abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 juni 2006 @ 16:32:52 #1
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_39005994
Ik hoop dat hier mensen zitten die er net iets meer van afweten dan ik. De situatie is als volgt:

Ik heb enkele maanden terug een auto in mijn bezit gehad. Deze heb ik toen netjes verzekerd bij Univé. Enkele weken later heb ik de auto weer verkocht aan mijn vader, omdat ik de auto helemaal niet nodig had. Hij heeft deze auto vervolgens ergens anders verzekerd en dit enkele maanden geleden ook doorgegeven aan Univé.

Nou kreeg ik laatst dus een brief van Univé dat ik mijn verzekering mocht betalen... ¤ 750,-

Dus ik kom net terug van een bezoekje aan Uni'vé en daar is het volgende gezegd:

Ik zit tot volgend jaar mei vast aan mijn verzekering Dit is toch onmogelijk bij een autoverzekering?!?! Ik verkoop dat ding en dan mag ik nog een jaartje door blijven betalen zeker Dan nog als mijn vader tot mei bij Univé moet blijven, dan iig niet met een studententarief maar een normale tarief, toch?

Ik kreeg van het kantoorpersoneel te horen dat ik gewoon snel de verzekering heb omgezet zodat ik niet de hoge premie hoefde te betalen Nou ja, zij hebben hier toch absoluut niets mee te maken En ten tweede heb ik die auto echt verkocht en gebruik ik dat ding nog zeer zelden.

Nu ga ik morgen dus weer langs, omdat de persoon die over deze kwestie gaat niet aanwezig was vandaag. Wat moet ik morgen vertellen? Ik kan toch gewoon eisen dat zij onmiddelijk ophouden met deze onzin en mij maar de rekening moeten sturen voor die 3 weken dat dat ding op mijn naam stond?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

En ehm, een vraagje aan de admins... kan ik dit verhaaltje ook even kopiëren naar het PTA-forum? Of mag dat niet omdat het dan dubbel is?!

Alvast bedankt
Fingerbang... BANG! BANG!
  maandag 19 juni 2006 @ 16:43:40 #2
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_39006277
Ik hoop dat hier mensen zitten die er net iets meer van afweten dan ik. De situatie is als volgt:

Ik heb enkele maanden terug een auto in mijn bezit gehad. Deze heb ik toen netjes verzekerd bij Univé. Enkele weken later heb ik de auto weer verkocht aan mijn vader, omdat ik de auto helemaal niet nodig had. Hij heeft deze auto vervolgens ergens anders verzekerd en dit enkele maanden geleden ook doorgegeven aan Univé.

Nou kreeg ik laatst dus een brief van Univé dat ik mijn verzekering mocht betalen... ¤ 750,-

Dus ik kom net terug van een bezoekje aan Uni'vé en daar is het volgende gezegd:

Ik zit tot volgend jaar mei vast aan mijn verzekering Dit is toch onmogelijk bij een autoverzekering?!?! Ik verkoop dat ding en dan mag ik nog een jaartje door blijven betalen zeker Dan nog als mijn vader tot mei bij Univé moet blijven, dan iig niet met een studententarief maar een normale tarief, toch?

Ik kreeg van het kantoorpersoneel te horen dat ik gewoon snel de verzekering heb omgezet zodat ik niet de hoge premie hoefde te betalen Nou ja, zij hebben hier toch absoluut niets mee te maken En ten tweede heb ik die auto echt verkocht en gebruik ik dat ding nog zeer zelden.

Nu ga ik morgen dus weer langs, omdat de persoon die over deze kwestie gaat niet aanwezig was vandaag. Wat moet ik morgen vertellen? Ik kan toch gewoon eisen dat zij onmiddelijk ophouden met deze onzin en mij maar de rekening moeten sturen voor die 3 weken dat dat ding op mijn naam stond?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Ik heb deze topic ook al geopend bij WGR en hoop dat het is toegestaan om deze hier ook te openen... aangezien het wel een beetje met beiden te maken heeft. Ik denk dat hier ook wel mensen zitten die hier wat van weten...

Alvast bedankt
pi_39006607
moet je gewoon je vrijwarings bewijs opsturen (kopietje) en dan krijg je je geld terug, heb dit zelf gedaan afgelopen maand en dat was volgens de telefoniste de procedure!
pi_39006650
quote:
Op maandag 19 juni 2006 16:55 schreef -_Tommy_- het volgende:
moet je gewoon je vrijwarings bewijs opsturen (kopietje) en dan krijg je je geld terug, heb dit zelf gedaan afgelopen maand en dat was volgens de telefoniste de procedure!
Dit is de juiste manier.
Wie het laatst lacht, lacht ook!
pi_39006673
zoals ook in ander topic al gezegd, dat je gewoon het vrijwaringsbewijs moet opsturen en dan ben je er vanaf, zelf ook vorige maand auto verkocht en volgens telefoonmiep van unive dan wordt ie opgezegd
  maandag 19 juni 2006 @ 17:03:46 #6
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_39006830
Vrijwaringsbewijsje... die heeft mijn vader dan als het goed is? Ja... Ik ben hier een echte leek in mensen
pi_39006857
Indd vrijwarringsbewijs opsturen.
Domme telefoonmiep zei tegen mij toen ik m'n motor verkocht dat ik het vrijwaringsbewijs niet hoefde optesturen en dat de verzekering zo stopgezet zou worden. Maand erop werd echter gewoon de premie afgeschreven, dus maar ff langs gegaan en moest dus wel het vrijwaringsbewijs inleveren. Kreeg die maandpremie uiteraard wel terug
  maandag 19 juni 2006 @ 17:05:55 #8
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_39006877
Nee die heb jij gekregen toen je de auto overschreef op naam van je pa.
Trouwens succes ermee, ik op dit soort praktijken.
pi_39006885
nee dat krijg jij als je het kenteken laat overschrijven bij het postkantoor, je krijgt dan een briefje waarop staat dat je op die bepaalde datum dat hebt laten doen en dat nu op kentekendeel 1 een andere eigenaar staat
  maandag 19 juni 2006 @ 17:10:59 #10
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_39006979
quote:
Op maandag 19 juni 2006 17:05 schreef CreativeMind het volgende:
Nee die heb jij gekregen toen je de auto overschreef op naam van je pa.
Trouwens succes ermee, ik op dit soort praktijken.
Kerel, als ik een eigen auto heb wil ik die gewoon op MIJN naam hebben zodat ik ook lekker mijn eigen schadevrije jaartjes kan opbouwen. Ik hoef geen fraude te plegen voor zulke bedragen

Maar ik heb die auto niet meer en gebruik m niet meer... ik kots eerder op Univé dat ze dan maar gelijk aannemen dat ik hun probeer te besodemieteren!
  maandag 19 juni 2006 @ 17:12:50 #11
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_39007019
quote:
Op maandag 19 juni 2006 17:06 schreef -_Tommy_- het volgende:
nee dat krijg jij als je het kenteken laat overschrijven bij het postkantoor, je krijgt dan een briefje waarop staat dat je op die bepaalde datum dat hebt laten doen en dat nu op kentekendeel 1 een andere eigenaar staat
Ah, dat heeft mijn vader gedaan. Nou, dan zal ik die wel even kopiëren en even meenemen morgen. Bedankt
  maandag 19 juni 2006 @ 17:20:01 #12
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_39007208
Uhh kerel, ik bedoelde de praktijken van Univé.
  maandag 19 juni 2006 @ 17:20:01 #13
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_39007210
quote:
Op maandag 19 juni 2006 17:05 schreef Blerfaap het volgende:
Indd vrijwarringsbewijs opsturen.
Domme telefoonmiep zei tegen mij toen ik m'n motor verkocht dat ik het vrijwaringsbewijs niet hoefde optesturen en dat de verzekering zo stopgezet zou worden. Maand erop werd echter gewoon de premie afgeschreven, dus maar ff langs gegaan en moest dus wel het vrijwaringsbewijs inleveren. Kreeg die maandpremie uiteraard wel terug
Nou... bewijsje is dus opgestuurd... Maar ze gaan er dus gewoon van uit dat ik hun probeer te neppen Maar als ik morgen het bewijsje nogmaals meeneem, moeten ze dat toch gewoon accepteren?
  maandag 19 juni 2006 @ 17:20:49 #14
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_39007223
quote:
Op maandag 19 juni 2006 16:43 schreef I_are_Rudeboy het volgende:

Ik kreeg van het kantoorpersoneel te horen dat ik gewoon snel de verzekering heb omgezet zodat ik niet de hoge premie hoefde te betalen

Tsja, dat gebeurd natuurlijk wel vaak.

Maar laat ze het maar bewijzen. Ik zou ze een kopietje van je overschrijvingsbewijs toesturen en dan vind ik (en de rechter) het wel genoeg.
(ik zou overigens toch echt geen schade gaan rijden in die wagen want ze zullen achterdochtig tot en met zijn)
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  maandag 19 juni 2006 @ 17:28:52 #15
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_39007397
quote:
Op maandag 19 juni 2006 17:20 schreef CreativeMind het volgende:
Uhh kerel, ik bedoelde de praktijken van Univé.
Ah, sorry, verkeerd begrepen

In dat geval ben ik het roerend met je eens
pi_39007479
Wat Tommy zegt...
Huh?
  maandag 19 juni 2006 @ 17:37:04 #17
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_39007574
En het is toch onzin dat ik tot mei bij hun verzekerd moet zijn?!

Ze zeiden dus gewoon echt dat in de computer stond dat ik tot mei bij hun verzekerd was... En toen ik vroeg of dat niet een beetje raar was zeiden ze "Ja, zo'n verzekering komt natuurlijk ook met bepaalde voorwaarden he! Je kunt geen verzekering voor een paar weken afsluiten"

maandag 19 juni 2006 @ 17:42:49 #18
151700 Serpream
Voor Den Overwinning
pi_39007697
Lees hun algemen voorwaarden of de bedingen die van toepassing waren toen jij het contract tekende.
  maandag 19 juni 2006 @ 17:48:48 #19
60383 Furb
Project Rotary
pi_39007835
quote:
Op maandag 19 juni 2006 17:37 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
En het is toch onzin dat ik tot mei bij hun verzekerd moet zijn?!

Ze zeiden dus gewoon echt dat in de computer stond dat ik tot mei bij hun verzekerd was... En toen ik vroeg of dat niet een beetje raar was zeiden ze "Ja, zo'n verzekering komt natuurlijk ook met bepaalde voorwaarden he! Je kunt geen verzekering voor een paar weken afsluiten"

een verzekering loopt gewoon gedurende een jaar.

tussentijds opzeggen kan alleen indien:
- de auto verkocht is
- de auto totall-loss is
- de auto overgezet wordt naar een speciale verzekering (sportstimer/oldtimer)

weet dit omdat ik zelf begin dit jaar nogal wat aan t informeren ben geweest bij verzekeringen, omdat ik mijn rx-7 als sportstimer wilde verzekeren...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_39007850
Helaas kan het best zijn dat Unive recht heeft op dat bedrag. Als het in de algemene voorwaarden staat, kan je er niet onderuit.
Bij mijn verzekeraar staat erin dat de enige manier om de verzekering voortijdig te ontbinden is, door de auto te verkopen en dan onder toezending van het vrijwaringsbewijs.
  maandag 19 juni 2006 @ 17:53:16 #21
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_39007944
quote:
Op maandag 19 juni 2006 17:48 schreef Furb het volgende:

[..]

een verzekering loopt gewoon gedurende een jaar.

tussentijds opzeggen kan alleen indien:
- de auto verkocht is
- de auto totall-loss is
- de auto overgezet wordt naar een speciale verzekering (sportstimer/oldtimer)

weet dit omdat ik zelf begin dit jaar nogal wat aan t informeren ben geweest bij verzekeringen, omdat ik mijn rx-7 als sportstimer wilde verzekeren...
Zoals in de openingspost te lezen is heb ik mijn auto dus verkocht aan mijn vader... dus de verzekering is afgelopen vanaf de datum dat de auto op zijn naam staat, toch?

Trieste pogingen van Univé om mij daar te houden Snijden ze zich mooi in hun eigen vingers... door dit soort acties zal ik juist principieel nooit meer bij hun een verzekering afsluiten
  maandag 19 juni 2006 @ 17:56:15 #22
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_39008027
=beter lezen=
  maandag 19 juni 2006 @ 17:57:56 #23
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_39008066
quote:
Op maandag 19 juni 2006 17:56 schreef CreativeMind het volgende:
Het lijkt erop dat je alleen nog ff naar het postkantoor moet om de auto over te schrijven.
Moet je sowieso doen, want nu komen boetes ook nog gewoon binnen op jouw naam....
Dat is het juist... die auto is een paar maanden geleden gewoon al overgeschreven en het bewijsje is ook bij hun afgeleverd. Maar omdat Univé gewoon er vanuit ging dat het fraude was hebben zij de auto op mijn naam gelaten tot mei Dat heb ik uit hun verhaal begrepen. Daarom heb ik ook een rekening van 750 euro gekregen

Stelletje hufters
  maandag 19 juni 2006 @ 18:00:04 #24
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_39008120
quote:
Op maandag 19 juni 2006 17:49 schreef KonnieKipke het volgende:
Helaas kan het best zijn dat Unive recht heeft op dat bedrag. Als het in de algemene voorwaarden staat, kan je er niet onderuit.
Bij mijn verzekeraar staat erin dat de enige manier om de verzekering voortijdig te ontbinden is, door de auto te verkopen en dan onder toezending van het vrijwaringsbewijs.
Ja, maar de auto is dus verkocht En het vrijwaringsbewijs is toegestuurd
  maandag 19 juni 2006 @ 18:00:49 #25
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_39008137
Ze hebben dus gewoon geen poot om op te staan. Jij hebt de auto verkocht aan een ander en je hebt daarvan bewijs in de vorm van het vrijwaringsbewijs. Of dat nou je vader is of niet maakt geen hol uit.
In hun eigen voorwaarden staat dat de verzekering komt te vervallen op het moment dat de auto verkocht wordt. Unive

En inderdaad: voor de rest van je leven boycotten die toko.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')