Het scheelt je tenminste wel weer "dat had ik je gisteren toch gezegd, zat je weer niet te luisterenquote:Op vrijdag 15 september 2006 18:12 schreef -chefke- het volgende:
zow -chefke- zit weer op ritalin ipv clondine wat een k*t middel is dat zegt blehhh! heb sinds ik gestopt ben met clonidine eindelijk het gevoel dak weer leef ipv van als een slaap zoembie door het leven te gaan!
owja de adhd <-> adhd relatie( 3+maanden) loopt nog steeds perfect !!! echt super om mekaar zo goed te begrijpen !!!!
Mooiquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 09:00 schreef Roeji het volgende:
-knip-
Vlindertsquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:21 schreef Yoni het volgende:
Ik ben verliefd![]()
En nu ben ik natuurlijk superhyper, maar wel lekker hyper
Geen last van.. helaasquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:27 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Vlinderts![]()
Slecht voor de eetlust, dat wel weer.
ehmmm eigenlijk niet. Ik moet zowel dinsdag als donderdag onder het mes (die ezels kunnen niet 2 dingen tegelijk in t ziekenhuisquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:08 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Mooi
Komt het uit als ik je komende zaterdag (14de) met een bezoekje vereer om je je hier logerende rotzooi incl de beloofde florijnen terug te bezorgen? en je chaos natuurlijk even te bewonderen
Jij ook alquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:21 schreef Yoni het volgende:
Ik ben verliefd![]()
En nu ben ik natuurlijk superhyper, maar wel lekker hyper
Hiero : http://www.levente.nl/kinderen.htmquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 10:26 schreef Maeghan het volgende:
Weet hier iemand info over het herkennen van ADD bij kinderen/pubers te vinden?
Nee, dan ben ik op school denk ik.. is niet helemaal duidelijk hoe het gaat lopen maar reken er maar niet op.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:03 schreef Roeji het volgende:
[..]
ehmmm eigenlijk niet. Ik moet zowel dinsdag als donderdag onder het mes (die ezels kunnen niet 2 dingen tegelijk in t ziekenhuis) en vrees dat ik dan dus nog plat lig.
Ik ben maandag in heerlen tegen het middaguur , misschien dat ik t dan ergens kan ophalen? Ik weet niet of je thuis bent of aan de studie of t werk?
Laat maar wat weten, komt in orde. Maakt niet uit of ze nu nog een week of wat langer liggen. Ik heb ze niet gemist![]()
Owkee. Komt goedquote:Op zondag 8 oktober 2006 23:11 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Nee, dan ben ik op school denk ik.. is niet helemaal duidelijk hoe het gaat lopen maar reken er maar niet op.
Het komt nog wel
Zeer herkenbaar, een vlieg kan me zelfs kompleet over de rooie helpen, als ik me probeer te concentreren. Is zo dubbel, de ene keer kunnen ze mn stoel onder mn kont uithalen dan heb ik het nog niet in de gaten. En de volgende keer word ik pislink door een pietluttig geluidje.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:17 schreef Yoni het volgende:
![]()
Had vandaag een examen, keihard geleerd... heb ik een pc daar die continu ratelt (harddisk geratel), niet af en toe even..nee echt continu dus. En je zit vlak naast die pc daar, dus je hoort het ook echt goed.
Dág concentratie. Dág examen![]()
![]()
Hebben jullie nou ook last van dat soort dingen? Ik werd echt een beetje gek daar van dat geluid, wilde ook echt weg, kon het niet uit m'n gedachten bannen zeg maar.
Ja, dat heb ik dus ook... ik kon dat geluid van die pc nu echt niet uitbannen en wilde maar 1 ding: zo snel mogelijk weg. Heb nog een tijd m'n oor dichtgehouden, maar ja dat helpt natuurlijk ook voor geen meterquote:Op maandag 9 oktober 2006 16:21 schreef Roeji het volgende:
[..]
Zeer herkenbaar, een vlieg kan me zelfs kompleet over de rooie helpen, als ik me probeer te concentreren. Is zo dubbel, de ene keer kunnen ze mn stoel onder mn kont uithalen dan heb ik het nog niet in de gaten. En de volgende keer word ik pislink door een pietluttig geluidje.![]()
En hoe harder ik mn best ga doen om het uit te bannen, hoe beter ik het hoor en des te meer irritante geluiden hoor ik dan.
Ik hoop dat je toch je examen gehaald hebt.
He verdorie, dat zijn ook nog niet de goedkoopste examens. Ik ken het gevoel, en ritalin of geen ritalin. Ik blijf me aan dat soort dingen ergeren. En het gaat dan ook van kwaad naar erger. Eerst is het een ding wat stoort en vervolgens hoor je echt alles. Tot de ademhaling van iemand anders die je enorm gaat storen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 17:29 schreef Yoni het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik dus ook... ik kon dat geluid van die pc nu echt niet uitbannen en wilde maar 1 ding: zo snel mogelijk weg. Heb nog een tijd m'n oor dichtgehouden, maar ja dat helpt natuurlijk ook voor geen meter![]()
Heb m'n examen niet gehaald (Microsoft examen, dus uitslag verschijnt meteen) en voor mijn gevoel dus echt puur door het gebrek aan concentratie. Kon het niet voor elkaar krijgen de vragen en antwoorden goed te lezen en er echt goed over na te denken....
Ja idd..ademhaling heb ik soms ook last vanquote:Op maandag 9 oktober 2006 20:31 schreef Roeji het volgende:
[..]
He verdorie, dat zijn ook nog niet de goedkoopste examens. Ik ken het gevoel, en ritalin of geen ritalin. Ik blijf me aan dat soort dingen ergeren. En het gaat dan ook van kwaad naar erger. Eerst is het een ding wat stoort en vervolgens hoor je echt alles. Tot de ademhaling van iemand anders die je enorm gaat storen.![]()
Tot het laatste uitstellen en dan onder grote druk erinstampenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:45 schreef Maeghan het volgende:
Iemand tips voor leertechnieken voor een scholier met ws. ADD? Met name het leren van vocabulaire en grammatica. Iedere tip is welkom.
Nou, toch wel. Alleen moet hij dan wel écht een goed punt willen halen. Je weet zelf wat voor een oerkracht mogelijk is.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 21:35 schreef Maeghan het volgende:
Ehm. Niet echt een bruikbaar advies voor je puberende buurjongen die bijles krijgt van je moeder helaas. Maar toch bedankt, ik zei zelf dat iedere tip welkom was! =P
Maar als je op het laatst begint zit alles in je korte termijn geheugen. Voor het proefwerk weet je het dan, maar een week later ben je het kwijt. En als je later tentamens krijgt die over 1 heel boek gaan (500+ blz) red je het niet 1 dag van tevoren. Mijn advies: Maak een planning. Maandag leer je hoofdstuk 1, dinsdag hoofdstuk 2, etc. Zorg voor lucht in de planning en plan niet teveel op 1 dag. Er kan vanalles tussenkomen, ongetwijfeld ben je na 10 minuten leren al weer afgeleid, denk je "nu ff Fokken" en voor je het weet is het 2 uur later. Trek je terug op je kamer, maak je bureau leeg (wordt je minder afgeleid). Blijft lastig, ik zelf word vooral afgeleid door allerlei irrelevante gedachten in mijn hoofd, al ga ik in een lege kamer met alleen 1 krukje zitten. Probeer je aan de planning te houden, hang de planning met plakband op je deur (anders raak je hem kwijt). Ik ben sowieso een fan van plannen, want als ik niet precies iedere dag weet wat ik moet doen en of ik het wel op tijd afkrijg, raak ik in paniek. Maar ik weet dan ook niet of ik ADHD heb, diverse mensern hebben mij er op gewezen dat het mogelijk een lichte mate van autisme zou kunnen zijn. Dat schijnt soms op ADHD te ljken. Ik had die link zelf nooit gelegd, bij autisten denk ik eerder aan hele stille teruggetrokken mensen die nooit wat zeggen, niet naar hyperactieve figuren die soms de oren van je kop lullen. Maar ik dwaal af, nu weer On Topic. Plannen, plannen en nog eens plannen. Plan realistisch, je leert vanzelf hoeveel je op 1 dag kunt leren, inclusief weggegooide tijd door afleiding. Maak een samenvatting. Dat maakt de stof compacter, en het samenvatten zelf is ook weer leerzaam. Heb je daar geen tijd voor, kopieer dan de samenvatting van een slimme medeleerling.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 21:40 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Nou, toch wel. Alleen moet hij dan wel écht een goed punt willen halen. Je weet zelf wat voor een oerkracht mogelijk is.
Ik haalde er negens mee. Bij de proefwerken die ik wilde halen tenminste.
Het is niet voor mij hoor, maar voor m'n buurjongen. En die zal het stadium dat ie 500+ p moet leren niet gaan bereiken denk ik, dus dat is het probleem niet. M'n moeder plant nu de taken per week voor hem, de omvang van de taken is omlaag en hij hoeft hetn u zelf niet in te delen.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 21:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Maar als je op het laatst begint zit alles in je korte termijn geheugen. Voor het proefwerk weet je het dan, maar een week later ben je het kwijt.
En als je later tentamens krijgt die over 1 heel boek gaan (500+ blz) red je het niet 1 dag van tevoren.
Maar nu ik het zo lees, toch even wel over mezelf:quote:Mijn advies: Maak een planning. Maandag leer je hoofdstuk 1, dinsdag hoofdstuk 2, etc. Zorg voor lucht in de planning en plan niet teveel op 1 dag. Er kan vanalles tussenkomen, ongetwijfeld ben je na 10 minuten leren al weer afgeleid, denk je "nu ff Fokken" en voor je het weet is het 2 uur later. Trek je terug op je kamer, maak je bureau leeg (wordt je minder afgeleid). Blijft lastig, ik zelf word vooral afgeleid door allerlei irrelevante gedachten in mijn hoofd, al ga ik in een lege kamer met alleen 1 krukje zitten. Probeer je aan de planning te houden, hang de planning met plakband op je deur (anders raak je hem kwijt). Ik ben sowieso een fan van plannen, want als ik niet precies iedere dag weet wat ik moet doen en of ik het wel op tijd afkrijg, raak ik in paniek. Maar ik weet dan ook niet of ik ADHD heb, diverse mensern hebben mij er op gewezen dat het mogelijk een lichte mate van autisme zou kunnen zijn. Dat schijnt soms op ADHD te ljken. Ik had die link zelf nooit gelegd, bij autisten denk ik eerder aan hele stille teruggetrokken mensen die nooit wat zeggen, niet naar hyperactieve figuren die soms de oren van je kop lullen. Maar ik dwaal af, nu weer On Topic. Plannen, plannen en nog eens plannen. Plan realistisch, je leert vanzelf hoeveel je op 1 dag kunt leren, inclusief weggegooide tijd door afleiding. Maak een samenvatting. Dat maakt de stof compacter, en het samenvatten zelf is ook weer leerzaam. Heb je daar geen tijd voor, kopieer dan de samenvatting van een slimme medeleerling.
Dit is zo herkenbaar. Vooral dat plannen en je eraan houden. Dat sociale stukje ook. Alleen die lege buro wat minder. Dat gaat met buien, het ene moment ligt er een laag van 10cm dik aan papier en troep en werk ik vrolijk door. Terwijl het volgende moment ik helemaal nerveus ervan wordt en dus eerst een opruimactie houd, met alle 'afdwaal-gevolgen' van dien.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 22:22 schreef Maeghan het volgende:
Knip
Komt mij redelijk bekend voor. Op de door jou genoemde autisme-test scoorde ik ook vrij hoog, iets van 32. Zelfs toen ik 'm nog een keer deed en probeerde wat sociaal wenselijker te antwoorden zonder de waarheid al te zeer geweld aan te doen, kwam ik nog steeds op 28. Maar zo'n test is lastig, en het is ook een kwestie van interpretatie. Er stond bijv. een vraag in of je liever alleen werkte, of met anderen. Maar bedoelen ze dan dat je jouw werkpakket alleen doet, of echt alleen in de zin van helemaal geen collega's hebben. Maar bij andere vragen had ik het omgekeerde: ik vond mijzelf altijd best diplomatiek, maar van anderen hoor ik nu ineens dat ik altijd erg direct ben (en soms zelfs bot), en dat ik een fijne neus heb om juist op het verkeerde moment een foute opmerking te plaatsen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 00:29 schreef Maeghan het volgende:
Mja, ik heb plekken waar ik troep kan verdragen en waar ik geen troep kan verdragen. De vloer en de linkerhelft van m'n bureau moeten leeg. Op de rechterhelft kan ik het redelijk hebben, ik trek een lijn bij mijn postbakjes. Op m'n werk maak ik een chaos van het bureau, daar kan ik het wel hebben, alleen helaas is dat een kantoor met 1 bureau wat we met z'n allen gebruiken. Mensen zijn dan niet zo blij dat ik letterlijk zo'n vier meter aan bureau in beslag neem in m'n eentje, maar ze zijn er wel aan gewend. Meestal schuiven ze het gewoon opzij (met een diepe zucht).
Die test op Fok kwam ik ook vrij hoog mee ja. Ik schrok er eigenlijk wel van. Tenminste, ik schrok er niet van dat ik zo hoog kwam, maar toen andere mensen met hun scores kwamen, die ik heel laag vond, dacht ik wel even 'goh, blijkbaar is toch niet iedereen zo'. Ik vond helemaal niet dat ik bijzondere dingen ingevuld had en ik dacht 'ja hoor, met zo'n test is natuurlijk iedereen autistisch'. Maar dat bleek toch niet zo te zijn. Maar twee mensen die hoger scoorden geloof ik, waarvan één autist.
Contacten onderhouden kan ik ook niet goed. Contacten leggen op zich wel. Zolang het geen belangrijke situatie is praat ik makkelijk. Zodra het ergens om draait wordt het moeilijker. Vriendschappen? Tja, wegwerpvriendschappen wel ja. Even intensief contact met een persoon en dan weer 'vriendschaphoppen'. Nu heb ik vrienden die ofwel net zo sociaal incapabel zijn als ik, ook al is dat op een heel andere manier, of vrienden die begrip op kunnen brengen voor mijn rare kuren en er doorheen prikken. Maar dat zijn er niet veel dus. Ik heb zelf ook heel erg de neiging om me op één persoon te richten. Mijn ouders verweten me als kind al dat ik me aan mensen vastklampte en dat er dan verder niemand meer bestond. Zo'n vriendschap heb ik momenteel niet, maar heb nog steeds sterk die neiging.
Hoe zijn jullie in nieuwe situaties? Ik werk nu bijna vier jaar op dezelfde plek en merk dat ik erg veel moeite heb met nieuwe dingen. Iedere verandering staat me tegen in het begin, nieuwe mensen mag ik in eerste instantie sowieso niet, nieuwe apparatuur vind ik bij voorbaat kut, etc. Inmiddels weet ik dat van mezelf en lukt het aardig om die negatieve gevoelens een beetje in de hand te houden, maar erg avontuurlijk ben ik nog steeds niet. Inwerken vind ik ook een gruwel en ik heb altijd erg veel moeite gehad met afscheid nemen van situaties (zelfs vervelende situaties). Ofwel ik sluit het af en voel er niets bij (maar dan mag ook niemand er meer over praten, dan word ik boos), ofwel ik blijf eindeloos zwelgen in zelfmedelijden en doe er alles aan om de situatie te rekken. Helemaal normaal kan het nooit op een of andere manier. Dat is dan weer iets wat ik altijd meer associeerde met autisme: de neiging tot structuur, orde en vooral herhaling. Ik kan mezelf er ook niet echt toe zetten om nieuwe films te kijken bijvoorbeeld. Ik heb denk ik nog zo'n 40 dvd's die ik nooit gezien heb, die me heel leuk lijken, maar als ik dan een film wil kijken zijn alle films die ik al ken opeens veel interessanter. Als ik wat nieuws kijk is dat dan altijd weer iets wat ik al ken op een andere manier: boek gelezen, een acteur of thema waar ik door gefascineerd ben, of een vervolgdeel. Met boeken heb ik hetzelfde probleem. En als ik al aan een nieuw boek begin lees ik het meestal niet uit, of ik moet vier keer opnieuw beginnen omdat ik niet meer weet waar het over ging, en loopt het vaak uit op een Harry Potter episode (=alle boeken lezen, films kijken, fanfic lezen, fansites kijken, etc.).
Dure ritjes dan.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 16:05 schreef MouseOver het volgende:
Ik heb ook dat stratenprobleem. En ik ben taxichauffeur
en heb geen navigator
*mental image*quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:54 schreef Roeji het volgende:
Ik weet niet hoe vaak zowel hij als ik ergens bij een bank ofzo aan de balie zijn blijven 'hangen' omdat de pen die we in onze zak hadden gestoken aan zo'n koordje vast zat. Echt idioot.
Ja ja lach maar. Je moest eens weten hoe rood een mens dan kan kleurenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |