abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 23 juni 2006 @ 09:31:00 #276
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_39139643
Nee, ik wist het serieus niet hoor, heb ik het gemist op oud of had je het hier al eens laten vallen?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_39139646
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 08:59 schreef Bastard het volgende:
Dat is ook een goeie manier om er maar vrede mee te hebben natuurlijk.

Ik weet niet hoeveel karma een vis heeft.. of die dat wel verdient, waarom zou een vis karma hebben en er voor moeten boeten. Ik denk dat mineralen, planten en dieren vrij zijn van karma eerlijk gezegd?
Karma is een duur woord voor handelingen. De enige handelingen van de vis is dat die zwemt. De handelingen van de mens is dat deze de voorouders ooit gevangen hebben en gekweekt hebben om deze te verkopen. Het is geen kwestie van wat je verdient of niet, het is alleen een beschrijving van een proces hoe de vis in z'n huidige situatie is gekomen.

Je kan zeggen dat het fout is van diegene die hem kweekte met het doel te verkopen maar dat is niet zo. Je kan namelijk niet zeggen dat de vis een keus had, zonder de kweker zou hij niet in dit bestaan zijn gekomen. Je kan dus niet zeggen dat de vis anders wel in de open zee in vrijheid geboren zou worden want dat is nu eenmaal niet het geval. En zelfs in open zee is een vis niet werkelijk vrij, de natuur is zo van "eten of gegeten worden".

Er zijn ook mensen die zichzelf beperken in hun vrijheid door zich op te sluiten in hutje op de hei, of mensen die geboren worden in een jungle en nooit verder dan 1km buiten hun dorp komen. Of mensen die kiezen voor een klooster. Maar die mensen zijn vaak erg gelukkig ook al vinden wij dat ze geen bewegingsvrijheid hebben vergeleken met de reismogelijkheden die wij hebben. Maar wij zijn al helemaal niet vrij, gebonden aan onze agenda's onze behoeftes.

En laten we wel wezen, als wij op vakantie gaan is het of we van hot naar her rijden om alles te zien of we blijven op 1 plek zo dicht mogelijk bij het strand. Als we van hot naar her reizen hebben we geen tijd om alles in ons op te nemen, voordat we er werkelijk van kunnen genieten is het al voorbij zo snel als we kunnen reizen tegenwoordig. Blijf je op 1 plek dan heb je alle gelegenheid om bv. met je geliefde uren op het strand te genieten van een mooie zonsondergang of de sterren aan de hemel

Eigenlijk probeer ik te zeggen dat je alleen in je beleving vrij kan zijn en die beleving die je ervaart daar heb je zelf invloed op
Het is zoiets als een "binnenhuiskat". Als je een kat nooit naar buiten zou laten en de ramen blinderen maar wel dat er zonlicht naar binnen schijnt dan zou die kat nooit besef hebben van de buitenwereld, dan weet die ook niet wat die mist.
pi_39139675
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 09:31 schreef senesta het volgende:
Nee, ik wist het serieus niet hoor, heb ik het gemist op oud of had je het hier al eens laten vallen?
ik dacht zelf dat die foto van Bastard met z'n kleintje op de bank dat dat zijn 2e kind was
  vrijdag 23 juni 2006 @ 09:32:52 #279
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39139685
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 09:00 schreef Bastard het volgende:

[..]

En een goedemorgen

Het is VRRIIJJJJJJJJJDDDAAGGGG
En van mij ook goeiemorgen allemaal

Ja, godzijdank ist weer vrijdag geworden deze week!
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 09:33:53 #280
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39139710
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 09:31 schreef senesta het volgende:
Nee alleen hier.. in OUD weten ze het (nog) niet
The truth was in here.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 09:38:50 #281
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39139794
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 09:32 schreef The_Shining het volgende:

[..]

ik dacht zelf dat die foto van Bastard met z'n kleintje op de bank dat dat zijn 2e kind was
die foto waarop ze zo op elkaar lijken! Met dezelfde hairdo enzo
  Moderator vrijdag 23 juni 2006 @ 09:43:43 #282
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_39139888
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 09:33 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nee alleen hier.. in OUD weten ze het (nog) niet
Wat leuk zeg!, hoe ver zijn jullie?
Hoe voelen jullie je??
  Moderator vrijdag 23 juni 2006 @ 09:44:57 #283
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_39139912
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 09:38 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

die foto waarop ze zo op elkaar lijken! Met dezelfde hairdo enzo
Ha ha ja! is dat die samen op de bank?
  vrijdag 23 juni 2006 @ 09:46:58 #284
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39139951
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 09:44 schreef senesta het volgende:

[..]

Ha ha ja! is dat die samen op de bank?
Ja die

Bastard, doe nog es die foto posten pliez?
  vrijdag 23 juni 2006 @ 09:50:47 #285
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39140036
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 09:31 schreef The_Shining het volgende:

[..]

Karma is een duur woord voor handelingen. De enige handelingen van de vis is dat die zwemt. De handelingen van de mens is dat deze de voorouders ooit gevangen hebben en gekweekt hebben om deze te verkopen. Het is geen kwestie van wat je verdient of niet, het is alleen een beschrijving van een proces hoe de vis in z'n huidige situatie is gekomen.
Maar die vis kan het toch niet helpen?
Zouden wij niet de taak hebben om de vis te helpen dan.. opdat je zijn belevingswereld leuker maakt, is dat niet onze karma om daar wat mee te doen?
Ik vind een vis in een glazen kom echt zielig.. en kies er voor om niet een vis in een kom te nemen, om daarmee mijn stukje van de vismarkt tegen te gaan, als meer mensen dat doen worden er geen vissen meer gekweekt voor een kom.
Zelfde met vogels in een kooitje.. zielig.. een vogel is geschapen om te vliegen, het is zielig en egoistisch om die in een kooi te laten zitten. Dit voorbeeld valt toch ook niet goed te praten met 'karma van de vogel' ?
Ook al zou die vogel gekweekt zijn en niet beter weten, toch weet ik zeker dat een vogel droomt over lange vluchten en bomen.

Ergens begrijp ik je wel hoor, maar kan het niet sporen met mijn gevoel.. ik kan niet denken 'tis de karma van de vis' ik vind het oprecht zielig en word weemoedig van een vis in een ronde kom.
The truth was in here.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 09:53:31 #286
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39140110
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 09:46 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Ja die

Bastard, doe nog es die foto posten pliez?

@Senesta, we hebben 21 Juli een eerste echo..dan weten we hoe ver enzo.. we kunnen er nu namelijk echt niks van zeggen, ergens na de geboorte van Jasmijn was het weer raak
Wilde ook snel nog 1 hoor.. was min of meer gepland.. (Hoewel mijn gevoel in eerste instantie was "Nu al?!" )
The truth was in here.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 10:03:06 #287
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39140308
Ze lijkt daar echt een soort kloontje van je

En ze heeft ook geen polsen zie ik, haar handjes zijn zo aan haar armpjes 'geplakt' (heeft mijn nichtje van bijna 1 ook)
  Moderator vrijdag 23 juni 2006 @ 10:04:31 #288
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_39140345
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 09:53 schreef Bastard het volgende:

[..]

[afbeelding]

@Senesta, we hebben 21 Juli een eerste echo..dan weten we hoe ver enzo.. we kunnen er nu namelijk echt niks van zeggen, ergens na de geboorte van Jasmijn was het weer raak
Wilde ook snel nog 1 hoor.. was min of meer gepland.. (Hoewel mijn gevoel in eerste instantie was "Nu al?!" )
Geweldige foto!!
Ach ja, zolang je vrouw het lichamelijk aankan..
Word wel gezellig druk straks .
  vrijdag 23 juni 2006 @ 10:05:45 #289
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39140373
Ik denk dat het weer een meisje wordt en Batard straks in een huis vol vrouwen zit
  Moderator vrijdag 23 juni 2006 @ 10:07:34 #290
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_39140426
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 10:05 schreef Marietje_34 het volgende:
Ik denk dat het weer een meisje wordt en Batard straks in een huis vol vrouwen zit
Hmm iets verteld mij dat hij daar wel mee uit de voeten kan
Als je ze zo samen op de foto ziet lijkt het me een gezellig stel samen.
Zo'n twee handen op één buik gevoel krijg ik erbij.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 10:11:27 #291
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39140535
Wie is er allemaal zwanger

Ik mis weer alles geloof ik

Mogge iedereen trouwens en gefeliciteerd , de personen die zwanger zijn
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_39140579
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 09:53 schreef Bastard het volgende:

[..]

[afbeelding]
Cute! Wat zijn jullie een lief stel samen .
  vrijdag 23 juni 2006 @ 10:13:08 #293
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39140580
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 10:07 schreef senesta het volgende:

[..]

Hmm iets verteld mij dat hij daar wel mee uit de voeten kan
Als je ze zo samen op de foto ziet lijkt het me een gezellig stel samen.
Zo'n twee handen op één buik gevoel krijg ik erbij.
Dat zijn we inderdaad ook echt... tis heel raar misschien maar ik heb een hele sterke gevoelsband met haar.. en tuurlijk tis mn eigen kind... maar toch.. er is iets.
Het eerste wat ik zei bij de geboorte was "Gvd... die ken ik!!"

http://bastardslife.blogspot.com/2005/11/goedemorgen-wereld.html
The truth was in here.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 10:13:37 #294
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39140593
Geweldige foto Bastard

Ik ben net wakker, dus ik ga even koffie leuten

Over die vissen, ze hebben ruimte in de vijver, maar ik kan me voorstellen dat ze meer willen zien. Altijd dezefde vijver.

Ik zal eens opzoeken waar koi-karpers normaal gesproken in zwemmen. Volgens mij worden die vissen gewoon gekweekt om in vijvers te belanden

Vijver wordt sowieso groter gemaakt nog, dat was al langer de bedoeling.

Maar zo'n vijver kun je ook vergelijken met een kom. Een grote kom. Want echt oneindig lang doorzwemmen kunnen ze niet.

En over vogels in kooien. Ook dat is zielig jah.

En dieren in een dierentuin dan
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 10:13:42 #295
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39140598
Nu moet ik ff aan het werk
The truth was in here.
pi_39140613
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 09:50 schreef Bastard het volgende:
Maar die vis kan het toch niet helpen?
Da's een nobel streven
quote:
Zouden wij niet de taak hebben om de vis te helpen dan.. opdat je zijn belevingswereld leuker maakt, is dat niet onze karma om daar wat mee te doen?
Ik geloof dat wij als mens de taak hebben goed voor onze omgeving te zorgen. Da's logisch want wij zijn die omgeving.
quote:
Ik vind een vis in een glazen kom echt zielig.. en kies er voor om niet een vis in een kom te nemen, om daarmee mijn stukje van de vismarkt tegen te gaan, als meer mensen dat doen worden er geen vissen meer gekweekt voor een kom.
Ja.. maar als die vissen nu mensen gelukkig maken die een behoefte hebben aan een levend wezen om zich heen maar gewoon niet beter weten? Het is hetzelfde als dat mensen geluk zoeken en zodra ze dit hebben gevonden het vast willen houden waardoor dat geluk meestal weer verdwijnt.
quote:
Zelfde met vogels in een kooitje.. zielig.. een vogel is geschapen om te vliegen, het is zielig en egoistisch om die in een kooi te laten zitten. Dit voorbeeld valt toch ook niet goed te praten met 'karma van de vogel' ?
Ben blij dat je er zo over denkt
Als ik behoefte heb aan contact met een levend wezen om me heen dan dient er zich vanzelf eentje aan. Gister in meditatie had ik dat en toen kwam er een duif aanvliegen en bleef even zitten op de reling van mijn balkon en naar mij staren waarop ik hem aanstaarde (of haar, dat kan ik ook niet zien ). Ik snap dat nu pas een beetje, ik woon hier al een half jaar en meestal zitten ze uit het zicht bovenop het dak, dan hoor ik alleen in de verte "roekoe"
quote:
Ook al zou die vogel gekweekt zijn en niet beter weten, toch weet ik zeker dat een vogel droomt over lange vluchten en bomen.
Nee dat weet je niet zeker. Je weet alleen zeker dat jij liever niet in dat kooitje zit en ik weet dat jij iemand bent die anderen behandeld zoals je zelf wenst behandeld te worden
quote:
Ergens begrijp ik je wel hoor, maar kan het niet sporen met mijn gevoel.. ik kan niet denken 'tis de karma van de vis' ik vind het oprecht zielig en word weemoedig van een vis in een ronde kom.
Is het je gevoel of is het je denken?
Wat heeft de vis eraan dat jij hem aankijkt met die toch een beetje negatieve gedachtengang? Het helpt hem niet in de situatie, de vis zou er zich logischerwijs alleen maar zelf lulliger door voelen, ervanuitgaande dat een vis gevoel heeft natuurlijk. Maar dat schijnt zo te zijn volgens de wetenschap alhoewel er geen uitsluitsel is hoever het spectrum daarvan reikt....
  vrijdag 23 juni 2006 @ 10:27:20 #297
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39140944
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koi

Hier over de koi

Die worden dus apart gekweekt, toch hebben die beesten volgens mij een bewustzijn. Maar ze hebben ook ruimte nodig. Die ene van 80 cm die eruit gesprongen is, die is eigenlijk te groot voor de vijver geworden. Die andere koi's zijn iets kleiner te noemen en passen nog in de vijver.

Koi's passen zich dus aan de vijver aan met groeien. Hoe groter de vijver, des te groter ze worden.

We hebben hier 2 vijvers, waarschijnlijk worden die 2 omgebouwd tot 1. Zodat de koi's meer ruimte hebben.

Heb trouwens nooit het idee gehad dat die vissen zich slecht voelen, vaak lijkt het zo dat ze dromerig zijn in het water. Dromerig weet ik niet. Maar volgens mij voelen ze zich als een vis in het water thuis.

Die ene grote, zal wel meer ruimte nodig hebben.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 10:27:46 #298
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39140958
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 10:11 schreef Metro2005 het volgende:
Wie is er allemaal zwanger

Ik mis weer alles geloof ik

Mogge iedereen trouwens en gefeliciteerd , de personen die zwanger zijn
Mogge!

Aleen Bastard is zwanger hoor
  vrijdag 23 juni 2006 @ 10:29:02 #299
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39140995
Bastard proficiat met je zwangerschap

Wat gaat het worden denk je???

Een jongen of een meisje?
  vrijdag 23 juni 2006 @ 10:32:02 #300
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39141079
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 10:27 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Mogge!

Aleen Bastard is zwanger hoor
* fotoboel van bastard checkt

Geslacht Man

Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')