quote:
Op woensdag 21 juni 2006 11:25 schreef Sylvana het volgende:Ik woon nu ruim een jaar op kamers in Deventer en het bevalt me prima
![]()
Erg gezellige stad, worden veel dingen georganiseerd ( al is het wel elk jaar precies het zelfde) en leuke mensen. Al heb je ook wel erg veel aparte types in Deventer en is het een beetje jammer dat de criminaliteit zo hoog is
![]()
Deventer is van oorsprong een Hanzenstad wat veel arbeiders trekt, dit zie je terug aan het relatief grote aantal volksbuurten in Deventer helaas brengt dit relatief veel criminaliteit met zich mee.
De laatste jaren is er wel veel veranderd en ook de criminaliteit flink gedaalt.
Je ziet dit ook terug in bijvoorbeeld Zutphen en Kampen.
Ik vind juist de volksbuurten een deel van de charme van Deventer, hierdoor heb je veel gevarieerde inwoners in Deventer. Van dikke tatoo boys tot stijlvolle oude vrouwtjes.
Als je bijvoorbeeld in Apeldoorn gaat kijken zijn de inwoners daar maar saai in mijn ogen.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor de binnenstad die voor een groot deel uit oude gebouwen bestaat, kijk voor de grap eens in de stad naar de prachtige gevels die veel winkels nog hebben boven hun reclameborden.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets