abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39003740
Omdat wij in december 12 1/2 jaar getrouwd zijn, lijkt ons het leuk om een high tea bij ons thuis te houden.

Nu is mijn vraag: Heeft iemand leuke recepten voor de high tea, die je in grote hoeveelheden zelf kan maken en ook al het even kan redelijk lang van te voren?

Het is dan al winter, dus kan je misschien rekening houden met de ingredienten. Bv aarbeien zijn dan lastig te krijgen en niet echt lekker meer.

Alvast bedankt
pi_39004051
http://whatscookingamerica.net/HighTeaRecipes.htm

kijk daar eens scones cucumber sandwiches
suck my asshole taco bender
  maandag 19 juni 2006 @ 15:31:06 #3
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_39004054
Een traditionele High tea bestaat uit drie gangen:
- sandwiches en hartige hapjes
- scones met jam en room
- cake, koekjes en chocola

Hier alvast wat tips voor de sandwiches.

Bagels met zalm en roomkaas
Men neme een bagel, snij hem horizontaal doormidden. Onderste helft besmeren met roomkaas (neem bijvoorbeeld Philadelphia Roomkaas of St. Moret). Leg er wat plakjes gerookte zalm op. Leg op de zalm wat veldsla of rucola. Strooi als finishing touch wat versgemalen peper erover. Bovenste helft van de bagel erop en klaar.

Club sandwich
Leg ijsbergsla en drie plakken kipfilet op vier geroosterde boterhammen. Bedek dit met de beboterde kant van nog vier geroosterde boterhammen. Besmeer ze met olijvonaise of yoghonaise. Leg er plakjes tomaat op en wat plakjes augurk en daarop 2 plakken uitgebakken bacon. Leg hierop nog wat sla. Leg daarop nog een geroosterde boterham. Snijd ze diagonaal doormidden en zet ze vast met cocktailprikkers.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_39004137
ik heb hier 3 verschillende scone recepten gevonden, misschien zit er wat vor je bij?
want die zijn echt essentieel voor een echte high tea!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_39004229
Ik weet niet waar je woont, maar uit dit topic kan je misschien de ingredienten halen?

Brits eetwaar? Waar te koop/bestellen?

En dit is een oud topic...

high tea
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_39012009
Ik had het oude topic ook al gevonden, waar daar stonden niet echt de dingen in die ik zocht.
pi_39012108
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:34 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb hier 3 verschillende scone recepten gevonden, misschien zit er wat vor je bij?
want die zijn echt essentieel voor een echte high tea!
Volgens mij moet dat wel te doen zijn. En tegen die tijd heb isk zeer waarschijnlijk weer zelfgemaakte bosbessenjam en bramenjam (van zelfgeplukte vruchten).
pi_39015936
Je hebt toch niet in deze gekeken? High Tea

Of wil je alleen maar scones gaan serveren met jam?
pi_39026442
quote:
Op maandag 19 juni 2006 21:38 schreef Oblivion het volgende:
Je hebt toch niet in deze gekeken? High Tea

Of wil je alleen maar scones gaan serveren met jam?
Ik heb bij een topic uit 2001 gekeken en ik wil iid niet alleen maar scones met jam gaan serveren. Wel makkelijk

Ook ga ik kijken of ik nog leuke tweedehands theepotten en van die lekkere ouderwetse kopjes kan kopen en tafelkleedjes enzo. Al met al wil ik er iets groots van maken. Ik heb er nu al zin in
pi_39026857
high tea

Deze komt uit 2005...

Klinkt leuk die aankleding!

Zoiets?
pi_39026993
Dat is precies wat ik bedoel. Ik heb gelukkig nog een half jaartje om spullen te verzamelen en recepten uit te proberen. Helaas moet het bij mij wel binnen, aangezien het dan december is, maar dat moet geen probleem zijn.
pi_39027081
Ik hoorde van een engelse docenten dat een echte high tea in engeland eigenlijk gewoon bestaat uit een bord bonen oid als middageten (iig een zware maaltijd). Misschien een fabeltje, misschien een feit.
Maar zij vond het wel grappig dat de high tea hier zo 'hip' aan het worden was, terwijl zij dat dus als heel iets anders kende...
pi_39027553
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 09:40 schreef ChicaC het volgende:
Ik hoorde van een engelse docenten dat een echte high tea in engeland eigenlijk gewoon bestaat uit een bord bonen oid als middageten (iig een zware maaltijd). Misschien een fabeltje, misschien een feit.
Maar zij vond het wel grappig dat de high tea hier zo 'hip' aan het worden was, terwijl zij dat dus als heel iets anders kende...
Dat lijkt me nu echt niet lekker. Een bord bonen oid.

Gisteren of eergisteren zat ik de perfecte huisvrouw te kijken. Een engels programma en daar moesten ze een high tea organiseren, maar dat was toch wel met tea en allemaal lekkere zoete dingen en sandwices enzo. Ik kon alleen niet goed zien wat ze nu precies maakte, maar absoluut geen zware warme maaltijd.
pi_39028456
Op marktplaats, als je zoekt op engels theeservies...
Staat een hele mooie met jacht trafeel.
Maar is 6-delig.
Moet dus wel te vinden zijn.
Zou ook bij oma's en kringloopwinkels gaan kijken.
Etageres genoeg op marktplaats...

Leuk hoor, mijn moeder organiseert eens per jaar een high tea.
Is echt een hoogte punt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')