Die heb ik ookquote:Op zondag 18 juni 2006 11:41 schreef Caipirinhia het volgende:
nummer 8 had je beter op haar scherp kunnen stellen, de rest is mooi, je eigen commentaar klopt.
Misschien dat je nummer 5 iets minder krap had kunnen nemen, zodat je nog een stukje van haar kin en nek kan zien. Maar naast de dingen die je zelf al noemde zie ik zo verder geen verbeterpuntjes. Ik vind die rode gloed op nummer 4 eigenlijk helemaal niet zo storend, het geeft de foto wel iets warms mee.quote:Op zondag 18 juni 2006 11:37 schreef pea4fun het volgende:
Waar liggen volgens jullie de verbeterplekken?
Dat zie je wel terug in de foto'squote:Het was erg leuk om te doen met een model wat erg leuk meewerkte.
Ik had ook een reflector bij me, maar dan krijgt het model zo'n sterk licht in haar gezicht dat ze meteen gaat knijpen, ik heb hem dus niet gebruikt.quote:Op zondag 18 juni 2006 17:21 schreef aapstok het volgende:
hmm.. ja ik ben zelf ook aan het experimenteren met mn flitser sinds kort. Is lastig he. wat je kunt doen is flash-bracketing, dan neem je drie foto's achter elkaar waarin de flitser zijn sterkte varieert. Ik weet natuurlijk niet of je flits het ondersteunt. Een reflector vind ik overigens gemakkelijker in gebruik en natuurlijker aandoen qua licht.
Ben ik het mee eens, focus op het beeld is sterker imho. Ik vind het hoe dan ook een erg goed idee.quote:Op zondag 18 juni 2006 11:46 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Die heb ik ook
[afbeelding]
Maar ik vond het andersom leuker, vond dan meer uitkomen dat de pose van het beeldje is nagedaan.
Ik vind dat zelf ook erg moeilijk. Buitenfoto's met mooi weer zijn altijd lastig. Ik heb 4 oplossingen, die allemaal een beetje helpen.quote:Op maandag 19 juni 2006 14:16 schreef pea4fun het volgende:
@VV Heb je nog tips hoe ik die slagschaduwen bij de ogen kan voorkomen zonder het model te verblinden met mijn reflectiescherm?Ik heb een aantal foto's ook ingeflitst, dat werkte wel, maar gaf toch ook neveneffecten aan de achtergrond die ik dan weer minder vind. Woensdag krijg ik weer een model, wil het daar graag beter proberen
Ik zie je punt, ik denk dat ik dezelfde keuze gemaakt zou hebbenquote:4 te krap aan de onderkant ben ik het mee eens, maar vond de blik zo mooi dat ik hem er toch bij heb gedaan. Ik zag het al tijdens het maken van de foto, en heb het dus ook ter plekke over gedaan. Ik had em eerst wat ruimer, maar daar was de blik niet helemaal zoals ik hem wilde, en de hand stoorde me.
[afbeelding]
Toen ik dacht dat ik hem had, bleek bij thuiskomst dat het oog wat ik scherp wilde niet helemaal scherp was
[afbeelding]
quote:Op maandag 19 juni 2006 14:22 schreef pea4fun het volgende:
Ow en ik wil trouwens VV nog even complimenteren met de manier waarop je altijd goed en bruikbaar commentaar weet te geven, niet alleen hier, maar ik erg veel showcases
Ik vond het erg snel, meestal pas ik wel iets USM toe hoor.quote:Op maandag 19 juni 2006 14:41 schreef ChatChewbacca het volgende:
Die witte strepen komen er als je teveel USM overgooit. Minder = beter
Dank je voor het complimentquote:Op maandag 19 juni 2006 20:35 schreef snakelady het volgende:
vind ze mooi en erg natuurlijk overkomen, daar hou ik van.
moet je de radius verkleinen, de fotos nu vind ik erg soft, ze zouden veel sterker worden met ietwat contrast extra en een beetje usm.quote:Op maandag 19 juni 2006 21:50 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik vond het erg snel, meestal pas ik wel iets USM toe hoor.
Spannender hoe? doe eens wat tips?quote:Op maandag 19 juni 2006 22:07 schreef Robertje het volgende:
Leuke foto'salleen mag het de volgende keer wel wat spannender. Ik vind het een beetje saai. Sorry P.
Ze zijn te lief... Ik mis iets. Kom ik op terug.quote:
Ja maar ze IS lief, Ik kreeg vandaag een heel mooi bloemstukquote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:53 schreef Robertje het volgende:
[..]
Ze zijn te lief... Ik mis iets. Kom ik op terug.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |