Goed gezegdquote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:43 schreef HPoi het volgende:
En wat doen we moeijlijk, we zijn het er vrijwel allemaal overeens dat de knakker niet met kinderen (alleen) mag werken , waarom zouden we dan toestaan dat hij die opleiding volgt, waarin hij ook practica met kinderen MOET volgen om dat diploma te halen? De uni wordt het onmogelijk gemaakt hem goed onderwijs te geven omdat hij niet in verleiding mag worden gebracht. Zelfde als een vrouw in burka die communicatie studeert.
Over welke leeftijd heb jij 't ?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:03 schreef moussie het volgende:
als je kind heel jong is geef ik je zonder meer gelijk .. sex met niet geslachtsrijpe kinderen is verwerpelijk
maar bij een wat ouder kind zou ik toch wat voorzichtiger zijn met wat je doet .. het zou nl kunnen zijn dat je kindje smoorverliefd is op diegene, en als je die dan wat aandoet, dan pas is je kind voorgoed beschadigt ..
Je hebt triest genoeg niet eens ongelijk...... ENquote:hoe kan jij zijn grote liefde iets aandoen, waarom heb je geen vertrouwen in het beoordelingsvermogen van je kind, waarom luister je niet naar je kind .. om maar 3 aspecten van de kinderlijke gedachtengang te noemen
je kind .. niet jij, niet de maatschappi .. je kind ..quote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:19 schreef senesta het volgende:
En wie bepaald dan wanneer mijn kind geslachtsrijp is?
ik denk dat het aan je dochter is om te bepalen met wie zij een relatie wil .. als zij valt op oudere mannen dan is dat haar keuze en die heb jij te respecteren, of het je nou bevalt of nietquote:Een volwassen man of vrouw heeft altijd overwicht op een kind, als mijn dochter 16 is en een relatie heeft met een jongen van 20 vind ik een ander verhaal dan mijn dochter van 12 met een vent van 40.
juistquote:Tuurlijk zijn meisjes van 12/13 verliefd op alles wat aandacht aan ze besteed of "romatisch" doet, een hoop meisjes van 12/13 hebben idolen, dat hoort op die leeftijd.
nah, misbruik is misbruik en schadelijk, ongeacht de leeftijd van de dader ..quote:Het probleem ontstaat pas als volwassenen er misbruik van gaan maken, het is voor zo'n kind geen partij, met leeftijdsgenoten kunnen ze vaak beter hun grenzen bewaken.
en ook hier ga weer uit van veronderstellingen .. .. in mijn ervaring zijn het juist de jeugdige testosteronbommetjes die maar aan een ding kunnen denken en vaak de jonge meid, zonder enige consideratie voor het feit of zij er wel aan toe is, onder druk zetten om "het" te doenquote:Op zich zou zo'n meisje er op dat moment misschien geen moeite mee hebben maar ik geloof niet dat zo'n meisje op die leeftijd al op sex gericht is, en dat is de volwassen man hoogstwaarschijnlijk wel.
oh, maar die negeer ik helemaal niet, ik betwijfel alleen of de schade enkel is aangericht door het pedofilie contact, ook de maatschappelijke houding is hier debet aan en misschien zelfs in hogere mate dan de daad zelfquote:Zo'n meisje word daar door overrompeld, en dat kan mijns inziens niet de bedoeling zijn, en getuigen de vele verhalen van getraumatiseerde kinderen die je gemakshalve in jouw discussie maar even negeert, komt het er vaak op neer dat die meisjes er een hoop problemen van ondervinden.
hmz .. meisjes van 12 tot 15 vinden juist jongens van hun eigen leeftijd vaak irritant, achterlijk en onderontwikkeld, geen beschaafd gesprek mee te voeren, alles waar ze over praten zijn auto's en voetbal en alles wat ze willen is sex .. die vinden zo'n oudere man die hun niet constant lastig valt met zijn behoeftes juist een ontspanning .. en tja, dit zeg ik omdat ik ze ken .. docher van een bekende die op 14 jarige leeftijd een relatie had met een 39 jarige man .. die 2 zijn door een hel gegaan door het maatschappelijke oordeel .. zij is inmiddels 26 en ze zijn nu 8 jaar gelukkig getrouwd .. en haar ouders spreken nog steeds geen woord met haarquote:Die kinderen missen niets als de volwassenen hen op laten groeien tot jong volwassenen met de capaciteiten om voor zichzelf op te komen voor ze serieuze relaties aangaan.
Daarentegen kun je kinderen ernstig beschadigen door ze in hun ontwikkeling te storen en voortijdig lastig te vallen met de sexuele behoeftes van een volwassen man.
ja ja, het aloude verhaal van de mensen die met hun goede bedoelingen meer schade aanrichten dan diegene voor wie beschermd moet wordenquote:Over het beoordelingvermogen van mijn kind gesproken, het is aan mij om mijn kind te beschermen en dus handel ik naar mijn goeddunken.
dat is iets dat helaas teld voor alle soorten sexueel geweld .. hetgeen je moet herbeleven tijdens zo'n rechtszaak staat in geen verhouding tot de strafquote:De straffen voor mensen die misbruiken zijn in mijn ogen dermate laag dat kinderen die aangifte doen vaak doordat ze door de hele gerechtelijke molen moeten en alle dingen die in een rechtzaak worden gebruikt tegen de kinderen, meer gestraft worden dan de daders.
leeftijdsgrensen worden wel vaker aangepast .. zo werd bvb het kiesrecht van 23 naar 21 naar 18 verlaagd en wil pechthold zelfs naar de 16 ..quote:Leeftijds grenzen zijn er niet voor niets...
Kijk, en dat mag dus niet gebeuren. Ergens begrijp ik de houding van dergelijke werkgevers wel, want het is nou eenmaal waar dat de pedofiel nog niets verkeerds heeft gedaan. Dit is echter precies mijn grens waarbij ik het risico ontoelaatbaar vind worden en preventief handelen goedkeur. Wel recht op onderwijs, maar geen recht op werken met kinderen, imo. Niks werkgevers die hem alsnog een baan aanbieden waarbij hij in de praktijk met kinderen werkt; een ieder die dat doet, moet gelijk een boete ontvangen.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:20 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Sorrie, ik ging ervan uit dat pedagogen in ziekenhuizen werken?
Hoe dan ook, ik bedoelde dat zoals RadBout een kans gaf aan deze student, dat er dus ook potentiele werkgevers zullen zijn deze student ook een kans te geven om met kinderen te werken onder de mom van "we weten niet of hij zich ook daadwerkenlijk vergrijpt aan een kind".
Dit wordt vooral gestaafd omdat er in dit topic ook 2 kampen zijn waarin de ene helft vind dat hij een kans verdient en de andere helft van niet. Dit moet dus ook in de buitenwereld zo zijn? Of vinden jullie (van de tegenkamp dus) dat hij nooit met kinderen mag werken?
Eens.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:43 schreef HPoi het volgende:
Stempel erop kan nu eenmaal niet anders.
Bij zijn stage ja, maar het liefst zou ik hebben dat die knakker helemaal geen stage krijgt.quote:Wat ik nu eigenlijk zo lees zijn de mensen die "voor de student" zijn wel allemaal een begeleider bij die knakker willen voegen
Ok, dat ging inderdaad misschien iets te verquote:en alarmsystemen aan zijn ledematen die afgaan als hij in de buurt van een kind komt.
Ik vrees dat je er niet aan ontkomt om het recht op privacy te schenden als je pedofielen in de gaten wil houden, maar laat dat dan het enige recht zijn wat geschonden wordt.quote:Dan telt recht op vrijheid niet en recht op onderwijs wel??!?
Daar ben ik het niet over eens. Naar mijn mening is het voor een theoretisch beroep niet noodzakelijk om praktische stages te volgen. De kwaliteit van het onderwijs komt dan dus niet in het geding als deze student geen stages krijgt.quote:En wat doen we moeijlijk, we zijn het er vrijwel allemaal overeens dat de knakker niet met kinderen (alleen) mag werken , waarom zouden we dan toestaan dat hij die opleiding volgt, waarin hij ook practica met kinderen MOET volgen om dat diploma te halen? De uni wordt het onmogelijk gemaakt hem goed onderwijs te geven omdat hij niet in verleiding mag worden gebracht.
Dat lijkt mij toch niet echt een passende vergelijking.quote:Zelfde als een vrouw in burka die communicatie studeert.
Ik vraag me ook af hoe dat zit, maar het is aan de universiteit om dat te beoordelen, imo. Ik ga er vanuit dat als zij zouden hebben geconcludeerd dat zijn visie te gekleurd werd door zijn seksuele geaardheid ze daar wel wat van gezegd zouden hebben.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:51 schreef deedeetee het volgende:
Kijk IMO is deze man al akelig ontspoort en zijn unieke kijk heeft dus niet echt waarde aangezien hij de * werkelijkheid * anders ziet als ik het graag voor mijn kind zou willen.
In hoeverre kan zo'n persoon objectief tegen over de problemen van mijn kind staan en een waardevolle aanvulling zijn op de behandeling ? Ik heb sterk de indruk dat die man zijn seksualiteit en manier van daarover te denken er niet buiten kan houden.
Dit klinkt niet realistisch. Ik denk zeker van te zijn als hij zijn opleiding mag voltooien dat minstens 1 iemand de gok aandurft. Bekeuren omdat iemand een pedo in dienst heeft, nee sorrie dat klinkt gwoon ongeloofwaardig.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:11 schreef Black_Tulip het volgende:
Kijk, en dat mag dus niet gebeuren. Ergens begrijp ik de houding van dergelijke werkgevers wel, want het is nou eenmaal waar dat de pedofiel nog niets verkeerds heeft gedaan. Dit is echter precies mijn grens waarbij ik het risico ontoelaatbaar vind worden en preventief handelen goedkeur. Wel recht op onderwijs, maar geen recht op werken met kinderen, imo. Niks werkgevers die hem alsnog een baan aanbieden waarbij hij in de praktijk met kinderen werkt; een ieder die dat doet, moet gelijk een boete ontvangen.
Platonisch... wat klinkt dat mooi? Echter zie ik pedofielen als mensen die op kinderen geilen, dat klinkt veel tsja realistischer? Mensen die op kinderen geilen zijn nog geen verkrachters of misbruikers nee, daar waren we allemaal al over eens maar wij, van deze kamp, weigeren gwoon het risico te nemen terwijl er genoeg pedagogen zijn die niet bekend staan als pedofielen?quote:Pedofielen zijn overigens in de regel ook pedoseksueel. Ik vind het alleen wel belangrijk dat er onderscheid wordt gemaakt tussen pedofilie en pedoseksualiteit. Een overmatige platonische interesse voor kinderen is niet schadelijk, gepraktiseerde pedoseksualiteit wel.
wablief .. gaan wij even gevaarlijk doen .. over hellende vlakken gesprokenquote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:32 schreef SolidasRock het volgende:
De grondwet zou eigenlijk aangepast moeten worden, we leven in een moderne tijd die andere aanpak/regels vraagt...
Oei oei oei, liet ik je schrikken? Ok, laat de grondwet dan maar zo... Ik dacht gwoon hardop...quote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:48 schreef moussie het volgende:
wablief .. gaan wij even gevaarlijk doen .. over hellende vlakken gesproken
Toen werden pedofielen niet geweerd, waren geen ID-plicht, geen puntenrijbewijs, geen kinderbijslag en geen pushupbehaatjes en nog wel meerquote:daarnaast .. dacht je dat pedofilie niet bestond in de tijd dat de grondwet werdt geschreven ?
kijkk en dat vind ik dus een gevaarlijke uitspraak, waar baseer jij dat op .. hoe weet jij hoeveel niet practicerende pedofielen er rond lopen .. ?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:11 schreef Black_Tulip het volgende:
Pedofielen zijn overigens in de regel ook pedoseksueel. Ik vind het alleen wel belangrijk dat er onderscheid wordt gemaakt tussen pedofilie en pedoseksualiteit. Een overmatige platonische interesse voor kinderen is niet schadelijk, gepraktiseerde pedoseksualiteit wel.
Zolang we dat niet weten, moeten we toch iets doen? Of wil je afwachten en alle pedos hun gang laten gaan?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:08 schreef moussie het volgende:
[..]
kijkk en dat vind ik dus een gevaarlijke uitspraak, waar baseer jij dat op .. hoe weet jij hoeveel niet practicerende pedofielen er rond lopen .. ?
juist door het taboe dat erop rust krijg je alleen de negatieve verhalen te horen/zien .. de keren dat er niks gebeurd zou wel eens een veel groter cijfer kunnen zijn, weet jij veel ?
of beter gezegd weten wij veel ? euhm, wat weten we uberhaupt .. hoeveel pedofielen zijn er eigenlijk ?
quote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:51 schreef SolidasRock het volgende:
Oei oei oei, liet ik je schrikken? Ok, laat de grondwet dan maar zo... Ik dacht gwoon hardop...
yeah men, en toen waren geluk en incest ook nog heel gewoon ..quote:Toen werden pedofielen niet geweerd, waren geen ID-plicht, geen puntenrijbewijs, geen kinderbijslag en geen pushupbehaatjes en nog wel meer
oprichten die pedo partij dus ... maak het eindelijk eens bespreekbaar .. een beetje zicht op over hoeveel mensen we eigenlijk praten (zelfs dat hebben we niet !)quote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:10 schreef SolidasRock het volgende:
Zolang we dat niet weten, moeten we toch iets doen? Of wil je afwachten en alle pedos hun gang laten gaan?
amai .. dit wordt vermoeiend .. je hebt nog niet eens gelezen hoe het is gegaan ?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:17 schreef Mikkie het volgende:
Dus jij wilt het kwaad eerst laten geschieden, om vervolgens te gaan lopen huilen dat dat nooit had mogen gebeuren?
Die man een pedagogiekopleiding laten volgen (zodat hij vervolgens ook nog eens (ortho)pedagoog kan worden) is pure delictsuitlokking.
Nou voorlopig heb ik nog aardig wat in te brengen en zolang ik denk dat een relatie haar zal schaden zal ik me daar tegen verzetten ongeacht wat jij daar van vind.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 18:28 schreef moussie het volgende:
[..]
je kind .. niet jij, niet de maatschappi .. je kind ..
je kan je kind begeleiden bij het maken van verstandige keuzes maar je kan niet voor het kind bepalen wanneer het wel of niet rijp is voor iets
[..]
ik denk dat het aan je dochter is om te bepalen met wie zij een relatie wil .. als zij valt op oudere mannen dan is dat haar keuze en die heb jij te respecteren, of het je nou bevalt of niet
[..]
juist
[..]
nah, misbruik is misbruik en schadelijk, ongeacht de leeftijd van de dader ..
het verschil zit hem volgens mij in de bespreekbaarheid van het misbruik .. als het gaat om een volwassene komt het maatschappelijke taboe erbovenop
[..]
en ook hier ga weer uit van veronderstellingen .. .. in mijn ervaring zijn het juist de jeugdige testosteronbommetjes die maar aan een ding kunnen denken en vaak de jonge meid, zonder enige consideratie voor het feit of zij er wel aan toe is, onder druk zetten om "het" te doen
[..]
oh, maar die negeer ik helemaal niet, ik betwijfel alleen of de schade enkel is aangericht door het pedofilie contact, ook de maatschappelijke houding is hier debet aan en misschien zelfs in hogere mate dan de daad zelf
iets soortgelijks zie je bvb ook bij andere relaties die je geheim moet houden, interraciaal bvb terwijl je familie fel tegen is .. de psychische schade daar is ook niet mis
[..]
hmz .. meisjes van 12 tot 15 vinden juist jongens van hun eigen leeftijd vaak irritant, achterlijk en onderontwikkeld, geen beschaafd gesprek mee te voeren, alles waar ze over praten zijn auto's en voetbal en alles wat ze willen is sex .. die vinden zo'n oudere man die hun niet constant lastig valt met zijn behoeftes juist een ontspanning .. en tja, dit zeg ik omdat ik ze ken .. docher van een bekende die op 14 jarige leeftijd een relatie had met een 39 jarige man .. die 2 zijn door een hel gegaan door het maatschappelijke oordeel .. zij is inmiddels 26 en ze zijn nu 8 jaar gelukkig getrouwd .. en haar ouders spreken nog steeds geen woord met haar
[..]
ja ja, het aloude verhaal van de mensen die met hun goede bedoelingen meer schade aanrichten dan diegene voor wie beschermd moet worden
[..]
dat is iets dat helaas teld voor alle soorten sexueel geweld .. hetgeen je moet herbeleven tijdens zo'n rechtszaak staat in geen verhouding tot de straf
[..]
leeftijdsgrensen worden wel vaker aangepast .. zo werd bvb het kiesrecht van 23 naar 21 naar 18 verlaagd en wil pechthold zelfs naar de 16 ..
DIe party is nu toch ook opgericht? Ik heb nog geen oplossingen gezien behalve het verbloemen van kinderseks? Maar we moeten nu toch iets zolang die party nog geen resultaten heeft geboekt? Ik denk zelf niet dat die party wat gunstigs kan bereiken want ieder weldoordenken mens weet dat die party alleen maar kindersex verbloemd...quote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:22 schreef moussie het volgende:
oprichten die pedo partij dus ... maak het eindelijk eens bespreekbaar .. een beetje zicht op over hoeveel mensen we eigenlijk praten (zelfs dat hebben we niet !)
nu is het een ziekte die ondergronds doorwoekert .. en de "goede" pedofiel wordt op een hoop gegooid met de verkrachter en incestpleger .. daar moet gewoon wat nuance inkomen imo
ga nou ajb dit topic en zijn voorlopers doorlezen, dit is een kringetje dat we al minstens 3 leer rond zijn geweestquote:Op zaterdag 17 juni 2006 22:05 schreef Mikkie het volgende:
Dan nóg! Begeleiding tijdens zijn stage is niet heilig ofzo, dan kan er nog steeds heel veel gebeuren. En net alsof onderzoek betekent dat je alleen maar in de boeken zit? Ook daarbij kan het met regelmaat voorkomen dat je onderzoeken moet doen bij kinderen, dat je tests af moet nemen etc. Dus dan is er nog steeds contact met kinderen in een omgeving waarin zij kwetsbaar zijn voor zijn pedofiele neigingen.
Niet doen moussie, niet naar voorafgaande topics en voorlopers verwijzen, zeg dan gwoon kort samenvattend hoe het zit in 1 of 2 regels en zeg dan als hij nog meer wilt weten hij terug moet lezen. Ik heb ook zelf heel erg vaak dingen moeten herhalen en bij een ellenlange discussie is dat tsja niet anders...quote:Op zaterdag 17 juni 2006 22:38 schreef moussie het volgende:
[..]
ga nou ajb dit topic en zijn voorlopers doorlezen, dit is een kringetje dat we al minstens 3 leer rond zijn geweest
Het was een discussie van nivo totdat jij deze flamerige postje plaatste die je niet had hoeven te posten als je alle postjes op deze ene pagina (!!!) had gelezen...quote:Op zaterdag 17 juni 2006 23:16 schreef SCH het volgende:
Is dit nog steeds een discussie op het niveau van: je bent voor of tegen die student, en als je vraagtekens zet bij de beslissing van de universiteit ben je sympathisant van de student, dus pedoknuffelaar etcetera?
Ik heb alles gelezen en vooral de post waarin jij stelt dat homos's en vrouwen voor de student zijn en ik stel dat ik niet voor de student ben. Maar dat weiger jij te begrijpen. Blijkbaar kunnen sommige mensen alleen in zwart-wit denken en durven of willen ze de nuance niet zien. Lees het artikel eens waarvan ik een link zette, dat geeft misschien een beetje grijstinten, dan zie je een slachtoffer dat oproept niet zo veroordelend te doen.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 23:25 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Het was een discussie van nivo totdat jij deze flamerige postje plaatste die je niet had hoeven te posten als je alle postjes op deze ene pagina (!!!) had gelezen...
Doe je goed hoor SCH.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |