Trouwens, Desperation (z'n vorige boek) gaat binnenkort ook verfilmd worden
Was hij trouwens niet aangereden door een bestelbusje? Ik las nl. pas ergens dat hij dit busje, of wat er van over is, heeft opgekocht.
Rare man
[Dit bericht is gewijzigd door Big Mama (Datum 21 November 1999).]
Het is bijna niet bij te houden, die man schrijft als een bezetene. Het wordt trouwens ook als een bezetene verfilmd, meestal zonder veel succes, een paar prettige uitzonderingen daargelaten.
Wat vonden jullie de beste films?
The long walk, ik geloof in het nederlands vertaald de marathon, over (hoe kan het ook anders) een gruwelijke marathon.
Vooral goed omdat het verhaal zich alleen op de deelnemers richt, geen vaag gelul erom heen. Ook geen toverij oid, erg realistisch in de context. Aanrader.
De beste verfilming vind ik denk ik Misery. De psychologische druk die je bij het boek voelt, wordt goed overgebracht door Kathy Bates. The Shawshank Redemption is ook een erg goede film, maar is te weinig aan het boek gerelateerd om van een echte verfilming te spreken.
quote:
op 11-26-1999 om 08:20 PM schreef Big Mama het volgende:
The Shawshank Redemption is ook een erg goede film, maar is te weinig aan het boek gerelateerd om van een echte verfilming te spreken.
Pardon? Volgens mij werd het verhaal bijna letterlijk overgenomen!
Zonder twijfel zijn beste boek en tegelijk de beste verfilming (als je geen moeite hebt om een uur of acht voor je tv te zitten).
Wat er gebeurt als 99% van de bevolking sterft aan een (door de overheid geproduceerd) virus...
quote:Beste King-boek: Pet Sematary (en meteen de slechtste verilming)
op 02-01-2000 om 10:21 PM schreef w.o.r. het volgende: Oei, deze topic is al heel lang geleden doodgebloed
Beste griezelboek (oeioeioei, en dat in een Stephen King-topic): Carrion Comfort (De Aasgieren) van Dan Simmons. Lezen allemaal. Dikke aanrader.
V
Ik ben het trouwens wel met Verbal eens dat aasgieren de beste horrorboek is. Ik kreeg gewoon de rillingen van hoe onmenselijk die vampieren waren.
quote:
op 02-04-2000 om 07:25 PM schreef Mister T het volgende:
De stand een van de betere boeken van King, goed. Maar de verfilming de beste? Deze tv-productie is niet slecht, maar zeker niet de beste verfilming. Nooit Christine, of misery gekeken?
Christine vond ik als boek erg de moeite waard, maar de film... ik kan me er niets positiefs van herinneren. Ik vond MIsery inderdaad ook erg goed (boek overigens veel beter), maar heb misschien gewoon een voorkeur voor goed uitgewerkte verhalen. De Stand voelt als een neverending avontuur, Kings overige films als een verhaal waar je even van geniet en dan weer vergeet - voor mij dan. Een extra pluspunt van de Stand vind ik de muziek, die echt zo'n lekker onbehaaglijk sfeertje oproept...
Heb trouwens gisteren 'Apt Pupil' op video gezien... echt tijdverspilling - terwijl ik het verhaal in geschreven vorm wel ok vond (ook niet echt een van zijn toppers trouwens).
Wat?!!!! ' Apt Pupil' niet echt een van zijn toppers! Ik ben er gisteren in begonnen en tot nu toe is dit een van de weinige verhalen die me echt heeft geraaakt. Ik walgde gewoon van de ziekelijke kick die Todd had van de verhalen van Dussander.
Normaal zijn de verhalen van King best spannend, maar nog nooit zo menselijk. Waarschijnlijk komt het omdat heel herkenbaar is. Er komen geen ultieme vormen van het kwaad in voor, alleen maar doodnormale mensen die verschrikkelijke dingen doen. Iedereen is wel een beetje geintresseerd in dat soort gruwel praktijken, maar zodra je er meer van te weten komt....
Ik heb de film trouwens niet gezien, maar van wat ik er gehoord heb is dat het inderdaad niet zo beste is.
Mister T
Green Mile: http://us.imdb.com/Title?0120689
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |