpelijk
Dus gelukkiger van de diagnose? nee, ik denk het niet, maar soms is de diagnose wel handig om aan jezelf en aan anderen uit te leggen waarom je af en toe wat rondspringt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |