Ik wilde vorige week vrijdag een abonement bij KPN afsluiten, zij hadden een aantrekkelijke deal waar ik wel brood in zag.
Prima, ga naar de winkel, vul formulieren in. Even wachten. Komt winkelmedewerker naar me toe: negatief advies op mijn adres.
Of ik al schulden had. Nee, tuurlijk niet meneer de verkoper, ik kan immers met mijn geld omgaan.
Of ik dan al een abonement van KPN had lopen. Neuh, niet bepaald meneer de verkoper.
Of er misschien rekeningen van KPN op mijn adres open stonden. Nou meneer de verkoper, ik woon sinds 1 juni 2005 in een woning waar de vorige bewoner bij zo'n beetje elke mogelijke instantie schulden had. Ik heb zelfs de deurwaarder aan de telefoon gehad, maar ik kan u verzekeren dat meneer nooit in mijn huis is geweest sinds ik het pand huur.
Nou begrijp ik deze actie tot op bepaalde hoogte van KPN. Ik ging er vanuit dat er hierna persoons verifiering binnenkomt bij de afdeling aldaar en dat er dan bij BKR Tiel gekeken wordt of ik schulden heb en waar.
Niets was minder waar. Ik kom net thuis uit een middagdienst, ben gaar, zie een envelop liggen en open deze.
KPN met een erg summiere uitleg waarom er een negatief advies op mijn adres is uitgevaardigd, en wat ik eraan kan doen. Voor inlichtingen over het soort reden van blokering kan ik een 0900 nummer bellen, en wil ik de aansluiting dan moet ik binnen 8 dagen een geldbedrag van 450 euro, noemens een waarborg, overmaken op een rekening.
450 euro, das niet bepaald een bedrag wat ik zomaar voor langere tijd kan missen ofzo, en ik ben ook niet bepaald van plan om de schulden van de vorige bewoner te gaan dragen.
Alleen weet ik niet wat ik kan doen en hoe... Iemand ervaring met soortgelijke situaties?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter