en kijk ook hoeveel van die flessen mensen in hun karetjes laden bij de super markten als echt iedereen 2 a 3 treetjes aan het laden is dan is het wel duidelijk dat je niet uit de kraan moet drinken.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:17 schreef ETA het volgende:
Niet het de beste indicator, maar opvallend vaak correct. Als er maar paar merken flessen water zijn, dan is het kraanwater wel safe. Als er 10+ merken flessen water staan, dan is het wat minder te vertrouwen. Lang niet altijd waar, maar let maar es op![]()
Als er überhaupt al een winkel is.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:01 schreef k_man het volgende:
In ontwikkelingslanden gaat dat toch niet op. Meedere merken water in de winkel is luxe.
Ik denk dat je hierin vrij uniek zult zijn.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ook heb ik rechtstreeks uit de Nijl gedronken in Egypte, zonder problemen.
"Vanaf" welke landen? Zou de Nederlandse grens maar aanhouden. In Rome kun je btw wel drinken uit de fontijntjes op straat.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:35 schreef Flyga het volgende:
Vanaf welke landen moet je gaan oppassen met het drinkwater? Laatst hoorde ik van iemand dat er al diaree ontstond na het drinken van water uit Brussel! Was dit door het water of gewoon wat darmprobleempjes?
Iemand die rechtstreeks uit de Nijl drinkt zonder ziek te worden wil ik niet aanraken. Er moet een rede zijn voor zo'n resistentiequote:
Meestal gaat het bij het niet kunnen drinken van kraanwater niet zozeer om hoe vies het water uit de kraan komt, maar om hoeveel chloor gebruikt wordt om het schoon te krijgen.quote:Op woensdag 21 juni 2006 14:09 schreef Dizzee het volgende:
Singapore dan? Dat is toch één van de schoonste steden ter wereld. (heb ik me laten vertellen)
Och meestal kan dat niet zo'n kwaad hoor. Het is allemaal een kwestie van gewenning.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:04 schreef korenwolfje het volgende:
Volgens mij moet je het ook niet in frankrijk proberen
Toen ik in Frankrijk was kon ik gewoon uit de kraan drinken!quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:04 schreef korenwolfje het volgende:
Volgens mij moet je het ook niet in frankrijk proberen
En in kroatië ging het vreemd genoeg weer probleemloos. Niet alleen bij mij, ook bij alle anderen. Het was wel vrij smerig omdat er veel chloor inzat.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:00 schreef DarkShine het volgende:
Griekenland water kopen, niet uit de kraan drinken in ieder geval!
Gewenning? Dat betekent dat je darmen je halve vakantie moeten 'wennen'?quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:09 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Och meestal kan dat niet zo'n kwaad hoor. Het is allemaal een kwestie van gewenning.
Neuh niet overdreven veel drinken gelijk. maar neem de eerste dag een slok bij het tandenpoetsen en de tweede dag een glas als je dan nog nergens last van hebt moet het goed komen. Al moet ik zeggen dat ik er in Frankrijk echt nooit problemen mee heb gehad. Net als in Spanje. In Marokko ging ik wel voor het flessenwaterquote:Op woensdag 21 juni 2006 23:17 schreef korenwolfje het volgende:
[..]
Gewenning? Dat betekent dat je darmen je halve vakantie moeten 'wennen'?
Ik ga het in jordanie ook maar niet proberen denk ik...quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:21 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Neuh niet overdreven veel drinken gelijk. maar neem de eerste dag een slok bij het tandenpoetsen en de tweede dag een glas als je dan nog nergens last van hebt moet het goed komen. Al moet ik zeggen dat ik er in Frankrijk echt nooit problemen mee heb gehad. Net als in Spanje. In Marokko ging ik wel voor het flessenwatermaar dat had ook met de kleur te maken..
Ach ligt er erg aan hoe het er uit ziet en ruikt. Maar aan de andere kant kan je je daar het flessenwater ook prima veroorloven dus waarom het risico lopen. Alleen met tandenpoetsen is het zo'n gedoequote:Op woensdag 21 juni 2006 23:23 schreef korenwolfje het volgende:
[..]
Ik ga het in jordanie ook maar niet proberen denk ik...
Ach het is goed voor je weerstand.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:25 schreef k_man het volgende:
Waarom zou je het risico gaan nemen? Flesjes water kosten daar toch haast niks.
In Marokko heb ik soms gewoon uit de kraan gedronken. Niet dat het lekker was, smaakte naar zwembadwater, maar puur omdat ik 'haast' had en gemakzucht. Overigens nergens last van gehad.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:21 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Neuh niet overdreven veel drinken gelijk. maar neem de eerste dag een slok bij het tandenpoetsen en de tweede dag een glas als je dan nog nergens last van hebt moet het goed komen. Al moet ik zeggen dat ik er in Frankrijk echt nooit problemen mee heb gehad. Net als in Spanje. In Marokko ging ik wel voor het flessenwatermaar dat had ook met de kleur te maken..
Of niet...quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:27 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Ach het is goed voor je weerstand.
ja ik ook wel een paar slokken. Maar het water in het hostel waar we zaten was geregeld of op of bruinquote:Op woensdag 21 juni 2006 23:27 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
In Marokko heb ik soms gewoon uit de kraan gedronken. Niet dat het lekker was, smaakte naar zwembadwater, maar puur omdat ik 'haast' had en gemakzucht. Overigens nergens last van gehad.
Over bruin water gesproken... mocht je eens in Spa (de thuisbasis van het mineraalwater...) zijn, vermijd dan de lokale bron daar.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:31 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
ja ik ook wel een paar slokken. Maar het water in het hostel waar we zaten was geregeld of op of bruin. En aan het water wat in fles op tafel kwam in een restaurant ben ik ook maar niet begonnen dat rook wel verdomde veel naar kraanwater van daar. En we hadden een druk program dus geen tijd om ziek te zijn.
Is dat dan wel goed om te drinken en mag het dan überhaupt aangeboden worden?quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:48 schreef k_man het volgende:
Kan heel goed dat er ijzer in het water zit.
Zegt Wikipedia over Spa.quote:Het ijzerhoudend water kan men proeven in de Peter-de-Grote-bron in het centrum van de stad.
toch is het wel verstandig om er af en toe op te letten.quote:Op donderdag 22 juni 2006 16:25 schreef Schorpioen het volgende:
Ik heb regelmatig water in Mali uit de kraan gedronken, het kon niet altijd maar meestal kun je de stelregel aanhouden "hoe sterker het naar chloor ruikt, hoe veiliger het is". Lekker is anders maar soms heb je dorst en heb je geen water en dan moet je wel. Geen last van gehad verder.
In Ethiopie heb ik ook wel eens water uit de kraan gedronken maar daar was het water ook vaak bruin en stonk het naar zwavel. Dat dronk ik liever niet.
Voor de rest heb ik binnen europa vrijwel nooit afgezien van het drinken van kraanwater. Je krijgt het toch wel binnen, hoe dan ook (in ijs, salades etc) dus kun je maar beter er aan wennen. Dood ga je er echt niet aan.
Tja maar zulke beesten kunnen bwvs ook tijdens het fietsen je mond binnen vliegen...quote:Op donderdag 22 juni 2006 17:05 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
toch is het wel verstandig om er af en toe op te letten.
Ik heb een tijdje geleden een documentaire gezien op RTL4 dat ging over vreemde instecten...etc. Kwam een man aan het woord die tijdens een verblijf in Griekenland terwijl hij z'n gezicht waste/mond spoelde (weet niet meer precies) een één of ander klein insect heeft binne gekregen. Hij ontdekte het echter pas een aantal dagen daarna toen hij last kreeg van zwellingen. Bleek dus dat zich een grote maad in z'n lichaam aan het ontwikkelen was. Iemand toevallig ook eens gezien?
Dat is waar. Echter, het is wel een andere situatie dan wanneer je totaal bewust uit een kraan drinkt met een nogal twijfelachtige kwaliteit water, daarnaast is de kans natuurlijk groter als je 'slecht' water drinkt dan wanneer je op een fiets zit. Maar de kans dat zoiets gebeurt nadat je slecht water hebt gedronken zal waarschijnlijk ook wel vreselijk klein. Het voorbeeld was meer een reactie op je stelling dat je er niet dood van kan gaan.quote:Op donderdag 22 juni 2006 17:23 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Tja maar zulke beesten kunnen bwvs ook tijdens het fietsen je mond binnen vliegen...
Lijkt me sterkquote:Op donderdag 22 juni 2006 20:06 schreef Zephyrus het volgende:
Weet iemand toevallig in welke andere landen het kwaliteit water hetzelfde is, zo niet beter, als in Nederland?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |