Grappig, er staat niets over in de voorwaarden, je sluit per definitie een jaarverzekering af lees ik overal terug, met een opzegtermijn van een maand tot 2 maanden.quote:Op maandag 19 juni 2006 18:00 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
[..]
Ja, maar de auto is dus verkochtEn het vrijwaringsbewijs is toegestuurd
maar nu zeg je dus dat je dat wel hebt opgestuurd en net hiervoor wist je niet eens wat het was... hoe zit dat?quote:Op maandag 19 juni 2006 17:57 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
[..]
Dat is het juist... die auto is een paar maanden geleden gewoon al overgeschreven en het bewijsje is ook bij hun afgeleverd. Maar omdat Univé gewoon er vanuit ging dat het fraude was hebben zij de auto op mijn naam gelaten tot meiDat heb ik uit hun verhaal begrepen. Daarom heb ik ook een rekening van 750 euro gekregen
![]()
Stelletje hufters
Dat dacht ik al, je staat nergens na ondertekening van de AV.quote:Op maandag 19 juni 2006 17:49 schreef KonnieKipke het volgende:
Helaas kan het best zijn dat Unive recht heeft op dat bedrag. Als het in de algemene voorwaarden staat, kan je er niet onderuit.
Bij mijn verzekeraar staat erin dat de enige manier om de verzekering voortijdig te ontbinden is, door de auto te verkopen en dan onder toezending van het vrijwaringsbewijs.
De rechter kijkt op grond van het Nieuw burgelijk wetboek naar de algemene voorwaarden. deze heeft richtlijnen en ik denk niet dat bedingen van de AV van UNIVE bezwarend zijn en op de grijze of zwarte lijst komen van het burgelijk wetboek (al is het via die weg te proberen).quote:Op maandag 19 juni 2006 20:42 schreef Innisdemon het volgende:
Dit heeft neits met de algemene voorwaarden te maken. Het is wettelijk geregeld dat de verzekering geroyeerd wordt als je een vrijwaringsbewijs kunt tonen (ivm verkoop of sloop)
"verkocht is" is een samenvatting van wat ik net zei, om de spreektaal niet te ingewikkeld te maken. De manier hoe ik het uitlegde is hoe het in de kleine lettertjes staat, en aan de reactie van unive te zien gaan ze ts daar ook aan houden.quote:Op maandag 19 juni 2006 22:46 schreef Furb het volgende:
maakt geen drol uit aan wie je hem verkoopt... verkoop is verkoop!
Ey, volgens mij heb je me een tijd geleden na een conflict met orion direct juist gezegd dat dat een bijzonder ongebruikelijke constructie was.quote:Op maandag 19 juni 2006 22:49 schreef _-rally-_ het volgende:
Je dekking stopt wanneer je je auto verkoopt (vrijwaringsbewijs), *maar* dat wil niet zeggen dat je recht hebt op geld terug.
Bij de meeste verzekeraars zal de polis geschorst worden en vervalt het resterende premiebedrag na een periode van meestal drie jaar aan de verzekeraar. Volgens de wet is dit ook toegestaan.
Wie ? Ik ? Dan heb ik dat verkeerd gezegd.quote:Op maandag 19 juni 2006 22:51 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ey, volgens mij heb je me een tijd geleden na een conflict met orion direct juist gezegd dat dat een bijzonder ongebruikelijke constructie was.
Ik had hem vanmiddag nog even gebeld en hij zei toen dus dat hij idd het vrijwaringsbewijsje had ingeleverd. Nou ja, heb beneden nu een kopie liggen. Daar morgen maar even mee naar kantoorquote:Op maandag 19 juni 2006 16:43 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
Ik heb enkele maanden terug een auto in mijn bezit gehad. Deze heb ik toen netjes verzekerd bij Univé. Enkele weken later heb ik de auto weer verkocht aan mijn vader, omdat ik de auto helemaal niet nodig had. Hij heeft deze auto vervolgens ergens anders verzekerd en dit enkele maanden geleden ook doorgegeven aan Univé.
Ben inmiddels uit huisquote:Op maandag 19 juni 2006 22:38 schreef MouseOver het volgende:
M'n post is verdwenen
Maargoed. Dat je een vrijwaringsbewijs hebt is niet voldoende. Verkoop is niet zaligmakend. Het gaat er om dat je geen "feitelijk belang" bij de verzekering meer hebt, en dat de auto uit je invloedsfeer verdwenen is. Als de auto ineens op je vaders naam staat denk ik dat unive daarmee vrij aannemelijk kan maken dat jij nog steeds die auto kunt gebruiken, tenzij je een stevig tegenargument hebt zoals de aankoop van een andere auto, of het uit huis gaan oid. Anders heb je er een zware aan.
Ik hoef ook helemaal geen geld terugquote:Op maandag 19 juni 2006 22:49 schreef _-rally-_ het volgende:
Je dekking stopt wanneer je je auto verkoopt (vrijwaringsbewijs), *maar* dat wil niet zeggen dat je recht hebt op geld terug.
Bij de meeste verzekeraars zal de polis geschorst worden en vervalt het resterende premiebedrag na een periode van meestal drie jaar aan de verzekeraar. Volgens de wet is dit ook toegestaan.
dat is niet zo. mijn zoon heeft zijn auto verkocht. even naar t postkantoor, een vrijwaardingsbewijs naar de verzekeraar, en meteen vanaf die dag krijgt hij zijn geld terug, van die dagen dat hij die auto niet meer heeft. de betaling van de hele maand.quote:Op maandag 19 juni 2006 22:09 schreef -_Tommy_- het volgende:
je verzekering wordt gewoon gestopt als je kunt aantonen dat je je de wagen hebt verkocht! heb dit zelf ook gehad bij unive, eerste dag van het nieuwe jaar van de verzekering en geen enkel probleem! je zit alleen een jaar vast aan die verzekering zodat je niet tussentijds kunt overstappen naar een andere verzekering, dit is niet vreemd, dit gebeurd bij bijna elke verzekering!
klopt geen meter van, of heb je een jaarcontract?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 01:44 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
[..]
Ik hoef ook helemaal geen geld terugDie paar weken dat ik verzekerd was wil ik "graag" betalen... want ik heb in die weken een dienst bij hun afgenomen...
Maar ik krijg nu dus een rekening thuis dat ze 750 euro van mij willen omdat ik de auto een heel jaar bij hun heb verzekerd! Dit NA inleveren van het vrijwaringsbewijsje...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |