abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 juli 2006 @ 09:54:46 #126
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40229408
Het leest wel makkelijk weg, ik ben al over 1/3
[KNE]-Mod
  zondag 30 juli 2006 @ 13:06:09 #127
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_40320072
Weet iemand hier of de té leuke Belgische power metalband Magic Kingdom nog bestaat? Op inet vind ik eigenlijk enkel informatie van zeker 2 jaar oud.

Ik hoop van wel. Ik heb deze week al moeten verwerken dat Shadowlord al een tijdje uit elkaar is. .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 juli 2006 @ 13:12:47 #128
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_40320261
ook als ze uit elkaar zouden zijn zou dat nog niet zo'n groot gemis zijn voor de powermetal wereld.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zondag 30 juli 2006 @ 13:29:52 #129
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_40320716
Maar ze zijn zo schattig! .

Ok, het is geen At Vance ofzo nee. .
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_40327735
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:06 schreef Witchfynder het volgende:
Weet iemand hier of de té leuke Belgische power metalband Magic Kingdom nog bestaat?
Op de site van Petrossi staat dit als laatste nieuws over MK:

Magic Kingdom-new album production starts
Magic Kingdom started rehearsing the new album,there will be more than 10 songs,still neo classical and very heavy with more extreme voices,this time on almost all of the songs,expecta great new album
Dated from : 09-08-2005

Hun site ziet er echter niet echt hoopvol uit

sterkte WF
  zondag 30 juli 2006 @ 19:21:49 #131
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_40329922
Aaarrgghh! Nou ja, over 'Metallic Tragedy' hebben ze vier jaar gedaan, dus als het album klaar is vóór 2009 kan ik al blij zijn. En tja, hij heeft ook zijn Iron Mask-project.

*sniff* .

Live waren ze zoooooo cool. .
  zondag 30 juli 2006 @ 20:02:23 #132
134795 Mr-Fluffy
opperverslapper
pi_40330903
over stomme genrenaam geintjes gesproken, van die lelijke oi-oi punk noem ik altijd maar aprésski metal
  zondag 30 juli 2006 @ 23:01:39 #133
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_40336963
quote:
Op zondag 30 juli 2006 20:02 schreef Mr-Fluffy het volgende:
over stomme genrenaam geintjes gesproken, van die lelijke oi-oi punk noem ik altijd maar aprésski metal
Oi-Punk is sowieso bagger.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  maandag 31 juli 2006 @ 12:11:54 #134
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40348227
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:02 schreef Downer het volgende:

[..]

Op de site van Petrossi
Zelf schijnt ie dan wel weer met iets nieuws gekomen te zijn, maar sowieso lijken ze niet erg van het updaten.
[KNE]-Mod
pi_40350098
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 14:58 schreef mr_cucumber het volgende:
Sadist, Ephel Duath, Infernal Poetry
Dark Lunacy, Bulldozer, Aborym, en In Tormentata Quiete is leuke italiaanse neofolk.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  maandag 31 juli 2006 @ 13:48:16 #136
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_40351026
Dark Lunacy Neo-Folk?.. sorry maar volgens mij heb jij het verkeerde genre in gedachte..
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:44:41 #137
149498 Maethor_Veleg
klunstenaar in hart en nieren
pi_40391164
Tering ik zit hier weer met kippenvel naar "Progenies of the Great Apocalypse" van Dimmu Borgir te luisteren, ik krijg met name kippenvel van de combinatie met het Prague Philharmonic Orchestra. Zijn er meer metalbands die echte orkesten hebben gebruikt op dezelfde manier? (eigen composities dan he? geen gejat werk van Dvorák ofzo) in hun nummers? Zodat ongeveer hetzelfde geluid als Progenies... ontstaat? Ik ken al behoorlijk wat bands die dit doen, maar toch niet met zo'n overdonderend resultaat.
Opera is when a guy gets stabbed in the back, and instead of bleeding, he sings!
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:12:27 #138
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_40391867
Rhapsody overdondert wel en Yngwie J. Malmsteen heeft een symfonie gemaakt met het Praags Filharmonisch. Dat is echt een hoererend orkest, doen alles met iedereen. .
pi_40391940
Zijn er meer metal bands die melodieën van componisten jatten dan bands die zelf allerlei klassieke melodietjes verwerken in hun muziek of is het net precies andersom?

Nightwish - Ghost Love Score bijvoorbeeld. Is dat origineel of jatwerk?

Ik weet (nog) vrijwel niks af van klassieke muziek, dus als Children Of Bodom plotseling Mozart speelt, herken ik het niet als zodanig Dan denk ik "hee, leuk riffje", maar geef ik de verkeerde de credits ervoor
pi_40392382
Hee Took, die Rhapsody of Fire kunnen we dan wel weer in de kroeg draaien.
pi_40419126
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:48 schreef OFfSprngr het volgende:
Dark Lunacy Neo-Folk?.. sorry maar volgens mij heb jij het verkeerde genre in gedachte..

In Tormentata Quiete.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  donderdag 3 augustus 2006 @ 08:59:45 #142
149498 Maethor_Veleg
pi_40441199
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 18:15 schreef Black_Tulip het volgende:
Zijn er meer metal bands die melodieën van componisten jatten dan bands die zelf allerlei klassieke melodietjes verwerken in hun muziek of is het net precies andersom?

Nightwish - Ghost Love Score bijvoorbeeld. Is dat origineel of jatwerk?

Ik weet (nog) vrijwel niks af van klassieke muziek, dus als Children Of Bodom plotseling Mozart speelt, herken ik het niet als zodanig Dan denk ik "hee, leuk riffje", maar geef ik de verkeerde de credits ervoor
Jatwerk ken ik wel ja. In het nummer "The Wizard's Last Rhymes" van Rhapsody zit de Symphonie van de Nieuwe Wereld van Dvorák. Is wel leuk uit de verf gekomen moet ik zeggen. Je zat er niet heel ver naast wat je Children of Bodom commentaar betreft, want Alexi Laiho heeft met zn andere band Sinergy het nummer "Passage of the Reaper" gemaakt. Daarin speelt hij de Zomer van Vivaldi op zn gitaar. (Laiho heeft een klassieke vioolopleiding genoten!)
Daarnaast heeft Dream Theater "Flight Of The Bumblebee" van Rimsky-Korsakoff op de gitaar gespeeld en heeft Transsyberian Orchestra stukken van Beethoven gebruik in - hoe kan het ook anders - Beethoven's Last Night. Yngwie Malmsteen is ook niet vies van een beetje jatten, hij heeft de vijfde Symphonie van Beethoven gespeeld en de Bourée van Bach, die overigens ook gecoverd is door Jethro Tull

Ik denk wel dat Ghost Love Score van Nightwish (schitterend nummer!) origineel is, want ik herken het nergens anders in en er staat 'All music by Tuomas Holopainen bladiebladiebla '

Zelf houd ik me ook nog niet zo lang bezig met de klassieke muziek hoor, ongeveer een half jaar nu, maar als je eenmaal wat kent, wil je meer en meer en meer Klassiek, jazz en metal zijn mijn favoriete genres geworden.
Opera is when a guy gets stabbed in the back, and instead of bleeding, he sings!
  donderdag 3 augustus 2006 @ 09:25:46 #143
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40441480
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 08:59 schreef Maethor_Veleg het volgende:

[..]

Daarnaast heeft Dream Theater "Flight Of The Bumblebee" van Rimsky-Korsakoff op de gitaar gespeeld
Wie niet
[KNE]-Mod
pi_40450599
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 08:59 schreef Maethor_Veleg het volgende:
Je zat er niet heel ver naast wat je Children of Bodom commentaar betreft, want Alexi Laiho heeft met zn andere band Sinergy het nummer "Passage of the Reaper" gemaakt. Daarin speelt hij de Zomer van Vivaldi op zn gitaar. (Laiho heeft een klassieke vioolopleiding genoten!)
Ik zit er helemaal niet naast; Children Of Bodom speelt Mozart in Red Light In My Eyes, part II op hun album Something Wild.

Van het jatwerk wat je noemt heb ik alleen Beethoven's Last Night gehoord.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 19:14:00 #145
149498 Maethor_Veleg
pi_40459010
Ah! Ik ken het album Something Wild nog niet van ze, dat verklaart het *bloost* Ik heb alleen Follow The Reaper, Are You Dead Yet en die voorlaatste; Hate Crew Deathroll
pi_40459844
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 19:14 schreef Maethor_Veleg het volgende:
Ah! Ik ken het album Something Wild nog niet van ze, dat verklaart het *bloost* Ik heb alleen Follow The Reaper, Are You Dead Yet en die voorlaatste; Hate Crew Deathroll
Check Something Wild en Hatebreeder eens, dat zijn en veel betere albums en daar staan meer melodieën op die haast klassiek lijken (en dus best eens jatwerk kunnen zijn maar dat weet ik dus niet)
pi_40459896
Met de Britney Spears cover natuurlijk als hoogtepunt.
pi_40461827
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 19:43 schreef Friek_ het volgende:
Als dieptepunt, zal je bedoelen?

Die staat op de single van In Your Face overigens.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 21:00:10 #149
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40462042
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 19:43 schreef Friek_ het volgende:
Dat is meer grappig natuurlijk, het is niet echt hoogstaand.

* ThE_ED zit nu lekker te rocken op Beyond Fear, waar hij van de week toch maar het album van gekocht heeft.
[KNE]-Mod
  donderdag 3 augustus 2006 @ 21:03:51 #150
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_40462120
Die cover is absoluut niet grappig, en dat kan niet vaak genoeg zetten.

Dat nummer van BF dat ik op een een of andere gratis sampeler heb staan heeft mijn vooroordelen op de band weer eens bevestigd, ik sla hem over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')