abonnement Unibet Coolblue
pi_38991468
Ben een beetje op het punt aangekomen dat ik aan de binnenkant het hang en sluitwerk ga aanpakken. Daar loop ik tegen 2 dingen aan. Ik zoek iets dat past bij een '30 woning , fatsoenelijk kwaliteit heeft en niet direct een winnend staatlot vraagt.

Eigelijk ken ik alleen de DHZ boeren met H&Swerk en das nu niet bepaald.... waar ik aan denk.
sugestie anyone?

Verder heb ik een ander dingetje. Ik heb een raam aan de voorzijde dat naar binnen opengaat..... Hoe ga ik dat daar oplossen....?
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_38993533
Kijks een bij http://www.weijntjes.nl/
  maandag 19 juni 2006 @ 09:40:09 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38994031
Wij hebben hiervoor gekozen:



Bij de Gamma vandaan. Niet goedkoop, we hadden een flink aantal deuren te doen, maar dat is het toch sowieso niet.
Weijntjes die hierboven genoemd word heeft ook een hele ruime keuze idd.
***
pi_38995511
Das ongeveer wel een beetje waar ik aan zat te denken BE. Op zich zou de gamma wel kunnen maar hebben die vaak niet een erg beperkt assortiment ?
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_38996623
wat ze in het asorti hebben zal wel meer gebonden zijn aan wat er op zo`n moment nou "hot" is?

even een uurtje door de gamma lopen om te kijken als ze iets hebben in joun smaak kan geen kwaad lijkt me?

en als ze niet genoeg hebben liggen op voorraad kunnen ze vast wel bij bestellen?
pi_38996995
Waar ik meer mee zit is dat ze van een model maar een paar dingen hebben. Wil je een lijn doorzetten in je hele huis mis je vaak wat zaken.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  maandag 19 juni 2006 @ 11:45:35 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38997058
quote:
Op maandag 19 juni 2006 10:45 schreef Gompy58 het volgende:
Das ongeveer wel een beetje waar ik aan zat te denken BE. Op zich zou de gamma wel kunnen maar hebben die vaak niet een erg beperkt assortiment ?
Ze hebben deze en dan daarbij passend ook voor op het toilet. Dus toen waren wij klaar.
Oh, we hebben het boven bij de balkondeur zelfs naar buiten zitten... en het roest niet!
***
pi_38997334
quote:
Op maandag 19 juni 2006 11:45 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ze hebben deze en dan daarbij passend ook voor op het toilet. Dus toen waren wij klaar.
Oh, we hebben het boven bij de balkondeur zelfs naar buiten zitten... en het roest niet!
t zal geheid wel minder mooi zijn nu dan eerst?
pi_38997361
Ik heb gekozen voor post en eger sluitwerk:



Het voordeel hiervan is dat het een klikschild is en je dus geen patentboutjes ziet. Wij hebben dan uiteindelijk voor een strakke vorm gekozrn, maar er zijn ook klassiekere vormen.

Verder was het voor mij belangrijk dat het iets is wat over 5 jaar ook nog te koop is. Dus het is redelijk standaard, maar kwalitatief gewoon goed.

Prijs viel al met al ook mee, 130 euro voor alle binnendeuren. Daar zit wel een beetje installateurskorting op , maar voor 200 euro moet je in een standaardhuis heel ver komen.

Nog een voordeel van dit merk. Het imbusboutje waarmee je de klink vastzet draai je door de stift heen en verankerd zich zo tegen terug draaien.

Website:

http://www.posteneger.nl/


En belangrijk, het voelt heel solide!
pi_38998291
quote:
Op maandag 19 juni 2006 09:14 schreef tnimble het volgende:
Kijks een bij http://www.weijntjes.nl/
Daar moet je dus een winnend staatslot voor hebben
Zijn er nog van die ouderwetse zwart bakeliete (?) deurkrukken te koop?
I got soul, but I'm not a soldier
pi_39346628
Nou Tnimble, dat spul bij weintjes is idd wat ik gekozen heb. Ik ga het alleen daar NIET halen. Die vogel is poepduur....
Ik heb gekozen voor de TON serie.. 1930 serie met nikkel en ebbenhout. Plaatje sverschillen misschien ietsie pietsie, maar uiteraard allemaal in zelfde metaalkleur etc...





Deze hieronder is voor de naar buiten draaiende ramen. Probleem is dat ik echter meer naar binnen draaiend heb en daar is geen oplossing voor. Ben ze althans nog niet tegengekomen...





en over deze hieronder twijfel ik nog een beetje. Eigelijk zoek ik iets oud brons ofzo of koper. Maar es ff op marktplaats goed gaan zoeken..



Spul kost iig wel de hoofdprijs, vindt ik, hoewel snuffelen wel de moeite is. Via een aannemer kon ik het kopen ex btw maar die prijzen waren kats hoog. Geintej gaat me ongeveer 650- tot 750 kosten maar goed dan heb je ook kwaliteit...

Dingetje detail...die importeur is de papa van m'n "schoonzus". de verleiding was erg groot om daar aan te bellen. maar die relatie is nu niet zo dat dat ff kan... Begint heeeeeeeeel langzaam weer eeeen kleeeeeeeeeeeeeeeein beetje te komen dus.... gewoon uit de eigen portemonnaie..

[ Bericht 42% gewijzigd door Gompy58 op 29-06-2006 09:55:18 ]
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_39346949
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:28 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:

[..]

Daar moet je dus een winnend staatslot voor hebben
Zijn er nog van die ouderwetse zwart bakeliete (?) deurkrukken te koop?
Yep, is er ook gewoon. Alles van bakkeliet kan. Heb ik helem,aal aan het begin nog naar gekeken. Temeer omdat er ook een site is die de oude modellen van schakelwerk in bakeliet nieuw verkoopt. Denk dan aan de draaischakelaars enzo voro lichtpunten. Nadeel, ze hebben dus geen cai en cat5 dozen... dus das niet doorgegaan.

Die jongens verkopen ook van die katsmooie klassiek gietijzeren radiatoren...
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_39398786
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 09:43 schreef Gompy58 het volgende:
Nou Tnimble, dat spul bij weintjes is idd wat ik gekozen heb. Ik ga het alleen daar NIET halen. Die vogel is poepduur....
Valt best mee. Lijkt veel duurder maar is het niet gewoon andere kwaliteit. Ik ben gisteren nog in A'dam bij weintjes geweest. Ongeveer 2.5 maal zo duur dan bij de gamma/praxis/larwij en 2 maal zo duur als de ijzewarenzaak. Maar b.v. de nieuwe brievenbus is geen 1mm plaatstaal met een dun laagje messing er op maar enkele mm dik massief messing met echte scharnieren enzo. En de langschilden (waar de deurknop en je sleutel in gaat) zijn ook massief messing van +/- 1cm dik met hardstalen wapeningen bij cilinder en krukgat. En je krijgt ook nog eens korting als je meer koopt (hoeft niet meerdere keren hetzelfde te zijn). En ik ken ongeveer hun marges die ze hanteren die zijn normaal.
quote:
Ik heb gekozen voor de TON serie.. 1930 serie met nikkel en ebbenhout. Plaatje sverschillen misschien ietsie pietsie, maar uiteraard allemaal in zelfde metaalkleur etc...
Ziet er mooi uit!
pi_39398818
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 09:59 schreef Gompy58 het volgende:

[..]

Yep, is er ook gewoon. Alles van bakkeliet kan. Heb ik helem,aal aan het begin nog naar gekeken. Temeer omdat er ook een site is die de oude modellen van schakelwerk in bakeliet nieuw verkoopt. Denk dan aan de draaischakelaars enzo voro lichtpunten. Nadeel, ze hebben dus geen cai en cat5 dozen... dus das niet doorgegaan.

Die jongens verkopen ook van die katsmooie klassiek gietijzeren radiatoren...
Welke site is dat?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')