abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39170939
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 05:27 schreef remlof het volgende:

[..]

ergo, je hoeft niet retevroeg terug!
Hé, misschien wil Lits z'n bed helemaal niet uitlenen, weten wij veel.
  zaterdag 24 juni 2006 @ 05:30:44 #152
105263 Litso
Interlectueel.
pi_39170948
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 05:29 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Zie je msn logs

Oh, we slowchatten. Foei.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  zaterdag 24 juni 2006 @ 05:33:46 #153
104871 remlof
Europees federalist
pi_39170973
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 05:29 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

in dat geval mag je op mijn bank
pi_39170999
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 05:30 schreef Litso het volgende:

[..]

Zie je msn logs

Oh, we slowchatten. Foei.
Technisch gezien is het ontopic, aangezien het over de meet gaat. Daarnaast ben ik de reden dat jij het grootste stuk cultuur van de stad waar je al je hele leven woont eindelijk van binnen hebt gezien. Puh. We hebben op de klokken van de Eusebius geslagen .
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 05:33 schreef remlof het volgende:

[..]

in dat geval mag je op mijn bank
Ik hou het in gedachte.
pi_39174098
The move jammer hoor vroeger was het wel leuk, maar nu met al die rap zooi tussendoor Maar gelukkig hebben we tegenwoordig wel 1x per maand The New Underground in Willemeen en ook altijd nog wodka woensdag in de stort.

Ik vind zuid trouwens helemaal niet zo slecht, elke wijk heeft zijn goede en slechte straten, maar om nou te zeggen dat zuid vol zit met junks... beetje overdreven. Maar goed na 20 jaar heb je het ook wel gezien dus ik ga volgende maand in een super appartement vlakbij sonsbeek park wonen

Verder is het gewoon een leuke stad, alles wat nodig is, is er, alleen uitgaan en het huisvestingsbeleid is minder, maar dat is in andere steden ook niet altijd even geweldig.
  zaterdag 24 juni 2006 @ 12:50:14 #156
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_39174617
Wodka woensdag ja!! !!
Dat was altijd zo er erg. Uit het werk daar naar toe en helemaal naar de tering naar huis fietsen in zigzag-mode
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  zaterdag 24 juni 2006 @ 15:05:18 #157
105263 Litso
Interlectueel.
pi_39177947
Wodka woensdag. Leuke herinneringen aan.

Ik heb ooit nog een Fok! meeting in de Stört georganiseerd
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  zaterdag 24 juni 2006 @ 17:00:06 #158
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_39180626
Sonsbeek is mooi
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
  zaterdag 24 juni 2006 @ 20:49:59 #159
3878 Vork
Manisch creatief
pi_39187858
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 12:24 schreef voodoolady het volgende:
Verder is het gewoon een leuke stad, alles wat nodig is, is er, alleen uitgaan en het huisvestingsbeleid is minder, maar dat is in andere steden ook niet altijd even geweldig.
Ik heb over het huisvestigingsbeleid eigenlijk maar weinig te klagen. Er is veel aanbod, ook voor studenten en de vraag is mindergroot dan bij andere steden. Het enige nadeel is dat je toch relatief lang moet wachten op een huurwoning, maar daar zijn geweldige oplossingen voor, zoals tijdelijke huur in panden die pas over een aantal jaar gesloopt gaan worden. Goedkoop en relatief makkelijk aan te komen (lees binnen anderhalve maand, in mijn geval). Nee wat huisvestiging zit je in Arnhem toch wel erg goed (wat natuurlijk wat zegt over de rest van Nederland).

Het uitgaan viel me eigenlijk heel erg mee. Die 2 uur-grens voor de meeste cafe's is wel jammer, maar ik moet zeggen dat ik nog maar een keer tot echt het einde ben gebleven, waarna ik nog wel langer door wilde gaan.
pi_39189155
Ik heb zelf 20 jaar (van de 25!) in arnhem gewoond, woon tans in hoogwoud (dorpje onder de rook van hoorn) maar ik zeg je.. als je er zo lang hebt gewoond en je verhuyist dan mis je arnhem toch wel
En hier staat ook al weinig nuttigs..
pi_39189377
eerrrrnhemmmm

toch al bijna 6 jaar mn stadje.. kheb t reuze naar mn zin hier. vind t supergezellig..vooral zomers op de korenmarkt!

Ach tis net een uitgegroeid dorp
enjoy life!
  zaterdag 24 juni 2006 @ 22:36:56 #162
3878 Vork
Manisch creatief
pi_39191446
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 21:27 schreef Xiance het volgende:
Ik heb zelf 20 jaar (van de 25!) in arnhem gewoond, woon tans in hoogwoud (dorpje onder de rook van hoorn) maar ik zeg je.. als je er zo lang hebt gewoond en je verhuyist dan mis je arnhem toch wel
Ik ben juist de andere kant op gegaan, van Hoorn (waar ik bijna m'n hele leven woonde) naar Arnhem. Waarom zou iemand in godsnaam nou andersom gaan verhuizen?
  zaterdag 24 juni 2006 @ 22:38:15 #163
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_39191497
Zijn er hier trouwens Creasgangers die zich goedkoop vol laten lopen??
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_39197937
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 20:49 schreef Vork het volgende:

[..]

Ik heb over het huisvestigingsbeleid eigenlijk maar weinig te klagen. Er is veel aanbod, ook voor studenten en de vraag is mindergroot dan bij andere steden. Het enige nadeel is dat je toch relatief lang moet wachten op een huurwoning, maar daar zijn geweldige oplossingen voor, zoals tijdelijke huur in panden die pas over een aantal jaar gesloopt gaan worden. Goedkoop en relatief makkelijk aan te komen (lees binnen anderhalve maand, in mijn geval). Nee wat huisvestiging zit je in Arnhem toch wel erg goed (wat natuurlijk wat zegt over de rest van Nederland).

Het uitgaan viel me eigenlijk heel erg mee. Die 2 uur-grens voor de meeste cafe's is wel jammer, maar ik moet zeggen dat ik nog maar een keer tot echt het einde ben gebleven, waarna ik nog wel langer door wilde gaan.
Wat mij vooral stoort is dat ik 7 jaar moet wachten wil ik in noord (en niet in presikhaaf of broek waar dus al die slooppanden staan) een woning kunnen krijgen, bovendien wil ik geen woning waar ik zo uitgezet kan worden (heb ik gecheckt en dat kan) en ik moet zeggen die flats zien er nou niet bepaald aantrekkelijk uit, ik wil gewoon een normaal huis... Ja ok ik heb dan ook wel een beetje eisen maar zelfs zonder is de wachttijd vermoedelijk 5 jaar. Verder beetje jammer ook dat er veel goedkope huurhuizen verkocht worden en er veel dure huizen voor in de plaats komen, zo veroorzaak je wel krapte ja.

2 uurs grens is overigens afgeschaft, dat is 4 uur geworden. Iemand al weleens in de stage geweest?

Goh ik had daar ook altijd erg veel last van, dat lastig fietsen op woensdagavond of na een gezellig avondje in bosch, handig hoor als je personeel kent.
pi_39198644
quote:
Op zondag 25 juni 2006 02:19 schreef voodoolady het volgende:

[..]

Wat mij vooral stoort is dat ik 7 jaar moet wachten wil ik in noord (en niet in presikhaaf of broek waar dus al die slooppanden staan) een woning kunnen krijgen, bovendien wil ik geen woning waar ik zo uitgezet kan worden (heb ik gecheckt en dat kan) en ik moet zeggen die flats zien er nou niet bepaald aantrekkelijk uit, ik wil gewoon een normaal huis... Ja ok ik heb dan ook wel een beetje eisen maar zelfs zonder is de wachttijd vermoedelijk 5 jaar.[..]
Toen wij huurden in Oosterbeek (op een overigens prachtige locatie) hadden wij ook eisen mbt een koopwoning. We wilden oa in Noord wonen, en niet een boven- of benedenwoning. Dat is in Noord dus onmogelijk voor starters of je moet een grote zak geld hebben.

We wonen nu alweer 4jr in zuid, in een verkochte huurwoning . De buurt gaat er overigens zienderogen op vooruit
  zondag 25 juni 2006 @ 10:53:16 #166
30365 Xiance
whoops!
pi_39200441
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 22:36 schreef Vork het volgende:

[..]

Ik ben juist de andere kant op gegaan, van Hoorn (waar ik bijna m'n hele leven woonde) naar Arnhem. Waarom zou iemand in godsnaam nou andersom gaan verhuizen?
beetje zwaar verhaal voor dit topic
laten we het er op houden dat nood soms wetten breekt,
maar over een jaartje of vijf.. dan woon ik wel weer in arnhem gok ik
  zondag 25 juni 2006 @ 12:50:40 #167
3878 Vork
Manisch creatief
pi_39203454
quote:
Op zondag 25 juni 2006 02:19 schreef voodoolady het volgende:
Wat mij vooral stoort is dat ik 7 jaar moet wachten wil ik in noord (en niet in presikhaaf of broek waar dus al die slooppanden staan) een woning kunnen krijgen, bovendien wil ik geen woning waar ik zo uitgezet kan worden (heb ik gecheckt en dat kan) en ik moet zeggen die flats zien er nou niet bepaald aantrekkelijk uit, ik wil gewoon een normaal huis... Ja ok ik heb dan ook wel een beetje eisen maar zelfs zonder is de wachttijd vermoedelijk 5 jaar. Verder beetje jammer ook dat er veel goedkope huurhuizen verkocht worden en er veel dure huizen voor in de plaats komen, zo veroorzaak je wel krapte ja.
Je geeft het zelf al aan, eisen. Dat maakt het overal wat lastiger. Arnhem is daarop geen uitzondering vergeleken met andere steden. Ook niet wat betreft het beleid en de verdeling goedkope/dure huizen. Helaas. Ze emmeren nogsteeds met plannen van voor de economische dip. Als al die dure huizen klaarzijn gaan ze nu elders nogmeer dure huizen bouwen vanwege de verwachte economische groei. Ik hoop wel dat ze nu met het opknappen van de mindere wijken ervoor zorgen dat de gewildheid van het wonen in een bepaalde wijk wat meer wordt verdeeld, zodat er meer goede buurten komen ,waarvoor de wachttijd gemiddeld korter wordt. Maar als ik zo zie wat de plannen zijn in aantallen (huurhuizen) dan vrees ik het ergste.

Je kunt er bij die slooppanden inderdaad uitgezet worden, met een termijn van 3 maanden (dat is al veel langer dan met b.v. anti-kraak) en uitzetting is meestal pas aan de ored als er gesloopt moet gaan worden. Afhankelijk van waar je zit, kun je er nu nog wel een paar jaar wonen. Dat is voor mij iig een ideale manier om m'n meettijd op te laten lopen en toch nog ruimer dan een studentenkamer te kunnen wonen.

Het is geen walhalla, maar het kan veel slechter. Voor Nederlandse begrippen mag je in Arnhem niet echt klagen. Maar een goed inkomen of een flinke zak geld helpt wel (er zijn namelijk zat mooie tevens dure huizen te koop).

Is trouwens die 2 uur's grens overal afgeschaft? Ik dacht eigenlijk dat alleen een beperkt aantal tenten langer door mochten gaan sinds de laatste versoepelingsronde. Het werd dan ook wel heel erg tijd dat ze die grens weer terug zouden zetten naar normale stadstijden (ookal is Arnhem af en toe toch wel een heel erg groot dorp).
  zondag 25 juni 2006 @ 13:12:51 #168
30365 Xiance
whoops!
pi_39204091
de wachttijden voor een stad (nouja.. stad..) als hoorn lopen ook rond de 5 jaar ofzo
dus wat dat betreft zit je in arnhem idd niet bijzonder anders.
pi_39206573
quote:
Op zondag 25 juni 2006 03:18 schreef Arjan het volgende:

[..]

We wonen nu alweer 4jr in zuid, in een verkochte huurwoning . De buurt gaat er overigens zienderogen op vooruit
Hier in de straat staan ook nog wat huurwoningen te koop, al bijna een jaar... Ze zijn ze nu maar aan het renoveren of zo van binnen want anders wil niemand ze blijkbaar hebben..

Dat vind ik ook nog het meeste cru, dan bouwen ze nieuwe huizen, dure huizen, en dan raken ze die totaal niet kwijt. Dat is bijvoorbeeld het geval bij het zogenaamde 'kruidentuin' complex in malburgen, met die appartementen zijn ze overal aan het leuren maar niemand wil ze en dat is te begrijpen: ongewilde locatie en een huur van minstens 675 euro. Hetzelfde bij de nieuwe huizen aan de graslaan, staan er ook nog minstens 2 van te koop, het nieuwe gedeelte bij de rijn, de dijkwoningen, raken ze ook niet kwijt...
Ik weet ook wel dat het overal zo gesteld is met huurwoningen, maar het irriteert me gewoon dat er zo weinig aan gedaan wordt, als ze nou eens wat meer goedkope huizen bouwen waar behoefte aan is ipv die dure. En dan heb ik het nog niet eens over het hele Rijnboogfiasco gehad
Maar goed ik heb me er dus een tijdje rot aan geergerd en toen hebben we maar besloten via directwonen iets te huren en dus een zak met geld op tafel gelegd en een ideale benedenwoning gevonden in de wijk waar we wilden en volgend jaar zien we wel weer verder.
Oh ja, het kan ook nog erger, mijn moeder wilde een paar jaar geleden graag een nieuwbouw woning hier in de wijk, ze had ruim 20 jaar inschrijftijd, maar nee hoor ze kwam minstens 5 jaar tekort

Tot een paar maanden terug was in ieder geval alles tot 4 uur open, maar misschien is dat in de tussentijd weer veranderd.

Arnhem heeft ook nog veel positiefs hoor, ik vind die openingspost ook maar magertjes.
Arnhem heeft bijvoorbeeld geweldige parken die tot aan de veluwe doorlopen en veel mooie uitzichten over de stad en ideaal als hardlooptraining door de heuvels! Openbaar vervoer is m.i. goed geregeld in de stad en treinverbindingen, met uitzondering van nachttreinen, zijn ook prima.
Vanuit elk gedeelte uit de stad ben je zo in het centrum met auto, fiets of ov. De ligging is ook handig, voor je het weet zit je in utrecht of duitsland en goede snelwegverbindingen.
Kroegen handig bij elkaar op een plein, veel sfeer doordat veel oude gevels behouden zijn, grote historie, qua hobby's heb je hier ook wel voor elk wat wils van spellen- en sportclubs tot naaikransjes en concerten in het gelredome. Werkgelegenheid is volgens mij ook niet slecht hier (en in de omgeving). Alle verdere voorzieningen zijn er, er is niet echt iets dat ik hier mis. Nou ja behalve een supermarkt die elke week 7 dagen per week open is dan .
Volgens mij was Arnhem in 2005 zelfs uitgeroepen tot beste stad in nederland om in te wonen, door elsevier of zo.
Arnhem
  zondag 25 juni 2006 @ 18:10:41 #170
31048 Tha_Mars
oh, een naambordje!
pi_39213689
quote:
Tot een paar maanden terug was in ieder geval alles tot 4 uur open, maar misschien is dat in de tussentijd weer veranderd.
Volgens mij kunnen de kroegen zelf bepalen tot hoelaat ze open blijven, en ws is dat niet voor iedereen rendabel, maar Litso kan hier wel wat over vertellen denk ik

Woningen in de Stad zijn anders zeer geliefd, Musiskwartier zijn ze allemaal al weg dacht ik. Maar komop, malburgen heeft gewoon een naam naar alle incidenten afgelopen jaren, kan best begrijpen dat daar mensen niet heen willen.

Overigens is Arnhem gelukkig met een inhaalslag bezig qua stedelijke vernieuwing, en dat bevalt me wel. Inmiddels al 21 jaar in de stad, en dat bevalt me super!
Over Arnhem lopen veel mensen te zeiken, maar men weet gewoon niet beter, met name omdat Vitesse nou niet bepaald populair is, en die 2 dingen altijd samen zien. Natuurlijk hoort Vitesse bij Arnhem, maar ook zonder is Vitesse is Arnhem een topstad, en ja dat zeg ik (en dat zegt genoeg )
Maximaal 4 regels
  zondag 25 juni 2006 @ 20:24:36 #171
104871 remlof
Europees federalist
pi_39218897
Volgens mij mogen kroegen in het centrum tot 4 uur open blijven, mits ze iemand bij de deur hebben staan. Hebben ze dat niet dan moeten ze om 3 uur dicht zijn. Maar een heleboel kroegen, vooral buiten de Korenmarkt zelf gaan gewoon nog om 2 uur dicht...
pi_39237438
Ik moest van Remlof zeggen dat ik ook kom
  maandag 26 juni 2006 @ 02:10:51 #173
104871 remlof
Europees federalist
pi_39237457
quote:
Op maandag 26 juni 2006 02:09 schreef Quickie_Butt het volgende:
Ik moest van Remlof zeggen dat ik ook kom
tof dat je ook komt!
pi_39237480
quote:
Op maandag 26 juni 2006 02:10 schreef remlof het volgende:

[..]

tof dat je ook komt!
ja w000t
  maandag 26 juni 2006 @ 09:07:03 #175
142495 vitessezuid113
voetbaljunkie
pi_39239704
ELSEVIER
‘Arnhem is beste woonstad van Gelderland’

26-06-2006 De Gelderlander

Arnhem is de bes­te plaats om in te wonen in Gelderland. Tot die slotsom komt het weekblad Elsevier na een vergelijking van alle gemeenten.
Elsevier vergelijkt elk jaar alle gemeenten in Nederland met el­kaar op een groot aantal pun­ten. Op nummer één staat Naar­den, gevolgd door de Utrechtse Heuvelrug en het Groningse Ha­ren. Arnhem staat als veertien­de geklasseerd en laat daarmee alle andere Gelderse gemeenten achter zich.
Arnhem scoort traditiege­trouw goed op de ranglijst van Elsevier. Twee jaar geleden ein­digde de stad als zestiende, maar scoorde het wel het beste van de steden met meer dan 100.000 inwoners. Dat is niet meer zo, Amsterdam is Arnhem voorbijgestoken.

Elsevier heeft de gemeenten vergeleken op een aantal crite­ria, waaronder mooie omge­ving, goede voorzieningen, mis­daad, ongelukken, economie, voorzieningen, woonlasten, so­ciaal klimaat en bereikbaarheid. Arnhem scoort goed vanwege de groene omgeving, het grote aantal historische panden, de goede culturele voorzieningen, het aantal restaurants, het aan­tal scholen en winkels en de be­reikbaarheid per auto en trein.
Arnhem scoort op dat laatste punt hoog omdat het een spoor­wegknooppunt is. Dat de trei­nen er vaker dan elders vertra­ging hebben, is in het onder­zoek niet meegerekend. Bij de bereikbaarheid per auto zijn de files buiten beschouwing gela­ten. Elsevier vergeleek alleen het aantal meters rijksweg en provinciale weg per hectare ge­meentegrond.
Arnhem doet het niet goed op het gebied van de inkomensver­deling en de jeugdproblemen.

Het onderzoek van Elsevier verschijnt op een moment dat Arnhem juist frequent in het nieuws komt doordat de stad laag scoort in allerlei vergelij­kingsrapporten. Zo kwam Arn­hem als slechtste uit de bus in het Jaarboek Grotestedenbeleid, waarin het sociale klimaat in dertig grote steden werd vergele­ken. In het bijzonder op het ge­bied van scholing, werkgelegen­heid en veiligheid scoorde Arn­hem ondermaats.

Opvallend is dat een gemeente als Rozendaal, die het in veel on­derzoeken goed doet, bij Else­vier op plaats 413 belandt. Dat komt vooral doordat de inwo­ners er voor winkels en andere voorzieningen zijn aangewezen op de buurplaatsen Velp en Arn­hem.

laat iedereen dit maar eens lezen en zeker aan de andere kant van gelderland
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')