abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39036062
Omdat ik zelf in Amersfoort woon en volgend schooljaar ga beginnen aan CE IEMES aan de Fontys Hogeschool in Tilburg (Stappegoorweg) ben ik mijzelf aan het oriënteren naar een kamer. Inmiddels ingeschreven bij kamerpunt (en door reisurgentie 1 jaar en 1 maand inschrijftijd). Ik heb alleen geen idee wat goede wijken/locaties zijn om in tilburg te wonen.

Er zijn kamers op de campus aan de stappegoorweg per direct beschikbaar, redelijk dichtbij centrum dus (10 min fietsen) en al helemaal dichtbij school! Welke wijken/studentenhuizen raden jullie mij aan?
Hoor ik die Griekse melodie...
  dinsdag 20 juni 2006 @ 15:31:20 #2
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_39037753
Voordat je op campus Stappegoor (die blokhutten) wilt wonen, zou ik er eerst eens een kijkje nemen. De verhalen die ik daarover gehoord/gelezen heb zijn erg slecht.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_39038834
die vakantiewoningen daar zien er echt extreem saai uit. net van die tijdelijke onderkomens. en met z'n 3/4en op een afdeling is mij ook veels te weinig...

maar glowmouse welke verhalen heb jij ervan gehoord?
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_39039044
Die "campus" is echt zo lelijk langs de snelweg en dan die lelijke muur, en die huizen zelf ben er gister nog langsgefietst, bah
  dinsdag 20 juni 2006 @ 16:17:04 #5
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_39039502
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 15:58 schreef Yankee_One het volgende:
maar glowmouse welke verhalen heb jij ervan gehoord?
Het is alweer even geleden, maar twee sleutelwoorden die bij me opkomen zijn gehorig en stank. Nu heb ik geen idee in hoeverre dit nog steeds opgaat. Het artikel stond in Univers, eens kijken of ik dit nog kan vinden.

Het betreffende artikel kan ik niet meer terugvinden. Je kunt wel dit en dit artikel doorlezen.

[ Bericht 22% gewijzigd door GlowMouse op 20-06-2006 16:24:24 ]
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_39041253
en wat zijn WEL goede plekken om te wonen?
pi_39041310
Ik nijg naar Tilburg-west en Centrum-zuid (bron: kamerpunt). Centrum lekker dicht bij het centrum. West lekker dicht bij de campus. En omgekeerd is het ook goed te bereiken.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:10:25 #8
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_39041317
Die campus is klote.

Kom in het centrum wonen, bijvoorbeeld complex St. Josephstraat. Relaxte flat, mooie locatie. Zijn nog wat kamers vrij. Het is ook van Kamerpunt, dus de stichting.
pi_39041353
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:07 schreef mark_dabomb het volgende:
en wat zijn WEL goede plekken om te wonen?
Uit welke wijken kun je zoal kiezen via dat kamerbureau?
Eddy - Life is a mystery, we all must stand alone. I hear him call my name and it feels like home.'
Saffy - 'That's lovely, who wrote it?'
Eddy - 'Madonna, darling
pi_39041403
pi_39041430
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:10 schreef Kindervriend het volgende:
Die campus is klote.

Kom in het centrum wonen, bijvoorbeeld complex St. Josephstraat. Relaxte flat, mooie locatie. Zijn nog wat kamers vrij. Het is ook van Kamerpunt, dus de stichting.
maar die kamers worden aangewezen door kamerpunt? niet dat ik een keertje langs kan komen ofzo?
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:18:15 #12
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_39041577
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:14 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

maar die kamers worden aangewezen door kamerpunt? niet dat ik een keertje langs kan komen ofzo?
Je zou ze gewoon eens op moeten bellen. Hij staat namelijk al een tijdje leeg, dus volgens mij is er op het moment weinig animo. Het is niet echt druk op de 'kamermarkt'. Volgens mij heb je dan binnen no-time die kamer.
pi_39043789
Wat is de 'beste' optie / jullie ervaringen met deze complexen?

St. Josephstraat / Varkensmarkt / Winkler Prins straat / Tamboerskade...
pi_39044905
Pics van die campus?

Heb zin om te lachen.
pi_39045042
hier de 'artistieke' muur tussen de "huizen" en de snelweg

http://www.proteusproduct(...)50706145409170_2.jpg
pi_39045121
alles ten noorden van het kanaal is af te raden. Tilburg West, daar zou ik ook niet willen wonen, maar voor de mensen van de unie is het wel handig natuurlijk... ten zuiden van het centrum of wijken als Besterd of zo... is goed te doen.
pi_39046362
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:06 schreef _dirkjan_ het volgende:

pi_39046476
daar ga ik dus NIET wonen, ik zou me KAPOT schamen

dus wat is aan te raden? St. Josephstraat / Varkensmarkt / Winkler Prins straat / Tamboerskade...
pi_39046610
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:06 schreef _dirkjan_ het volgende:

die 'huizen' die daarachter staan, lijken wel militaire barakken...
pi_39047603
Die huizen zijn opgeknapte asielzoekerswoningen. Mij lijkt het niets, het voelt zo 'tijdelijk' lijkt me. Een nichtje van me studeert ook IEMES (Ze is de oprichtster van de studievereniging SIEMES) en haar vriendin woont ook in die barak-dingesen. Overigens zijn die dingen in verhouding ook nog erg duur.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 21:23:52 #21
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_39050878
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:45 schreef mark_dabomb het volgende:
daar ga ik dus NIET wonen, ik zou me KAPOT schamen

dus wat is aan te raden? St. Josephstraat / Varkensmarkt / Winkler Prins straat / Tamboerskade...
St. Josephstraat en Varkensmarkt zijn puik.
pi_39054176
Huur/koop een huis met een paar lui die er ook studeren, werkt goed. Ik doe hetzelfde atm.
pi_39074665
St Josephstraat. Lekker dicht bij het centrum, redelijk grote kamer. Wel iets verder van je studie maar van een stukie (10 min) fietsen is nog nooit iemand dood gegaan. Op de varkensmarkt wonen volgens mij veel buitenlandse studenten. Verder is alles BINNEN de ringbanen opzich wel oke (met uitzondering van het gebied rond de universiteit in west, das ook wel relaxt), zolang je niet in de reeshof, vogeltjesbuurt of wagnerplein gaat wonen is het goed te doen! Al vast veel plezier volgend jaar!

PS Ohja die barraken waar je het in eerste instantie over had; NOOIT doen! Ongezellig, lelijk, ver van centrum, slecte faciliteiten etc.
pluk de dag (alleen niet te vroeg)
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:27:49 #24
111206 achtbaan
There ain't no mountain h
pi_39075210
stappegoor is ver van winkels enzo..
als je in stappegoor wil wonen. kan je net zo goed midden in Goirle wonen, dan heb je alles op loopafstand en de bus naar tilburg rijdt o m de 10 of 15 min.. maar in ieder geval ikz ou eerst in Tilburg zoeken..
Korvel..?
There ain't no mountain high enough
Ain't no valley low enough
Ain't no river wide enough
To keep me from getting to you
pi_39088700
Kreeg een tefeloontje (zoals Samson zou zeggen) van een oude bekende dat er op de fontys site ook regelmatig kamers worden aangeboden. Kan alleen nergens vinden waar....

En o ja, de gouden tip naar mijn kamer is 50 euro waard!
  woensdag 21 juni 2006 @ 20:16:07 #26
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_39088800
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 20:13 schreef mark_dabomb het volgende:
Kreeg een tefeloontje (zoals Samson zou zeggen) van een oude bekende dat er op de fontys site ook regelmatig kamers worden aangeboden. Kan alleen nergens vinden waar....

En o ja, de gouden tip naar mijn kamer is 50 euro waard!
Dat zou ik terugnemen. Momenteel zijn er in Tilburg echt genoeg goede kamers vrij. De echte kamernood is van een paar jaartjes terug. Mijn broertje was laatst de enige gegadigde voor een kamer op 2 minuutjes afstand van het Piusplein (= plein met de grootste terrassen & kroegen).

Dus om nou 50 euri te bieden.... Helaas niets vrij in mijn huis.
pi_39088830
is het tegenwoordig niet erg gemakkelijk om een kamer te vinden in T-burg?
pi_39088883
geef het me maar op een presenteerblaadje liefst in de buurt van centrum/uitgaan/winkels en stappegoor...

En waar kan ik op fontys kamers vinden?
pi_39105552
ik ga binnenkort bellen met kamerpunt. kijken of ik iets kan krijgen aan de St Josephstraat. Lijkt me wel een relaxte plek om te wonen. Heb iig geen zin om elke dag 4 uur te reizen naar tilburg de eerste maand ofzo
  donderdag 22 juni 2006 @ 11:30:35 #30
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_39105748
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 11:25 schreef Yankee_One het volgende:
ik ga binnenkort bellen met kamerpunt. kijken of ik iets kan krijgen aan de St Josephstraat. Lijkt me wel een relaxte plek om te wonen. Heb iig geen zin om elke dag 4 uur te reizen naar tilburg de eerste maand ofzo
Serieus, gewoon doen. Er komen best wat kamers vrij in dat complex geloof ik en de vraag naar kamers is momenteel erg laag. Van horen zeggen hè, van horen zeggen...
pi_39119010
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 11:25 schreef Yankee_One het volgende:
Prima straat is dat, vlakbij het centrum, doen! Van 4 uur reizen word je

(Overigens, wat een gebrek aan kamertekort daar in Tillieburg ineens. Wil niemand meer in T. studeren ofzo )
Eddy - Life is a mystery, we all must stand alone. I hear him call my name and it feels like home.'
Saffy - 'That's lovely, who wrote it?'
Eddy - 'Madonna, darling
pi_39119126
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 18:03 schreef Patsy_Stone het volgende:

[..]

Prima straat is dat, vlakbij het centrum, doen! Van 4 uur reizen word je

(Overigens, wat een gebrek aan kamertekort daar in Tillieburg ineens. Wil niemand meer in T. studeren ofzo )
nouja, ik heb nog wel even onderdak bij familie in Breda, maar liever gelijk in Tilburg natuurlijk
pi_39155282
Ik heb een jaartje in west gewoond. Vlakbij uni en die fontys ofzo. Zuid zou ik niet gaan wonen (vogeltjesbuurt is dat geloof ik). Dat was echt zo'n sjonnie en anita buurt.
Centrum zelf is natuurlijk ook ideaal.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_39255624
quote:
St. Josephstraat 67

Soort kamer: Twee studentenkamers (67-08 en 67-07)
Oppervlakte: 15 m2
Huurprijs: ¤ 304,42
All inclusive: Ja
Beschikbaar per: Direct beschikbaar
Grootte afdeling: 67-08 (4 personen) / 67-07 (11 personen)
Gestoffeerd of gemeubileerd: Nee
Gemeenschappelijk gebruik badkamer: Ja
Gemeenschappelijk gebruik keuken: Ja
Gewenst geslacht: Geen voorkeur

De St. Josephstraat ligt midden in het centrum van Tilburg. In 5 minuten sta je op de Korte Heuvel, waar zich de meeste eetcafeetjes en kroegen bevinden. Het Centraal Station ligt op 5 minuten fietsafstand, het onderwijsgebied Stappegoor op 15 minuten en de UvT op 20 minuten. Je deelt de gemeenschappelijke voorzieningen zoals badkamer en keuken met huisgenoten.
Ik zie deze kamer (per direct) staan op kamerpunt.

Even wat vraagjes: is ¤304 niet erg duur voor 15m2?
Wat bedoelen ze precies met gestoffeerd? Er ligt wel een vloerbedekking neem ik aan? En gordijnen hangen er ook?

Er staat ook dat de uni op 20min ligt, terwijl ik hier in het topic 10 las. 20m fietsen vindt ik iets te veel van het goed
  maandag 26 juni 2006 @ 20:27:38 #35
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_39262565
quote:
Op maandag 26 juni 2006 17:04 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

Ik zie deze kamer (per direct) staan op kamerpunt.

Even wat vraagjes: is ¤304 niet erg duur voor 15m2?
Wat bedoelen ze precies met gestoffeerd? Er ligt wel een vloerbedekking neem ik aan? En gordijnen hangen er ook?

Er staat ook dat de uni op 20min ligt, terwijl ik hier in het topic 10 las. 20m fietsen vindt ik iets te veel van het goed
304 is redelijk duur, maar bedenk wel dat de voorzieningen etc. perfect zijn. Het is van de woningbouw hè. En ze zijn inderdaad gestoffeerd. Ook hangen er volgens mij wel gordijnen in.

20 minuten?

Ik weet niet welke bejaarde ze daarvoor hebben ingeschakeld... maar binnen 10 minuten ben je zéker wel op de universiteit met de fiets hoor!
pi_39264006
Ik vind het redelijk aan de prijzige kant....maar inderdaad wel mooie locatie...

Iemand misschien foto's van hoe de kamers er van binnen uitzien?
pi_39269906
Tilburg heeft volgens mij niet echt wijken dat je zegt van oh shit, het is eigenlijk overal wel een beetje een zooitje. Gewoon kijken wat de kamer nou zelf inhoud. Je hebt straks OV en zo he, gewoon gaan en kijken.
Sommige gebouwen die worden verhuurd vallen echt bekant uit mekaar.
pi_39277490
quote:
Op maandag 26 juni 2006 20:27 schreef Kindervriend het volgende:

[..]

304 is redelijk duur, maar bedenk wel dat de voorzieningen etc. perfect zijn. Het is van de woningbouw hè. En ze zijn inderdaad gestoffeerd. Ook hangen er volgens mij wel gordijnen in.

20 minuten?

Ik weet niet welke bejaarde ze daarvoor hebben ingeschakeld... maar binnen 10 minuten ben je zéker wel op de universiteit met de fiets hoor!
dank je

heb gereageerd oo de kamer
pi_39294157
Ik betaalde 300 voor 14 m2. Het is niet super groot, maar groot genoeg om in te slapen / werken etc.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_39422593
Hobbemastraat, Tilburg (5025NN)
Het is een studentenhuis in een gezellige woonwijk bij Korvel. We zijn met twee meiden en één jongen.

De uni is 10 min fietsen, het centrum 10 min en er zijn genoeg winkels in een straal van 100 meter.

De kamer die vrijkomt zal worden uitgebreid met aansluitend kamertje met keukenblokje (hier mag alleen niet gekookt worden)

Ook hebben we een fietsenberging.

(Huurprijs is gewoon ¤ 280 inclusief alles. Dus niet ¤ 80 apart voor water/gas/licht. Kon geen ¤0 invullen.)

Advertentie geplaatst op 27-6-2006, 15:44

Over de kamer
Lokatie: Hobbemastraat, Tilburg
Huurprijs: ¤ 200 kale huur +
¤ 80 gas/water/licht
¤ 280 per maand
Oppervlakte: 15 m2
Beschikbaar vanaf: 1-9-2006 voor onbepaalde tijd
Soort woonruimte: studentenhuis
Huisgenoten: 3
Geslacht huisgenoten: gemengd
Toilet: gedeeld
Keuken: gedeeld
Douche: gedeeld
Onderhoudsstaat: uitstekend
Gemeubileerd: nee
Woonkamer: geen
Internet aanwezig: ja
Inschrijven OK? ja
Kijkavond: 12-7-2006
Gezochte huurder
Geschikt voor: 1 persoon
Geslacht: onbelangrijk
Min. leeftijd: 18 jr.
Max. leeftijd: 26 jr.
Roken OK? nee
Huisdieren OK? nee
Status: student
werkende student
ga naar: jasonmraz.nl dus jasonmraz.nl kijk nou maar gwoon dus waarheen : )
PURE DEMOCRACY You have two cowsYour neighbors decide who gets the milk RUSSIAN COMMUNIS: You have two cows. You have to take care of them, but the government takes all
pi_39422839
MAX leeftijd ik word oud
pi_39422859
Jovd?
pi_39424499
Esther, ik heb je een mail gestuurd
pi_39689598
Zo... ik geef dit topic even een schopje Ik ben, als mijn bachelorscriptie voldoende bevonden wordt, klaar met mijn bachelor Tekst en Communicatie aan de Universiteit van Tilburg en wil volgend jaar twee masters gaan doen: Communicatie- design en Algemene cultuurwetenschappen ( ik heb met veel plezier minorvakken in die richting gevolgd) aan dezelfde universiteit. Ik woon nu nog bij mijn ouders thuis, maar omdat ik dus van plan ben om twee masters te gaan doen wil ik volgend jaar toch graag wat reistijd uitsparen door op kamers te gaan. Het probleem is alleen dat Tilburg mij helemaal geen leuke stad lijkt om te wonen. Ik vind de sfeer gewoon niet gezellig op één of andere manier. Maar misschien heb ik er gewoon een verkeerd beeld van. Ik kom er eigenlijk alleen maar om te studeren, en ook wel om een terrasje te pikken of te winkelen, maar dat is toch niet hetzelfde als er ook daadwerkelijk wonen.

Breda lijkt me op de één of andere manier een gezelligere stad en ik ben erover aan het denken om daar te gaan wonen, maar ik vraag me af of dat wel zoveel handiger is qua reistijd. Zijn er mensen op Fok! te vinden die dat doen: in Tilburg studeren en in Breda wonen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Varvara op 10-07-2006 16:41:46 ]
pi_39690020
Breda - Tilburg west is 15 min met de trein. Je bent er dus zo.

Verder vind ik TIlburg wel een fijne sfeer hebben.
pi_39692634
ik woon al 2 jaar in Tilburg op kamers bij de AH XL, en het bevalt me prima.
Geen last van een nare sfeer oid, vind het er juist op vooruit gaan eigenlijk.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_39696806
Er staat nog steeds een kamer (mijn oude kamer ) leeg in mijn oude studentenhuis. Lange Nieuwstraat. Prima locatie, leuk huis, mooie kamer. 310 p/m, 18 m2. Draadloos internet en leuke huisgenoten bij de prijs inbegrepen!
Mon 'en!
pi_39699038
bloempjuh, wie moet ik daarvoor contacten?
pi_39700520
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:33 schreef mark_dabomb het volgende:
bloempjuh, wie moet ik daarvoor contacten?
www.kamerbemiddelingtilburg.nl
Vloerbedekking ligt er zelfs nog in.. Je moet even mailen en zeggen dat je de kamer van Susanne wilt hebben
Mon 'en!
pi_39715293
Mark? Mijn kamer schijnt al verhuurd te zijn. Er staat wel een andere kamer leeg in datzelfde huis. Sowieso is kamerbemiddeling aan te raden. Geen kijkavonden ofzo, gewoon zelf gaan kijken en beslissen
Mon 'en!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')