abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45022873
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:44 schreef DuranK het volgende:
Wat zijn nou echt goeie nummers van The Smiths?
Begin eens met:

How soon is now?
Bigmouth strikes again
Stop me if you've heard this one before
There is a light that never goes out
This charming man
The boy with the thorn in his side
Panic
Shakespeare's sister
pi_45025430
What difference does it make?
Is it really so Strange?
The Queen is Dead
London
Sweet and Tender Hooligan
A Rush and a Push and the Land is Ours
Girlfriend in a Coma

to name a few
  zaterdag 6 januari 2007 @ 10:59:42 #53
77928 Auzz
Crashing bore
pi_45068017
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:44 schreef DuranK het volgende:
Wat zijn nou echt goeie nummers van The Smiths? Ik ben op youtube wat nummers gaan zoeken omdat ik wel benieuwd was waarom iedereen altijd zo enthousiast is over hun, maar tot nu toe alleen nog maar schijtnummers gevonden Kan ook zijn dat ik het gewoon niets vind
Op YouTube staan toch een aantal bekende nummers van the Smiths die door veel mensen worden gewaardeerd. Vind je die nummers niets dan zijn The Smiths waarschijnlijk niet aan je besteed.

Misschien vind je mijn favoriet anders wel te pruimen: "This night has opened my eye"
pi_45218852
Wat zijn die Aborted Troy Tate sessions SLECHT zeg. Geen wonder dat ze dat opnieuw moesten doen, klonk echt nergens naar.
pi_45398764
Wat zijn the Smiths heerlijk, als je de hele nacht doormoet. .

Hele nacht door zitten te beuken, en dan is die lichte weemoed echt een hele prettige metgezel. En als je om 5 uur in zit te sukkelen, en opeens weet een zin als:

Sweetness, sweetness i was only joking
When i said i'd like to smash every tooth
In your head

weer je aandacht te grijpen, dan je niet anders doen dan met een half-dwaze grijns weer verder gaan. 8)

En voor de liefhebbers van The Smiths: bekend met The Sound? Misschien wel de meest ondergewaardeerde new-wavebands ooit, maar mensen die 'The Lion's mouth' kennen, zijn meteen verkocht. Iets meer ingetogen en dreigender dan The Smiths, maar tekstueel weet het (bijna) net zo treffend te zijn.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:04:19 #56
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_45401504
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 10:18 schreef Nosh het volgende:
En voor de liefhebbers van The Smiths: bekend met The Sound? Misschien wel de meest ondergewaardeerde new-wavebands ooit, maar mensen die 'The Lion's mouth' kennen, zijn meteen verkocht. Iets meer ingetogen en dreigender dan The Smiths, maar tekstueel weet het (bijna) net zo treffend te zijn.
Prachtig album van The Sound, het openingsnummer alleen al!
pi_45412991
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 10:18 schreef Nosh het volgende:

Klasse band inderdaad The Sound, Jeapordy en All fall down zijn ook sterk.

Meest onderschatte band new-wave is imo niet The Sound, maar The Chameleons (net als The Smiths uit Manchester)!
Luister maar eens naar Script of a bridge, absoluut meesterwerk.
pi_45414443
Potverdorie, The Sound
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_45420461
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:04 schreef bigshadow het volgende:

[..]

Prachtig album van The Sound, het openingsnummer alleen al!
Oh het tien minuten durende slot, wat in één keer keihard actueel weet te zijn, qua sfeer en gevoel. .
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 18:26 schreef Kolkus het volgende:

Meest onderschatte band new-wave is imo niet The Sound, maar The Chameleons (net als The Smiths uit Manchester)!
Luister maar eens naar Script of a bridge, absoluut meesterwerk.
Ga ik zeker doen. .

En om hier niet volledig off-topic te gaan binnenkort ook even een algemeen 'Adoreer hier al het goede uit de de new-wave/post-punk periode'-topic fabriceren. Gewoon. Omdat het moet.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_45713934
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 00:08 schreef =HellFire= het volgende:

Sweet and Tender Hooligan
Erg gaaf nummer.
pi_45851178
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 23:56 schreef Intxaurraga het volgende:

[..]

Erg gaaf nummer.
Yep!

Overigens wel grappig; heb een DVD'tje van My Life With Morrissey gekocht. Wat een maffe fans zijn er toch.
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:04:53 #62
165299 KillingMoon
Desire is a terrible thing
pi_45858560
The Sound is een stuk zwartgalliger dan The Smiths; beiden erg goed.
Ik lees hier ook The Chameleons als aanrader, Script of the bridge is een meesterwerkje maar dat geldt ook voor What does anything mean? en Strange times.
Wie van The Smiths houdt moet zeker The Sundays eens proberen (het album Reading, writing and arithmatic ), die kan haast niet tegenvallen.
pi_46328676
Hebben jullie de clip bij Sumisu van Farin Urlaub wel eens gezien? Er zitten namelijk wat leuke Smiths referenties in (en het is sowieso wel een mooie clip)
pi_46329534
best een aardig bandje, dat Smiths.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_48497960
Onze gitaargod staat als het goed is 9 juni in de Melkweg met zijn nieuwe band Modest Mouse!
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_48498300
The Smiths

Heb inmiddels Hatful Of Hullow, Rank, Meat Is Murder, The Queen Is Dead, Strangeways Here We Come en The World Won't Listen op LP

Heb Morrissey 20 december in de HMH gezien, ge-wel-dig.
Heb hem alleen niet gezien op pinkpop
pi_48498373
Ah, een topiquekick, how nice. Hoe vinden jullie Mark Ronson's versie van Stop Me (die overigens overgaat in een ander nummer)? Het nummer is wel te vinden op youtube en/of myspace.
pi_48517960
Ik vind het niks.
It's my party and I'll cry if I want to.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')