abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39107228
misschien heeft een van jullie gister hart van nederland gekeken? daar was Dierenasiel Crailo op, waar maandag of dinsdag een reiswieg met 12 kittens erin gedumpt waren.
pi_39107589
Hmm dat had ik wel willen zien.
Vroeger woonde ik daar vlakbij

Maareh.. 12 kittens? Dat is toch meer dan 1 bevalling?
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_39109667
als het goed is kan je de aflevering terug kjiken op de site van sbs6
en ik werk daar vrijwillig, dus het is wel grappig om je 'eigen' asieltje op tv te zien

en idd, ik dacht ook al, 12 kittens is meer dan 1 bevalling, maar ik weet niet hoe het zit, de kittens zijn iig zo naar ons gebracht (door iemand die ze gevonden had, ze waren gedumpt in een steegje)
pi_39110043
Hiena: ik heb er over gedacht om daar vrijwilliger te worden.
Maar vanaf waar ik woonde was dat toch niet ontzettend handig.

Uiteindelijk bij het vogelasiel in naarden vrijwilliger geworden

Hoe gaat het nu met de kittens dan?
Ik vermoed dat jullie een stormloop gaan krijgen van mensen die het zielig vinden en er wel eentje willen opnemen?
jobensaskia.nl
pi_39110626
we hebben een wachtlijst
als we moederpoezen met kittens binnenkrijgen gaan die geloof ik naar opvangadressen, dus bij mensen thuis, en als de kittens groot genoeg zijn, komen ze weer terug en worden meteen de bovenste van de wachtlijst gebeld..
op de uitzending zeiden ze dat sommige kittens vechten voor hun leven (omdat ze natuurlijk bovenop elkaar zaten, werden de onderste verdrukt en kregen niet zo veel lucht :S).
  donderdag 22 juni 2006 @ 14:17:58 #81
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_39111803
Ik heb de uitzending gezien ja. Het houdt ook nooit op he. Walgelijke mensen.

Ik zit me hier ook al weken groen en geel te ergeren aan al die kittentopics. Iedereen maar oeh aah en lief roepen.

Domme mensen
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_39111991
het is wel schattig vind ik, al die jonge kittens, maar mensen moeten nadenken voordat ze een nestje willen, en ALS je een nestje wil, dan kan je beter bij het asiel vragen over er nog moederpoezen zijn, ipv je eigen poes zwanger te laten worden!
  donderdag 22 juni 2006 @ 14:26:56 #83
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_39112227
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:22 schreef hiena het volgende:
het is wel schattig vind ik, al die jonge kittens, maar mensen moeten nadenken voordat ze een nestje willen, en ALS je een nestje wil, dan kan je beter bij het asiel vragen over er nog moederpoezen zijn, ipv je eigen poes zwanger te laten worden!
Juist!
pi_39112654
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:22 schreef hiena het volgende:
En dat is zo ontzettend leuk, heb dat jaren gedaan, moeders met kittens en flessekittens, heel wat ukkepukken over de vloer gehad en grootgebracht.

Dus heb je een ontzettende behoefte aan kittens, kijk eens of je als opvang adres mag fungeren voor moeders met kittens of flessekittens(dat laatste is erg veel werk trouwens, kan erg tegenvallen als je 3 kittens hebt die elke 2 uur wat te eten willen ).

Dan heb je en je kittens gehad en je hebt ermee geholpen, wat wil je nog meer, je kan elk jaar hele bergen van kittens om je heen hebben
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_39113031
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:35 schreef erodome het volgende:

[..]

En dat is zo ontzettend leuk, heb dat jaren gedaan, moeders met kittens en flessekittens, heel wat ukkepukken over de vloer gehad en grootgebracht.

Dus heb je een ontzettende behoefte aan kittens, kijk eens of je als opvang adres mag fungeren voor moeders met kittens of flessekittens(dat laatste is erg veel werk trouwens, kan erg tegenvallen als je 3 kittens hebt die elke 2 uur wat te eten willen ).

Dan heb je en je kittens gehad en je hebt ermee geholpen, wat wil je nog meer, je kan elk jaar hele bergen van kittens om je heen hebben
haha inderdaad!
ik zou dolgraag een nestje kleine konijntjes willen, maar dat kan nu niet, ik ga op kamers enzo, dus dat komt later wel, en mijn eigen konijnen doe ik het niet aan, het vrouwtje is een neurootje, en het mannetje gecastreerd. dus zou ik uit een opvang een nestje halen, als het kon, dat lijkt me zooo zozo lief van die kleine bollies!
maar, ik wacht dus zowieso tot dat ik het echt kan. tot die tijd knuffel ik alle asielkonijnen wel
pi_39294254
Nu op TV 2 (tros) het 2e programma van Martin Gaus om asieldieren te herplaatsen.
Ik heb er 5 minuten naar kunnen kijken. Wat een verschrikkelijke presentatie

Domme mede-presentatrice die geen goede vragen kan stellen, en die Gaus dreunt dingen op en vergeet gewoon rustig, relaxed en normaal te presenteren....

Timing is ok in deze tijd, maar MY GOD wat een vreselijk programma
  dinsdag 27 juni 2006 @ 19:20:10 #87
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_39294347
Ik zat er ook naar te kijken. Wat een draak van een programma inderdaad.
pi_39296654
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 19:17 schreef Bluezz het volgende:
Nu op TV 2 (tros) het 2e programma van Martin Gaus om asieldieren te herplaatsen.
Ik heb er 5 minuten naar kunnen kijken. Wat een verschrikkelijke presentatie

Domme mede-presentatrice die geen goede vragen kan stellen, en die Gaus dreunt dingen op en vergeet gewoon rustig, relaxed en normaal te presenteren....

Timing is ok in deze tijd, maar MY GOD wat een vreselijk programma
zelfs de manier waarop hij presenteert staat me niet aan, hoewel mijn asiel er ook op was.
hij loopt alleen maar te lulllen over dat dieren niet worden ingeslapen bladiebla, nou ja echt hoor
  dinsdag 27 juni 2006 @ 21:19:13 #89
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_39298710
Dat hele programma zou overbodig zijn als mensen eerst eens goed nadenken alvorens een huisdier te nemen; of dit nou een raskat, zwerfhond, aanlopertje o.i.d. is.
Daar kan ik me nou pissig over maken... We nemen zo'n schattig jong beestje in huis, maar beestje wordt groter, kost geld en heeft ook nog eens medische verzorging nodig... Doe dan maar weg joh

Ik heb zelf 3 katten momenteel; een dure raskat en 2 HTK-tjes en ze zijn me allemaal even lief. Krijgen alle verzorging die ze nodig zijn. Heb ooit een verstoten kat in huis genomen, die al bij verschillende gezinnen was geweest. Bij ons heeft hij nog 6 hele fijne jaren gehad, waarvan ook nog eens 2 en half jaar diabetes (waaraan hij uiteindelijk is overleden) Ik kan wel vertellen dat een diabetische kat erg veel verzorging nodig heeft en ook de nachtelijke spoedbezoekjes aan de DA zijn zeker niet goedkoop, maar je weet dat zoiets kan gebeuren en dan moet je ook voor de consequenties staan vind ik...Maar ja, wie ben ik he?

(sorry...word pissig/verdrietig van dit soort berichtjes )
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 21:29:11 #90
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_39299201
Mijn vorige kat is aan maagkanker overleden. Reken maar dat dat heel veel geld gekost heeft vanaf begin klachten tot het inslapen. Dat hoort er inderdaad bij.
Wanneer huisdieren ouder worden hebben ze, net als mensen, meer medische hulp nodig.
Dat kost geld ja.

Oh zo leuk, een kitten. Maar waar je wel bereid toe moet zijn, als huisdiereigenaar, is tot onvoorwaardelijke liefde, hulp en zorg ook tot op latere leeftijd.
Daar denken mensen niet over na. Of ze denken er wel over na, maar het interesseerd ze geen ene reet.

Maar ja, dat weten we allemaal wel, zelfs de mensen die hun dieren afdanken. Het schiet alleen geen moer op.

Rare jongens, die mensen.
pi_39371371
Sinds 16 juni zijn wij in bezit (klinkt zo stom want het huis is nu al van haar) van een poes..
13 maanden uit.. Komt uit het Asiel van IJsselstein.. Jinky (zo hebben wij haar genoemd) komt bij een kattenverzamelaar vandaan.. Deze vrouw/man had 80 katten in een klein flatje.. Er waren er 40 opgehaald toen bleek dat hij/zij er nog 40 had verstopt op een ander adres.. Wij hebben voor een poes uit het Asiel gekozen omdat wij beide van mening zijn dat die dieren ook een goed te huis verdienen..

Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_39372565
Wat goed Tally
Hoe gaat het met Jinky, en hebben jullie nog andere dieren eik.?

Enneh is dat een sinaasappelboompje?
pi_39381800
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 22:42 schreef Bluezz het volgende:
Wat goed Tally
Hoe gaat het met Jinky, en hebben jullie nog andere dieren eik.?

Enneh is dat een sinaasappelboompje?
Wij hebben geen andere dingen.. Jinky is ons eerste huisdier..
Het gaat heeeeeeeeeeel goed met Jinky.. Eerste 2 dagen was ze nogal schuw en bleef ze in de krabpaal zitten..
Nu wandeld ze dr lekker op los en klinkt over je hoofd, schouders, benen en de rest van het lichaam om maar een aai te krijgen..
Ze is heerlijk speels en mijn man (eng!) ligt elke avond op de grond te spelen met onze poes
Eerst was het mijn poes omdat ze niet speels was.. Maar nu ze los komt rent ze door de kamer heen met de muisjes en dr voetballen.. En nu is het dus zijn lieve poes
Ze is erg mager dat moet nog wel veranderen.. Maar als ik zo kijk wat ze allemaal naar binnen werkt aan brokken en vlees moet dat ook geen probleem zijn.. Zoals je aan de foto kan zien hebben wij een hor laten maken zodat de deur open kan en zij er niet uit kan..
Ze vind het heerlijk om tussen de schoenen op de mat te gaan liggen voor de hor..
Als het zonnetje schijnt draait ze op dr rug om dr buikje te laten kleuren

Ja is inderdaad een sinaasappeltjesboom
pi_39382317
Volgens mij si ze helemaal niet te mager hoor
Ziet er hartstikke goed uit
jobensaskia.nl
pi_39382648
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 09:33 schreef Uhmmie het volgende:
Volgens mij si ze helemaal niet te mager hoor
Ziet er hartstikke goed uit
Ik ben bang om haar op te pakken want je voelt echt al dr botten zitten..
En volgens het Asiel was ze te mager..
  vrijdag 30 juni 2006 @ 10:11:49 #96
150776 Chou
Anti Kabinet
pi_39383405
Ondertussen in het asiel...

pi_39384790
Hmm nouja.. als ze echt te mager is en ze eet goed.. dan komt er vanzelf wel een beetje bij
Maar zo op de foto.. vond ik het wel meevallen.
Jij kan het voelen.. dat scheelt
jobensaskia.nl
pi_39385341
Leuk Tally
Ik vind haar ook niet echt 'mager' ogen. Lekker flink laten eten
pi_39458593
Even wat fotootjes van onze nieuwe kat, we hebben hem afgelopen donderdag uit het asiel gehaald nadat onze oude kat een paar weken geleden was overleden (die kwam ook uit het asiel).
We hebben bewust niet voor een kitten gekozen, en ik moet zeggen dat het geweldig is; het beestje gaat keurig op de kattenbak en al .

Zijn naam is trouwens Pasco

Het is een erg wakker beestje:

Hij heeft flink het huis verkend:

En was na een middagje zo moe, dat hij op de kast is gaan liggen en daar een paar uur heeft geslapen (kast is meer dan 2,5 meter hoog ):

Nog even een vraagje voor de kattenexperts hier, ze adviseerden in het asiel om hem 6 tot 8 weken binnen te houden, eerder heb ik eens 2 tot 3 weken gehoord.. Wat is (ongeveer) de juiste tijd om dit te doen?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  zondag 2 juli 2006 @ 21:40:48 #100
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_39458696
Gefeliciteerd met Pasco.

Hoe lang je 'm binnenhoudt ligt er helemaal aan hoe snel hij aan jullie en aan zijn nieuwe huis gewend is. Als 'ie drie weken onder een bank verstopt blijft, laat je 'm natuurlijk nog niet naar buiten. Maar als hij naar jullie toe komt, reageert op zijn naam en op het rammelen met de kattenbrokjes, zich laat oppakken, vind ik 6 tot 8 weken aan de ruime kant.

Mijn asielpoes (tja, het blijft een zwerver, zei men in het asiel) heb ik hooguit twee weken binnengehouden. De eerste keren naar buiten bleef ik er wel steeds bij en zorgde ik dat ze na 20 minuten weer naar binnenkwam (etenstijd!).

Succes ermee.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')