abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42583569
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 17:46 schreef Estolan het volgende:
Ik betwijfel alleen maar of dat klopt dat MS 1/4 vd prijs is en hetzelfde resultaat levert, I Just Don't Think So!

Het zit allemaal in de Timing, daar win je de meeste peekaas mee.
Die Greddy E-Manage komt er redelijk in de buurt, maar is vergeleken met het AEM EMS systeem ook niet zo super. AEM en Motec zijn ( zover ik nu weet ) de enige 2 die alles kunnen aanstuen wat er maar ook in de auto bevind. en dat kan Greddy en MS niet, en dat is gewoon een feit.

Alsof een AEM makkelijk te programmeren is, daar moet je ook gewoon gecertificeerd voor zijn hoor
Met de autotunefunctie van AEM kom je een heel eind, finetuning zal je inderdaad gecertificeerd voor moeten zijn, dat begrijp ik ook wel maar het zaakje draaiende krijgen lukt zonder certificering dmv een basismap en autotune ook wel.

MS kan trouwens ook volledig stand alone gedraaid worden.
pi_42585957
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 17:46 schreef Estolan het volgende:
Ik betwijfel alleen maar of dat klopt dat MS 1/4 vd prijs is en hetzelfde resultaat levert, I Just Don't Think So!

Het zit allemaal in de Timing, daar win je de meeste peekaas mee.
Die Greddy E-Manage komt er redelijk in de buurt, maar is vergeleken met het AEM EMS systeem ook niet zo super. AEM en Motec zijn ( zover ik nu weet ) de enige 2 die alles kunnen aanstuen wat er maar ook in de auto bevind. en dat kan Greddy en MS niet, en dat is gewoon een feit.

Alsof een AEM makkelijk te programmeren is, daar moet je ook gewoon gecertificeerd voor zijn hoor
Denk zelfs dat een MS systeem minder dan 1/4 van de prijs is. Maar wat moet je met een hoop functies die je toch niet gebruikt? Zeker wat ton zegt is het allerbelangrijkste dat je A/F ratio goed moet zijn. Is deze niet goed kan je binnen de kortste keren dag dag tegen je blok zeggen. Tevens is een Mega squirt systeem al vrij complex te programmeren. Ga je een nog complexer systeem pakken wordt het erg moeilijk om dat goed te configureren voor een beginnneling.

Dus erg belangrijk is ook een goede wideband lamba sonde. Zelf zit ik aan een zeitronix Zt-2 met een Bosch sensor.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_42586473
de ems van AEM is al een tijd overgeprijst, systemen zoals halltech, autronic, kms kunnen vrijwel evenveel als die van AEM tegen vaak de helft van de prijs!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_42596278
End at is gewoon echt onzin

ik vind 1600-2000euro niet Overgeprijst voor een onderdeel dat alles kan aansturen van de auto's. meerdere fuel-pumps bijv, die om te beurt bij een bepaalde psi aanslaan, ga zo maar door


En sinds wanneer schaf je iets aan als je meer dan de helft niet gaat gebruiken? en het AEm systeem is niet Complexer ofzo
pi_42596887
Zoals al eerder is gezegd: ik zou een keuze van EMS vooral af laten hangen van de beschikbare expertise bij het mappen waar jij, of iemand bij je in de buurt, over beschikt. Dat en de kostprijs. Op enkele bijzondere of luxe features na kunnen ze toch allemaal praktisch hetzelfde (zeker voor een doorsnee 4 banger zonder exotische functionaliteiten), dus prijs en tunebaarheid worden dan belangrijker.

Als je zelf erg technisch aangelegd bent heeft MS als voordeel dat het open source is: als je daar zin in hebt kun je er zelf aan prutsen en zelfs compleet nieuwe features implementeren. Bijkomend voordeel is dat het minder kost - de grootste kosten zitten niet in de hardware, maar in de software welke goed getest & bewezen betrouwbaar moet zijn. Bij AEM betaal je voor een commercieel stuk software waar gegarandeerd wordt dat er geen domme fouten in zitten (je kan de code zelf niet bekijken/aanpassen, maar zij garanderen de correctheid en daar betaal je voor). Bij MS betaal je niet voor die garantie - daar wordt de betrouwbaarheid "gegarandeerd" doordat iedereen de code zelf kan controleren. Zelfde idee als het verschil bij normale desktopsoftware tussen closed source (proprietary) en open source software. Persoonlijke voorkeur, prijs en ervaring met een bepaald systeem geven hier de doorslag.

Persoonlijk kan ik me best voorstellen dat, als je zelf een beetje technisch bent, je kiest voor een MS van een paar honderd euro en deze aan de hand van een wideband zelf probeert te mappen, ipv dat je voor 2K een AEM koopt en er vervolgens voor bijna nog eens dat bedrag een expert voor laat komen om te mappen (al dan niet uit het buitenland!). Ik geloof best dat een expert-mapped AEM wellicht betere resultaten geeft, maar zeg nou zelf, 3500 euro uitgeven om een bijna 15 jaar oude auto te voorzien van een andere computer?
pi_42597086
uhm mappen is niet zo duur als de aanschaf ervan hoor!

Maar je hoeft het maar 1x aan te schaffen en kan voor altijd doorgaan met hetzelfde systeem. En als je toch die kant van tuning op gaat, waarom dan niet in 1x goed en gewoon een expert ( met certificering ) het laten doen, en dan een mooi vermogen er uit laten halen, wat betrouwbaar is.


Die Nissan 200SX S13 met SR20DET erin ( van Noidea ) draait ook op 1bar met een AEM EMS, binnenkort gaan we banken en kijken wat het heeft opgeleverd. Ben erg benieuwd, aangezien de auto nog voorzien is van de stock elbow, downpipe en Kat. alleen andere einddemper.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 20:13:21 #182
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_42620370
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 07:47 schreef Estolan het volgende:
Je leest niet!
Welwaar. je geeft aan dat de aem ems als voordeel heeft dat hij 19 gauges kán aansturen :
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 10:48 schreef Estolan het volgende:

[..]

Ik weet het niet precies, maar kan MS ook 19kanelen aansturen voor Single Gauge meters?
Dat dat niet hóeft snapt elke mongool

Ik snap trouwens echt de discussie niet.
Het ligt er gewoon aan hoeveel geld je er tegenaan wilt smijten.

You get what you pay for. simpel.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 20:54:32 #183
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_42621784
Zou je eens een foto willen posten van de recente staat van je MX-5, ik ben wel even benieuwd
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_42626832
*kuch* tvp
Signature? daar doe ik niet aan.
pi_42627102
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 23:41 schreef Estolan het volgende:
End at is gewoon echt onzin

ik vind 1600-2000euro niet Overgeprijst voor een onderdeel dat alles kan aansturen van de auto's. meerdere fuel-pumps bijv, die om te beurt bij een bepaalde psi aanslaan, ga zo maar door


En sinds wanneer schaf je iets aan als je meer dan de helft niet gaat gebruiken? en het AEm systeem is niet Complexer ofzo
ik pik er even een uit, autronic
kan evenveel als aem kost alleen een stuk minder euro's.....
wat is dan de meerwaarde nog van de aem???
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_42627303
Ga dat maar is uitzoeken, dan vind je het vanzelf wel
  donderdag 12 oktober 2006 @ 23:40:16 #187
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_42627867
het grootste voordeel van de aem is zijn grootste nadeel:

superveel opties.
pi_42627910
LOL, maybe, als je weet wat je ermee kan juist niet
pi_42627980
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 23:40 schreef Tjabbo het volgende:
het grootste voordeel van de aem is zijn grootste nadeel:

superveel opties.
vroegah hadden ze misschien meer opties dan de rest maar tegenwoordig moet je oppassen dat het niet andersom is
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_42627998
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 23:23 schreef Estolan het volgende:
Ga dat maar is uitzoeken, dan vind je het vanzelf wel
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_42628241
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 23:44 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

vroegah hadden ze misschien meer opties dan de rest maar tegenwoordig moet je oppassen dat het niet andersom is
dat is gewoon echt zo'n gelul

maar ach
pi_42628425
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 23:55 schreef Estolan het volgende:

[..]

dat is gewoon echt zo'n gelul

maar ach
bewijs maar eens dat het gelul is, of kun je dat soms niet??
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_42632573
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 23:55 schreef Estolan het volgende:

[..]

dat is gewoon echt zo'n gelul

maar ach
De MS vs EMS discussie meng ik me niet meer in, dat heeft toch geen nut hiero

Voor de liefhebbers wat foto's van afgelopen zaterdag, recent dus








Daag bmw'tje







Filmpje in brakke kwaliteit:

http://video.tinypic.com/player.php?v=2h5qwsx (het geluidje is wel erg lekker hoorbaar)

[ Bericht 2% gewijzigd door Mex_ op 14-10-2006 12:26:46 ]
pi_42632621
Nette foto;s Mex! , na je modificaties aankomende winter wil ik wel een stukje meerijden
pi_42632887
Mex_ mijn complimenten aan je wagen man. Hij is niet alleen lekker rap maar ziet er ook erg netjes uit vind ik!

Keep up the good work!
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_42633454
*tvp*
pi_42665846
Die toyo's roelen hé?
pi_42667580
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 08:27 schreef Fiets-toeter het volgende:
Nette foto;s Mex! , na je modificaties aankomende winter wil ik wel een stukje meerijden
Deal! Als ik dan een keertje in de Suup mee mag
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 10:25 schreef t0n het volgende:
Die toyo's roelen hé?
Die Toyo's zijn een groot probleem, ik wil namelijk niks anders meer

[ Bericht 37% gewijzigd door Mex_ op 14-10-2006 12:31:33 ]
pi_42668023
Plannen voor komende winter zijn:

  • Plaatsen van intercooler <--linkje
  • Al het rubber in de ophanging vervangen door PU
  • Megasquirt voor ontsteking en injectie (en datalogging, traction control, launch control en..en..etc)
  • Rollbar/kooi
  • Andere koppeling, nog geen idee welke
  • Lichter vliegwiel of afraaien huidige
  • Ander diff, van een 1.8 of een lsd. Beide kunnen flink wat pk's aan
  • 440cc of 550cc injectoren uit een RX7, zijn plug en play
  • Walbro in-tank brandstofpompje
  • Verwijderen airco
  • Zoeken sponsor(en)

    Deze goodies moeten er voor zorgen dat ik op 200+ pk uit ga komen.
  • pi_42935057
    Driving:
    Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
    Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
    Mazda MX-5 1.6i 16v
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')