abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 6 september 2006 @ 14:08:06 #151
95752 crew  Chell
Kluns
pi_41548673
Ik heb juist een enorm sociaal leven. Heerlijk! Ik heb tot in november echt al van alles gepland staan
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 15 september 2006 @ 11:15:10 #152
95752 crew  Chell
Kluns
pi_41829294
Godsamme waarom gaat het nou altijd mis op werk. Waarom ziet nou niemand dat ik écht gewoon heel erg mijn best doe, maar anders denk!!!!
Grrrr

vrijdag 15 september 2006 @ 18:12:24 #153
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_41840458
zow -chefke- zit weer op ritalin ipv clondine wat een k*t middel is dat zegt blehhh! heb sinds ik gestopt ben met clonidine eindelijk het gevoel dak weer leef ipv van als een slaap zoembie door het leven te gaan!

owja de adhd <-> adhd relatie( 3+maanden) loopt nog steeds perfect !!! echt super om mekaar zo goed te begrijpen !!!!
  vrijdag 15 september 2006 @ 18:27:47 #154
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_41840842
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 18:12 schreef -chefke- het volgende:
zow -chefke- zit weer op ritalin ipv clondine wat een k*t middel is dat zegt blehhh! heb sinds ik gestopt ben met clonidine eindelijk het gevoel dak weer leef ipv van als een slaap zoembie door het leven te gaan!

owja de adhd <-> adhd relatie( 3+maanden) loopt nog steeds perfect !!! echt super om mekaar zo goed te begrijpen !!!!
Het scheelt je tenminste wel weer "dat had ik je gisteren toch gezegd, zat je weer niet te luisteren "-gezeik.

Ofwel ze begrijpt je, ofwel ze vraagt zich af of ze het wel echt gezegd heeft en zichzelf niet vergist
Vampire Romance O+
  vrijdag 15 september 2006 @ 19:30:29 #155
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_41842975
Ik ben gestopt met de ritalin voor een weekje. Doe een test van een week met schildklierhormoon om te kijken of daardoor onder andere mn fibromyalgie-klachten gaan afnemen.
Totnutoe niks dan positief resultaat. Ik ben een stuk rustiger, geen rebounds, geen gestuiter, geen stuk chagrijn als de ritalin uitgewerkt is. En ... veel minder pijn. Een nadeel, ik ben zo moe als een hond. Vanmorgen dan toch 1 tablet ritalin genomen aangezien ik anders met mn kop op mn stuur verder was gereden (voor zolang je zo kunt rijden...). Dat ging allemaal prima. Ritalin is voor mij toch af en toe een antislaapmiddel overdag voor al als ik me moet concentreren. Ik kan namelijk ook na inname van 2 tabletten relaxed op bed gaan liggen en een halve dag wegmaffen.

Ik ga dus fijn door met deze test/proef. Ik ben blij dat mn huisarts zo ruimdenkend is. Al had hij zijn bedenkingen erover.Als het de rest van de week zo blijft doorgaan, dan schroef ik mn ritalin echt drastisch terug of stop ik ermee als mn moeheid minder word.

Ik houd jullie wel op de hoogte van de resultaten. Alhoewel het volgens mij nog niet wetenschappelijk bewezen is, maar wel al vaker iets van heb gehoord, kan er dus een samenhang zijn tussen adhd en schildklierproblemen. Ik zoek een dezer dagen de link even op waar ik dat gelezen heb. Ik meen op het adhdforum van impuls ofzo.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_42439081
Het gaat goeeeeed

School is super tof.
Nieuwe bandje is veel rustiger.
Kriebels in mijn buik...

Brian is vroholijk
PS4 online: micro_nl
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 09:00:25 #157
63411 Roeji
pi_42447147
goed te horen!!! Heerlijk toch dat positieve nieuws.

Ik ben inmiddels een week of 3 al gestopt met de ritalin. Ik slik het alleen 's morgensvroeg op de dagen dat ikzelf naar mn werk moet rijden. Dat is ongeveer 1 a 2 keer per week. Puur voor mn eigen veiligheid, ik knikker nogal graag in slaap in de auto en verveel me te pletter op die langere ritten. Dus 2 ritalinnetjes doen dan hun trucje en houden me wakker en geconcentreerd.

Ik moet zeggen dat ik me zonder de ritalin beter voel, niet meer zo plastic en gemaakt. Ik voelde me de laatste tijd een gevangene van de regelmaat die ik me oplegde doordat ik wat meer nadacht voor ik iets deed. Ik werd er gewoon nerveus van. Ook was ik een stuk chagrijn als de ritalin uitgewerkt was. Nu gelukkig niet meer.

Nadeel is wel dat ik nu weer vrolijk ben aan het stuiteren en neuriën en wiebelen op mn werk. Maar dat interesseert me dus niet meer. Als de anderen er last van hebben dan doen ze maar oordopjes in of negeren het maar. Dat krijg ik tenslotte ook steeds van 1 collega te horen als ik me irriteer aan het omgevingslawaai terwijl ik net lekker gefocust bezig ben met pietluttig pruts- en precies-werk.
Ook is de chaos in mn huis gruwelijk aan t toe nemen. Zoals het zo leuk op hersenstorm.nl staat: bewaar je servies bij je servies en je dvd's bij je dvd's (of iets dergelijks)
Nu heb ik mn servies wel daar staan waar het moet. Maar bijvoorbeeld mn dvd's zwerven door het hele huis, kassabonnetjes vind ik ook overal net als kleding en papierwerk van mn werk. En kleine briefjes met aantekeningen of telefoonnummers (van wie? joost mag t weten). De briefjes chaos heb ik afgelopen week al aardig opgeruimd. Mijn methode, schrijf alle kleine briefjes over op 1 groot vel. En type dat vervolgens (uiteraard weken later ) een keertje over en sla het op je pc op. En gegarandeert als ik 2 maanden verder ben, zoek ik me mottig naar mn briefjes en ben ik vergeten dat t op mn pc staat.
Ach ja, ik ben het zoeken naar spullen gewend. Het kost alleen erg veel tijd.

Ik ga nog eens wat doen. Uiteraard weer een korte dag met veel te veel 'gepland' (in gedachten) om te gaan en moeten doen.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_42447866
Weet hier iemand info over het herkennen van ADD bij kinderen/pubers te vinden?
Sanity is (not) statistical
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:08:53 #159
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42448573
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 09:00 schreef Roeji het volgende:
-knip-
Mooi

Komt het uit als ik je komende zaterdag (14de) met een bezoekje vereer om je je hier logerende rotzooi incl de beloofde florijnen terug te bezorgen? en je chaos natuurlijk even te bewonderen
Vampire Romance O+
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:21:40 #160
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42448842
Ik ben verliefd

En nu ben ik natuurlijk superhyper, maar wel lekker hyper
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:27:27 #161
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42448971
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:21 schreef Yoni het volgende:
Ik ben verliefd

Vlinderts

Slecht voor de eetlust, dat wel weer.
Vampire Romance O+
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:02:20 #162
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42449659
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:27 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Vlinderts

Slecht voor de eetlust, dat wel weer.
Geen last van.. helaas
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:03:11 #163
63411 Roeji
pi_42449677
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:08 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Mooi

Komt het uit als ik je komende zaterdag (14de) met een bezoekje vereer om je je hier logerende rotzooi incl de beloofde florijnen terug te bezorgen? en je chaos natuurlijk even te bewonderen
ehmmm eigenlijk niet. Ik moet zowel dinsdag als donderdag onder het mes (die ezels kunnen niet 2 dingen tegelijk in t ziekenhuis ) en vrees dat ik dan dus nog plat lig.
Ik ben maandag in heerlen tegen het middaguur , misschien dat ik t dan ergens kan ophalen? Ik weet niet of je thuis bent of aan de studie of t werk?

Laat maar wat weten, komt in orde. Maakt niet uit of ze nu nog een week of wat langer liggen. Ik heb ze niet gemist
Ik ben zo blij, zo blij
pi_42450040
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:21 schreef Yoni het volgende:
Ik ben verliefd

Jij ook al
PS4 online: micro_nl
pi_42496925
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 10:26 schreef Maeghan het volgende:
Weet hier iemand info over het herkennen van ADD bij kinderen/pubers te vinden?
Hiero : http://www.levente.nl/kinderen.htm
  zondag 8 oktober 2006 @ 23:11:31 #166
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42497079
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 12:03 schreef Roeji het volgende:

[..]

ehmmm eigenlijk niet. Ik moet zowel dinsdag als donderdag onder het mes (die ezels kunnen niet 2 dingen tegelijk in t ziekenhuis ) en vrees dat ik dan dus nog plat lig.
Ik ben maandag in heerlen tegen het middaguur , misschien dat ik t dan ergens kan ophalen? Ik weet niet of je thuis bent of aan de studie of t werk?

Laat maar wat weten, komt in orde. Maakt niet uit of ze nu nog een week of wat langer liggen. Ik heb ze niet gemist
Nee, dan ben ik op school denk ik.. is niet helemaal duidelijk hoe het gaat lopen maar reken er maar niet op.

Het komt nog wel
Vampire Romance O+
  maandag 9 oktober 2006 @ 07:48:44 #167
63411 Roeji
pi_42502415
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 23:11 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Nee, dan ben ik op school denk ik.. is niet helemaal duidelijk hoe het gaat lopen maar reken er maar niet op.

Het komt nog wel
Owkee. Komt goed
Ik ben zo blij, zo blij
  Hoofdredactie Fotografie maandag 9 oktober 2006 @ 13:17:17 #168
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42508561
Had vandaag een examen, keihard geleerd... heb ik een pc daar die continu ratelt (harddisk geratel), niet af en toe even..nee echt continu dus. En je zit vlak naast die pc daar, dus je hoort het ook echt goed.

Dág concentratie. Dág examen

Hebben jullie nou ook last van dat soort dingen? Ik werd echt een beetje gek daar van dat geluid, wilde ook echt weg, kon het niet uit m'n gedachten bannen zeg maar.
  maandag 9 oktober 2006 @ 16:21:20 #169
63411 Roeji
pi_42514128
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 13:17 schreef Yoni het volgende:
Had vandaag een examen, keihard geleerd... heb ik een pc daar die continu ratelt (harddisk geratel), niet af en toe even..nee echt continu dus. En je zit vlak naast die pc daar, dus je hoort het ook echt goed.

Dág concentratie. Dág examen

Hebben jullie nou ook last van dat soort dingen? Ik werd echt een beetje gek daar van dat geluid, wilde ook echt weg, kon het niet uit m'n gedachten bannen zeg maar.
Zeer herkenbaar, een vlieg kan me zelfs kompleet over de rooie helpen, als ik me probeer te concentreren. Is zo dubbel, de ene keer kunnen ze mn stoel onder mn kont uithalen dan heb ik het nog niet in de gaten. En de volgende keer word ik pislink door een pietluttig geluidje.
En hoe harder ik mn best ga doen om het uit te bannen, hoe beter ik het hoor en des te meer irritante geluiden hoor ik dan.

Ik hoop dat je toch je examen gehaald hebt.
Ik ben zo blij, zo blij
  Hoofdredactie Fotografie maandag 9 oktober 2006 @ 17:29:54 #170
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42516251
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 16:21 schreef Roeji het volgende:

[..]

Zeer herkenbaar, een vlieg kan me zelfs kompleet over de rooie helpen, als ik me probeer te concentreren. Is zo dubbel, de ene keer kunnen ze mn stoel onder mn kont uithalen dan heb ik het nog niet in de gaten. En de volgende keer word ik pislink door een pietluttig geluidje.
En hoe harder ik mn best ga doen om het uit te bannen, hoe beter ik het hoor en des te meer irritante geluiden hoor ik dan.

Ik hoop dat je toch je examen gehaald hebt.
Ja, dat heb ik dus ook... ik kon dat geluid van die pc nu echt niet uitbannen en wilde maar 1 ding: zo snel mogelijk weg. Heb nog een tijd m'n oor dichtgehouden, maar ja dat helpt natuurlijk ook voor geen meter

Heb m'n examen niet gehaald (Microsoft examen, dus uitslag verschijnt meteen) en voor mijn gevoel dus echt puur door het gebrek aan concentratie. Kon het niet voor elkaar krijgen de vragen en antwoorden goed te lezen en er echt goed over na te denken....
  maandag 9 oktober 2006 @ 18:54:55 #171
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_42519343
sinds ik ritalin slik kunnen ze met 80 man om me heen herie maken ik kan me concentreren heerlijk.

beetje jammer dat mijn bloeddruk nu 140 96 is ofzo dus das ook niet zow goed morgen naar de shrink terug.
  maandag 9 oktober 2006 @ 20:31:31 #172
63411 Roeji
pi_42522728
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:29 schreef Yoni het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik dus ook... ik kon dat geluid van die pc nu echt niet uitbannen en wilde maar 1 ding: zo snel mogelijk weg. Heb nog een tijd m'n oor dichtgehouden, maar ja dat helpt natuurlijk ook voor geen meter

Heb m'n examen niet gehaald (Microsoft examen, dus uitslag verschijnt meteen) en voor mijn gevoel dus echt puur door het gebrek aan concentratie. Kon het niet voor elkaar krijgen de vragen en antwoorden goed te lezen en er echt goed over na te denken....
He verdorie, dat zijn ook nog niet de goedkoopste examens. Ik ken het gevoel, en ritalin of geen ritalin. Ik blijf me aan dat soort dingen ergeren. En het gaat dan ook van kwaad naar erger. Eerst is het een ding wat stoort en vervolgens hoor je echt alles. Tot de ademhaling van iemand anders die je enorm gaat storen.
Ik ben zo blij, zo blij
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:10:45 #173
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42539754
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 20:31 schreef Roeji het volgende:

[..]

He verdorie, dat zijn ook nog niet de goedkoopste examens. Ik ken het gevoel, en ritalin of geen ritalin. Ik blijf me aan dat soort dingen ergeren. En het gaat dan ook van kwaad naar erger. Eerst is het een ding wat stoort en vervolgens hoor je echt alles. Tot de ademhaling van iemand anders die je enorm gaat storen.
Ja idd..ademhaling heb ik soms ook last van Of het geluid van iemand die iets aan het eten is.. vre-se-lijk! Geen idee of het met ritalin minder is, gebruik dat niet dus. Wel 'fijn' dat het herkenbaar is

Volgende week herkansing en dan hopelijk een minder herriemakende machine. En gelukkig betaalt de baas
  woensdag 11 oktober 2006 @ 09:32:31 #174
63411 Roeji
pi_42568747
Oh etensgeluiden, juk. Snurken is ook zoiets. Of tikken met de voeten of trommelen op tafel. Het idiote is dat ik dus zelf vaak zit te wiebelen ofzo en dat irriteerd niet.

Succes volgende week!!
Ik ben zo blij, zo blij
pi_42579220
Iemand tips voor leertechnieken voor een scholier met ws. ADD? Met name het leren van vocabulaire en grammatica. Iedere tip is welkom.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 15:52:56 #176
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_42579507
Mensen hier die op de pleysierschool in den haag zitten ?
  woensdag 11 oktober 2006 @ 20:39:57 #177
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_42588779
Zow heb in overleg de dosis ritalin omlaag gegooid en nu voel ik me weer beetje normaal bloedruk is weer binnen de perken die was een beetje te hoog!!!

en de ADHD + ADHD relatie tussen mij en desire loopt nog steeds als een zonnetje

4 maanden en 1dagje
  woensdag 11 oktober 2006 @ 21:03:09 #178
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42589733
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 15:45 schreef Maeghan het volgende:
Iemand tips voor leertechnieken voor een scholier met ws. ADD? Met name het leren van vocabulaire en grammatica. Iedere tip is welkom.
Tot het laatste uitstellen en dan onder grote druk erinstampen
Vampire Romance O+
pi_42591205
Ehm. Niet echt een bruikbaar advies voor je puberende buurjongen die bijles krijgt van je moeder helaas. Maar toch bedankt, ik zei zelf dat iedere tip welkom was! =P
  woensdag 11 oktober 2006 @ 21:40:23 #180
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42591447
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 21:35 schreef Maeghan het volgende:
Ehm. Niet echt een bruikbaar advies voor je puberende buurjongen die bijles krijgt van je moeder helaas. Maar toch bedankt, ik zei zelf dat iedere tip welkom was! =P
Nou, toch wel. Alleen moet hij dan wel écht een goed punt willen halen. Je weet zelf wat voor een oerkracht mogelijk is.

Ik haalde er negens mee. Bij de proefwerken die ik wilde halen tenminste.
Vampire Romance O+
pi_42591784
Ja, dat ken ik wel, het eruit persen omdat je MOET (en dan een week lang 'wollig' zijn, maar ok).

Maar het gaat om een jongen die inmiddels na drie jaar Engels nog niet op het niveau van einde brugklas is eigenlijk en die bijgespijkerd moet worden. Engels is toch wel heel belangrijk tegenwoordig, niet dat je zegt 'ach jongen, laat maar vallen als hetn iet lukt'. Maar het is niet iets wat je er even op het laatste moment instampt dus, drie jaar kennis. De school vermoedde dus wel ADD, maar heeft die diagnose laten varen na een observatie en hem verder ook nergens meer mee geholpen. Maar als ie geen ADD heeft, heeft ie wel iets wat er verrot veel op lijkt zal ik maar zeggen.
pi_42592039
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 21:40 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Nou, toch wel. Alleen moet hij dan wel écht een goed punt willen halen. Je weet zelf wat voor een oerkracht mogelijk is.

Ik haalde er negens mee. Bij de proefwerken die ik wilde halen tenminste.
Maar als je op het laatst begint zit alles in je korte termijn geheugen. Voor het proefwerk weet je het dan, maar een week later ben je het kwijt. En als je later tentamens krijgt die over 1 heel boek gaan (500+ blz) red je het niet 1 dag van tevoren. Mijn advies: Maak een planning. Maandag leer je hoofdstuk 1, dinsdag hoofdstuk 2, etc. Zorg voor lucht in de planning en plan niet teveel op 1 dag. Er kan vanalles tussenkomen, ongetwijfeld ben je na 10 minuten leren al weer afgeleid, denk je "nu ff Fokken" en voor je het weet is het 2 uur later. Trek je terug op je kamer, maak je bureau leeg (wordt je minder afgeleid). Blijft lastig, ik zelf word vooral afgeleid door allerlei irrelevante gedachten in mijn hoofd, al ga ik in een lege kamer met alleen 1 krukje zitten. Probeer je aan de planning te houden, hang de planning met plakband op je deur (anders raak je hem kwijt). Ik ben sowieso een fan van plannen, want als ik niet precies iedere dag weet wat ik moet doen en of ik het wel op tijd afkrijg, raak ik in paniek. Maar ik weet dan ook niet of ik ADHD heb, diverse mensern hebben mij er op gewezen dat het mogelijk een lichte mate van autisme zou kunnen zijn. Dat schijnt soms op ADHD te ljken. Ik had die link zelf nooit gelegd, bij autisten denk ik eerder aan hele stille teruggetrokken mensen die nooit wat zeggen, niet naar hyperactieve figuren die soms de oren van je kop lullen. Maar ik dwaal af, nu weer On Topic. Plannen, plannen en nog eens plannen. Plan realistisch, je leert vanzelf hoeveel je op 1 dag kunt leren, inclusief weggegooide tijd door afleiding. Maak een samenvatting. Dat maakt de stof compacter, en het samenvatten zelf is ook weer leerzaam. Heb je daar geen tijd voor, kopieer dan de samenvatting van een slimme medeleerling.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_42593233
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 21:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Maar als je op het laatst begint zit alles in je korte termijn geheugen. Voor het proefwerk weet je het dan, maar een week later ben je het kwijt.

En als je later tentamens krijgt die over 1 heel boek gaan (500+ blz) red je het niet 1 dag van tevoren.
Het is niet voor mij hoor, maar voor m'n buurjongen. En die zal het stadium dat ie 500+ p moet leren niet gaan bereiken denk ik, dus dat is het probleem niet. M'n moeder plant nu de taken per week voor hem, de omvang van de taken is omlaag en hij hoeft hetn u zelf niet in te delen.
quote:
Mijn advies: Maak een planning. Maandag leer je hoofdstuk 1, dinsdag hoofdstuk 2, etc. Zorg voor lucht in de planning en plan niet teveel op 1 dag. Er kan vanalles tussenkomen, ongetwijfeld ben je na 10 minuten leren al weer afgeleid, denk je "nu ff Fokken" en voor je het weet is het 2 uur later. Trek je terug op je kamer, maak je bureau leeg (wordt je minder afgeleid). Blijft lastig, ik zelf word vooral afgeleid door allerlei irrelevante gedachten in mijn hoofd, al ga ik in een lege kamer met alleen 1 krukje zitten. Probeer je aan de planning te houden, hang de planning met plakband op je deur (anders raak je hem kwijt). Ik ben sowieso een fan van plannen, want als ik niet precies iedere dag weet wat ik moet doen en of ik het wel op tijd afkrijg, raak ik in paniek. Maar ik weet dan ook niet of ik ADHD heb, diverse mensern hebben mij er op gewezen dat het mogelijk een lichte mate van autisme zou kunnen zijn. Dat schijnt soms op ADHD te ljken. Ik had die link zelf nooit gelegd, bij autisten denk ik eerder aan hele stille teruggetrokken mensen die nooit wat zeggen, niet naar hyperactieve figuren die soms de oren van je kop lullen. Maar ik dwaal af, nu weer On Topic. Plannen, plannen en nog eens plannen. Plan realistisch, je leert vanzelf hoeveel je op 1 dag kunt leren, inclusief weggegooide tijd door afleiding. Maak een samenvatting. Dat maakt de stof compacter, en het samenvatten zelf is ook weer leerzaam. Heb je daar geen tijd voor, kopieer dan de samenvatting van een slimme medeleerling.
Maar nu ik het zo lees, toch even wel over mezelf:

Ik vind het knap, mensen die kunnen plannen. Ik kan planningen maken tot en met, maar ik kan me er gewoon niet aan houden. Schiet gigantisch in de stress van planningen, ik red het nooit, ga te veel op in de details en dan ben ik dus opeens weer twee uur langer bezig met iets of ik krijg van de 15 taken die ik mezelf stel (veel te veel maar ik leer het nooit geloof ik, te veeleisend) hooguit drie af. Ik doe altijd liever 1 ding helemaal en dan hetvolgende, of juist een heleboel dingen tegelijk. En dan bedoel ik dus niet stukje dit, stukje dat, stukje nogwat, maar op hetzelfde moment. Ik ben kampioen tandenpoetsen op een been terwijl ik al brood smerend m'n sokken sta aan te trekken. Ook omdat ik niet kan plannen, omdat hoe laat ik ook opsta (of hoe vroeg), ik altijd tien minuten te laat de deur uitga. Of ik nu ontbijt of niet, douche of niet, m'n tas 's avonds klaarzet of niet, ik ben alitjd te laat omdat ik niet kan inschatten hoe lang ik nodig heb. En ook omdat ik soms even twee minuten op bed zit en dan is het een half uur later.

De briefjes op de deur methode, daar ben ik overigens wel een groot aanhanger van.

Dat van stampen vlak voor een toets, dat was voor mij geen probleem. Ik heb een vrij slecht korte termijngeheugen. Simpele taken als thee zetten e.d. lukken niet goed, ik raak afgeleid etc., ik kan niet onthouden waar ik mee bezig was, weet niet wat ik gisteren gedaan heb en leef echt op m'n agenda. Vandaag heeft m'n moeder de thee maar afgemaakt, gisteren had het zakje er zo lang ingehangen dat het wel koffie leek en vorige week was ik vergeten het strijkijzer uit te zetten. De bel gaat, ik vergeet wat ik aan het doen was en eindig met iets heel anders. Op m'n werk moet ik echt goed opletten soms met wisselgeld teruggeven. Als ik moe ben weet ik echt niet meer wat ik doe, maar in hoeverre dat te maken heeft met gewone vermoeidheid of iets anders, dat durf ik niet te zeggen. Al ben ik volgens mij wel de enige die een keer de fout gemaakt heeft dat ze niet meer wist of iemand met 100 of 200 betaalde, dat was best genant.

Maar dingen die ik gericht moet onthouden blijven altijd heel lang hangen. Jaren geleden bij een supermarkt gewerkt en ik ken nog steeds de streepjescode van de paprikamix uit m'n hoofd. Het lijkt wel alsof alle informatie gelijk opgeslagen wordt, maar alleen de droge info dan.

Ik heb ook buien waarin ik me slecht kan concentreren, maar droge info blijft bij mij heel makkelijk hangen, kost weinig moeite. Lange lappen tekst tikken is geen probleem, lange lappen tekst lezen kan ik ook op zich wel, al heb ik wel de neiging om alinea's te skippen en voel ik me dan erg gejaagd, glijd ik naar de verkeerde regel etc... maar over het algemeen is dat niet zo heel erg.

Dat ik niet helemaal spoor is wat mij betreft duidelijk, maar wat het is? Ik herken veel dingen van ADD, maar heb ze niet zo heftig dat ik niet kan functioneren. Voor m'n gevoel verpruts ik alles, maar objectief gezien is dat helemaal niet waar. Gezien mijn hoge score op autismetests (niet schrikbarend hoog, maar toch zeker een 50% hoger dan gemiddeld), heb ik daar ook wel eens naar gekeken. Sociaal doe ik het niet al te best, ik vergeet vaak interesse in anderen te tonen, ben heel erg egocentrisch, etc. Verder heb ik gigantische problemen met structuur. Ik zie het vaak niet. Ik kan het niet creeren in dingen. Hoewel ik dus vaak een troep maak van dingen, moet dat wel achter gesloten deuren, want ik word helemaal gestoord van een vol bureau. Ik krijg letterlijk hoofdpijn van de stress als m'n bureau rommelig is, het MOET dan strak. Wat dus inhoudt dat alles in de prullenbak of de bovenste lade van mn kast verdwijnt, maar ik moet het niet kunnen zien.

Maar ik lul dus ook makkelijk vijf kwartier in een uur, ben soms verschrikkelijk hyper (al scheelt het matigen van colagebruik aanzienlijk *lol*), en heb aan de ene kant goed inzicht in hoe mesnen 'werken', maar aan de andere kant mis ik heel veel andere dingen ook die andere mensen volkomen logisch vinden en merk wel dat ik anders denk dan anderen soms.

Waar het precies vandaan komt is me een raadsel. En ik vind het dan weer niet belangrijk genoeg er hulp voor te zoeken, want zo'n verknipt hoopje droefenis ben ik ook absoluut weer niet, waar ik blijf er zelf wel over malen.

Dat "ff fokken" is echt funest ja. Ik ging vanmiddag om vijf uur offline namelijk om aan m'n scriptie te werken. Was het plan althans.

[ Bericht 4% gewijzigd door Maeghan op 12-10-2006 23:31:37 ]
  donderdag 12 oktober 2006 @ 08:45:01 #184
63411 Roeji
pi_42601625
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 22:22 schreef Maeghan het volgende:
Knip
Dit is zo herkenbaar. Vooral dat plannen en je eraan houden. Dat sociale stukje ook. Alleen die lege buro wat minder. Dat gaat met buien, het ene moment ligt er een laag van 10cm dik aan papier en troep en werk ik vrolijk door. Terwijl het volgende moment ik helemaal nerveus ervan wordt en dus eerst een opruimactie houd, met alle 'afdwaal-gevolgen' van dien.
Op die autisme test wat laatst in een topic op fok stond, scoorde ik dus ook aardig hoog, maar dat lijkt me te komen doordat adhd en autisme dicht bij elkaar liggen. Ik ben in mijn ogen nl er nog niet zo erg aan toe dat ik sociaal helemaal een teruggetrokken iemand ben en geen contact kan maken. Ik kan alleen geen contacten onderhouden, of niet echt goed.
Ik ben ook enorm goed in de tijd vergeten of niet weten hoe lang ik n og nodig heb. Kom ook steevast 10 a 15 minuten te laat. Mn baas zegt tegenwoordig een kwartier eerder dan dat ik bij hem moet zijn , als we carpoolen
En dat tandenpoetsen en broodsmeren e.d. daar heb ik ook een handje van. Dan ben ik tig dingen tegelijk aan het doen.

Ik word er dus niet goed van de hele tijd dat te laat komen. Ik stoor me er zelf ook aan als anderen te laat zijn op belangrijke afspraken. Maar het lukt me dus (nog) niet om er iets aan te doen.

Ach ja, het zal wel een keer goed komen
Ik ben zo blij, zo blij
pi_42629253
Mja, ik heb plekken waar ik troep kan verdragen en waar ik geen troep kan verdragen. De vloer en de linkerhelft van m'n bureau moeten leeg. Op de rechterhelft kan ik het redelijk hebben, ik trek een lijn bij mijn postbakjes. Op m'n werk maak ik een chaos van het bureau, daar kan ik het wel hebben, alleen helaas is dat een kantoor met 1 bureau wat we met z'n allen gebruiken. Mensen zijn dan niet zo blij dat ik letterlijk zo'n vier meter aan bureau in beslag neem in m'n eentje, maar ze zijn er wel aan gewend. Meestal schuiven ze het gewoon opzij (met een diepe zucht).

Die test op Fok kwam ik ook vrij hoog mee ja. Ik schrok er eigenlijk wel van. Tenminste, ik schrok er niet van dat ik zo hoog kwam, maar toen andere mensen met hun scores kwamen, die ik heel laag vond, dacht ik wel even 'goh, blijkbaar is toch niet iedereen zo'. Ik vond helemaal niet dat ik bijzondere dingen ingevuld had en ik dacht 'ja hoor, met zo'n test is natuurlijk iedereen autistisch'. Maar dat bleek toch niet zo te zijn. Maar twee mensen die hoger scoorden geloof ik, waarvan één autist.

Contacten onderhouden kan ik ook niet goed. Contacten leggen op zich wel. Zolang het geen belangrijke situatie is praat ik makkelijk. Zodra het ergens om draait wordt het moeilijker. Vriendschappen? Tja, wegwerpvriendschappen wel ja. Even intensief contact met een persoon en dan weer 'vriendschaphoppen'. Nu heb ik vrienden die ofwel net zo sociaal incapabel zijn als ik, ook al is dat op een heel andere manier, of vrienden die begrip op kunnen brengen voor mijn rare kuren en er doorheen prikken. Maar dat zijn er niet veel dus. Ik heb zelf ook heel erg de neiging om me op één persoon te richten. Mijn ouders verweten me als kind al dat ik me aan mensen vastklampte en dat er dan verder niemand meer bestond. Zo'n vriendschap heb ik momenteel niet, maar heb nog steeds sterk die neiging.

Hoe zijn jullie in nieuwe situaties? Ik werk nu bijna vier jaar op dezelfde plek en merk dat ik erg veel moeite heb met nieuwe dingen. Iedere verandering staat me tegen in het begin, nieuwe mensen mag ik in eerste instantie sowieso niet, nieuwe apparatuur vind ik bij voorbaat kut, etc. Inmiddels weet ik dat van mezelf en lukt het aardig om die negatieve gevoelens een beetje in de hand te houden, maar erg avontuurlijk ben ik nog steeds niet. Inwerken vind ik ook een gruwel en ik heb altijd erg veel moeite gehad met afscheid nemen van situaties (zelfs vervelende situaties). Ofwel ik sluit het af en voel er niets bij (maar dan mag ook niemand er meer over praten, dan word ik boos), ofwel ik blijf eindeloos zwelgen in zelfmedelijden en doe er alles aan om de situatie te rekken. Helemaal normaal kan het nooit op een of andere manier. Dat is dan weer iets wat ik altijd meer associeerde met autisme: de neiging tot structuur, orde en vooral herhaling. Ik kan mezelf er ook niet echt toe zetten om nieuwe films te kijken bijvoorbeeld. Ik heb denk ik nog zo'n 40 dvd's die ik nooit gezien heb, die me heel leuk lijken, maar als ik dan een film wil kijken zijn alle films die ik al ken opeens veel interessanter. Als ik wat nieuws kijk is dat dan altijd weer iets wat ik al ken op een andere manier: boek gelezen, een acteur of thema waar ik door gefascineerd ben, of een vervolgdeel. Met boeken heb ik hetzelfde probleem. En als ik al aan een nieuw boek begin lees ik het meestal niet uit, of ik moet vier keer opnieuw beginnen omdat ik niet meer weet waar het over ging, en loopt het vaak uit op een Harry Potter episode (=alle boeken lezen, films kijken, fanfic lezen, fansites kijken, etc.).
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 15:11:13 #186
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42642938
Hmm, ik draai voornamelijk platen 20x achter elkaar. Of nog wel vaker.

Op het moment is Burning Times van Inkubus Sukkubus aardig populair hier
Vampire Romance O+
pi_42643131
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 00:29 schreef Maeghan het volgende:
Mja, ik heb plekken waar ik troep kan verdragen en waar ik geen troep kan verdragen. De vloer en de linkerhelft van m'n bureau moeten leeg. Op de rechterhelft kan ik het redelijk hebben, ik trek een lijn bij mijn postbakjes. Op m'n werk maak ik een chaos van het bureau, daar kan ik het wel hebben, alleen helaas is dat een kantoor met 1 bureau wat we met z'n allen gebruiken. Mensen zijn dan niet zo blij dat ik letterlijk zo'n vier meter aan bureau in beslag neem in m'n eentje, maar ze zijn er wel aan gewend. Meestal schuiven ze het gewoon opzij (met een diepe zucht).

Die test op Fok kwam ik ook vrij hoog mee ja. Ik schrok er eigenlijk wel van. Tenminste, ik schrok er niet van dat ik zo hoog kwam, maar toen andere mensen met hun scores kwamen, die ik heel laag vond, dacht ik wel even 'goh, blijkbaar is toch niet iedereen zo'. Ik vond helemaal niet dat ik bijzondere dingen ingevuld had en ik dacht 'ja hoor, met zo'n test is natuurlijk iedereen autistisch'. Maar dat bleek toch niet zo te zijn. Maar twee mensen die hoger scoorden geloof ik, waarvan één autist.

Contacten onderhouden kan ik ook niet goed. Contacten leggen op zich wel. Zolang het geen belangrijke situatie is praat ik makkelijk. Zodra het ergens om draait wordt het moeilijker. Vriendschappen? Tja, wegwerpvriendschappen wel ja. Even intensief contact met een persoon en dan weer 'vriendschaphoppen'. Nu heb ik vrienden die ofwel net zo sociaal incapabel zijn als ik, ook al is dat op een heel andere manier, of vrienden die begrip op kunnen brengen voor mijn rare kuren en er doorheen prikken. Maar dat zijn er niet veel dus. Ik heb zelf ook heel erg de neiging om me op één persoon te richten. Mijn ouders verweten me als kind al dat ik me aan mensen vastklampte en dat er dan verder niemand meer bestond. Zo'n vriendschap heb ik momenteel niet, maar heb nog steeds sterk die neiging.

Hoe zijn jullie in nieuwe situaties? Ik werk nu bijna vier jaar op dezelfde plek en merk dat ik erg veel moeite heb met nieuwe dingen. Iedere verandering staat me tegen in het begin, nieuwe mensen mag ik in eerste instantie sowieso niet, nieuwe apparatuur vind ik bij voorbaat kut, etc. Inmiddels weet ik dat van mezelf en lukt het aardig om die negatieve gevoelens een beetje in de hand te houden, maar erg avontuurlijk ben ik nog steeds niet. Inwerken vind ik ook een gruwel en ik heb altijd erg veel moeite gehad met afscheid nemen van situaties (zelfs vervelende situaties). Ofwel ik sluit het af en voel er niets bij (maar dan mag ook niemand er meer over praten, dan word ik boos), ofwel ik blijf eindeloos zwelgen in zelfmedelijden en doe er alles aan om de situatie te rekken. Helemaal normaal kan het nooit op een of andere manier. Dat is dan weer iets wat ik altijd meer associeerde met autisme: de neiging tot structuur, orde en vooral herhaling. Ik kan mezelf er ook niet echt toe zetten om nieuwe films te kijken bijvoorbeeld. Ik heb denk ik nog zo'n 40 dvd's die ik nooit gezien heb, die me heel leuk lijken, maar als ik dan een film wil kijken zijn alle films die ik al ken opeens veel interessanter. Als ik wat nieuws kijk is dat dan altijd weer iets wat ik al ken op een andere manier: boek gelezen, een acteur of thema waar ik door gefascineerd ben, of een vervolgdeel. Met boeken heb ik hetzelfde probleem. En als ik al aan een nieuw boek begin lees ik het meestal niet uit, of ik moet vier keer opnieuw beginnen omdat ik niet meer weet waar het over ging, en loopt het vaak uit op een Harry Potter episode (=alle boeken lezen, films kijken, fanfic lezen, fansites kijken, etc.).
Komt mij redelijk bekend voor. Op de door jou genoemde autisme-test scoorde ik ook vrij hoog, iets van 32. Zelfs toen ik 'm nog een keer deed en probeerde wat sociaal wenselijker te antwoorden zonder de waarheid al te zeer geweld aan te doen, kwam ik nog steeds op 28. Maar zo'n test is lastig, en het is ook een kwestie van interpretatie. Er stond bijv. een vraag in of je liever alleen werkte, of met anderen. Maar bedoelen ze dan dat je jouw werkpakket alleen doet, of echt alleen in de zin van helemaal geen collega's hebben. Maar bij andere vragen had ik het omgekeerde: ik vond mijzelf altijd best diplomatiek, maar van anderen hoor ik nu ineens dat ik altijd erg direct ben (en soms zelfs bot), en dat ik een fijne neus heb om juist op het verkeerde moment een foute opmerking te plaatsen.

Ook in sociale interactie ben ik niet echt goed. Ik durf best met mensen te praten (ben niet extreem verlegen ofzo), maar daar komen zelden of nooit vriendschappen uit voort. Komt ook wellicht omdat ik niet goed kan luisteren (ben beter in praten), en omdat ik slecht ben in het herkennen van nonverbale communicatie, vooral als deze subtiel is.

Ik hen veel behoefte aan orde en structuur. Ik heb een hekel aan veranderingen, en doe alles altijd hetzelfde. Jammergenoeg ben ik heel chaotisch, dus ik heb een dagtaak aan het orde scheppen in de door mijzelf veroorzaakte chaos. Ik ben niet echt een liefhebber van nieuwe dingen. Ik heb een vast lijstje met recepten voor het avondeten, maar ik probeer nooit iets nieuws. Op vakantie gaan doe ik eigenlijk ook nooit. Nieuwe mensen, vreemd land, raar buitenlands eten. Het zweet breekt me al uit bij de gedachte!

Ook heb ik vaak moeite hoofd- en bijzaken te onderscheiden. Lastig als je een hoofdstuk uit een studieboek wil samenvatten, maar ook op ander gebied. Ik ben deeltijdpostbode en hoewel ik in mijn dorp iedere straat weet te vinden kan ik iemand die de weg vraagt nooit antwoord geven, vooral als de straat die hij zoekt wat verder weg is. Ik zie als het ware wel al die afzonderlijke straten in mijn hoofd, maar niet hoe ze samen het dorp vormen. En als er een memo in de kantine ligt verbeter ik wel alle spelfouten die er in staan, maar vraag me niet waar die memo nou ook alweer over ging! Ik sta bekend als "man van de details", maar de grote lijn zie ik vaak niet.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_42644232
Ja hee, wat je zegt over die straten, dat heb ik dus ook!!! Ik heb nooit het verband hiermee gezien, maar nu je het zegt. Mijn ouders noemen me altijd postduif uit Tsjernobyl, omdat ik dus slecht de weg kan vinden. Nu met autorijden heb ik hetzelfde probleem, ik kan me helemaal de weg niet herinneren. Ik kan de straten voor me zien, maar weet niet waar ze aan elkaar vastzitten. Als ik er eenmaal rijd weet ik wel weer welke kant ik op moet (meestal, maar absoluut geen garantie haha... ), maar de weg uitleggen kan ik dus inderdaad niet. Ook de weg vragen lukt niet goed. Mijn vader legt dan uit, die en die weg, en dan heb je dat en dat gebouw daar staan, en dan kom je op weg x, weet je nog? Eh, nee, zit die daar aan vast dan?

Vorige keer moest ik dus ergens heen en ik had een route uitgedraaid, via de dichtstbijzijnde oprit van de snelweg. Maar ik moest nog even tanken, en dat was dichter bij een andere oprit, maar dan kan ik dus niet meer beredeneren waar ik zit en welke kant ik op moet, dus moest ik toch eerst terug naar die oprit bij m'n huis

Sociale interactie is lollig. Ik ben wel goed met lichaamshoudingen en intonatie, maar niet met expressie. Daar heb ik een enorme blinde vlek voor. Ik schijn het zelf ook niet erg duidelijk te uiten, als ik lach vragen mensen regelmatig of ik boos ben. Maar ik kijk gewoon vrij veel af van wat anderen doen, als ik niet weet wat ik met een situatie moet.

Die vragen van de test vond ik ook niet altijd duidelijk. Inderdaad, alleen werken als in zelfstandig werken of in je eentje werken, dat is heel wat anders.

Ik vind de Johari/Nohari windows wel handig eigenlijk. Dit zijn mijne:
http://kevan.org/nohari?view=IJskonijn
http://kevan.org/johari?view=IJskonijn
Leerzaam om te zien hoe anderen over je denken. Niet altijd even fijn, maar ok.
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:00:36 #189
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42644414
hahaha dat met die straten heb ik ook! Ik woon nu twee jaar in Den Haag en heb nog regelmatig dat ik ergens loop of fiets of met de tram rijd en denk : "Huh! Zit dit aan elkaar vast!"
Naar sommige plekken heb ik ook heel lang bv. omgefietst omdat ik écht niet doorhad hoe dingen zaten
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:05:38 #190
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42644577
Ik heb ook dat stratenprobleem. En ik ben taxichauffeur

en heb geen navigator
Vampire Romance O+
pi_42644676
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 16:05 schreef MouseOver het volgende:
Ik heb ook dat stratenprobleem. En ik ben taxichauffeur

en heb geen navigator
Dure ritjes dan.

Ik was pas nog verdwaald. Ik was ergens geweest en wilde toen weg, maar kon maar een kant op vanaf daar en die kant wist ik de weg niet op. Dus ik dacht ik draai gewoon bij het eerstvolgende kruispunt, maar daar was het erg druk, dusi k dacht ik rijd wel een straatje om. Nou ja, ik had beter moeten weten, want drie keer rechts is bij mij namelijk nooit links en als ik een weg volg die parallel ligt aan een ander komt ie altijd ergens anders uit.

Dus ja hoor, op een gegeven moment geen idee meer waar ik reed natuurlijk. Ik dacht ik rijd wel gewoon rechtdoor tot ik wat herken. Gelukkig heb ik m'n hele leven op Rdam Zuid gewoond, dus de kans dat ik een keer wat herken is vrij groot, maar het heeft me wel wat benzine en tijd gekost. Ik moest natuurlijk nog weg, dus m'n moeder belde al geirriteerd 'of ik nog naar huis kwam'.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:18:56 #192
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42645058
Volgende keer maar een kaart in de auto leggen
Vampire Romance O+
pi_42645426
Ja, ik vergeet iedere keer dat ik een stratenboek moet kopen. Ik zal eens een briefje op m'n deur plakken
  zondag 15 oktober 2006 @ 13:01:26 #194
63411 Roeji
pi_42695008
Oh wat moet ik lachen om deze verhalen. Of ik mezelf hoor
Alhoewel ik wel goed ben met straten, ik vind mn weg eigenlijk altijd wel terug. Ik heb dan ook voor de zekerheid van half europa kaarten in mn auto liggen (mocht ik eens een keer een iets te grote omweg naar huis nemen ).

Bepaalde liedjes grijs draaien doe ik ook. RHCP zijn bij mij de laatste maand favoriet. Dani Califonia en Tell Me en HArd to Concentrate zijn zo ongeveer van mn cd af gedraaid. En idd een keer of 20 achter mekaar gaat me best goed af.
En wat Kramerica schrijft over die orde scheppen in de zelf gecreeerde choas is bij mij ook een enorm probleem. Het kost me zoveel tijd.
Wat ook een groot probleem is, ik kan geen dingen (kleding, papier of oude troep) weggooien. Ook al ligt die kleding al jaaaaaren onaangeraakt in een kast of doos, ik krijg t niet over mn hart om het weg te doen. En waarom??? Geen idee. Mijn gevoel zegt altijd: "misschien kun je het ooit nog eens gebruiken of aandoen of.... ". Nu heb ik verleden week wel een grote stap genomen door zeker 2 vuilniszakken vol kleding weg te doen. Het heeft weken op mn buro's gelegen, verleden week alles gepast (voor zover mogelijk ) en toen ineens alles maar weggedaan. En nog ben ik aan het nadenken of er niet iets tussen is gekomen wat ik nog wilde houden.
Ik voel me soms zo fucked up. Zo twisted, zo'n gestoord iemand. Ik bedoel, ik heb kleding om het hele nederlandse leger een week lang te kleden. Ook al zijn 2 vuilniszakken weggegaan, ik zie geen verschil in mn kast. Er is geen millimeter meer plek gekomen. En toch kan ik geen afscheid nemen van een truitje dat 15 jaar oud is.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_42701084
Dat heb ik dan weer niet. Ik kan soms zo gestresst worden van troep, dan word ik boos op die spullen en dan moeten ze maar weg. Zo, hup, weg spullen. Maar dan interesseert het me ook echt allemaal niet meer, kost het geld, lekker boeiend. Vind m'n moeder het zonde, nou dan gaat zij het maar verkopen of zo, mij boeit het niet meer. Alles moet dan weg. Heb ook vorig jaar een hele volle boodschappentas vol make-up e.d. aan m'n buurmeisje gegeven. Boeken die ik niet wil stuur ik gratis weg, kleren die niet meer passen of versleten zijn gaan in de kledingbak (na veel te lang rondslingeren in m'n kast, maar uiteindelijk). Een keer per jaar of zo gooi ik toch wel een heleboel weg denk ik. Maar daar ben ik dan ook heel rigide in hoor. Als ik iets wil kopen maar ik heb er geen plaats voor, dan gooi ik gewoon iets weg zodat het wel past.

Ik heb wel tics met bijv. pennen en schrijfblokken. Die planten zich ongeveer voort in mijn kast, die BLIJF ik kopen. En sokken. En die kan ik ook niet weggooien, al zitten de gaten erin en hebben ze nooit lekker gezeten.

Vroeger kon ik ook niks weggooien, pas sinds een paar jaar eigenlijk. maar dat is meer omdat m'n vader hetzelfde gedrag vertoont en ik me daaraan ging ergeren, dat ie ieder oud teringlapje en schroefje moest bewaren want 'stel dat ik het nodig heb'. Ik vond het zo belachelijk. Dus vandaar dat ik opeens zoiets had van 'waar ben ik mee bezig?'. Ik weet altijd dat ik er een paar dagen spijt van heb en dan weer vergeet dat ik het uberhaupt had en weggedaan heb. Daar houd ik rekening mee.
  zondag 15 oktober 2006 @ 19:54:52 #196
63411 Roeji
pi_42704009
Oh pennen en schrijfblokken... praat me er niet van. Ik ben dus kleptomanisch wat die dingen betreft. Ik kan er niks aan doen, maar ik ben altijd mijn eigen pennen kwijt als ik ergens ben en 'jat' dan de pen van iemand anders. Het idiote is dat ik het eigenlijk ook zelf niet door heb. Ik schrijf met een geleende pen en stop m dan automatisch in mn zak.
Laatst had ik het daar met mn pa over en die deed/doet hetzelfde. Ik weet niet hoe vaak zowel hij als ik ergens bij een bank ofzo aan de balie zijn blijven 'hangen' omdat de pen die we in onze zak hadden gestoken aan zo'n koordje vast zat. Echt idioot.

Schrijfblokken ben ik ook altijd vergeten of kwijt. Dan neem ik weer een nieuwe op mn werk. Laatst kwam ik erachter dat ik zeker 20 blokken thuis heb liggen. Ik ben ze nu maar voorzichtig mee terug aan het nemen en ze weer terug aan het leggen. Voordat me iemand eerdaags aanziet voor een dief.

En idd lapjes of oude versleten kleding of sokken, ik heb zeker een vuilniszak vol ervan bij mn ouders staan en zelf nog een doos vol. Alleen die tic heb ik van mn moeder, die knipt alle oude lakens ofzo aan stukken als poetsdoeken voor de auto of zilverwerk of weet ik waarvoor. Zij heeft dus ook een aardige verzameling. En plastic doosjes zijn haar tic. Van de chinees, van salades etc alles wordt afgewassen en bewaart.

Overigens ben ik mn 'verslavingen' eens gaan opsommen. Ik ben er dus achter dat ik idd voldoe aan de standaard eisen van een adhd-er. Er zijn zoveel dingen die ik ooit wel eens als verslaving heb gehad of nog heb. Op dit moment spant kleding kopen de kroon, samen met bepaald eten. Maar het varieert dus van extreem veel puzzelen tot perse alles downloaden wat ik tegenkom, tot alles kopen voor mn katten wat me leuk lijkt tot urenlang internetten tot snelheid, muziek etc etc.
Dat duurt dan een tijdje (soms een week, soms maanden) en dan wordt t weer iets anders. Gelukkig is alcohol en drugs niet iets waar ik aan verslaafd zal worden. Maar medicijnen bijvoorbeeld heb ik de nodige jaren geleden wel een probleempje mee gehad. Niet wetende dat ik verslaafd was. Maar de huisarts vond dat ik bepaalde pijnstillers te vaak en te veel slikte. Toen kreeg ik ze niet meer en moest ik er dus verplicht zonder. Ging voor zover ik me kan herinneren redelijk snel en gemakkelijk, ik geloof dat ik toen op eten ben overgeschakeld in die tijd (is alweer een jaar of 16 geleden). Nu slik ik zelden of nooit nog medicijnen. Behalve dan wanneer het moet of niet anders kan.

Ik geloof iig dat er nog hoop is aangezien ik laatst van mn oude kleren afscheid heb genomen.
Ik ben zo blij, zo blij
  zondag 15 oktober 2006 @ 20:16:40 #197
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42704396
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 19:54 schreef Roeji het volgende:
Ik weet niet hoe vaak zowel hij als ik ergens bij een bank ofzo aan de balie zijn blijven 'hangen' omdat de pen die we in onze zak hadden gestoken aan zo'n koordje vast zat. Echt idioot.
*mental image*
Vampire Romance O+
  zondag 15 oktober 2006 @ 22:03:11 #198
63411 Roeji
pi_42707631
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 20:16 schreef MouseOver het volgende:

[..]

*mental image*
Ja ja lach maar. Je moest eens weten hoe rood een mens dan kan kleuren En je er dan uit proberen te lullen
Het viel me overigens voor het eerst pas op dat ik kleptomanisch ben met pennen toen ik wegging op mn vorige werk. Ik kwam bij het uitmesten van mn buro thuis en mn tassen echt talloze pennen tegen van mn vorige werk. Ik heb ze een keer bij mekaar proberen te houden in een bos, dat lukte niet echt. De doorsnede van die bos was ergens tussen de 10 en 15 cm in.
Ik ben ze toen zelf maar gaan rondstrooien op vakanties enzo. Maar ik geloof dat ik er nog steeds aardig wat heb.

En ik heb uiteraard al weer een tijdje ander werk met nieuwe pennen Dus de voorraad blijft aangevuld.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_42718191
Penne zijn algemene jatwaar (ik heb ook wel eens vastgezeten aan het postkantoor, is echt genant )
Ik heb van het gros van mijn pennen geen flauw idee waar ze vandaan komen. De pennen die ik wel zelf heb gekocht zijn altijd binnen twee weken allemaal weer weg
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 07:47:51 #200
63411 Roeji
pi_42731905
juist dat heb ik dus ook, laatst weer een mooie vulpen gekocht en na een week of 2 was ie kapot. Ik had met de punt op tafel zitten tikken even vergeten dat ik een vulpen had. Normaal zijn ze idd kwijt na een weekje of zo. Ik koop dus ook geen pennen meer, heb nu toch genoeg voorraad
Ik ben zo blij, zo blij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')