De foto jaquote:
Deze heb ik ook ooit eens gemaaktquote:Op donderdag 13 juli 2006 22:05 schreef Polleke83 het volgende:
eerlijk gezegd niet vandaag, maar toch
[afbeelding]
Ik nietquote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:05 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Lijp. Jammer van je onderwerp, vind ik.
quote:
blijft geilquote:
Voor IR portretten:quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:16 schreef skiczukie het volgende:Bomen en water zijn zo, zo .. bomerig en waterig.
Zijn er niet veel toffere en maffere mogelijkheden met infrarood. Portretten bijvoorbeeld?
Met een Hoya IR filter en met mijn 28mm 2.8. Ik gebruik vaak een redelijk lichtsterke lens. F13 en op 1/3 zo ongeveer. Daarna met PS gaan pielen met hue en saturation. O ja...de ISO op 200 zetten en de witbalans zet ik vaak op gloeilamp. Vergeet je driepoot niet. Af en toe gebruik ik Brad's IR action.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:17 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
blijft geil
En mij lukt het niet om die kleuren zo te krijgen
Vertel eens hoe je dat doet met je D70 pleeeeeeez (of geef link naar een howto)
Aha..het hue schuifje!!!!!! okee, ik zal eens met mijn nikon proberen, hoya heb ik, 28mmAFD ook, statief:check!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:49 schreef Robertje het volgende:
[..]
Met een Hoya IR filter en met mijn 28mm 2.8. Ik gebruik vaak een redelijk lichtsterke lens. F13 en op 1/3 zo ongeveer. Daarna met PS gaan pielen met hue en saturation. O ja...de ISO op 200 zetten en de witbalans zet ik vaak op gloeilamp. Vergeet je driepoot niet. Af en toe gebruik ik Brad's IR action.
Dat was een versnelde samenvatting.
En ik doe geen IR portretten omdat de kans te groot is dat het model zich beweegt vanwege de sluitertijd.
Hier nog een linkie over IR
dealquote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:06 schreef Robertje het volgende:
Graag gedaan...en wel foto's posten hoor![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |