quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 18:15 schreef Black_Tulip het volgende:Zijn er meer metal bands die melodieën van componisten jatten dan bands die zelf allerlei klassieke melodietjes verwerken in hun muziek of is het net precies andersom?
Nightwish - Ghost Love Score bijvoorbeeld. Is dat origineel of jatwerk?
Ik weet (nog) vrijwel niks af van klassieke muziek, dus als Children Of Bodom plotseling Mozart speelt, herken ik het niet als zodanig
![]()
Dan denk ik "hee, leuk riffje", maar geef ik de verkeerde de credits ervoor
![]()
Jatwerk ken ik wel ja. In het nummer "The Wizard's Last Rhymes" van Rhapsody zit de Symphonie van de Nieuwe Wereld van Dvorák. Is wel leuk uit de verf gekomen moet ik zeggen. Je zat er niet heel ver naast wat je Children of Bodom commentaar betreft, want Alexi Laiho heeft met zn andere band Sinergy het nummer "Passage of the Reaper" gemaakt. Daarin speelt hij de Zomer van Vivaldi op zn gitaar. (Laiho heeft een klassieke vioolopleiding genoten!)
Daarnaast heeft Dream Theater "Flight Of The Bumblebee" van Rimsky-Korsakoff op de gitaar gespeeld en heeft Transsyberian Orchestra stukken van Beethoven gebruik in - hoe kan het ook anders - Beethoven's Last Night. Yngwie Malmsteen is ook niet vies van een beetje jatten, hij heeft de vijfde Symphonie van Beethoven gespeeld en de Bourée van Bach, die overigens ook gecoverd is door Jethro Tull
![]()
Ik denk wel dat Ghost Love Score van Nightwish (schitterend nummer!) origineel is, want ik herken het nergens anders in en er staat 'All music by Tuomas Holopainen bladiebladiebla
![]()
'
Zelf houd ik me ook nog niet zo lang bezig met de klassieke muziek hoor, ongeveer een half jaar nu, maar als je eenmaal wat kent, wil je meer en meer en meer
![]()
Klassiek, jazz en metal zijn mijn favoriete genres geworden.
Opera is when a guy gets stabbed in the back, and instead of bleeding, he sings!