abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:01:45 #1
140050 ableton
stereotyped invader
pi_39041078
Commentaar veel meer dan welkom, tis een opdracht voor mijn toekomstige school, dus ik wil heel graag onderbouwde kritiek en commentaar. heel graag

1.

2. (expres erg uitgebeten)

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10. (deze hoort niet bij de opdracht, maar commentaar mag er wel bij )

De (on)scherpe kantjes komen door het verkleinen en USM
B.v.d. (nee geen barend en van dorp )
arthur bostrom : held voor het leven!
pi_39041291
Is het misschien een idee om de opdracht erbij te vermelden Ik vind #1 nl. wel tof, maar de rest een beetje snapshot-achtige foto's
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:15:22 #3
140050 ableton
stereotyped invader
pi_39041471
Hehe opdracht is vrij simpel, een voor jouw indrukwekkend gebouw op de gevoelige plaat vastleggen dit bouwval staat in de achtertuin van mijn boot, dus waarom niet
pi_39041603
OK...dat maakt het al iets duidelijker
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:20:04 #5
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_39041635
maak nummer 8 nog eens een keer, maar ga op de grond liggen -- kijk eens of dat mooier uitkomt...

de laatste is bijna perfect; zet de scheiding tussen raam en lucht ff horizontaal

oja, en koop een apple--die kunstzinnige types zijn nogal appelig
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_39041690
5. jammer dat deze niet recht is maar ietsjes schuin
6. geen idee wat dit is, wat moet ik er in zien?
9. denk dat deze mooier was geweest als je de deurpost er helemaal op had gezet
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:23:48 #7
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_39041766
foto1 Mooie foto, de wolken geven een dreigend sfeertje, het donkere van de voorgrond en het zwarte kader versterken dat.
foto2 Paar keer naar gekeken, maar voor mij doet ie niks, heb er dan ook verder geen mening over
foto3 Die vind ik dan weer wel mooi, mooie compositie, geeft voor mij een gevoel van verval
foto4 Het zou een saaie foto zijn, maar doordat je het gebouw schuin hebt gefotografeerd geeft het toch wat diepte in de foto, waardoor je wat van de saaiheid afhaalt
foto5 Had van mij nog dichterbij (gecropt) gemogen. Maar wel erg leuk.
foto6 Weet ik niks over te zeggen, ik zie geen echt onderwerp
foto7 aardig lijnenspel onderbroken door het gekledder. Misschien dat juist deze plaat zich wel leent om echt op de regel van derden te letten en de verticale lijn nog wat verder naar rechts te zetten.
foto8 de kleurige muur, de roestige tonnen en het plantje lekker contrast. van mij had de bovenrand eraf gemogen
foto9 mijn ogen trekken naar de opening, maar zien vervolgens niets...
foto10 Lekkere spiegeling, als je de luchtrand erafhaalt lijken de ramen tot in oneindig door te gaan, en ff die flares weghalen :p (hoewel sommige mensen flares juist weer mooi vinden)

Al met al een leuke serie
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:28:25 #8
140050 ableton
stereotyped invader
pi_39041954
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:20 schreef Shark.Bait het volgende:
maak nummer 8 nog eens een keer, maar ga op de grond liggen -- kijk eens of dat mooier uitkomt...

de laatste is bijna perfect; zet de scheiding tussen raam en lucht ff horizontaal

oja, en koop een apple--die kunstzinnige types zijn nogal appelig
Dat van die scheiding kan dus niet :/ omdat het gebouw een bocht maakt, heb met perspectie lopen kloten maar dan trek je de kozijnen (of wat die zwarte dingen zijn) weer uit balans

En apple, ben hard aan het sparen, wil een power mac g5, maar zal denk ik toch bij een imac moeten beginnen (en dan nog niet eens mijn wish-list voor mij camera bij het spaarplan inbegrepen)

@deari:
#5 komt door het rotte perspectief, dit is het beste resultaat na sleutelen,
#6 tis door het raam naar binnen genomen, dus gewoon een kamer, met een half in gestort plafond en een verwarming die door de kamer heen ligt
#9 als ik de hele deurpost had gevangen zouden er ook lelijke PVC buizen en TL balken op zijn gekomen, moest dus kiezen
dank voor je commentaar
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:30:29 #9
140050 ableton
stereotyped invader
pi_39042039
dank je pea, ga er wat mee doen
pi_39052333
hey...lekker gedaan!!!! Heb je nix aan he? hmmmm

1: Fijne wolkjes, beetje groothoek doet het goed, misschien nog tikkeltje flets...
2: euhhhhhh, mmmmmmmm, neehhhh, sowwy
3: houden zo
4, 5, 6 en 7: beetje van hetzelfde, niet echt indrukwekkend....aardig, maar sneller scrollen naar de rest
8: eens met shark
9: beetje been there done that gevoel
10: vind de flare juist wel aardig, houd afwisseling in de foto waar je hem niet verwacht. breek het ritme een beetje, kan soms juist goed werken!

Al met al fijne serie, maar je valt soms een beetje in herhaling, niet erg als je maar 1 foto plaatst (gezien ontbreken van herhaling duh je snapt me wel....toch?
  dinsdag 20 juni 2006 @ 22:25:52 #11
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_39053742
Welke opleiding ga je doen, ik heb een paar maanden geleden nog foto's gemaakt van datzelfde pand voor Minerva. .
Ik ga naar huis.
pi_39066053
Aansprekende serie. Gezien je expliciete verzoek zet ik het zoutvaatje alvast naast het bord met slakken.

Eerste algemene opmerking: Hoe veel foto's moet je volgens de opdracht inleveren? Bedenk bij je selectie dat je beter een paar hele goede foto's kunt kiezen dan diezelfde hele goede plus een paar redelijke.

Tweede algemene opmerking: Denk goed na over je nabewerking. vette contrasten passen goed bij het onderwerp, en een beetje oud maken ook. Maar schiet niet door. Zoek eens naar soortgelijke foto's en kijk wat je mooi vindt en waarom.

1: Leuke foto, maar geeft niet echt veel gebouw te zien. Het is eerder een goede wolkenfoto [zout op slak] linksbovenin is de lucht wat uitgebeten [/zout op slak]. Ik moet het gebouw zelf echt zoeken, zo donker is het onderin. Heeft ook een hele andere sfeer en toning dan de rest. Ik zou m niet in de serie opnemen, ook al is het een sterke plaat.

2: expres uitgebeten? Niet doen, is het enige dat ik er over kan zeggen. Ik ben een uitgesproken tegenstander van uitgebeten. Het onderwerp leent zich voor extreme bewerking, maar uitgebeten valt voor mij eerder onder 'mislukt' dan onder extreme bewerking. Voorzover ik kan zien (door het uitbijten blijft er weinig detail over), is het een plaat met potentie, dus als je die in de bewerking nog kunt redden, lijkt me dat de moeite waard.

3: Goede foto, zelf had ik ms voor een nog kleinere DOF gekozen, maar ook zonder dat is ie prima. Hij is hooguit wat aan de lichte kant, met name in het midden zie ik een stukje uitgebeten muur, terwijl je bij de band nog best wat over hebt voor ie dicht loopt.

4: Als foto niet heel boeiend, maar zou een aardige eerste foto (soort introductie) zijn bij een serie. Ik wil je nog wel suggereren even goed naar de nabewerking te kijken, De lucht is erg helder blauw in verhouding tot het grauwe pand. Dat trekt de aandacht naar het stuk blauwe lucht, en ik neem aan dat je dat niet wilt. Daarnaast mag je het contrast wel wat opvoeren, en je kunt proberen door een combinatie van kleuren-levels en USM de foto een wat oudere feel te geven (zonder door te schieten).

5: De kracht van deze foto zit in het doorkijkje. Dat kun je versterken door krapper te croppen (en het kozijn recht te zetten: Nog even doorsleutelen, het kan namelijk wel, mail m anders maar eens (zonder kader) naar het msn-adres in mn profiel).

6: lekker rommelig plaatje, maar de belichting is niet lekker. Het knallende wit van de radiator stelt de rest van de foto letterlijk in de schaduw. Lag die radiator in de zon? Dan kun je overwegen de foto over te maken op een grauwe dag. HDR zou een andere optie zijn, of ms een iets hoger standpunt, zodat het donkere gat in het plafond niet meer in beeld komt?

7: Ik ga met pea mee: hij is leuk, maar de verticale lijn op 2/3 geeft een sterkere plaat.

8: De beste wmb. Volg de suggesties van Shark en pea en bewerk m nog wat na en klaar is ableton...

9: Deze doet me niets. Er gebeurt erg weinig en hij 'voelt' heel scheef. Toen je daar was en door je zoeker keek, was er vast een moment dat je vond dat je moest afdrukken. Als kijker zie ik niet waarom je hier afgedrukt hebt. Ik zou deze foto niet selecteren.

10: Fijne toegift. Niet superorigineel, maar prima uitgevoerd. Idd wel even het randje rechtzetten.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')