abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38940291
Wij hebben een garage die niet aan ons huis vast zit maar aan onze achtertuin. De stroom die we in de garage hebben, komt uit de schuur en loopt via een grijze kabel van het ene dak naar het ander (zie foto)
Nu hebben we laatst een stroomuitval gehad in de schuur, en na deze uitval werkt de stroom in de garage niet meer. De stroom in de schuur werkt gewoon alleen in de garage is er helemaal niks. Nu ben ik echt een noob wat electriciteit betreft en heb ik echt geen idee waar ik het probleem moet zoeken.

Ik heb op de foto's even aangegeven waar er wel stroom is en waar niet. Misschien dat iemand weet waar ik het probleem moet zoeken. Ik heb zelf echt geen idee (vermoed in de schuur)

Het enige wat we na de stroomuitval hebben gedaan is een zekering vervangen. Daarna werkte de stroom in de schuur weer, alleen in de garage niet meer.

ONZE SCHUUR

DE GARAGE
Deze post werd mede mogelijk gemaakt met steun van de europesche gemeenschap.
pi_38940373
Kleine edit, tekst bij foto's klopte niet
pi_38940410
Omg wat een installatie

Weet je ook waardoor die zekering kapot is gegaan of niet? Het kan goed zijn dat er ergens sluiting in de kabel is geweest en dat ie nu kapot is. Kortom.. kabel en alle verbindingen nalopen
pi_38940453
We probeerde in de schuur een heel oud apparaat in het stopcontact te doen. Daarna sloegen gelijk de stoppen door.
pi_38940546
Je beseft hopenlijk wel dat als er een brand is je niet verzekerd bent vanwegen een niet aan de voorwaarden voldoende instalatie.
Door wind gaat de kabel bewegen en op den duur geeft dit een leidingbreuk, en dat kan tot brand leiden .
Als ik jou was zou ik de kabel ondergronds doen en zorgen dat het voldoet aan de wettelijke eisen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_38940650
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 11:47 schreef longinus het volgende:
Je beseft hopenlijk wel dat als er een brand is je niet verzekerd bent vanwegen een niet aan de voorwaarden voldoende instalatie.
Door wind gaat de kabel bewegen en op den duur geeft dit een leidingbreuk, en dat kan tot brand leiden .
Als ik jou was zou ik de kabel ondergronds doen en zorgen dat het voldoet aan de wettelijke eisen.
Ik heb er echt geen verstand van. We wonen er net en het is een huurhuis. Het is eigenlijk helemaal niet in me opgekomen om gewoon de huisbaas te bellen.
Ik weet alleen niet of de vorige bewoner deze zooi heeft aangelegd en dat de huisbaas hier dus niks mee te maken heeft...
pi_38940710
Inderdaad!Wat een installatie!Gewoon maar een kabel laten hangen!Zo erg heb ik het tot nu toe nog niet gezien!
Die kabel heeft het dan toch nog een aardig tijdje vol gehouden......Maar nu is die dan toch kapot.....
Je denkt toch niet dat de huisbaas dit heeft aangelegd??
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
pi_38940927
iemand tips hoe ik dit kan fixen?
  zaterdag 17 juni 2006 @ 12:11:26 #9
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_38941073
de kabel ondergronds doen en zorgen dat het voldoet aan de wettelijke eisen.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  Moderator zaterdag 17 juni 2006 @ 13:25:13 #10
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_38942574
Tjeempie, pff... en maar afvragen waarom iets niet werkt
Heb veel gekke dingen gezien en meegemaakt, maar dit slaat toch wel alles

- Ten eerste verwijder deze kabel dat is zo ie zo op deze manier niet toegestaan
- Graaf een sleuf van de schuur naar de garage van 60 diep
- Leg daar een grondkabel aan; tussen de schuur en de garage

Indien je de storing toch anders op wilt lossen, al is dit echt geen fatsoenlijke installatie meer..

- In de schuur en in de garage zit vast wel een lasdoos, loop daarin alle verbindingen na
- Zit er in de schuur geen zekering apart nog een keer ?
- Mogelijk is de kabel teveel verweerd door de weersomstandigheden en functioneerd deze niet meer
pi_38943058
Ik vind dat de huisbaas hier ook een verantwoordelijkheid in heeft. Hij heeft het huis nagekeken toen de vorige eigenaar wegging en heeft dat snoer dat nu door de lucht loopt klaarblijkelijk goedgekeurd. Alle problemen die daarmee gemoeid gaan, lijken mij ook voor zijn rekening...
Of zeg ik nu iets heel raars
pi_38943127
dan haalt hij de kabel wel weg en dan heb je helemaal geen stroom meer in de garage iig zou ik toch maar eventjes iets anders verzinnen op die uitgelemmelde waslijn. zal geheid doorgefikt zijn in de kabel zelf. eerst proberen de huisbaas de kabel te laten vervangen door eentje onder de grond en anders zelf maar eentje leggen ( of laten leggen door iemand met een beetje verstand ervan)

[ Bericht 1% gewijzigd door MaceNL op 17-06-2006 14:00:09 ]
  zaterdag 17 juni 2006 @ 15:03:06 #13
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_38944491
Kijk eens in het bovenste lasdoosje. Heb je daar nog wel spanning tussen de lasdop met de bruine draden en de lasdop met de blauwe draden??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  zaterdag 17 juni 2006 @ 15:12:14 #14
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38944689
Ik sluit me aan bij Vonkenboer.

Leg de kabel tussen de schuur en de garage goed aan en kijk dan of je nog een storing hebt.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38944731
Let erop dat je een gepanserde grondkabel neemt, mocht er eens in de tuin gespit worden dan staat die persoon niet meteen onder stroom.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  PR/Manusje van alles zaterdag 17 juni 2006 @ 18:56:23 #16
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_38949845
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 15:14 schreef longinus het volgende:
Let erop dat je een gepanserde grondkabel neemt, mocht er eens in de tuin gespit worden dan staat die persoon niet meteen onder stroom.
Een grondkabel is toch altijd voorzien van een "metalen mantel"
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zaterdag 17 juni 2006 @ 18:59:17 #17
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_38949898
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 18:56 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Een grondkabel is toch altijd voorzien van een "metalen mantel"
Ja, en is ook altijd grijs.
Maar een grijze kabel is niet altijd een grondkabel. Dat si zo'n beetje het punt
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_38950303
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 18:59 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Ja, en is ook altijd grijs.
Maar een grijze kabel is niet altijd een grondkabel. Dat si zo'n beetje het punt
Moet hij wel een aardlekschakelaar hebben anders kan hij zelf nog onder stroom komen te staan als hij met een schep de kabel raakt.....(mantel niet aan aarde-schep tegen de fase en hand op het metaal......)
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
  zondag 18 juni 2006 @ 10:24:33 #19
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38964714
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 19:17 schreef LowJoe het volgende:

[..]

Moet hij wel een aardlekschakelaar hebben anders kan hij zelf nog onder stroom komen te staan als hij met een schep de kabel raakt.....(mantel niet aan aarde-schep tegen de fase en hand op het metaal......)
Nee, zo'n kabel met mantel (aardscherm) is verplicht bij grondgebruik en aardlek is niet bebouwd voor dit soort situaties.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38966238
quote:
Op zondag 18 juni 2006 10:24 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Nee, zo'n kabel met mantel (aardscherm) is verplicht bij grondgebruik en aardlek is niet bebouwd voor dit soort situaties.
als die mantel maar aan de aarde licht toch? t liefst met aardlek? maar mocht je die NIET hebben dan kruipt de stroom toch liever via de mantel naar de grond dan door de persoon met schep die toevallig je kabel door rammelt

* Ou-Tannu weet nog wat voor leuk effect t gaf toen de grondwerkers een 3 fasen kabel doorhaalden met 3x150A mess zekering dr achter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')