quote:Purmerend is ontstaan naast en uit het vissersdorpje Purmer, dat gelegen is op het land tussen het Purmermeer, het Beemstermeer en het Wormermeer. Nadat een stormvloed de bewoners had verjaagd, werd Purmerend gesticht door Willem Eggert. Hij mocht in 1410 van graaf Willem de Zesde een eigen kasteel bouwen; slot Purmersteijn. Het kasteel bleef staan tot omstreeks 1741; het werd afgebroken omdat het teveel in verval was geraakt. De plaats Purmer bestaat ook nog steeds en ligt tegen de de stad aan tussen de gemeente Purmerend, Waterland en Edam-Volendam.
Ik ben geboren en getogen in Purmerend, iets om natuurlijk trots op te zijn. Andere personen hebben een grotere naam ontwikkeld, terwijl zij toch ook in Purmerend geboren zijn. Ik noem:quote:De stad is omgeven door polders, zoals de Purmer, Beemster en Wormer. De stad werd het marktcentrum van de omgeving, maar het bevolkingsaantal groeide langzaam. Pas na 1960 is de bevolking gegroeid van ongeveer 10.000 naar ongeveer 75.000 inwoners. De stad ligt gunstig ten opzichte van Amsterdam waar veel inwoners, vaak voormalig inwoners van de hoofdstad, werken en recreëren.
't Voordeel van Edam is dat het Volendam niet is.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:22 schreef tanna het volgende:
Purmerend is voor mij als Edamse handig door al die winkels, maar ben altijd blij als ik weer weg kan![]()
Dat is de waarheid als een paling koequote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Voordeel van Edam is dat het Volendam niet is.![]()
Inderdaad!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:26 schreef tanna het volgende:
[..]
Dat is de waarheid als een paling koe(oud spreekwoord, maar fout denk ik)
Zaandam?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:38 schreef SunChaser het volgende:
Nou nou, wat een parel. Zo geweldig is Purmerend niet. Dan is Hoorn of Zaandam nog leuker.
Warrie Knarriequote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:38 schreef tanna het volgende:
Ik ken alleen Willem Eggert en Harrie Knarrie natuurlijk![]()
Idd, mag paar dagen niet in huis zijn. Kan misschien wel 6 dagen durenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:55 schreef Harry_Sack het volgende:
baggerdorp, ik ben er opgegroeid, weggeplukt uit Amsterdam om er op mijn 18e weer naar terug te vluchten. Ze hebben er weer een vliegtuigbom gevonden he?
Is dat bij de Wilgenhoek eigenlijk, of is het dichter bewoond?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:57 schreef Nouk het volgende:
[..]
Idd, mag paar dagen niet in huis zijn. Kan misschien wel 6 dagen duren.
volgens mij heb je meer aan dat nieuwe poppodium, p3 ofzoietsquote:Op woensdag 21 juni 2006 00:01 schreef PLAE@ het volgende:
Ik moet nog eens naar de doelen. Volgns mij is dat 20x beter.
Nee het is achter de brandweerkazerne, bij die nieuwe appartementen die er zijn gebouwd, aan het water.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:58 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Is dat bij de Wilgenhoek eigenlijk, of is het dichter bewoond?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |