Toen ik een jaar of 9 was werd bij mij ook een MBD geconstateerd(dankzij een leraar die dat zag omdat ik altijd zo afwezig was op school dat weer kwam aangezien ik gemmiddeld maar een uurtje of 5-6 per nacht kon slapen), maar omdat ze indertijd nog dachten dat je er overheen kon groeien(weet niet of dat nog steeds zo is) is het tijden lang genegeerd. Op school was het een hel voor mij aangezien ik 0 concentratie vermogen heb, en leren er dus gewoon niet in zat, dat was zeker aan mijn middelbare school rapporten te zien, aangezien ik de exacte vakken allemaal op HAVO/VWO aankon maar mijn talen op een laag MAVO niveau zaten(ben in MAVO-3 blijven hangen op Engels en Duits, en dan niet vanwege grammatica maar puur op leerstof). Nou was mn vader echt zoiemand waarvoor een 6 nooit genoeg was en een 8 overigens ook niet(als je net nog iets beter je best gedaan had...) en probeerde hij mij tevergeefs te pushen(ik was ook een tegendraadse puber).quote:Op woensdag 29 november 2006 00:46 schreef Cellofaan het volgende:
Ohja. Werden jullie gelukkiger van de diagnose ADD? Mijn leven is tot nu toe één opeenhoping van frustraties om alles wat ik wil maar wat niet lukt. Ik bedoel dus dat je dan eindelijk toe kunt geven dat je het écht niet kunt, of zo.
Ik heb mijn HAVO gehaald, ben nu 22, ga trouwen over drie maanden en ben aan het afstuderen.quote:Op woensdag 29 november 2006 11:28 schreef Cellofaan het volgende:
[..]
Ik snap dat van dat groene en blauwe wel, hoor! Ik probeerde eerst normaal te doen, mee uit gaan, naar school, enz enz. Op gegeven moment had ik geen zin meer want het kostte zoveel energie en ik moest zoveel moeite doen om te doen alsof ik het leuk vond (RAAR). En ik snapte maar niet waarom iedereen er zo weinig moeite mee had, met al die dingen. En toen stopte ik en kwam ik mijn bed niet meer uit. En nu heb ik mijn vwo-diploma en studeer ik in Utrecht en ik had het voornemen van; Nú gaat alles veranderen, maar helaas helaas, ijdele hoop.
Maargoed. Ben je niet aan de medicijnen? En hoe oud ben je?
Ik weet het, ik probeer ook te groenen als dat nodig isquote:Op woensdag 29 november 2006 11:32 schreef MouseOver het volgende:
Maar even als aanvulling op het blauw/groen verhaaltje.. als je keihard blauw bent werkt het ook niet. Je zult groene elementen moeten overnemen. In die zin is de groepsdruk dus toch wel enigszins nuttig. Niet dat het zo heel prettig is, maartoch.
Je hebt dat jochie al eens eerder aangehaald.. maar waarom krijgt iemand met adhd in hemelsnaam een uitkering ?! wao bedoel je toch?quote:Op woensdag 29 november 2006 11:55 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik weet het, ik probeer ook te groenen als dat nodig is
Ik vind ADHD ook eigenlijk nooit een excuus voor iets. Mijn zwagertje verkloot zijn leven grandioos en roept dan: "ik heb ADHD, dus ik kan er niets aan doen!" Terwijl ik weet dat zijn ADHD op een behoorlijk minder problematisch niveau zit dan die van mij. Áls hij al ADHD heeft, wat ik me ernstig afvraag (hij heeft de test wat gemanipuleerd voor een uitkering en sinds hij de diagnose heeft gedraagt hij zich met de week onverantwoorder en idioter). Ik word daar heel boos van. Net zoals mensen die vreemd gaan en dan roepen: "ik heb ADHD, het was een impuls" Ammehoela impuls! Je bent er zelf bij hoor!
Alleen het "groen zijn" kost je als ADHD-er gewoon meer moeite en meer energie. Ik vind het jammer dat ik heel erg mijn best doe (wat ik zal blijven doen, dat is namelijk nodig om normaal te functioneren) en dat ik dan nog door mijn omgeving word aangekeken op mijn blauw zijn.
Geen idee wat ik bedoelquote:Op woensdag 29 november 2006 12:08 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Je hebt dat jochie al eens eerder aangehaald.. maar waarom krijgt iemand met adhd in hemelsnaam een uitkering ?! wao bedoel je toch?
En is dat geluktquote:Op woensdag 29 november 2006 12:13 schreef freecell het volgende:
[..]
Geen idee wat ik bedoelEr was op een gegeven moment sprake van dat hij niet werkte en als hij dan de diagnose ADHD had, had hij meer kans op geld dan wanneer hij dat niet had
Dan kon hij gedeeltelijk afgekeurd worden oid.
Ik weet het ook allemaal niet precies, ik weet alleen dat hij er erg heilig van overtuigd was dat het hem geld ging opleveren.
Oh wat fijn.quote:Op woensdag 29 november 2006 11:50 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik heb mijn HAVO gehaald, ben nu 22, ga trouwen over drie maanden en ben aan het afstuderen.
Medicijnen gebruik ik wel. Clonidine in een hele lage dosering. Het doet niet zo heel erg veel, maar geeft me net even een steuntje in de rug.
Vast wel. Ik heb het m'n vriendin ook vrijwel gelijk in het begin verteld, en dat gaat prima. Ze weet nu dat ze datums van afspraken enzo gewoon moet mailen zodat ik ze 1) kan zien en 2) later terug kan zoeken. En ze weet dat als ik iets niet meer weet als ze het verteld heeft het niet door desinteresse of niet luisteren komt maar dat het gewoon af en toe wegzakt. Waardoor ze het een stuk minder zwaar en minder persoonlijk opneemt.quote:Op woensdag 29 november 2006 12:39 schreef Cellofaan het volgende:
[..]
Oh wat fijn.
Het is dus niet onmogelijk om een langdurige relatie met iemand te hebben. Iets waarvan ik denk dat het bij mij nooit gaat lukken.
Het schijnt te kunnen jaquote:Op woensdag 29 november 2006 12:39 schreef Cellofaan het volgende:
[..]
Oh wat fijn.
Het is dus niet onmogelijk om een langdurige relatie met iemand te hebben. Iets waarvan ik denk dat het bij mij nooit gaat lukken.
Het ging bij mij ook niet meteen de eerste kee goed hoorquote:Op woensdag 29 november 2006 13:12 schreef Yoni het volgende:
[..]
Het schijnt te kunnen ja![]()
Mij lukt het ook nooit.
quote:Op woensdag 29 november 2006 13:56 schreef Yoni het volgende:
Maar jij bent toch helemaal niet zo druk, dus zo erg kan het allemaal niet zijn!
Wannéér verdwijnt dat vastgeroeste beeld van ADHD = druk nou eens!
Het zit bij mij allemaal veel meer in de concentratiestoornis en het chaotisch enzo dan in het echte hyperactieve. Hoewel ik wel vijf kwartier in een uur kan kletsen en nooit écht stil zit. Alleen valt dat allemaal niet zo op. Daarnaast ben ik soms een enorme zoutzak, ik kan zó enorm bezig zijn in mijn hoofd met wat er allemaal nog moet, dat er niets gebeurt.quote:Op woensdag 29 november 2006 14:28 schreef freecell het volgende:
[..]Die hoor ik niet zo vaak
Wel nog eens: jamaar zó druk ben je nou ook weer niet?
(niet? kijkje in mijn hoofd hebben?)
Een perfecte omschrijving! Ik ben ook ALTIJD druk bezig, maar eigenlijk voer ik ook NOOIT wat uit.quote:Op woensdag 29 november 2006 14:44 schreef Yoni het volgende:
[..]
Het zit bij mij allemaal veel meer in de concentratiestoornis en het chaotisch enzo dan in het echte hyperactieve. Hoewel ik wel vijf kwartier in een uur kan kletsen en nooit écht stil zit. Alleen valt dat allemaal niet zo op. Daarnaast ben ik soms een enorme zoutzak, ik kan zó enorm bezig zijn in mijn hoofd met wat er allemaal nog moet, dat er niets gebeurt.
Leuk hequote:Op woensdag 29 november 2006 14:49 schreef Cellofaan het volgende:
Ik wil even zeggen. Wat een geweldig fijn herkenbaar topic, al is bij mij de diagnose nog niet 'officieel' gesteld, maar alleen door mijn psychologe. Ik voel me een stuk normaler opeens.
ik denk dat dat heel moeilijk is, de enige media aandacht die er rondom ADHD geweest is in de afgelopen jaren ging over verkeerd voorgeschreven medicijnen in Amerika(nl aan kiddos die gewoon druk waren en geen ADHD hadden) en voor de lobby om dat nieuwe medicijn het ziekenfonds in te krijgen(vergezeld met een 2vandaag docu waar wel erg extreme gevallen bij elkaar in een paar bussen op weg naar den haag gingen).quote:Op woensdag 29 november 2006 13:56 schreef Yoni het volgende:
Maar jij bent toch helemaal niet zo druk, dus zo erg kan het allemaal niet zijn!
Wannéér verdwijnt dat vastgeroeste beeld van ADHD = druk nou eens!
Volgens mij zijn die discussies eindeloos. Heeft het wel nut om het aan mensen te vertellen waarvan je denkt te weten dat dit de reactie zal zijn? Als een man of 5 het weten is het wel genoeg.quote:Op woensdag 29 november 2006 16:00 schreef Yoni het volgende:
Als ik zin heb dan leg ik altijd wel uit dat ADHD veel meer is dan alleen hyperactiviteit. En dat dat hyper zich bijvoorbeeld ook uit in hyperfocussen (iets waar ik zelf heel veel 'last' van heb) en dus niet meteen hoeft te betekenen dat je als een gek rondjes door de kamer rent. Alleen ook dan krijg je weer van die non-reacties vaak. "Ja maar ik kan mijn huis ook niet netjes houden, dan heb ik zeker ook ADHD!"
Als ik geen zin heb of gewoon al weet dat zulke reacties komen, dan verwijs ik mensen gewoon door naar Hersenstorm. Ga maar lezen en kom dan eens terug met je gezanik dat het allemaal vast best mee valt![]()
Er zijn mensen bij wie ik het de moeite van het proberen waard vind ja. Vrienden ofzo. Of vriendjes.quote:Op woensdag 29 november 2006 16:04 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die discussies eindeloos. Heeft het wel nut om het aan mensen te vertellen waarvan je denkt te weten dat dit de reactie zal zijn? Als een man of 5 het weten is het wel genoeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |