Als je achteraf een dumpvalve moet plaatsen dan is een dumpvalve die naar de buitenlucht afblaast het makkelijks te monteren, een simpele aansluiting op het inlaattraject is voldoende. Als je een recirculerende wil dan zul je nog een extra slang of buisje moeten maken.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:29 schreef Repeat het volgende:
zoeen dumpvalve die in de lucht afblaast is imo wel voor het geluid hoor, anders kan je ook wel zo'n ding nemen wat de lucht recirculeerd.
Ik dacht dat dat ook beter was, want bij zo'n ding die in de lucht afblaast is die lucht wel al meegenomen in de hoeveelheid lucht die naar je motor gaat, dan loopt je motor dus eventjes te rijk toch?
net niet.quote:Op zondag 25 juni 2006 19:45 schreef bonfie het volgende:
Over dumpvalve: Je hebt er twee verschillende van:
1: Blow off valve
2: Recirculation valve
1: Geeft leuk geluid, gooit de luchtdruk naar buiten die je met je turbo maakt, als de gasklep dicht is.
2: Geeft geen leuk geluid, maar houd de luchtdruk in de motor, door het rondjes te laten gaan via de turbo.
1: voordeel: altijd "koele" lucht in de motor bij gasklep weer open
2: voordeel: de luchtdruk die je turbo heeft opgebouwd gaat niet verloren
Type 1 zit in heel veel productie modellen met turbo, die hoor je niet.
Type 2 zit in veel getunede auto's, daarom wordt het geluid vaak met snel geassosieerd.
(Waarom zit er geen spell-check op deze invoerpagina?)
Volgens mij is het als volgt:quote:Op maandag 26 juni 2006 23:17 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
net niet.
het heet altijd 'blow off valve'.
de bij 1 genoemde heet een 'open' bov.
je voordeel 1 is niet voor koele lucht maar om 'surge' van de turbo tegen te gaan. dus dat er lucht terugslaat tegen de gasklep en vanaf de verkeerde kant de turbo in gaat zodat deze wordt tegengewerkt door de luchtdruk (gaat hij kapot van).
en je voordeel 2 is niet voor de druk, maar om bij AFM-sensor type motoren de lucht terug het inlaattraject te laten gaan zodat de motor niet rijk gaat lopen. (gemeten lucht afblazen is niet goed).
verder klopt het aardig
Dat is ook weer overdreven, het zal inderdaad de levensduur verkorten, maar heel kort mee gaan is weer het andere uiterste.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:11 schreef bonfie het volgende:
Ja, maar een turbo zonder BOV, welke soort dan ook, gaat heel kort mee.
Wastegate gaat open bij 'n bepaald boostlevel. Niet als je gasklep dicht is, dan gaat je blow off valve open.quote:
je roept idd maar watquote:
Het is een miata, amerikaanse versie. Dus toestemming om met kleine platen te rijdenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:33 schreef MikeyMan het volgende:
Ga je eigenlijk geen problemen krijgen met die kleine kentekenplaten?
*roept iets van 'heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt'*quote:
Nope, en ook niet met het feit dat ik geen lelijke knipperlichten aan de zijkanten hebquote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:33 schreef MikeyMan het volgende:
Ga je eigenlijk geen problemen krijgen met die kleine kentekenplaten?
Juistquote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:39 schreef ArTiC het volgende:
[..]
Het is een miata, amerikaanse versie. Dus toestemming om met kleine platen te rijden
Daarom roep ik het ookquote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:00 schreef Mex_ het volgende:
[..]
*roept iets van 'heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt'*
Dat zei ik.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:31 schreef bonfie het volgende:
Wastegate = kleppie dat ervoor zorgt dat de turbo niet te hard draait, dit door uitlaatgassen erlangsheen te l(ei/ij)*den.
*=Streep door wat niet van toepassing is.
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:29 schreef t0n het volgende:
[..]
Wastegate gaat open bij 'n bepaald boostlevel. Niet als je gasklep dicht is, dan gaat je blow off valve open.
de levensduur wordt verkort door surge. precies zoals ik het zei.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 10:37 schreef Sloper het volgende:
Zo'n blowoff valve verlengt toch ook de levensduur van de turbo? Dan is dan toch ook een voordeel?
Sterker nog, je mag met een plastic kap over de kentekenplaat aan de achterkant rijdenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:00 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Nope, en ook niet met het feit dat ik geen lelijke knipperlichten aan de zijkanten heb![]()
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |