Ik studeer nu 5,5 jaar aan de UvT en heb daar 5 jaar gewoond. Ben sinds augustus verhuisd naar Utrecht, vanwege mijn afstudeerstage en mogelijke baan (ben als het goed is eind deze maand afgestudeerd
![]()
).
Heb me altijd prima vermaakt in Tilburg. Kom oorspronkelijk niet uit Brabant, maar uit de buurt van Leiden (overigens ook een topstad!). Was in het begin erg sceptisch tegenover brabo's, maar in de loop der tijd ben ik me er steeds meer thuis gaan voelen. Alleen de carnaval gaat me nog iets te ver (hoewel dat na 3 bier ook wel weer meevalt
![]()
). Tilburg is een prima stad om te studeren. Voldoende te doen, goed bereikbaar met het OV (zeker met de nieuwe dienstregeling) en een leuke, kleinschalige uni met goed onderwijs (desondanks wel een bureaucratisch hol, maar dan schijnen alle uni's te zijn). Heb zelf Informatiekunde gestudeerd. Zeker een aanrader!
Utrecht valt qua gezelligheid nog een beetje tegen i.v.m. Tilburg. Komt vast omdat ik hier minder mensen ken en minder vaak ga stappen (= niet zo goed te combineren met m'n stage helaas).