abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39176535
En ik ben weer lekker terug naar XP, tegen de tijd dat creative mijn geluidskaart ondersteund in Vista kijk ik nog wel eens
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_39176680
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 14:07 schreef vosss het volgende:
En ik ben weer lekker terug naar XP, tegen de tijd dat creative mijn geluidskaart ondersteund in Vista kijk ik nog wel eens
volgende week ook weer xp op de bak, eerst maar eens goede drivers voor vista en dan zien we weer verder
pi_39178520
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 14:06 schreef vosss het volgende:

[..]

Een X700 is geen fatsoenlijke videokaart
Niet voor games misschien, maar ik mag toch hopen dat het wel genoeg is voor de Aero interface??
  Moderator zaterdag 24 juni 2006 @ 17:52:42 #54
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_39182501
Is er een manier om die uh...14 dagen geldigheid van Vista beta 2 te omzeilen? Ik vind het tot nu toe een zeer prettig OS om mee te werken, alleen had ik er even niet aan gedacht dat ie maar beperkte geldigheid heeft. Is dat aan te passen? Anders mag ik XP over 2 weken weer gaan installeren. Nu is dat ook niet zo heel erg, is maar eventjes werk, maar ik doe het liever niet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_39183553
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 17:52 schreef CoolGuy het volgende:
Is er een manier om die uh...14 dagen geldigheid van Vista beta 2 te omzeilen? Ik vind het tot nu toe een zeer prettig OS om mee te werken, alleen had ik er even niet aan gedacht dat ie maar beperkte geldigheid heeft. Is dat aan te passen? Anders mag ik XP over 2 weken weer gaan installeren. Nu is dat ook niet zo heel erg, is maar eventjes werk, maar ik doe het liever niet.
14 dagen? het is geldig tot eind juli 2007 ofzo hoor?
  Moderator zaterdag 24 juni 2006 @ 18:31:29 #56
16180 crew  CoolGuy
pi_39183786
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 18:24 schreef erikkll het volgende:

[..]

14 dagen? het is geldig tot eind juli 2007 ofzo hoor?
Jawel, maar volgens het scherm dat je krijgt bij windows toets + break moet ik binnen 14 dagen activeren, want dat heb ik niet gedaan nog. Vandaar
  zondag 25 juni 2006 @ 06:33:02 #57
36311 Pinobot
Te lui voor een echte religie.
pi_39199272
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 14:07 schreef vosss het volgende:
Ik heb een Soundblaster Live en die wordt gewoon ondersteund, hoefde alleen de Vista Premium Extra's (onder Start) update te downloaden.
Het leven is als een pisvlek in de zwarte pantalon van de eeuwigheid.
pi_39200343
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 18:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jawel, maar volgens het scherm dat je krijgt bij windows toets + break moet ik binnen 14 dagen activeren, want dat heb ik niet gedaan nog. Vandaar
Dan doe je dat toch?
pi_39208812
Vista Beta2 Audigy 2 X How-to
Alleen stereo werkt, geen 5.1!
quote:
Hey, hes right! It's really not so hard.

First download the beta drivers.
Try to install, should give you an error.
Then go into device manager and uninstall the card.
then right click on the device and click update drivers.
Click manually locate drivers.
Go to C: windows Temp.
Hit ok.
then go back to your desktop and doubble click the drive installer.
Quickly go back to devicemanager driver update and click next.
The drivers should then install.
of
quote:
The CL beta driver doesn't work. This we all know. But, the Vista driver version should be (Maybe Catherina-CL would know) according to the filename: SBAX_PCDVTBETA_US_2_08_0002.exe
Let's say 2.08.0002? Maybe.. Well, I had an archive of Windows XP Drivers and I found in it this older version:
SBA2_PCDrvBeta_LB_2_08_0002.exe
(For 64bit try SBAX_WEBUP_LB_2_08_0004.exe)

These drivers are still available for download.

-First Disable UAC (User Account Control)
-Then Disable driver signing by running the command: "bcdedit /set nointegritychecks ON" (According to Hachima's post)
-Then Run the .exe file downloaded from Creative
It should intall just fine although after the reboot you should see an unknown device in Device Manager but you should see your Audigy card.
-Through the audioconsole that has been installed you should enable CMSS and choose your PC Speaker configuration but before make sure you disable the synchronization with microsoft's control panel.

By now you should be able to hear sound.

Now, if you hear rattling or cracking sound like I did at first. I noticed that the sound stuttered whenever the disk drive was active. Therefore, I tried to replace the SATA controller drivers. In my case, according to my configuration, I extracted VIA's Hyperion v5.08A Drivers and I manually installed the updated version of my SATA's controller driver. After the reboot not only the sound worked perfectly but I also noticed a speed increase in my testbed but that's...irrelevant.

I'm pretty sure that this should work since it worked at a pretty "common" machine. Please. if you want to do try this solution since it's hassle-free and let me know. If we manage to find a solid solution then maybe we by that way help CL to build a new driver for Vista Beta 2.

P.S.ear CL moderators/administrators. Although I don't know how the company's organizational chart is I really do hope that you have informed CL central or whoever is responsible that there is great disappointment for not providing drivers for Vista Beta 2. I'm sure that your software engineers are doing the best they can but they should also know how things are. Also, if they by chance happen to browse through the forums they could get some very interesting ideas as I did (and believe me, a chimp knows better than me computer software)...

[ Bericht 32% gewijzigd door mForce op 25-06-2006 16:04:46 ]
This is what you are, this is what you get...
pi_39218745
Iedere keer als ik Windows Vista opnieuw opstart, ben ik mijn internetfiles kwijt. Geschiedenis, wachtwoorden enz. Iemand een idee hoe dit komt?

Verder kan ik bij Windows Live Messenger niet met font size van 8 werken. Wordt weer 10 als ik een venster afsluit. Iemand hier een idee?

Alvast bedankt, verder is hij echt super
pi_39223355
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 14:06 schreef vosss het volgende:

[..]

Een X700 is geen fatsoenlijke videokaart
Waarom niet?
Ik kan er zelfs redelijk mee gamen en Vistra draait er super op, ik heb er dankzij de inkoopprijs ook maar 90 euro voor betaald
  Moderator zondag 25 juni 2006 @ 22:11:13 #62
16180 crew  CoolGuy
pi_39223374
quote:
Op zondag 25 juni 2006 20:20 schreef -Evert- het volgende:

Verder kan ik bij Windows Live Messenger niet met font size van 8 werken. Wordt weer 10 als ik een venster afsluit. Iemand hier een idee?

Alvast bedankt, verder is hij echt super
Hey dit probleem viel me ook al op. Je kunt in de opties van messenger zelf wel aangeven dat ie met beginnen met lettergrootte 8, maar als je een scherm opent naar iemand is de lettergrootte idd 10. Kleine moeite om dat aan te passen steeds, maar toch lastig ja.
pi_39234507
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 18:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat doe je nou achterljik dan? dat kun je toch gewoon doen?
pi_39620804
Weet iemand of er ook een Cool 'n Quiet driver is voor de athlon64? De XP-versie van de AMD-site weigert te installeren onder XP..
  vrijdag 7 juli 2006 @ 23:42:26 #65
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_39622106
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 23:02 schreef Palomar het volgende:
Weet iemand of er ook een Cool 'n Quiet driver is voor de athlon64? De XP-versie van de AMD-site weigert te installeren onder XP..
Ook niet als je de compatibility mode op Windows XP SP2 aanzet?
2000 light years from home
  zaterdag 8 juli 2006 @ 00:57:38 #66
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_39624215
Vaag dat iedereen hier problemen heeft met Creative kaarten.. Hier nergens last van. Verders is dat 3d gedeelte crap maar dat heeft iedereen ongeveer na 3 seconden door schat ik zo.. Drivers hier ook niet echt een probleem, maar ja, oude kudtbak waar het op draait, dus ja, ook al wat oudere hardware.. Heb bijvoorbeeld een wat oudere geluidskaart (Live Audigy 2 platinum) maar deze installeert bij mij dus onder vista met de Vista 32bit drivers zonder problemen.. Tevens, via analoge uitgangen gewoon mijn 5.1 speakersetje aan de praat, over alle speakers. (Fok!kers, eat your heart out..!)

Mij is wel opgevallen dat het bij het mediacenter gedeelte zwaar kudt instellen is de eerste keer, dat ze die reso niet standaard gewoon op 1024x768 zetten i.p.v. 720Dpi. Toch lullig als je monitor dat niet ondersteunt en elke keer op zwart scherm springt. Meeste mensen zullen de demo van Vista toch wel op een pc en niet op een mediacenter bak gaan draaien (daar is immers WIN MCE voor) dus vind het sowiezo raar. Verder ziet het er wel top uit. Iedereen die vind dat het net XP is met wat meer eye candy moet nog es ff wat beter kijken.. Is toch al wel heel ver uitgewerkt naar mijn idee..
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_39627534
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 23:42 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ook niet als je de compatibility mode op Windows XP SP2 aanzet?
aha, dat werkt idd. Had ik even over het hoofd gezien
Alleen werkt het volgens mij nog niet helemala optimaal, want onder XP moet je de power settings op 'minimal' zetten en in Vista bestaat geen profiel met die naam. Ik kan zelf wel een profiel aanmaken met de naam Minimal, maar zo simpel is het niet Er zal in het profiel denk ik een bepaalde 'trigger' moeten staan om de cpu in low-power te zetten, maar welke?

[edit] Ik zie net in Device manager een geel uitroeptekentje bij de AMD Athlon64 CPU staan, dus ws. werkt de driver helemaal niet.

[ Bericht 8% gewijzigd door Palomar op 08-07-2006 10:16:02 ]
pi_39627576
Heb ik meteen nog een andere vraag: bij wie werkt de hibernate-functie naar behoren? BIj mij werkt het niet. Mn scherm gaat alleen uit en verder blijft de PC gewoon aan. Het kan misschien een driver zijn die de boel tegenhoudt, maarja welke is dat? Ik heb zelf handmatig de volgende drivers geinstalleerd:

- Via s-ata driver
- Ati display driver
- SB Audigy driver van creative website
- McAfee 8.5 virusscanner

Als bij iemand met bovenstaande extra geinstalleerde onderdelen hibernate ook niet werkt hoor ik het graag.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 20:18:04 #69
48067 neo2000
pi_39640425
Hier ook nog een vraag.. Iemand goede ervaringen met Mcafee 8.0 onder Vista..? Geinstalleerd en hiermee ook direct IE7 om zeep geholpen. Niets anders dan continue vast lopen.. Dus als iemand nog goede suggesties heeft, lemme know.
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_39640647
Nou, ik had McAfee 8.0i Enterprise ook geinstalleerd en dat resulteerde in een BSOD direct na het inloggen. Het vervelende was dat ik hem in safe mode niet kon uninstallen (windows installer werkt dan niet...) en toen maar een restorepoint heb teruggezet (er was wel keurig een restorepoint aangemaakt vlak voor de installatie van mcafee).
Afrader dus om deze te installeren!!!

McAfee 8.5 beta werkt overigens wel (kun je gratis downloaden om te betatesten), maar die heb ik er weer afgeknikkerd omdat het wel erg beta overkwam. De installatie zag er al heel raar uit (elke tekst zag eruit als 'message1' 'message2' 'submitbutton' 'checkbox' etc., alsof het lanmguagebestand miste).
  zaterdag 8 juli 2006 @ 21:39:53 #71
48067 neo2000
pi_39642257
Ja, dat van die restorepoint werkt wel beter dan in XP.. Snapte eigenlijk al niet waarom XP zelf voor de installatie van nieuwe software zelf geen restorepoint aanmaakte. Bij installatie van windows updates dan weer wel. Heel vreemd. Maar goed, is beter zo. Heeft uiteindelijk ook mijn probleem gefixt.
Vreemd genoeg: bij mij werkte de 8.0i enterprise dus wel, maar na de installatie direct patch 11 gedraaid. (zonder reboot) Hierna werkte alleen vanaf het web updaten niet meer, iets wat vanuit XP wel werkt. \geen bsod's gehad gelukkig. Zal eens naar de 8.5 beta kijken. Thnx!
Verder vroeg ik me af of er in Vista zelf al een Java client zit.. Op de site van Sun is nog geen aparte Vista client te downloaden. Gewoon de Windows variant pakken dan..? Of is dit in Vista helemaal niet meer nodig? (* neo2000 voorziet lawsuits..)
pi_39642575
Ik gebruik Firefox en die installeerde wel gewoon automatisch een Java client toen het nodig was. Dit was volgens mij de versie van Sun voor windows XP. Het werkt wel gewoon, al schakelde Vista even over naar de 'normale' interface zonder Aero, omdat de java plugin kennelijk niet compatible is daarmee. Maar dat levert geen problemen op en bij aflsuiten van firefox schakelde die weer terug naar Aero. Dit zal in een volgende versie van de java plugin ook ongetwijfeld wel opgelost worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Palomar op 08-07-2006 22:05:12 ]
pi_39669793
Hebben meer mensen problemen met niet-ondersteunde USB-opslagapparaten? Zowel mijn interne usb memory card reader als mijn usb-stick worden niet herkend (althans, hij kan geen drivers vinden).
Onder XP leverde dit geen problemen op en werden ze direct herkend.

Meer mensen bij wie dit niet werkt of juist wél?
pi_39683201
Misschien een heel domme vraag, maar kan ik Vista installeren op een externe harddisk (D:\) ? Of communiceert het OS dan niet meer met alle programma's op de interne harddisk (C:\) ?
Just because you're paranoid doesn't mean they're not after you
  maandag 10 juli 2006 @ 13:09:05 #75
48067 neo2000
pi_39687717
quote:
Op maandag 10 juli 2006 10:07 schreef RoK het volgende:
Misschien een heel domme vraag, maar kan ik Vista installeren op een externe harddisk (D:\) ? Of communiceert het OS dan niet meer met alle programma's op de interne harddisk (C:\) ?
Lijkt me niet.. Zit ie USB aangesloten, dan zal het namelijk helemaal neit gaan werken.. Of de hdd moet sata of ide aangesloten worden..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')