abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39048505
Vanaf welke landen moet je gaan oppassen met het drinkwater? Laatst hoorde ik van iemand dat er al diaree ontstond na het drinken van water uit Brussel! Was dit door het water of gewoon wat darmprobleempjes?
You've just been F'd in the A
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 juni 2006 @ 20:35:40 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_39048540
Denemarken, lekker water daar

En vrouwtjes
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_39049113
Daar kun je in algemene zin vrij weinig zinnige dingen over zeggen vrees ik.
pi_39049215
Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat er in Brussel iets met het water scheelt hoor, zal wel door iets anders komen!

Opletten met water moet je alleszins in Egypte en in Zuid - en Midden - Amerika volgens mij ... ook Azië misschien, daar heb ik geen ervaring mee.
pi_39049290
Oostbloklanden vanaf Polen al wisselende kwaliteit, niet klakkeloos drinken, eerst vragen aan een lokalo!
twee violen en een trommel en een fluit
pi_39050716
Vragen aan een inboorling heeft niet zoveel zin. Die zijn eraan gewend, kunnen veel meer hebben dan wij.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 22:17:10 #7
104963 ETA
European Travel Author
pi_39053385
Niet het de beste indicator, maar opvallend vaak correct. Als er maar paar merken flessen water zijn, dan is het kraanwater wel safe. Als er 10+ merken flessen water staan, dan is het wat minder te vertrouwen. Lang niet altijd waar, maar let maar es op
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  dinsdag 20 juni 2006 @ 22:18:56 #8
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_39053472
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 22:17 schreef ETA het volgende:
Niet het de beste indicator, maar opvallend vaak correct. Als er maar paar merken flessen water zijn, dan is het kraanwater wel safe. Als er 10+ merken flessen water staan, dan is het wat minder te vertrouwen. Lang niet altijd waar, maar let maar es op
en kijk ook hoeveel van die flessen mensen in hun karetjes laden bij de super markten als echt iedereen 2 a 3 treetjes aan het laden is dan is het wel duidelijk dat je niet uit de kraan moet drinken.
pi_39055545
In ontwikkelingslanden gaat dat toch niet op. Meedere merken water in de winkel is luxe.
pi_39055597
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 23:01 schreef k_man het volgende:
In ontwikkelingslanden gaat dat toch niet op. Meedere merken water in de winkel is luxe.
Als er überhaupt al een winkel is.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_39056004
Geen supermarkt, maar een winkeltje is er meestal toch wel. Inboorlingen hebben ook wel 'ns wat nodig.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 23:40:45 #12
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_39057602
ik heb oa water uit de kraan gedrinken in India, Ethiopie, geen enkel probleem. ook heb ik rechtstreeks uit de Nijl gedronken in Egypte, zonder problemen.Je kan prima water drinken dat besmet is met cholera, mits je zelf gezond bent, goed eet en je drinken van besmet water beperkt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_39060880
Heb wel eens een bericht gelezen dat de kwaliteit van het water in Belgie te vergelijken valt met 3de wereld landen. Maarja, je gaat er vast niet dood van.

Van wiki over Belgie

Waterkwaliteit
Een van de slechtste landen ter wereld. Vooral in Antwerpen en Brussel is het slecht gesteld. Gelukkig is het water in Limburg van betere kwaliteit en in Wallonië is de waterkwaliteit het best.

[ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2006 01:21:09 ]
pi_39060972
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 23:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ook heb ik rechtstreeks uit de Nijl gedronken in Egypte, zonder problemen.
Ik denk dat je hierin vrij uniek zult zijn.
Mag ik je aanraken?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_39060994
Interessant onderwerp, ik ben benieuwd.
Zelf heb ik gemerkt dat water kwaliteit niet per land maar per distributie bron en zelfs per leiding van gebouw verschilt. Zelfs als een heel land veilig drink water heeft, kan het lokaal behoorlijk fout zijn.

Bij aankomst direkt gulzig je kop onder een kraan steken om wat water te slobberen is naief om te doen. Waterglas dat bij de wasbak staat gebruiken idem (althans je hebt hotels/pensions waar dat glas dubieus is qua hygiene). Bij twijfel laat ik de kraan tijdje laten lopen en controleer de kleur voor ik een test slok neem.

Bovendienj zorg ik na een Atheense keelontsteking (combinatie van kraanwater en smogg) ervaring dat ik bij aankomst in iedergeval voor de eerste avond/nacht noodrantsoen water bij me heb. (tenzij ik op winkel uur aankom)
pi_39061061
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 20:35 schreef Flyga het volgende:
Vanaf welke landen moet je gaan oppassen met het drinkwater? Laatst hoorde ik van iemand dat er al diaree ontstond na het drinken van water uit Brussel! Was dit door het water of gewoon wat darmprobleempjes?
"Vanaf" welke landen? Zou de Nederlandse grens maar aanhouden. In Rome kun je btw wel drinken uit de fontijntjes op straat.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_39063689
De ene persoon is gevoeliger voor 'water van mindere kwaliteit' dan een ander. Zo heb ik er zelf vaak geen last van, maar is mijn vriendin hier juist wel gevoelig voor. In landen waarvan je de waterkwaliteit [kraanwater] niet vertrouwd en er niet goed tegen kunt, dan moet je er even op letten dat je ook geen ijsklontjes in je drinken krijgt.

Vroeger...[jaartje of 10 geleden] was water uit de kraan in Zuid-Frankrijk niet altijd van even goede kwaliteit. Ook bij de kraantjes die je her en der aantreft in die Franse dorpjes staat vaak aangegeven dat het 'eau non potable' [geen drinkwater] is.

[ Bericht 14% gewijzigd door QuickSilverZ op 21-06-2006 14:24:05 ]
"Snelwandelen is zoiets als een wedstrijd wie het hardst kan fluisteren."
- Bob Q. Costas
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:04:16 #18
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_39074219
Wat hierboven al staat: het hangt er vanaf wat je zelf gewend bent (een aantal jaren in een studentenhuis doen wonderen) en of je jezelf de kans geeft ergens langzaam aan te wennen. Ook wil het verschil tussen steden (en zelfs binnen een enkele stad) nogal groot zijn: in Rio heb ik zonder problemen kraanwater gedronken, in Salvador de Bahia kwam er een vreemdsoortig bruin water uit de kraan... Ik heb ook kraanwater gedronken in landen die in het algemeen worden afgeraden (Peru, Nicaragua, Egypte), maar dat zou ik (bijvoorbeeld) mijn moeder niet aanraden. Binnen het grootste deel van Europa is kraanwater echter tegenwoordig echt geen probleem (of het lékker is, is een tweede natuurlijk).
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_39074454
Singapore dan? Dat is toch één van de schoonste steden ter wereld. (heb ik me laten vertellen)
  woensdag 21 juni 2006 @ 19:19:32 #20
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_39086283
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 01:26 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Mag ik je aanraken?
Iemand die rechtstreeks uit de Nijl drinkt zonder ziek te worden wil ik niet aanraken. Er moet een rede zijn voor zo'n resistentie
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
  woensdag 21 juni 2006 @ 19:21:10 #21
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_39086361
ik moet er wel bij zeggen dat het de nijl was vrij zuidelijk, net voor asouan. daar is nog niet veel vervuiling. De lokale bevolking drinkt daar ook rechtstreeks uit de Nijl.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 21 juni 2006 @ 19:22:05 #22
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_39086412
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:09 schreef Dizzee het volgende:
Singapore dan? Dat is toch één van de schoonste steden ter wereld. (heb ik me laten vertellen)
Meestal gaat het bij het niet kunnen drinken van kraanwater niet zozeer om hoe vies het water uit de kraan komt, maar om hoeveel chloor gebruikt wordt om het schoon te krijgen.
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
  woensdag 21 juni 2006 @ 23:00:08 #23
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_39094722
Griekenland water kopen, niet uit de kraan drinken in ieder geval!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_39094907
Volgens mij moet je het ook niet in frankrijk proberen
A dirty mind is a joy forever
pi_39095146
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 23:04 schreef korenwolfje het volgende:
Volgens mij moet je het ook niet in frankrijk proberen
Och meestal kan dat niet zo'n kwaad hoor. Het is allemaal een kwestie van gewenning.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')