abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 6 september 2006 @ 14:08:06 #151
95752 crew  Chell
Kluns
pi_41548673
Ik heb juist een enorm sociaal leven. Heerlijk! Ik heb tot in november echt al van alles gepland staan
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 15 september 2006 @ 11:15:10 #152
95752 crew  Chell
Kluns
pi_41829294
Godsamme waarom gaat het nou altijd mis op werk. Waarom ziet nou niemand dat ik écht gewoon heel erg mijn best doe, maar anders denk!!!!
Grrrr

vrijdag 15 september 2006 @ 18:12:24 #153
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_41840458
zow -chefke- zit weer op ritalin ipv clondine wat een k*t middel is dat zegt blehhh! heb sinds ik gestopt ben met clonidine eindelijk het gevoel dak weer leef ipv van als een slaap zoembie door het leven te gaan!

owja de adhd <-> adhd relatie( 3+maanden) loopt nog steeds perfect !!! echt super om mekaar zo goed te begrijpen !!!!
  vrijdag 15 september 2006 @ 18:27:47 #154
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_41840842
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 18:12 schreef -chefke- het volgende:
zow -chefke- zit weer op ritalin ipv clondine wat een k*t middel is dat zegt blehhh! heb sinds ik gestopt ben met clonidine eindelijk het gevoel dak weer leef ipv van als een slaap zoembie door het leven te gaan!

owja de adhd <-> adhd relatie( 3+maanden) loopt nog steeds perfect !!! echt super om mekaar zo goed te begrijpen !!!!
Het scheelt je tenminste wel weer "dat had ik je gisteren toch gezegd, zat je weer niet te luisteren "-gezeik.

Ofwel ze begrijpt je, ofwel ze vraagt zich af of ze het wel echt gezegd heeft en zichzelf niet vergist
Vampire Romance O+
  vrijdag 15 september 2006 @ 19:30:29 #155
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_41842975
Ik ben gestopt met de ritalin voor een weekje. Doe een test van een week met schildklierhormoon om te kijken of daardoor onder andere mn fibromyalgie-klachten gaan afnemen.
Totnutoe niks dan positief resultaat. Ik ben een stuk rustiger, geen rebounds, geen gestuiter, geen stuk chagrijn als de ritalin uitgewerkt is. En ... veel minder pijn. Een nadeel, ik ben zo moe als een hond. Vanmorgen dan toch 1 tablet ritalin genomen aangezien ik anders met mn kop op mn stuur verder was gereden (voor zolang je zo kunt rijden...). Dat ging allemaal prima. Ritalin is voor mij toch af en toe een antislaapmiddel overdag voor al als ik me moet concentreren. Ik kan namelijk ook na inname van 2 tabletten relaxed op bed gaan liggen en een halve dag wegmaffen.

Ik ga dus fijn door met deze test/proef. Ik ben blij dat mn huisarts zo ruimdenkend is. Al had hij zijn bedenkingen erover.Als het de rest van de week zo blijft doorgaan, dan schroef ik mn ritalin echt drastisch terug of stop ik ermee als mn moeheid minder word.

Ik houd jullie wel op de hoogte van de resultaten. Alhoewel het volgens mij nog niet wetenschappelijk bewezen is, maar wel al vaker iets van heb gehoord, kan er dus een samenhang zijn tussen adhd en schildklierproblemen. Ik zoek een dezer dagen de link even op waar ik dat gelezen heb. Ik meen op het adhdforum van impuls ofzo.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_42439081
Het gaat goeeeeed

School is super tof.
Nieuwe bandje is veel rustiger.
Kriebels in mijn buik...

Brian is vroholijk
PS4 online: micro_nl
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 09:00:25 #157
63411 Roeji
pi_42447147
goed te horen!!! Heerlijk toch dat positieve nieuws.

Ik ben inmiddels een week of 3 al gestopt met de ritalin. Ik slik het alleen 's morgensvroeg op de dagen dat ikzelf naar mn werk moet rijden. Dat is ongeveer 1 a 2 keer per week. Puur voor mn eigen veiligheid, ik knikker nogal graag in slaap in de auto en verveel me te pletter op die langere ritten. Dus 2 ritalinnetjes doen dan hun trucje en houden me wakker en geconcentreerd.

Ik moet zeggen dat ik me zonder de ritalin beter voel, niet meer zo plastic en gemaakt. Ik voelde me de laatste tijd een gevangene van de regelmaat die ik me oplegde doordat ik wat meer nadacht voor ik iets deed. Ik werd er gewoon nerveus van. Ook was ik een stuk chagrijn als de ritalin uitgewerkt was. Nu gelukkig niet meer.

Nadeel is wel dat ik nu weer vrolijk ben aan het stuiteren en neuriën en wiebelen op mn werk. Maar dat interesseert me dus niet meer. Als de anderen er last van hebben dan doen ze maar oordopjes in of negeren het maar. Dat krijg ik tenslotte ook steeds van 1 collega te horen als ik me irriteer aan het omgevingslawaai terwijl ik net lekker gefocust bezig ben met pietluttig pruts- en precies-werk.
Ook is de chaos in mn huis gruwelijk aan t toe nemen. Zoals het zo leuk op hersenstorm.nl staat: bewaar je servies bij je servies en je dvd's bij je dvd's (of iets dergelijks)
Nu heb ik mn servies wel daar staan waar het moet. Maar bijvoorbeeld mn dvd's zwerven door het hele huis, kassabonnetjes vind ik ook overal net als kleding en papierwerk van mn werk. En kleine briefjes met aantekeningen of telefoonnummers (van wie? joost mag t weten). De briefjes chaos heb ik afgelopen week al aardig opgeruimd. Mijn methode, schrijf alle kleine briefjes over op 1 groot vel. En type dat vervolgens (uiteraard weken later ) een keertje over en sla het op je pc op. En gegarandeert als ik 2 maanden verder ben, zoek ik me mottig naar mn briefjes en ben ik vergeten dat t op mn pc staat.
Ach ja, ik ben het zoeken naar spullen gewend. Het kost alleen erg veel tijd.

Ik ga nog eens wat doen. Uiteraard weer een korte dag met veel te veel 'gepland' (in gedachten) om te gaan en moeten doen.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_42447866
Weet hier iemand info over het herkennen van ADD bij kinderen/pubers te vinden?
Sanity is (not) statistical
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:08:53 #159
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42448573
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 09:00 schreef Roeji het volgende:
-knip-
Mooi

Komt het uit als ik je komende zaterdag (14de) met een bezoekje vereer om je je hier logerende rotzooi incl de beloofde florijnen terug te bezorgen? en je chaos natuurlijk even te bewonderen
Vampire Romance O+
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:21:40 #160
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42448842
Ik ben verliefd

En nu ben ik natuurlijk superhyper, maar wel lekker hyper
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:27:27 #161
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42448971
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:21 schreef Yoni het volgende:
Ik ben verliefd

Vlinderts

Slecht voor de eetlust, dat wel weer.
Vampire Romance O+
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:02:20 #162
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42449659
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:27 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Vlinderts

Slecht voor de eetlust, dat wel weer.
Geen last van.. helaas
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:03:11 #163
63411 Roeji
pi_42449677
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:08 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Mooi

Komt het uit als ik je komende zaterdag (14de) met een bezoekje vereer om je je hier logerende rotzooi incl de beloofde florijnen terug te bezorgen? en je chaos natuurlijk even te bewonderen
ehmmm eigenlijk niet. Ik moet zowel dinsdag als donderdag onder het mes (die ezels kunnen niet 2 dingen tegelijk in t ziekenhuis ) en vrees dat ik dan dus nog plat lig.
Ik ben maandag in heerlen tegen het middaguur , misschien dat ik t dan ergens kan ophalen? Ik weet niet of je thuis bent of aan de studie of t werk?

Laat maar wat weten, komt in orde. Maakt niet uit of ze nu nog een week of wat langer liggen. Ik heb ze niet gemist
Ik ben zo blij, zo blij
pi_42450040
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:21 schreef Yoni het volgende:
Ik ben verliefd

Jij ook al
PS4 online: micro_nl
pi_42496925
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 10:26 schreef Maeghan het volgende:
Weet hier iemand info over het herkennen van ADD bij kinderen/pubers te vinden?
Hiero : http://www.levente.nl/kinderen.htm
  zondag 8 oktober 2006 @ 23:11:31 #166
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42497079
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 12:03 schreef Roeji het volgende:

[..]

ehmmm eigenlijk niet. Ik moet zowel dinsdag als donderdag onder het mes (die ezels kunnen niet 2 dingen tegelijk in t ziekenhuis ) en vrees dat ik dan dus nog plat lig.
Ik ben maandag in heerlen tegen het middaguur , misschien dat ik t dan ergens kan ophalen? Ik weet niet of je thuis bent of aan de studie of t werk?

Laat maar wat weten, komt in orde. Maakt niet uit of ze nu nog een week of wat langer liggen. Ik heb ze niet gemist
Nee, dan ben ik op school denk ik.. is niet helemaal duidelijk hoe het gaat lopen maar reken er maar niet op.

Het komt nog wel
Vampire Romance O+
  maandag 9 oktober 2006 @ 07:48:44 #167
63411 Roeji
pi_42502415
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 23:11 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Nee, dan ben ik op school denk ik.. is niet helemaal duidelijk hoe het gaat lopen maar reken er maar niet op.

Het komt nog wel
Owkee. Komt goed
Ik ben zo blij, zo blij
  Hoofdredactie Fotografie maandag 9 oktober 2006 @ 13:17:17 #168
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42508561
Had vandaag een examen, keihard geleerd... heb ik een pc daar die continu ratelt (harddisk geratel), niet af en toe even..nee echt continu dus. En je zit vlak naast die pc daar, dus je hoort het ook echt goed.

Dág concentratie. Dág examen

Hebben jullie nou ook last van dat soort dingen? Ik werd echt een beetje gek daar van dat geluid, wilde ook echt weg, kon het niet uit m'n gedachten bannen zeg maar.
  maandag 9 oktober 2006 @ 16:21:20 #169
63411 Roeji
pi_42514128
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 13:17 schreef Yoni het volgende:
Had vandaag een examen, keihard geleerd... heb ik een pc daar die continu ratelt (harddisk geratel), niet af en toe even..nee echt continu dus. En je zit vlak naast die pc daar, dus je hoort het ook echt goed.

Dág concentratie. Dág examen

Hebben jullie nou ook last van dat soort dingen? Ik werd echt een beetje gek daar van dat geluid, wilde ook echt weg, kon het niet uit m'n gedachten bannen zeg maar.
Zeer herkenbaar, een vlieg kan me zelfs kompleet over de rooie helpen, als ik me probeer te concentreren. Is zo dubbel, de ene keer kunnen ze mn stoel onder mn kont uithalen dan heb ik het nog niet in de gaten. En de volgende keer word ik pislink door een pietluttig geluidje.
En hoe harder ik mn best ga doen om het uit te bannen, hoe beter ik het hoor en des te meer irritante geluiden hoor ik dan.

Ik hoop dat je toch je examen gehaald hebt.
Ik ben zo blij, zo blij
  Hoofdredactie Fotografie maandag 9 oktober 2006 @ 17:29:54 #170
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42516251
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 16:21 schreef Roeji het volgende:

[..]

Zeer herkenbaar, een vlieg kan me zelfs kompleet over de rooie helpen, als ik me probeer te concentreren. Is zo dubbel, de ene keer kunnen ze mn stoel onder mn kont uithalen dan heb ik het nog niet in de gaten. En de volgende keer word ik pislink door een pietluttig geluidje.
En hoe harder ik mn best ga doen om het uit te bannen, hoe beter ik het hoor en des te meer irritante geluiden hoor ik dan.

Ik hoop dat je toch je examen gehaald hebt.
Ja, dat heb ik dus ook... ik kon dat geluid van die pc nu echt niet uitbannen en wilde maar 1 ding: zo snel mogelijk weg. Heb nog een tijd m'n oor dichtgehouden, maar ja dat helpt natuurlijk ook voor geen meter

Heb m'n examen niet gehaald (Microsoft examen, dus uitslag verschijnt meteen) en voor mijn gevoel dus echt puur door het gebrek aan concentratie. Kon het niet voor elkaar krijgen de vragen en antwoorden goed te lezen en er echt goed over na te denken....
  maandag 9 oktober 2006 @ 18:54:55 #171
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_42519343
sinds ik ritalin slik kunnen ze met 80 man om me heen herie maken ik kan me concentreren heerlijk.

beetje jammer dat mijn bloeddruk nu 140 96 is ofzo dus das ook niet zow goed morgen naar de shrink terug.
  maandag 9 oktober 2006 @ 20:31:31 #172
63411 Roeji
pi_42522728
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:29 schreef Yoni het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik dus ook... ik kon dat geluid van die pc nu echt niet uitbannen en wilde maar 1 ding: zo snel mogelijk weg. Heb nog een tijd m'n oor dichtgehouden, maar ja dat helpt natuurlijk ook voor geen meter

Heb m'n examen niet gehaald (Microsoft examen, dus uitslag verschijnt meteen) en voor mijn gevoel dus echt puur door het gebrek aan concentratie. Kon het niet voor elkaar krijgen de vragen en antwoorden goed te lezen en er echt goed over na te denken....
He verdorie, dat zijn ook nog niet de goedkoopste examens. Ik ken het gevoel, en ritalin of geen ritalin. Ik blijf me aan dat soort dingen ergeren. En het gaat dan ook van kwaad naar erger. Eerst is het een ding wat stoort en vervolgens hoor je echt alles. Tot de ademhaling van iemand anders die je enorm gaat storen.
Ik ben zo blij, zo blij
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:10:45 #173
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42539754
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 20:31 schreef Roeji het volgende:

[..]

He verdorie, dat zijn ook nog niet de goedkoopste examens. Ik ken het gevoel, en ritalin of geen ritalin. Ik blijf me aan dat soort dingen ergeren. En het gaat dan ook van kwaad naar erger. Eerst is het een ding wat stoort en vervolgens hoor je echt alles. Tot de ademhaling van iemand anders die je enorm gaat storen.
Ja idd..ademhaling heb ik soms ook last van Of het geluid van iemand die iets aan het eten is.. vre-se-lijk! Geen idee of het met ritalin minder is, gebruik dat niet dus. Wel 'fijn' dat het herkenbaar is

Volgende week herkansing en dan hopelijk een minder herriemakende machine. En gelukkig betaalt de baas
  woensdag 11 oktober 2006 @ 09:32:31 #174
63411 Roeji
pi_42568747
Oh etensgeluiden, juk. Snurken is ook zoiets. Of tikken met de voeten of trommelen op tafel. Het idiote is dat ik dus zelf vaak zit te wiebelen ofzo en dat irriteerd niet.

Succes volgende week!!
Ik ben zo blij, zo blij
pi_42579220
Iemand tips voor leertechnieken voor een scholier met ws. ADD? Met name het leren van vocabulaire en grammatica. Iedere tip is welkom.
Sanity is (not) statistical
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')