Dit is de juiste manier.quote:Op maandag 19 juni 2006 16:55 schreef -_Tommy_- het volgende:
moet je gewoon je vrijwarings bewijs opsturen (kopietje) en dan krijg je je geld terug, heb dit zelf gedaan afgelopen maand en dat was volgens de telefoniste de procedure!
Kerel, als ik een eigen auto heb wil ik die gewoon op MIJN naam hebben zodat ik ook lekker mijn eigen schadevrije jaartjes kan opbouwen. Ik hoef geen fraude te plegen voor zulke bedragenquote:Op maandag 19 juni 2006 17:05 schreef CreativeMind het volgende:
Nee die heb jij gekregen toen je de auto overschreef op naam van je pa.
Trouwens succes ermee, ikop dit soort praktijken.
Ah, dat heeft mijn vader gedaan. Nou, dan zal ik die wel even kopiëren en even meenemen morgen. Bedanktquote:Op maandag 19 juni 2006 17:06 schreef -_Tommy_- het volgende:
nee dat krijg jij als je het kenteken laat overschrijven bij het postkantoor, je krijgt dan een briefje waarop staat dat je op die bepaalde datum dat hebt laten doen en dat nu op kentekendeel 1 een andere eigenaar staat
Nou... bewijsje is dus opgestuurd... Maar ze gaan er dus gewoon van uit dat ik hun probeer te neppenquote:Op maandag 19 juni 2006 17:05 schreef Blerfaap het volgende:
Indd vrijwarringsbewijs opsturen.
Domme telefoonmiep zei tegen mij toen ik m'n motor verkocht dat ik het vrijwaringsbewijs niet hoefde optesturen en dat de verzekering zo stopgezet zou worden. Maand erop werd echter gewoon de premie afgeschreven, dus maar ff langs gegaan en moest dus wel het vrijwaringsbewijs inleveren. Kreeg die maandpremie uiteraard wel terug
quote:Op maandag 19 juni 2006 16:43 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
Ik kreeg van het kantoorpersoneel te horen dat ik gewoon snel de verzekering heb omgezet zodat ik niet de hoge premie hoefde te betalen
Ah, sorry, verkeerd begrepenquote:Op maandag 19 juni 2006 17:20 schreef CreativeMind het volgende:
Uhh kerel, ik bedoelde de praktijken van Univé.
een verzekering loopt gewoon gedurende een jaar.quote:Op maandag 19 juni 2006 17:37 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
En het is toch onzin dat ik tot mei bij hun verzekerd moet zijn?!
Ze zeiden dus gewoon echt dat in de computer stond dat ik tot mei bij hun verzekerd was... En toen ik vroeg of dat niet een beetje raar was zeiden ze "Ja, zo'n verzekering komt natuurlijk ook met bepaalde voorwaarden he! Je kunt geen verzekering voor een paar weken afsluiten"
Zoals in de openingspost te lezen is heb ik mijn auto dus verkocht aan mijn vader... dus de verzekering is afgelopen vanaf de datum dat de auto op zijn naam staat, toch?quote:Op maandag 19 juni 2006 17:48 schreef Furb het volgende:
[..]
een verzekering loopt gewoon gedurende een jaar.
tussentijds opzeggen kan alleen indien:
- de auto verkocht is
- de auto totall-loss is
- de auto overgezet wordt naar een speciale verzekering (sportstimer/oldtimer)
weet dit omdat ik zelf begin dit jaar nogal wat aan t informeren ben geweest bij verzekeringen, omdat ik mijn rx-7 als sportstimer wilde verzekeren...
Dat is het juist... die auto is een paar maanden geleden gewoon al overgeschreven en het bewijsje is ook bij hun afgeleverd. Maar omdat Univé gewoon er vanuit ging dat het fraude was hebben zij de auto op mijn naam gelaten tot meiquote:Op maandag 19 juni 2006 17:56 schreef CreativeMind het volgende:
Het lijkt erop dat je alleen nog ff naar het postkantoor moet om de auto over te schrijven.
Moet je sowieso doen, want nu komen boetes ook nog gewoon binnen op jouw naam....
Ja, maar de auto is dus verkochtquote:Op maandag 19 juni 2006 17:49 schreef KonnieKipke het volgende:
Helaas kan het best zijn dat Unive recht heeft op dat bedrag. Als het in de algemene voorwaarden staat, kan je er niet onderuit.
Bij mijn verzekeraar staat erin dat de enige manier om de verzekering voortijdig te ontbinden is, door de auto te verkopen en dan onder toezending van het vrijwaringsbewijs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |