quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 02:50 schreef scanman01 het volgende:Je had moeten vragen wat de Duitsers ons de laatste 25 jaar hebben aangedaan. Dan moet ik je het antwoord idd verschuldigd blijven. Helaas stopt de geschiedenis niet in 1981maar is er daarvoor ook nog iets gebeurd. Het meest voor de hand liggende is nog steeds 1974 natuurlijk, maar ik weet zeker dat voor een aantal mensen ook nog meespeelt dat die aardige Oosterburen toch verantwoordelijk waren voor de enige twee wereldoorlogen die er tot nu toe zijn geweest.
Dus vragen wat ze ons hebben 'aangedaan' is niet echt een goedgekozen vraag. En als ik het zelf niet persoonlijk heb meegemaakt, wil dat niet zeggen dat het me niet boeit natuurlijk.
Dit is niet het juiste topic, maar anders zou ik nog wel een boompje met je willen opzetten over of het land Duitsland, dat twee keer een W.O. is begonnen en heeft verloren, 'uberhaupt' nog wel had mogen bestaan eigenlijk.
Maar zoals gezegd is dat weer een heel andere discussie.
![]()
Het mag dan een andere discussie zijn maar dit is te dom voor woorden.
Je hebt een hekel aan Duitsland omtrent twee feiten in het verleden die jezelf niet heb meegemaakt. Waarop baseer je dan je oordeel?
En hoever ga je in dat oordeel. Hoe zit het met Spanje bijv. en de 80 jarige oorlog. Met zo'n redenatie blijven er weinig landen waar je geen afkeer van hebt.
Daarnaast wat heeft het huidige Duitsland te maken met toen.
Ik zeg gebrek aan kennis en goedkope retoriek.