quote:
27 euro....
Hiermee krijg je idd wel een goede eerste indruk van ruim twee eeuwen muziekgeschiedenis. De meeste grote jongens zitten er bij: Bach, Haydn, Mozart, Beethoven, Schubert, Schumann, Chopin, Brahms, Dvorak, Rachmaninov. Niet altijd met hun beste werken, maar dat maakt niet uit. Je hebt dus niet zozeer de 'bekendste klassieke stukken' op een rijtje, maar wel een paar bekende en toegankelijke werken van de bekendste componisten.
Er zitten wel wat mindere goden bij, Handel, Vivaldi, Albinoni, Paganini en Satie. Vooral die laatste is zoiets als Regilio Tuur tot de beste boksers aller tijden rekenen, naast Mohammed Ali enzo. Hadden ze beter Debussy kunnen nemen. Verder ontbreken Wagner en Verdi, maar dat komt omdat ze kennelijk geen opera op de cd wilden. Verder is het aardig compleet voor de 18e en 19e eeuw (maar niet voor de 20e, dus ik weet niet hoe ze aan die 3 eeuwen komen).
Ik weet natuurlijk niet hoe de uitvoeringen zijn, maar lijkt me een goeie koop, zeker als je nog niet zo goed thuis bent in klassieke muziek.