abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 juni 2006 @ 01:12:58 #1
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_39060754
Ik wilde vorige week vrijdag een abonement bij KPN afsluiten, zij hadden een aantrekkelijke deal waar ik wel brood in zag.

Prima, ga naar de winkel, vul formulieren in. Even wachten. Komt winkelmedewerker naar me toe: negatief advies op mijn adres.
Of ik al schulden had. Nee, tuurlijk niet meneer de verkoper, ik kan immers met mijn geld omgaan.

Of ik dan al een abonement van KPN had lopen. Neuh, niet bepaald meneer de verkoper.

Of er misschien rekeningen van KPN op mijn adres open stonden. Nou meneer de verkoper, ik woon sinds 1 juni 2005 in een woning waar de vorige bewoner bij zo'n beetje elke mogelijke instantie schulden had. Ik heb zelfs de deurwaarder aan de telefoon gehad, maar ik kan u verzekeren dat meneer nooit in mijn huis is geweest sinds ik het pand huur.

Nou begrijp ik deze actie tot op bepaalde hoogte van KPN. Ik ging er vanuit dat er hierna persoons verifiering binnenkomt bij de afdeling aldaar en dat er dan bij BKR Tiel gekeken wordt of ik schulden heb en waar.

Niets was minder waar. Ik kom net thuis uit een middagdienst, ben gaar, zie een envelop liggen en open deze.

KPN met een erg summiere uitleg waarom er een negatief advies op mijn adres is uitgevaardigd, en wat ik eraan kan doen. Voor inlichtingen over het soort reden van blokering kan ik een 0900 nummer bellen, en wil ik de aansluiting dan moet ik binnen 8 dagen een geldbedrag van 450 euro, noemens een waarborg, overmaken op een rekening.

450 euro, das niet bepaald een bedrag wat ik zomaar voor langere tijd kan missen ofzo, en ik ben ook niet bepaald van plan om de schulden van de vorige bewoner te gaan dragen.

Alleen weet ik niet wat ik kan doen en hoe... Iemand ervaring met soortgelijke situaties?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 21 juni 2006 @ 02:11:06 #2
36342 rishi120
Flavor Aid is Lekker!
pi_39061394
Zelfde hier met T Mobile, zelfde verhaal alles, ik had geen zin in een "onderzoek" ben naar Orange gegaan en alles was ok!
Signature
pi_39061428
Heb ik ook moeten betalen
Er is geen mogelijkheid om er bij KPN onderuit te komen, dus ik heb het laten voorschieten.

Een jaar later kreeg ik het weer terug (terwijl ik een 2-jarig abo had).
pi_39061442
Vodafone flikkers hadden me ook afgewezen. T-mobile was dan prima. Liever ietjes meer betalen dan 450 euro borg betalen. Dan verdienen ze mijn geld niet.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_39061459
Ik heb vodafone genomen, ik had toen geen inkomen (student) en op mijn adres heeft een paar jaar geleden een turk gewoond die het huis onderverhuurde aan mensen die voor hem werkte, en we krijgen nog regelmatig brieven en deurwaarders voor meneer over de stoep, maar desondanks geen problemen gehad.
-
pi_39061492
Sjah mobiele telefoon aanbieders hebben erg veel problemen met wanbetalers, dus ze kunnen helaas niet zonder dit soort maatregelen. Ik zou zelf trouwens wel gewoon een andere provider zoeken die je wel zonder gedoe aanneemt. Dat die providers die regels nodig hebben wil niet zeggen dat jij daar onder moet lijden
pi_39062749
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 02:14 schreef Siegfried het volgende:
Heb ik ook moeten betalen
Er is geen mogelijkheid om er bij KPN onderuit te komen, dus ik heb het laten voorschieten.

Een jaar later kreeg ik het weer terug (terwijl ik een 2-jarig abo had).
Met rente hoop ik?
pi_39066171
Weet ik niet meer.. Vast niet

Maar dat krijg je nooit, als je ergens borg voor betaald..
  woensdag 21 juni 2006 @ 17:22:47 #9
12888 Skull-splitter
pi_39082168
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 08:15 schreef gijsje79 het volgende:

[..]

[offtopic]

Vordering staat toch niet op jou naam.
Als je verteld hebt dat die persoon er niet meer woont aan de deurwaarders kantoor, doen hun wel opnieuw een GBA.
Het kan toch niet zo zijn, dat jij een telefoon wil aanschaffen en dat dat niet kan dit door de vorige bewoner
[/offtopic]
.
KPN wil een borg aangezien de vorige bewoner gewoon nergens betaalde. Begrijpelijk. Het 0900 nummer wordt ik ook geen zak wijzer op trouwens. Het is alleen absurd dat het niet via BKR Tiel loopt op persoon ipv adres...
pi_39086315
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 17:22 schreef Skull-splitter het volgende:
Het is alleen absurd dat het niet via BKR Tiel loopt op persoon ipv adres...
KPN durft het risico niet te lopen dat jij dat abbo neemt, voor die vorige bewoner (hoevaak zal op die manier geprobeerd worden om alsnog een abbo te verkrijgen)?
Jouw adres is besmet, en schoonmaak daarvan kost tijd
pi_39093149
Ga maar eens googlen op "postcode" en "discriminatie", je komt dan zelfs een heus meldpunt tegen
Ik ben zelf overigens tevreden klant van kpn voor van alles en nogwat vanwege hun kwaliteit. Als het om klantbenadering van bestaande klanten gaat zijn het daar een stelletje grote nullen, naar nieuwe klanten doen ze het blijkbaar niet veel beter.
-
pi_39141564
Ik heb 4/5 jaar geleden aan abbonement proberen te krijgen bij Vodafone. Is me niet gelukt. Zelfs na het schrijven van een brief en vele malen bellen. Het adres waar ik nu woon was voor mij door heel veel mensen bewoond. Ik kan het enigszins begrijpen nu.

Maar heb pas geleden weer een abbo proberen af te sluiten bij ze en ik ben er gewoon doorheen gekomen.
pi_39142782
Ik heb dat ook gehad met Vodafone. Kwam omdat ik toen in niet zo'n hele goede buurt woonde. Dan wijzen ze al snel mensen af. De verkoper raadde me toen aan om een abonnement af te sluiten op het adres van mijn ouders (die wel ergens anders woonde) en dan na een maand of 3 een adreswijziging door te geven naar je huidige adres. Dat werkte prima
Idee???
  vrijdag 23 juni 2006 @ 13:03:42 #14
12888 Skull-splitter
pi_39146189
Het grappige is, als ik het abonnement afsluit op mijn ouders hun adres dan kom ik er gewoon doorheen, en als ik dan mijn adres als verhuizing opgeef isser ook weer niets aan de hand

Ik ga vanmiddag of morgen even naar de primafoon om eens te babbelen iig...

[edit]
Ghe, niet ver genoeg gelezen

[ Bericht 17% gewijzigd door Skull-splitter op 23-06-2006 13:09:24 ]
pi_39146436
ik zou wel altijd een brief sturen naar dat bedrijf toe.
alleen al om je naam te zuiveren bij die instantie,want andere providers kunnen ook moeilijk doen als er voor jou zon wanbetaler heeft gewoond. Al word je geen klant bij kpn, jij staat ieder geval nergens slecht aangeschreven
  vrijdag 23 juni 2006 @ 13:22:28 #16
12888 Skull-splitter
pi_39146664
Ik ook niet, alleen mijn adres... En dat kan even duren...
  zaterdag 24 juni 2006 @ 00:15:57 #17
12888 Skull-splitter
pi_39167459
Bij KPN vonden ze het ook een vaag verhaal, ikzelf weet dat ik geen schulden heb, nergens, dus dat ook verteld. Kreeg het advies om gewoon opnieuw het gebeuren aan te vragen en dan op adres van mijn ouders. Daarna dus verhuisformulier invullen en op mijn adres laten komen...
  zaterdag 24 juni 2006 @ 12:40:27 #18
62913 Blik
The one and Only!
pi_39174426
beetje krom dat zoiets op adresgegevens gedaan wordt en niet op persoonsgegevens
  zaterdag 24 juni 2006 @ 14:13:54 #19
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_39176707
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 00:15 schreef Skull-splitter het volgende:
Kreeg het advies om gewoon opnieuw het gebeuren aan te vragen en dan op adres van mijn ouders.
BIj de aanvraag willen ze toch kopiebankafschrift met adres? Die gaan dan niet kloppen...

IK zou vragen of je een loonstrookje ofzo mag opsturen.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_39177690
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 14:13 schreef Napalm het volgende:
BIj de aanvraag willen ze toch kopiebankafschrift met adres? Die gaan dan niet kloppen...

Nope... Ik hoefde alleen maar een kopietje te laten maken van mijn bankpasje ( ), meer niet...
Ik heb toch al een keer of 3 een abonnement afgesloten en heb nog nooit bankafschriften oid mee hoeven te nemen...
  zaterdag 24 juni 2006 @ 16:03:42 #21
12888 Skull-splitter
pi_39179362
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 14:13 schreef Napalm het volgende:

[..]

Loonstrookje had ik bij me, heb sinds ik vorig jaar verhuisd ben geen afschriften meer omdat ik enkel internetbankier en voor afschriften moet gaan betalen per maand...
  donderdag 29 juni 2006 @ 00:40:29 #22
12888 Skull-splitter
pi_39341145
Godfried van Bouillon!

Ik ging vandaag terug, heb het abbo maar elders afgesloten (Orange). Verkoper zegt: U bent aangenomen, er moet nog een fax retour komen, als u die later dan even komt ophalen is het helemaal rond. Prima. Ik naar mijn werk toe (net op tijd). Wordt ik na ongeveer een uurtje gebeld door de verkoper: Orange heeft me eerst geaccepteerd en nu ineens weer niet

T-Mobile doet nergens moeilijk over volgens verkoper, maar dan zit ik echt 180 graden om met mijn roer...

Plus dat ik me nu dus afvraag of er ergens een probleem is...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')