abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin zondag 25 juli 1999 @ 14:19:00 #1
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_179236
Gelukkig is Stephen King weer aan de beterende hand lees ik net. Hopen dat 'ie zich nou weer snel goed genoeg voelt om weer te gaan schrijven.

Trouwens, Desperation (z'n vorige boek) gaat binnenkort ook verfilmd worden

Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zondag 25 juli 1999 @ 20:15:00 #2
4 Emiel
Internet is my middlename
pi_179237
Ehm, heel diep, verstopt in een paar defecte hersencellen in mijn hoofd staat me iets bij van een auto-ongeluk toch?
  Admin zondag 25 juli 1999 @ 20:49:00 #3
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_179238
Jah.. Hij is bij hem in de buurt (Bangor, Maine) aangereden door een vrachtauto.
Behoorlijk zwaar gewond ook, maar het gaat gelukkig dus alweer wat beter met 'm.
pi_179239
was dat niet gebeurd op de avond dat we zaten te chatten met een meisje uit Maine die vertelde hoe populair King daar wel niet is?
Was wel heel erg veel toeval.
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
  Admin zondag 25 juli 1999 @ 23:14:00 #5
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_179240
Zou best kunnen dat dat dezelfde dag was jah. Dat was Kyliepoo toch ?!?
pi_179241
Danniepoo
  zaterdag 20 november 1999 @ 16:26:00 #7
974 ShowMaster
I was cured all right
pi_179242
Over King gesproken, wie heeft het boek vier seizoenen van hem gelezen? Zijn vier korte verhalen (zo'n 129 blz per verhaal). Ik heb er pas twee gelezen. De eerste is het verhaal van the Shawshank Redemtion, prachtig verhaal met de beste ontsnapping ooit in een gevangenisverhaal.
pi_179243
heb ik wel gelezen ja,
errug goed (vond ik toen)
  zondag 21 november 1999 @ 16:38:00 #9
904 L-X
The Lover X
pi_179244
Van dat boek is ook een fim gemaakt. Die film is ook onwijs goed. Volgens mij spelen Morgan Freeman en Tim nogwat in die film, erg goede verfilming van een boek...
It takes a minute to have a crush on someone,
an hour to like someone,
and a day to love someone,
but it takes a lifetime to forget someone.
pi_179245
Tim Robbins, de man van Susan Sarandon.

Was hij trouwens niet aangereden door een bestelbusje? Ik las nl. pas ergens dat hij dit busje, of wat er van over is, heeft opgekocht.
Rare man

[Dit bericht is gewijzigd door Big Mama (Datum 21 November 1999).]

pi_179246
Ik ben vreselijke Stephen King fan, heb bijna alle boeken gelezen. Ik vond niet alles geweldig, maar de donkere toren serie is echt magistraal!! Ben jaren gefrustreerd geweest na deel drie! Kent iemand die serie?

Het is bijna niet bij te houden, die man schrijft als een bezetene. Het wordt trouwens ook als een bezetene verfilmd, meestal zonder veel succes, een paar prettige uitzonderingen daargelaten.

Wat vonden jullie de beste films?

pi_179247
hij schrijft dan misschien wel heel veel maar het laatste werk vond ik voor het merendeel helemaal niets. De donkere toren cyclus is inderdaad wel goed.
  vrijdag 26 november 1999 @ 13:36:00 #13
1133 Doorsneu Opdroef
Kind van de gePeperde rekening
pi_179248
Beste verhaal van King imo:

The long walk, ik geloof in het nederlands vertaald de marathon, over (hoe kan het ook anders) een gruwelijke marathon.
Vooral goed omdat het verhaal zich alleen op de deelnemers richt, geen vaag gelul erom heen. Ook geen toverij oid, erg realistisch in de context. Aanrader.

...got so distracted he forgot to fall, so he didn't...

pi_179249
Ik heb vrijwel alles van King gelezen, op de donkere torencyclus na. Deel 1 deed me niets, dus heb ik de rest gelaten voor wat het was.
Na Insomnia en Rose Madder dacht ik dat het wel zo'n beetje afgelopen was met de goeie King-boeken. Maar The Green Mile, Desperation en The Regulators vond ik weer ouderwets fantastisch. Helaas viel Bag of Bones weer tegen. Die heb ik zelfs niet uitgelezen.

De beste verfilming vind ik denk ik Misery. De psychologische druk die je bij het boek voelt, wordt goed overgebracht door Kathy Bates. The Shawshank Redemption is ook een erg goede film, maar is te weinig aan het boek gerelateerd om van een echte verfilming te spreken.

maandag 29 november 1999 @ 16:40:00 #15
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_179250
quote:
op 11-26-1999 om 08:20 PM schreef Big Mama het volgende:
The Shawshank Redemption is ook een erg goede film, maar is te weinig aan het boek gerelateerd om van een echte verfilming te spreken.

Pardon? Volgens mij werd het verhaal bijna letterlijk overgenomen!

We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 1 februari 2000 @ 22:21:00 #16
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_179251
Oei, deze topic is al heel lang geleden doodgebloed, maar ik vind dat er toch echt een boek van King ontbreekt: The Stand.

Zonder twijfel zijn beste boek en tegelijk de beste verfilming (als je geen moeite hebt om een uur of acht voor je tv te zitten).

Wat er gebeurt als 99% van de bevolking sterft aan een (door de overheid geproduceerd) virus...

woensdag 2 februari 2000 @ 00:36:00 #17
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_179252
quote:
op 02-01-2000 om 10:21 PM schreef w.o.r. het volgende: Oei, deze topic is al heel lang geleden doodgebloed
Beste King-boek: Pet Sematary (en meteen de slechtste verilming)
Beste King-verfilmingen: Misery en Shawshank Redemption. Dit omdat deze films de sfeer van de boeken goed hebben overgenomen.

Beste griezelboek (oeioeioei, en dat in een Stephen King-topic): Carrion Comfort (De Aasgieren) van Dan Simmons. Lezen allemaal. Dikke aanrader.

V

Ja inderdaad, V. ja.
pi_179253

De stand een van de betere boeken van King, goed. Maar de verfilming de beste? Deze tv-productie is niet slecht, maar zeker niet de beste verfilming. Nooit Christine, of misery gekeken?

Ik ben het trouwens wel met Verbal eens dat aasgieren de beste horrorboek is. Ik kreeg gewoon de rillingen van hoe onmenselijk die vampieren waren.

Mensen zoeken hun weg niet door een doolhof; ze zoeken een wijde horizon af die vol unieke mogelijkheden is
  zaterdag 5 februari 2000 @ 23:00:00 #19
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_179254
quote:
op 02-04-2000 om 07:25 PM schreef Mister T het volgende:
De stand een van de betere boeken van King, goed. Maar de verfilming de beste? Deze tv-productie is niet slecht, maar zeker niet de beste verfilming. Nooit Christine, of misery gekeken?

Christine vond ik als boek erg de moeite waard, maar de film... ik kan me er niets positiefs van herinneren. Ik vond MIsery inderdaad ook erg goed (boek overigens veel beter), maar heb misschien gewoon een voorkeur voor goed uitgewerkte verhalen. De Stand voelt als een neverending avontuur, Kings overige films als een verhaal waar je even van geniet en dan weer vergeet - voor mij dan. Een extra pluspunt van de Stand vind ik de muziek, die echt zo'n lekker onbehaaglijk sfeertje oproept...

Heb trouwens gisteren 'Apt Pupil' op video gezien... echt tijdverspilling - terwijl ik het verhaal in geschreven vorm wel ok vond (ook niet echt een van zijn toppers trouwens).

pi_179255
toevallig heb ik christine gisteravond nog gezien.best een leuke film
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_179256

Heb trouwens gisteren 'Apt Pupil' op video gezien... echt tijdverspilling - terwijl ik het verhaal in geschreven vorm wel ok vond (ook niet echt een van zijn toppers trouwens).[/quote]

Wat?!!!! ' Apt Pupil' niet echt een van zijn toppers! Ik ben er gisteren in begonnen en tot nu toe is dit een van de weinige verhalen die me echt heeft geraaakt. Ik walgde gewoon van de ziekelijke kick die Todd had van de verhalen van Dussander.

Normaal zijn de verhalen van King best spannend, maar nog nooit zo menselijk. Waarschijnlijk komt het omdat heel herkenbaar is. Er komen geen ultieme vormen van het kwaad in voor, alleen maar doodnormale mensen die verschrikkelijke dingen doen. Iedereen is wel een beetje geintresseerd in dat soort gruwel praktijken, maar zodra je er meer van te weten komt....

Ik heb de film trouwens niet gezien, maar van wat ik er gehoord heb is dat het inderdaad niet zo beste is.

Mister T

Mensen zoeken hun weg niet door een doolhof; ze zoeken een wijde horizon af die vol unieke mogelijkheden is
  Redactie Frontpage maandag 7 februari 2000 @ 18:14:00 #22
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_179257
The Green Mile is een hit in de Amerikaanse boxofice! Ik vind het boek Firestarter erg goed, kan m blijven lezen.

Green Mile: http://us.imdb.com/Title?0120689

pi_179258
Firestarter idd een zwaar goed boek. Eerst boek dat ik van King las en de reden om de rest ook maar te gaan lezen.
pi_179259
Kunnen jullie even de nederlandse titel geven van firestarter. Dan weet ik tenminste zeker of ik hem nou wel niet gelezen heb
pi_179260
ogen van vuur...geloof ik. met al dat pirokinese gedoe erin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')