abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 augustus 2006 @ 19:27:14 #201
149498 Maethor_Veleg
klunstenaar in hart en nieren
pi_40772459
Michael Nyman - The Piano
Howard Shore - Lord Of The Rings
Clint Mansell - Requiem for a Dream
Opera is when a guy gets stabbed in the back, and instead of bleeding, he sings!
pi_40777877
Zaterdag heb ik (eindelijk) de beide DVD's van Carlos Kleiber (Der Rosenkavalier 2 keer) binnen gekregen, de laatste opera van Strauss. Absolute aanraders, gelukkig komt Carlos Kleiber vaak in beeld. Ben het helemaal eens met S. Richter. Beter is niet mogelijk. Ademloos zitten kijken en luisteren.
pi_43949287
Het kruidvat heeft nu deze serie te koop:
http://www.kruidvatentert(...)gory=nl_klassiek_cd#

40 cd's voor 27 euro.

Is dit een goeie koop? Heb ik dan een beetje de bekendste klassieke stukken op een rijtje?
Ik wil niet meer, ik wil niet meer! Ik wil geen handjes geven!
Ik wil niet zeggen elke keer:Jawel mevrouw, jawel meneer......
nee, nooit meer in m'n leven!
  dinsdag 28 november 2006 @ 09:34:44 #204
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_43953795
Qua stukken kom je een heel eind. Mooie box met een mooi prijsje!

Ik heb alleen altijd mijn twijfels over de opname kwaliteit bij die Kruidvat boxen...moet er dan wel bij zeggen dat ik nauwelijks ervaring mee hebt, dus als iemand dat wel heeft...let us know!!
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
pi_43953817
quote:
Op maandag 27 november 2006 23:28 schreef elixer het volgende:
Het kruidvat heeft nu deze serie te koop:
http://www.kruidvatentert(...)gory=nl_klassiek_cd#

40 cd's voor 27 euro.

Is dit een goeie koop? Heb ik dan een beetje de bekendste klassieke stukken op een rijtje?
27 euro....

Hiermee krijg je idd wel een goede eerste indruk van ruim twee eeuwen muziekgeschiedenis. De meeste grote jongens zitten er bij: Bach, Haydn, Mozart, Beethoven, Schubert, Schumann, Chopin, Brahms, Dvorak, Rachmaninov. Niet altijd met hun beste werken, maar dat maakt niet uit. Je hebt dus niet zozeer de 'bekendste klassieke stukken' op een rijtje, maar wel een paar bekende en toegankelijke werken van de bekendste componisten.

Er zitten wel wat mindere goden bij, Handel, Vivaldi, Albinoni, Paganini en Satie. Vooral die laatste is zoiets als Regilio Tuur tot de beste boksers aller tijden rekenen, naast Mohammed Ali enzo. Hadden ze beter Debussy kunnen nemen. Verder ontbreken Wagner en Verdi, maar dat komt omdat ze kennelijk geen opera op de cd wilden. Verder is het aardig compleet voor de 18e en 19e eeuw (maar niet voor de 20e, dus ik weet niet hoe ze aan die 3 eeuwen komen).

Ik weet natuurlijk niet hoe de uitvoeringen zijn, maar lijkt me een goeie koop, zeker als je nog niet zo goed thuis bent in klassieke muziek.
pi_43980125
Het is volgens mij best een aardige box voor de ''beginner''. Maar echte topopnames zitten er volgens mij niet in.
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
  zaterdag 2 december 2006 @ 01:08:49 #207
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_44071738
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 09:35 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Verder is het aardig compleet voor de 18e en 19e eeuw (maar niet voor de 20e, dus ik weet niet hoe ze aan die 3 eeuwen komen).
Tommaso Albinoni
8 juni 1671 - 17 januari 1750

Componeerde al in de 17de eeuw.

Antonio Vivaldi
4 maart 1678 – 27 juli 1741

Johann Sebastiaan Bach
21 maart 1685 - 28 juli 1750

Dus 3 eeuwen muziek klopt wel.

Ik raad je ook Hans Rott's Symphony in E major te luisteren. Schitterend, je staat versteld hoe mooi het is.
Ik hou absoluut niet van laat 19de eeuwse componisten, maar Rott heeft mijn hart gestolen met deze compositie.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hans_Rott

En ik raad je aan om de Symphony No. 1 KV 16 te beluisteren, Mozart schreef dit op 8-jarige leeftijd tijdens zijn verblijf in Londen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')