Karma is een duur woord voor handelingen. De enige handelingen van de vis is dat die zwemt. De handelingen van de mens is dat deze de voorouders ooit gevangen hebben en gekweekt hebben om deze te verkopen. Het is geen kwestie van wat je verdient of niet, het is alleen een beschrijving van een proces hoe de vis in z'n huidige situatie is gekomen.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 08:59 schreef Bastard het volgende:
Dat is ook een goeie manier om er maar vrede mee te hebben natuurlijk.
Ik weet niet hoeveel karma een vis heeft.. of die dat wel verdient, waarom zou een vis karma hebben en er voor moeten boeten. Ik denk dat mineralen, planten en dieren vrij zijn van karma eerlijk gezegd?
ik dacht zelf dat die foto van Bastard met z'n kleintje op de bank dat dat zijn 2e kind wasquote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:31 schreef senesta het volgende:
Nee, ik wist het serieus niet hoor, heb ik het gemist op oud of had je het hier al eens laten vallen?
En van mij ook goeiemorgen allemaalquote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:00 schreef Bastard het volgende:
[..]
En een goedemorgen
Het is VRRIIJJJJJJJJJDDDAAGGGG
Nee alleen hier.. in OUD weten ze het (nog) nietquote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:31 schreef senesta het volgende:
Nee, ik wist het serieus niet hoor, heb ik het gemist op oud of had je het hier al eens laten vallen?
die foto waarop ze zo op elkaar lijken! Met dezelfde hairdo enzoquote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:32 schreef The_Shining het volgende:
[..]
ik dacht zelf dat die foto van Bastard met z'n kleintje op de bank dat dat zijn 2e kind was![]()
Wat leuk zeg!, hoe ver zijn jullie?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:33 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee alleen hier.. in OUD weten ze het (nog) niet
Ha ha ja! is dat die samen op de bank?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:38 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
die foto waarop ze zo op elkaar lijken! Met dezelfde hairdo enzo![]()
Ja diequote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:44 schreef senesta het volgende:
[..]
Ha ha ja! is dat die samen op de bank?![]()
Maar die vis kan het toch niet helpen?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:31 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Karma is een duur woord voor handelingen. De enige handelingen van de vis is dat die zwemt. De handelingen van de mens is dat deze de voorouders ooit gevangen hebben en gekweekt hebben om deze te verkopen. Het is geen kwestie van wat je verdient of niet, het is alleen een beschrijving van een proces hoe de vis in z'n huidige situatie is gekomen.
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:46 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ja die![]()
Bastard, doe nog es die foto posten pliez?
Geweldige foto!!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:53 schreef Bastard het volgende:
[..]
[afbeelding]
@Senesta, we hebben 21 Juli een eerste echo..dan weten we hoe ver enzo.. we kunnen er nu namelijk echt niks van zeggen, ergens na de geboorte van Jasmijn was het weer raak
Wilde ook snel nog 1 hoor.. was min of meer gepland.. (Hoewel mijn gevoel in eerste instantie was "Nu al?!" )
Hmm iets verteld mij dat hij daar wel mee uit de voeten kanquote:Op vrijdag 23 juni 2006 10:05 schreef Marietje_34 het volgende:
Ik denk dat het weer een meisje wordt en Batard straks in een huis vol vrouwen zit
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 10:07 schreef senesta het volgende:
[..]
Hmm iets verteld mij dat hij daar wel mee uit de voeten kan![]()
Als je ze zo samen op de foto ziet lijkt het me een gezellig stel samen.
Zo'n twee handen op één buik gevoel krijg ik erbij.
Da's een nobel strevenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:50 schreef Bastard het volgende:
Maar die vis kan het toch niet helpen?
Ik geloof dat wij als mens de taak hebben goed voor onze omgeving te zorgen. Da's logisch want wij zijn die omgeving.quote:Zouden wij niet de taak hebben om de vis te helpen dan.. opdat je zijn belevingswereld leuker maakt, is dat niet onze karma om daar wat mee te doen?
Ja.. maar als die vissen nu mensen gelukkig maken die een behoefte hebben aan een levend wezen om zich heen maar gewoon niet beter weten? Het is hetzelfde als dat mensen geluk zoeken en zodra ze dit hebben gevonden het vast willen houden waardoor dat geluk meestal weer verdwijnt.quote:Ik vind een vis in een glazen kom echt zielig.. en kies er voor om niet een vis in een kom te nemen, om daarmee mijn stukje van de vismarkt tegen te gaan, als meer mensen dat doen worden er geen vissen meer gekweekt voor een kom.
Ben blij dat je er zo over denktquote:Zelfde met vogels in een kooitje.. zielig.. een vogel is geschapen om te vliegen, het is zielig en egoistisch om die in een kooi te laten zitten. Dit voorbeeld valt toch ook niet goed te praten met 'karma van de vogel' ?
Nee dat weet je niet zeker. Je weet alleen zeker dat jij liever niet in dat kooitje zit en ik weet dat jij iemand bent die anderen behandeld zoals je zelf wenst behandeld te wordenquote:Ook al zou die vogel gekweekt zijn en niet beter weten, toch weet ik zeker dat een vogel droomt over lange vluchten en bomen.
Is het je gevoel of is het je denken?quote:Ergens begrijp ik je wel hoor, maar kan het niet sporen met mijn gevoel.. ik kan niet denken 'tis de karma van de vis' ik vind het oprecht zielig en word weemoedig van een vis in een ronde kom.
Mogge!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 10:11 schreef Metro2005 het volgende:
Wie is er allemaal zwanger![]()
Ik mis weer alles geloof ik
Mogge iedereen trouwensen gefeliciteerd , de personen die zwanger zijn
* fotoboel van bastard checktquote:Op vrijdag 23 juni 2006 10:27 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Mogge!
Aleen Bastard is zwanger hoor![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |