Naar de dierenarts lijkt mij echt nodig zoals jij het beschrijft. Kan de dierenarts niet naar jou komen ? Gewoon even bellen kan toch al geen kwaad ?quote:Op maandag 19 juni 2006 11:45 schreef Black-Hole het volgende:
Hallo,
Mijn poes van 9 jaar drinkt en plast bijna niet meer. Normaal drinkt ze haar kattemelk altijd keurig op maar de afgelopen dagen doet ze dat niet meer. Ook plast ze heel erg weinig, kan dit goed bijhouden omdat de kattebak twee dagen geleden is schoongemaakt maar alle korrels zijn zo goed als droog. Normaal plast ze veel meer. Het enige vocht dat ze nu binnenkrijgt is via het natte voer. Dat eet ze wel zoals normaal. Water en droogvoer zijn altijd aanwezig.
Ook mauwt ze meer dan normaal, het klinkt niet als een aandacht mauw maar meer als dat ze ergens pijn heeft. Jullie zullen vast zeggen dat ik naar de dierenarts moet maar dat zie ik eigenlijk niet zitten. Mij poes oppakken is mij nog nooit gelukt. Laat staan ze in haar mandje te krijgen. Ze is nogal schuw zeg maar.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn? En wat kan ik het beste doen?
tis te flauw voor woorden, maarruh hup naar de dierenarts.quote:Op maandag 19 juni 2006 11:45 schreef Black-Hole het volgende:
[...]Jullie zullen vast zeggen dat ik naar de dierenarts moet [...]
je moet naar de dierenarts![]()
En wat kan ik het beste doen?
hup, naar de dierenarts!
Bedankt voor de tip, doen we gelijkquote:Op maandag 19 juni 2006 12:45 schreef Uhmmie het volgende:
Oh en kleine tip om poes in te pakken als het echt niet anders lukt...
De mand nu alvast in de kamer zetten zodat ze er aan kan wennen.
(misschien gaat ze er zelfs vanzelf in.. if not.. nouja gewoon laten staan)
Liefst beetje in de buurt van de etensbak zegmaar
Op het moment dat ze er echt in moet.. die koffer zo neerzetten dat hij naast de etensbak staat.
Dan kun je op het Moment Supreme... poes er zo zijwaarts inschuiven.
Als je dat met een beetje tempo doet dan zit ze in de koffer voor ze doorheeft wat er aan de hand is.
En bovendien kunnen ze niet zijwaarts tegenspartelen
Ik heb korrels van Tommy's John, die zijn licht beige van kleur, als de ontlasting rood is moet me dat gelijk opvallen.quote:Ik weet overigens niet wat voor kattenbakkorrels je gebruikt.. maar ik vind het altijd erg lastig om te zien of dat een andere kleur heeft dan normaal.
Doen we, net maar gelijk aangelengd eten gegeven en het vocht met water was binnen twee minuten helemaal op. Nu maar weer wat extra aangelengd zodat ze nog wat extra vocht binnen krijgt. Nu maar hopen dat ze ook snel weer gaat plassen.quote:(Wel ons even op de hoogte houden he)
Dat is me niet opgevallen al is dat wat lastig te bepalen omdat ze zo'n lekkere hangbuik heeft.quote:Op maandag 19 juni 2006 12:09 schreef Xanthe het volgende:
Word dr buik ook dikker? In dat geval met spoed naar de dierenarts! (Kan een teken zijn dat de plas niet meer uit dr blaas kan wat kan komen door blaasgruis , als je hier dan niet op tijd bij bent heb je zelfs een kans dat dr blaas scheurt en is de kans erg groot dat je kat het niet overleeft.
Zal ik zeker doenquote:Op maandag 19 juni 2006 12:54 schreef Xanthe het volgende:
Hou je dr buik in de gaten?
Heb dit nl. meerdere malen meegemaakt op de dierenambulance en dat was geen pretje.
Voel dan nu hoe haar buik is metname in de buurt waar de blaas zit en hou die buik in de gaten. Een harde "bal" geeft aan dat ze dr blaas niet leegt. Zeker als ze natvoer wel eet zal er toch ook meer vocht in dr blaas komen en als ze dan nog steeds niet tot zeer weinig plast.... Vaak als de blaas voller word zonder dat ze het kwijt kunnen raken zal de temperatuur ook veranderen (meestal afnemen , soms toenemen). Als je het goed in de gaten houd en er wel iets aan de hand is kun je er nog gewoon op tijd bij zijn zonder dat het al te erge problemen geeft.quote:Op maandag 19 juni 2006 12:53 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Dat is me niet opgevallen al is dat wat lastig te bepalen omdat ze zo'n lekkere hangbuik heeft.
Net even op hun site gekeken en ze zorgen ook voor het vervoeren van dieren naar dierenarts, asiel, pension of trimsalon. Ik kan daar dus nog altijd op terugvallen in het ergste geval.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:03 schreef Xanthe het volgende:
Bel ze dus gewoon vrijblijvend eens om te vragen wat zij wel en niet doen.
quote:Op maandag 19 juni 2006 21:22 schreef Kinderlokker het volgende:
Ik zie een logisch verband. Je poes plast zo weinig, omdat ze zo weinig drinkt. Als ze meer drinkt zal ze ook meer plassen. Het is dus zaak om die poes meer te drinken te geven.
Succes.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |