abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42315498
Klaar voor zaterdag?
Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
pi_42315975
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:30 schreef achterdeur het volgende:
Past een KLZE blok niet? Dan kan je kijken naar een supercharger

Ik heb niet alles gelezen dus weet niet of dit al eens gevraagd is
Probleem is dat een KLZE blok een 6 cilinder blok. Dus lekker omlaten keuren bij de RDW. Wat in Amerika veel gedaan wordt is dat er een FE3 blok ingelegd word. Daarom schroeven ze een garret T3/T4 turbo en worden de zuigers en veren aangepast voor een lagere compressie. Dit met een standalone fuelmanagementsysteem zoals een megasquirt kan voor leuke PK's zorgen (denk aan 300+)

Het FE3 blok is te vinden in een Mazda 626 GT van tussen 1988 en 1991. Deze is alleen geleverd in Japan en Europa. Amerikanen betalen goed geld om zo'n blok te hebben
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_42333542
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 18:13 schreef ArTiC het volgende:
Klaar voor zaterdag?
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 13:48:14 #154
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_42333794
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 18:34 schreef casejunkie het volgende:

[..]

Probleem is dat een KLZE blok een 6 cilinder blok. Dus lekker omlaten keuren bij de RDW. Wat in Amerika veel gedaan wordt is dat er een FE3 blok ingelegd word. Daarom schroeven ze een garret T3/T4 turbo en worden de zuigers en veren aangepast voor een lagere compressie. Dit met een standalone fuelmanagementsysteem zoals een megasquirt kan voor leuke PK's zorgen (denk aan 300+)

Het FE3 blok is te vinden in een Mazda 626 GT van tussen 1988 en 1991. Deze is alleen geleverd in Japan en Europa. Amerikanen betalen goed geld om zo'n blok te hebben
Zit je alleen wel weer met een vrij oud blok, dus een revisie is waarschijnlijk ook nodig, of niet?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_42338775
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 13:48 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Zit je alleen wel weer met een vrij oud blok, dus een revisie is waarschijnlijk ook nodig, of niet?
als je er een turbo op gaat schroeven sowieso ja. Voordeel is wel dat het hoogstaande techniek was en erg vernieuwd. bijv: er wordt olie tegen de onderkant van de zuigers gespoten tbv de koeling. Dit zit niet op de meeste standaard blokken. ook niet op de nieuwe motoren van tegenwoordig (mits het natuurlijk een gangbaar model is dus waar standaard geen turbo opzit)

Maar meer vermogen kost ook altijd meer geld. voor een revisie ben je ook gauw 1500 euro kwijt,
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_42474274
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 11:23 schreef Mex_ het volgende:
Na flink wat lezen ben ik eruit, mocht het zover komen dan ga ik zeker voor Megasquirt, alles wat de AEM kan kan MS ook en meer op enkele emissie-opties na (die hier in NL toch niet van belang zijn, in de US wel..) Daarbij is de software opensource en wordt deze constant bijgewerkt en ge-update.
Ik weet het niet precies, maar kan MS ook 19kanelen aansturen voor Single Gauge meters?
pi_42510167
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 10:48 schreef Estolan het volgende:

[..]

Ik weet het niet precies, maar kan MS ook 19kanelen aansturen voor Single Gauge meters?
Wat bedoel je precies..?
pi_42517099
Nou, volgens mij kan de AEM ( net als Motec ) toch een hoop meer dan alle andere systemen

zoals 19 Single Gauges aansturen om bv je Boost te lezen, of Oil Press enz. en dat op 19 losse of 1 enkele meter. en nog meer opties
pi_42537924
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:56 schreef Estolan het volgende:
Nou, volgens mij kan de AEM ( net als Motec ) toch een hoop meer dan alle andere systemen

zoals 19 Single Gauges aansturen om bv je Boost te lezen, of Oil Press enz. en dat op 19 losse of 1 enkele meter. en nog meer opties
Hij stuurt iets aan om boost of oilpressure uit te lezen
pi_42538252
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:56 schreef Estolan het volgende:

Nu heb ik ook echt geen flauw idee waar je het nu weer over hebt hoor.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_42538874
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 12:21 schreef noidea het volgende:

[..]

Nu heb ik ook echt geen flauw idee waar je het nu weer over hebt hoor.
In de specs van AEM EMS kan ik er ook helemaal niks over vinden..
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:04:10 #162
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_42539563
Wat moet je ook in godsnaam met 19 gauges...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_42549902
Dat de single A/F gauge van AEM ( via de ecu) nog meer waardes kan aangeven, zoals Knocking, oil press enz, de aem ems kan 19 signals doorsturen, dus je zou opzich maar 1 metr in je auto nodig kunnen hebben die 19 dingen kan laten zien. Dat is een optie, weet alleen niet of MS dat ook kan

als je het nu nog niet snapt, nevermind
pi_42552654
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 17:51 schreef Estolan het volgende:
Dat de single A/F gauge van AEM ( via de ecu) nog meer waardes kan aangeven, zoals Knocking, oil press enz, de aem ems kan 19 signals doorsturen, dus je zou opzich maar 1 metr in je auto nodig kunnen hebben die 19 dingen kan laten zien. Dat is een optie, weet alleen niet of MS dat ook kan

Knocking weergeven als waarde, dat lijkt me vrij lastig. Dat specifieke wat je noemt kan MegeSquirt uiteraard niet, hij kan het wel weergeven op een laptop op bv op een Palm. Buiten dat lijkt het me niet bepaald handig om meerdere waarde's af te moeten lezen vanaf 1 gauge.

http://www.pbase.com/kdh51/megatune_palm

pi_42557052
Hoezo niet? 1x 250euro aan een meter, die alles kan aangeven, zelfs de timing of bepaalde eenheden van de injectoren

en volgens mij zijn er nog genoeg andere functies die MS niet kan en AEM/Motec wel

Btw AEM komt binnenkort ook emt een Dashboard waar alles digitaal weergegeven word ( zoals wat MOTEC ook al heeft )
pi_42557511
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 21:17 schreef Estolan het volgende:
Hoezo niet? 1x 250euro aan een meter, die alles kan aangeven, zelfs de timing of bepaalde eenheden van de injectoren

en volgens mij zijn er nog genoeg andere functies die MS niet kan en AEM/Motec wel

Btw AEM komt binnenkort ook emt een Dashboard waar alles digitaal weergegeven word ( zoals wat MOTEC ook al heeft )
Wat wil je me in godsnaam duidelijk maken?
pi_42560746
Zoals ik al zei, Nevermind!

Doe is meer research
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:00:23 #168
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_42561329
Oki, doe niet zo dom.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:33:22 #169
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_42562569
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 17:51 schreef Estolan het volgende:

he het moet wel functioneel blijven.
19 gauges
pi_42567546
Je leest niet!

Hij kan 19 signals aansturen, dat op 19 losse of op 1 vaste, of 2 of 3

Dus je heoft niet je halve Dash vol te bouwen met meters, je kan er dus gewoon 2 nemen. 1 met A/F en oil Temp, en de andere met Boost en EGT bijv. ( die ook nog andere waardes kunnen aangeven )
pi_42567580
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 22:47 schreef Estolan het volgende:
Zoals ik al zei, Nevermind!

Doe is meer research
Denk je echt dat ik zoveel geld uit geef zonder research te doen? MS doet precies wat ik wil en daarbij nog veel meer. Omdat het opensource is komen er steeds meer functies bij, er is ondertussen al traction control, launch control, autotune aan de hand van afr, volledig instelbaar en uitleesbaar dmv een Palm (die je voor een paar 10tjes op marktplaats koop) etcetc. Daarbij kost het maar 1/3 van wat AEM EMS kost het is alleen niet plug&play maar dat maakt me niet uit.
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 07:47 schreef Estolan het volgende:
Je leest niet!

Hij kan 19 signals aansturen, dat op 19 losse of op 1 vaste, of 2 of 3

Dus je heoft niet je halve Dash vol te bouwen met meters, je kan er dus gewoon 2 nemen. 1 met A/F en oil Temp, en de andere met Boost en EGT bijv. ( die ook nog andere waardes kunnen aangeven )
Ik ben helemaal niet van plan om m'n hele dash vol te hangen met meters, ik heb er nu 2 en daar blijft het waarschijnlijk ook bij.

Kortom, jij/jullie zijn blij met product X, ik ben blij met product Y, zullen we er nu over ophouden?

[ Bericht 16% gewijzigd door Mex_ op 11-10-2006 09:21:22 ]
pi_42568209
Esto... Dit forum is totaal niet aan EMS toe... Dat kan je hier ook niet verwachten.. Niet dat FOK! users dom zijn, want daar val ik zelf ook onder.

Engine Management is een vak apart...

Mex_ Als je A/F ratio maar lekker voor elkaar komt kerel... Daar gaat het om..
pi_42582329
Daar heb je gelijk in ja, maar wilde alleen zeggen dat men niet alleen naar het bedrag moet kijken maar ook verder dan alleen dat

want AEM levert alles al waar MS nu pas mee bezig is ( zoals: traction control, launch control, autotune aan de hand van afr, volledig instelbaar en uitleesbaar dmv een Palm (die je voor een paar 10tjes op marktplaats koop) etcetc )en is Plug&Play en heeft zelfs ( optie ) al een ingebouwde UEGO Controller, en dat voor Maximaal 2000euro, soms kan je ze al op de kop tikken voor 1500euro

Is dat nou echt Onbetaalbaar???
pi_42583127
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 17:15 schreef Estolan het volgende:
Daar heb je gelijk in ja, maar wilde alleen zeggen dat men niet alleen naar het bedrag moet kijken maar ook verder dan alleen dat

want AEM levert alles al waar MS nu pas mee bezig is ( zoals: traction control, launch control, autotune aan de hand van afr, volledig instelbaar en uitleesbaar dmv een Palm (die je voor een paar 10tjes op marktplaats koop) etcetc )en is Plug&Play en heeft zelfs ( optie ) al een ingebouwde UEGO Controller, en dat voor Maximaal 2000euro, soms kan je ze al op de kop tikken voor 1500euro

Is dat nou echt Onbetaalbaar???
Ik wil m'n ontsteking en brandstofinjectie op een degelijke kunnen regelen, niet meer en niet minder, al wat het extra kan is mooi meegenomen. Vanuit dat oogpunt bekeken is dus mijn keuze gevallen op MS. Jij/jullie zijn voor AEM EMS gegaan en zullen jullie ook wel je redenen voor hebben. Waarom zou ik dan 2000¤ uitgeven aan iets wat ook voor een 1/4 van dat bedrag kan.

Je begint een beetje op een AEM vertegenwoordiger te lijken

@Ton
Ik denk dat MS een stuk lastiger is om fatsoenlijk aan de gang te krijgen als je het vergelijkt met AEM EMS, daar het niet plug&play is. Een lekkere uitdaging dus voor komende winter
pi_42583328
Ik betwijfel alleen maar of dat klopt dat MS 1/4 vd prijs is en hetzelfde resultaat levert, I Just Don't Think So!

Het zit allemaal in de Timing, daar win je de meeste peekaas mee.
Die Greddy E-Manage komt er redelijk in de buurt, maar is vergeleken met het AEM EMS systeem ook niet zo super. AEM en Motec zijn ( zover ik nu weet ) de enige 2 die alles kunnen aanstuen wat er maar ook in de auto bevind. en dat kan Greddy en MS niet, en dat is gewoon een feit.

Alsof een AEM makkelijk te programmeren is, daar moet je ook gewoon gecertificeerd voor zijn hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')