Ik heb er echt geen verstand van. We wonen er net en het is een huurhuis. Het is eigenlijk helemaal niet in me opgekomen om gewoon de huisbaas te bellen.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 11:47 schreef longinus het volgende:
Je beseft hopenlijk wel dat als er een brand is je niet verzekerd bent vanwegen een niet aan de voorwaarden voldoende instalatie.
Door wind gaat de kabel bewegen en op den duur geeft dit een leidingbreuk, en dat kan tot brand leiden .
Als ik jou was zou ik de kabel ondergronds doen en zorgen dat het voldoet aan de wettelijke eisen.
Een grondkabel is toch altijd voorzien van een "metalen mantel"quote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:14 schreef longinus het volgende:
Let erop dat je een gepanserde grondkabel neemt, mocht er eens in de tuin gespit worden dan staat die persoon niet meteen onder stroom.
Ja, en is ook altijd grijs.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 18:56 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Een grondkabel is toch altijd voorzien van een "metalen mantel"![]()
Moet hij wel een aardlekschakelaar hebben anders kan hij zelf nog onder stroom komen te staan als hij met een schep de kabel raakt.....(mantel niet aan aarde-schep tegen de fase en hand op het metaal......)quote:Op zaterdag 17 juni 2006 18:59 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja, en is ook altijd grijs.
Maar een grijze kabel is niet altijd een grondkabel. Dat si zo'n beetje het punt
Nee, zo'n kabel met mantel (aardscherm) is verplicht bij grondgebruik en aardlek is niet bebouwd voor dit soort situaties.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 19:17 schreef LowJoe het volgende:
[..]
Moet hij wel een aardlekschakelaar hebben anders kan hij zelf nog onder stroom komen te staan als hij met een schep de kabel raakt.....(mantel niet aan aarde-schep tegen de fase en hand op het metaal......)
als die mantel maar aan de aarde licht toch? t liefst met aardlek? maar mocht je die NIET hebben dan kruipt de stroom toch liever via de mantel naar de grond dan door de persoon met schep die toevallig je kabel door rammeltquote:Op zondag 18 juni 2006 10:24 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, zo'n kabel met mantel (aardscherm) is verplicht bij grondgebruik en aardlek is niet bebouwd voor dit soort situaties.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |