Achterhoek is al dichtquote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:50 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Mooie aanvulling naast het Achterhoek topic
Ik heb natuurlijk ook wel wat foto's
De Molenkamp, daar woon ik
[afbeelding]
Toch nog 4 aaltenaren op Fok! dus
Ik zal morgen wel eens wat mooie foto's van ons oergezellige centrum maken
Waarvoor dankquote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:47 schreef Conflict het volgende:
Mooie OP, dit is nou de bedoeling van dit forum!
Dat heb ik nooit gezegdquote:Op woensdag 21 juni 2006 18:36 schreef bolletje_25 het volgende:
Kom op Rick, wil je zeggen dat het gezelligste aan Aalten de kerken zijn?
Vanavond in café Leuven: Nederland - Argentinië op 3 grote schermen!
In Winterswijk op vakantie?quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:13 schreef buzzer het volgende:
ik ken in Aalten alleen de chinees in het dorp (een keer gegeten toen we in Winterswijk op vakantie waren) Op zich wel een mooi dorp
Ik ook.quote:Op donderdag 22 juni 2006 13:09 schreef -Marlii- het volgende:
[..]
In Winterswijk op vakantie?Daar woon ik
Johquote:
http://www.detweebruggen.nl/ daar dusquote:Op donderdag 22 juni 2006 13:09 schreef -Marlii- het volgende:
[..]
In Winterswijk op vakantie?Daar woon ik
Ik zou ook nooit naar een camping in Winterswijk gaan.quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:51 schreef buzzer het volgende:
[..]
http://www.detweebruggen.nl/ daar dus
Een vakantie om nooit meer te vergeten, we zijn er twee weken geweest, en we twee buitjes gehad, een van 8 dagen en een van 6 dagen, en tussen de twee buien door werd het gras gemaaid. En halverwege de vakantie vlogen er 2 vliegtuigen het WTC in..
Ow, en had ik al gezegd dat het een kutcamping is als je kinderen hebt ?
Maar voor de rest is de omgeving prima natuurlijk.. Vanwege het prachtige weer hebben we heel wat uurtjes vertoefd bij Binnenpret in Lievelde ,d at toen ent geopend was.
neequote:
Zie OPquote:
En alleen refo's in Aalten!quote:Op donderdag 22 juni 2006 18:37 schreef bolletje_25 het volgende:
Overigens woont er alleen tuig in Winterswijk.
Ja ken ik wel, is in Mistequote:Op donderdag 22 juni 2006 14:51 schreef buzzer het volgende:
[..]
http://www.detweebruggen.nl/ daar dus
Een vakantie om nooit meer te vergeten, we zijn er twee weken geweest, en we twee buitjes gehad, een van 8 dagen en een van 6 dagen, en tussen de twee buien door werd het gras gemaaid. En halverwege de vakantie vlogen er 2 vliegtuigen het WTC in..
Ow, en had ik al gezegd dat het een kutcamping is als je kinderen hebt ?
Maar voor de rest is de omgeving prima natuurlijk.. Vanwege het prachtige weer hebben we heel wat uurtjes vertoefd bij Binnenpret in Lievelde ,d at toen ent geopend was.
quote:Op donderdag 22 juni 2006 18:37 schreef bolletje_25 het volgende:
Overigens woont er alleen tuig in Winterswijk.
Fienenquote:
XBM is al lang geen Aaltenaar meerquote:
oh, sinds wanneer hoort de Molenkamp niet meer bij Aalten?quote:Op donderdag 22 juni 2006 19:35 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
XBM is al lang geen Aaltenaar meer![]()
Onder de baanquote:Op donderdag 22 juni 2006 19:52 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
oh, sinds wanneer hoort de Molenkamp niet meer bij Aalten?
Ik woon aan dezelfde kant van de baan als jouquote:
Oh ja, dat is bij de oude technische schoolquote:Op donderdag 22 juni 2006 21:03 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Ik woon aan dezelfde kant van de baan als jou
De goede kant uiteraard![]()
quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:13 schreef Tiemie het volgende:
bu'j gek of kom e-j uut aalten zeggen ze hier altijd.
Ik reis elke dag op en neerquote:Op donderdag 22 juni 2006 22:11 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Oh ja, dat is bij de oude technische school![]()
Maar Enschede blijft geen Aalten![]()
Ah, immers de gezelligste tijd van de dagquote:Op donderdag 22 juni 2006 22:29 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Ik reis elke dag op en neer
Ik slaap wel in Aalten dus
quote:Aalten, markt en geschiedenis
De oorsprong van het dorp Aalten ligt in de tweede helft van de achtste eeuw toen Karel de Grote de Saksische stammen in de regio aan zich onderwierp. Iedere gemeenschap in de veroverde gebieden moest een zogeheten hoofdhof leveren voor de stichting van een kerk. Waarschijnlijk is toen de eerste kerk van Aalten gesticht op gronden die behoorden bij de voormalige Ahof nu beter bekend als De Pol.
De parochie Aladon of Alethnin die toen tot stand is gekomen en voor het eerst vermeld werd in 1152 omvatte aanvankelijk ook Bredevoort en Dinxperlo.
Het oude vestingstadje Bredevoort is sedert 1818 onderdeel van de gemeente. In de middeleeuwen was het stadje de woonplaats van borgmannen. Deze mannen waren de verdedigers van het voormalige kasteel van Bredevoort. De heren van Bredevoort maakten van de vroegere voorburcht een fel omstreden vesting die van 1326 tot 1795 hoofdstad van de heerlijkheid Bredevoort was. De Grote Gracht en het Molenbastion herinneren nog aan deze periode. De grootheid van Bredevoort blijkt mede uit het feit dat Beatrix de titel van Vrouwe van Bredevoort draagt. Wapen:
Een eeuwenoude linde die volgens overlevering een gerichtplaats markeerde stond in 1795 model voor het gemeentewapen van Aalten. Een nazaat hiervan staat nu bij de begraafplaats Berkenhove. In 1818 verleende de Hoge Raad van Adel aan de gemeente Aalten het huidige gemeentewapen dat bestaat uit een zilveren schild met een groene boom.
Wie de markt bezoekt in Aalten komt in een historisch gebied!
Zekersquote:Op donderdag 22 juni 2006 22:57 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Ah, immers de gezelligste tijd van de dag![]()
Ik ga gezellig doen in bed. Trusten!![]()
Aalten na samengaan met Dinxperloquote:
*Meldt zich*quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:13 schreef Tiemie het volgende:
bu'j gek of kom e-j uut aalten zeggen ze hier altijd.
Een Aaltense vrouw, die hadden we hier nog nietquote:Op woensdag 28 juni 2006 22:59 schreef Lov1 het volgende:
[..]
*Meldt zich*
Hallo andere AaltenarenToch al meer dan ik gedacht had haha
Leuke OP!
![]()
Yesss, ik ben de eerste!quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:08 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Een Aaltense vrouw, die hadden we hier nog niet
Zo hoort het ookquote:Op woensdag 28 juni 2006 23:10 schreef Lov1 het volgende:
[..]
Yesss, ik ben de eerste!Feestje! En ik drink Grolsch
En heel veel meer
![]()
idd, dat stond in alle landelijke krantenquote:Oja, en Aalten was in 2004 (of 05...) de gemeente waar de jongeren het meeste drinken... van heel Europa!![]()
![]()
Ondertussen is het volgens mij al de complete Achterhoek gewordenquote:Op woensdag 28 juni 2006 23:12 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Zo hoort het ook![]()
Alleen we hebben in Aalten zo'n enorm gebrek aan fatsoenlijke Grolsch kroegen
[..]
idd, dat stond in alle landelijke kranten
Dat zou wel eens goed kunnen, maar Aalten blijft aan de topquote:Op donderdag 29 juni 2006 17:15 schreef -Marlii- het volgende:
[..]
Ondertussen is het volgens mij al de complete Achterhoek geworden
Morgenavond hier feestje! Es even onze naam hooghoudenquote:Op donderdag 29 juni 2006 20:09 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Dat zou wel eens goed kunnen, maar Aalten blijft aan de top![]()
Goedzoquote:Op donderdag 29 juni 2006 21:15 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Morgenavond hier feestje! Es even onze naam hooghouden![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |