Het is niet zo dat we allebei stug volhouden en niet willen afwijken van ons standpunt. Maar we worden er allebei niet echt vrolijk van. En aangezien ik nog geen baan heb en mobieler ben dan hij, word ik waarschijnlijk degene die moet gaan verhuizen.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 10:19 schreef 7th_wave het volgende:
als je een uitgebreid sociaal leven hebt, en gehecht bent aan je plaats, lijkt het me heel lastig om daar mee om te gaan. je zult toch een hoop mensen verliezen. maar als je samen wilt zijn, dan zul je toch de keuze moeten maken. als je beiden niet weg wilt, en dit gaat ook niet veranderen, kun je het net zo goed uit maken. uiteindelijk heeft het dan toch geen zin meer om 'samen' te zijn.
overigens lijkt haarlem mij een verschrikkelijke kutstad om in te wonen, maar dat ter zijde.
Hij is voor zijn studie uit het noorden naar het midden van het land verhuist dus zijn vrienden zijn al verspreid over het hele land. We doen van alles samen, ik moet wel zeggen dat ik min of meer op hem aangewezen ben maar omdat we goed bij elkaar passen levert dat vrijwel nooit problemen op.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 10:11 schreef goddess-in-heaven het volgende:
Maar hoe gaat het dan met jouw vriend? heeft hij zijn leven er (tijdelijk) op aangepast?
Ga beide in Amsterdam wonen.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 09:42 schreef goddess-in-heaven het volgende:
Tussen Haarlem en Utrecht in wonen is ook geen optie. Voor geen goud ga ik in een kleine stad of een dorpje wonen.
Dat zou een prima compromis kunnen zijn, ware het niet dat het dat je dan in een buitenwijk van A'dam terecht komt. De woningen in A'dam zelf zijn zeer schaars, krap en onbetaalbaar.quote:
En toch wordt het anders als je niet even op de fiets kunt springen om bij je vrienden en familie langs te gaan. Dat valt niet te bagatelliseren als je sterk hecht aan je sociale omgeving. Toen ik nog in een dorp woonde, kon ik gewoon even naar mijn opa en oma lopen of naar mijn ooms en tantes, neefjes en nichtjes. Ik had een tweede huis (en een derde, en een vierde...), hoefde geen afspraken te maken, kon aanschuiven bij het eten wanneer ik wilde. Dat komt niet meer terug, en het is niet voor iedereen makkelijk om daar afscheid van te nemen. Veel mensen ervaren zulk 'dorps' contact als beklemmend, maar voor sommigen is het een warm, geborgen nest.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:46 schreef Thisbe het volgende:
Ik kan me er weinig bij voorstellen dat mensen krampachtig blijven vasthouden aan hun eigen woonplaats. ik bedoel: Nederland is niet zo groot, je bent zo'n beetje overal in pakweg twee uur!
Utrecht is een studentenstad, Haarlem niet. Dat is een groot verschil. Ede en Wageningen liggen bijvoorbeeld vlakbij elkaar, maar doordat Wageningen een universiteit heeft, is het een volstrekt ander dorp. En als je niet meer studeert, wordt het misschien ook minder makkelijk om in een nieuwe stad nog echte vrienden te maken.quote:En de aversie tegen 'stugge' Haarlemmers van TS slaat natuurlijk helemaal nergens op.Net alsof er alleen inheems volk woont, en alsof alle Utrechters vreselijk aardig zijn. Een compromis lijkt me wel op de plaats bij mensen die vastgeroest zijn, ga lekker naar Amsterdam of Den Haag
![]()
Nah, zolang TS er niet, net als jij, zo relativerend tegen an kan kijken, lijkt het mij dat ze daar maar even geen knopen over door gaat hakken.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:46 schreef Thisbe het volgende:
Ik kan me er weinig bij voorstellen dat mensen krampachtig blijven vasthouden aan hun eigen woonplaats. ik bedoel: Nederland is niet zo groot, je bent zo'n beetje overal in pakweg twee uur! Mijn vrienden en familie wonen verspreid door heel Nederland, vooral nu mijn studententijd op z'n eind loopt verspreidt de hele bups zich. Het maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit moet ik zeggen.
Het is wel heel lachwekkend dat mensen niet op je verjaardag komen omdat het een uurtje rijden is![]()
En de aversie tegen 'stugge' Haarlemmers van TS slaat natuurlijk helemaal nergens op.Net alsof er alleen inheems volk woont, en alsof alle Utrechters vreselijk aardig zijn. Een compromis lijkt me wel op de plaats bij mensen die vastgeroest zijn, ga lekker naar Amsterdam of Den Haag
![]()
Ik kon d'r anders niet om lachen dat mijn beste vriendin het af liet weten gisteren. Verder ben ik het helemaal met je eens maar er zijn nu eenmaal mensen die geen 20 euro kunnen missen om een uurtje te rijden voor een verjaardag en dan zijn er nog de mensen die hun geboortestad nooit verlaten. Ik was wel teleurgestelt hoor, ik heb al 4 weken geleden laten weten dat ik mijn verjaardag vierde gisteren en dan stuurt je beste vriendin een SMS'je. Mijn vriend kan dan niet dus ik weet niet of ik wel kan komen. Dat is gewoon ontzettend zuur en dan ga je je toch wel afvragen of de vriendschap bestand is tegen deze afstand. In dit geval niet dus en de afstand stelt niet eens wat voor. Ik woon hier nu sinds maart maar zij is nog steeds niet langsgekomen. Ik weet wel dat ik me er niet kwaad om moet maken en dat die dingen zo gaan, maar het blijft wel even zuur. En ik denk dat het zuur blijft tot ik hier vriendinnen heb die wel op verjaardagen komen, en die komen kijken naar je nieuwe huis enzo.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:46 schreef Thisbe het volgende:
Het is wel heel lachwekkend dat mensen niet op je verjaardag komen omdat het een uurtje rijden is![]()
Het ligt er natuurlijk ook aan wat je gewend bent, ik moet zelf voor mijn werk door heel Nederland rijden, dan is een vriendin die op een uurtje afstand woont geen probleem daar rij ik gewoon even heen.quote:Op zondag 18 juni 2006 12:16 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Ik vind Nederland ook een klein land en alles wat in een uurtje te rijden is, is wat mij betreft dichtbij. Maar voor mijn vriendinnen uit de achterhoek ligt dat dus toch anders.
Ik ben jaren geleden gaan samenwonen en de kant van m'n (destijds) vriend opgekomen.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 09:42 schreef goddess-in-heaven het volgende:
Herkent iemand zich in deze situatie? Hoe ben jij van plan het op te lossen of hoe heb jij dit opgelost?
Misschien maak je daar straks echt goeie vriendenquote:Op zaterdag 17 juni 2006 09:46 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Ik moet wel een beetje knokken om hier een leuk leven te hebben maar ik heb het ontzettend getroffen met mijn baan omdat ik daar veel leeftijdsgenoten heb.
Idd, dan wordt het net een zware berg waar je tegen op moet klimmen.quote:Op zondag 18 juni 2006 19:04 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Ik denk dat het inderdaad wel makkelijker is als je het niet als een opgave maar als een uitdaging ziet. Als het een opgave word, is de kans dat je er snel je draai vind ook niet zo groot.
Nigga whut?quote:Op zich heb ik niets tegen Haarlem. Ik vind de stad heel leuk. Maar ik heb meer een 'probleem' met de mensen die er wonen. In Utrecht is iedereen wat meer open en vriendelijk, terwijl in Haarlem iedereen vrij gesloten en kortaf is. Ikzelf ben een echte Utrechtse en voel me nooit zo op mijn gemak tussen de Haarlemse muggen.
Nee, dat zijn vriendschappen niet, bereid je maar voor dat je vrienden dicht bij huis moet hebben wil je ze vaker kunnen zien. Denk je werkelijk dat mensen het voor je over hebben om zoveel te betalen om je alleen maar te zien? Uiteindelijk is het zoeken naar zwakke smoesjes waarom je niet kon komen, terwijl als je zei dat ze 1000 euro kregen per bezoek, ze er elke week zouden zijn.quote:Ik kon d'r anders niet om lachen dat mijn beste vriendin het af liet weten gisteren. Verder ben ik het helemaal met je eens maar er zijn nu eenmaal mensen die geen 20 euro kunnen missen om een uurtje te rijden voor een verjaardag en dan zijn er nog de mensen die hun geboortestad nooit verlaten. Ik was wel teleurgestelt hoor, ik heb al 4 weken geleden laten weten dat ik mijn verjaardag vierde gisteren en dan stuurt je beste vriendin een SMS'je. Mijn vriend kan dan niet dus ik weet niet of ik wel kan komen. Dat is gewoon ontzettend zuur en dan ga je je toch wel afvragen of de vriendschap bestand is tegen deze afstand.
Het reizen staat haar al tegen, volgens mij, en dus is het nu niet prima.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:58 schreef WeirdMicky het volgende:
Doe het niet. Als het nu prima is, dan is er toch niet directe noodzaak om te verhuizen? Werk eerst een jaartje in Utrecht. Als de tijd rijp is, komt het vanzelf wel dat samenwonen idee.
Als je bij je vriend woont moet je ook reizen naar familie en vrienden. Heb je dan daadwerkelijk tijdswinst?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het reizen staat haar al tegen, volgens mij, en dus is het nu niet prima.
sorry, maar als je zelf het rare van deze omdraaiing van de zaken niet ziet, ga ik je dat niet uitleggenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:04 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Als je bij je vriend woont moet je ook reizen naar familie en vrienden. Heb je dan daadwerkelijk tijdswinst?
Daar gaat het niet over. Ze willen samen wonen, maar de afstand is groot ( te groot misschien wel).quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:04 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Als je bij je vriend woont moet je ook reizen naar familie en vrienden. Heb je dan daadwerkelijk tijdswinst?
Leg mij maar eerst even uit waarom je moet gaan samenwonen als ze van Utrecht en haar omgeving en vrienden houdt. Ze zal ook in haar nieuwe situatie regelmatig moeten gaan reizen, dat vind ik dus een drogredenatie.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
sorry, maar als je zelf het rare van deze omdraaiing van de zaken niet ziet, ga ik je dat niet uitleggen
je moet helemaal nooit samenwonen, maar kennelijk is dat wat ze wil, dat geeft ze namelijk ook aan. Het gaat helemaal niet om het samenwonen an sich, maar om de plek waar, omdat ze haar familie en vrienden niet graag achterlaat.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:14 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Leg mij maar eerst even uit waarom je moet gaan samenwonen als ze van Utrecht en haar omgeving en vrienden houdt. Ze zal ook in haar nieuwe situatie regelmatig moeten gaan reizen, dat vind ik dus een drogredenatie.
Dat lijkt me dus ook.quote:
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
je moet helemaal nooit samenwonen, maar kennelijk is dat wat ze wil, dat geeft ze namelijk ook aan. Het gaat helemaal niet om het samenwonen an sich, maar om de plek waar, omdat ze haar familie en vrienden niet graag achterlaat.
quote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:15 schreef miss_sly het volgende:
Ik ga ook verhuizen naar Amsterdam, omdat mijn vriend daar woont. Ik moet zeggen dat ik er weinig moeite mee heb, omdat ik niet zo nodig in het kleine dorp hoef te wonen waar ik vandaan kom. Mijn vriendinnen wonen ook niet in de buurt van dat dorp waar ik woon en ook nu spreken we speciaal af om lekker bij te kletsen. Bovendien ben ik gek op Amsterdam, dus voor ons is het een uitgemaakte zaak.
Maar je eigen advies is ook niet reeel aangezien ze aangeeft dat haar vriend niét weg wilt uit Haarlem. Ik zei enkel dat ze het misschien beter nog even kan uitstellen, voordat ze straks spijt krijgt van haar beslissing.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
je moet helemaal nooit samenwonen, maar kennelijk is dat wat ze wil, dat geeft ze namelijk ook aan. Het gaat helemaal niet om het samenwonen an sich, maar om de plek waar, omdat ze haar familie en vrienden niet graag achterlaat.
Wat is het probleem?quote:
hij neemt het "je moet helemaal nooit samenwonen" iets te letterlijk denk ik, je bedoelt ws enkel "je moet niets, je mag, je kan"quote:
quote:Op zaterdag 17 juni 2006 09:42 schreef goddess-in-heaven het volgende:
Mijn vriend woont in Haarlem, ik in Utrecht. Op dit moment hebben we 4 jaar een relatie en tot nu toe is het altijd goed gegaan. In het weekend ga ik met de trein naar hem toe en aan het eind van het weekend brengt hij me naar huis (luxe!)
(..knip..)
Niet samenwonen is ook geen optie, want dat heen- en weer reizen gaat mij op den duur ook tegenstaan.
Herkent iemand zich in deze situatie? Hoe ben jij van plan het op te lossen of hoe heb jij dit opgelost?
Ze WIL nu eenmaal samenwonen, na 4 jaar is dat niet zo gek.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:14 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Leg mij maar eerst even uit waarom je moet gaan samenwonen als ze van Utrecht en haar omgeving en vrienden houdt. Ze zal ook in haar nieuwe situatie regelmatig moeten gaan reizen, dat vind ik dus een drogredenatie.
Ik geef geen advies, maar mijn mening. Als haar vriend en zij niet weg willen, is latten of een compromis de enige oplossing nog.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:19 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Maar je eigen advies is ook niet reeel aangezien ze aangeeft dat haar vriend niét weg wilt uit Haarlem. Ik zei enkel dat ze het misschien beter nog even kan uitstellen, voordat ze straks spijt krijgt van haar beslissing.
wat een bsquote:Vrouwen zijn over het algemeen veel minder loyaal naar vriendinnen toe, dus ik neem aan dat ze gewoon de man gaat volgen. Lekker wonen in het prachtige Haarlem.![]()
Please tell us Dr. Science...hoe ga je dit dilemma oplossen? Ze heeft immers maar 1 keuze, samenwonen in Haarlem, want dat wil haar vriend.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:29 schreef Roquefort het volgende:
[..]
[..]
Ze WIL nu eenmaal samenwonen, na 4 jaar is dat niet zo gek.
Leef je in in de vraag van TS, en niet in je eigen ideeën over samenwonen.
Nee hoor, vrouwen zijn veel meer geneigd alles op te geven voor een relatie dan een man. Dat komt mooi tot zn recht als ze huisvrouw worden voor de kids, terwijl ze jaren hebben gestudeerd. Ze zijn zelfs minder loyaal naar zichzelf toe.quote:
je verhuist naar je vriend in Amsterdam, maar je moet nooit samenwonen?quote:
Vrouwen nooit te letterlijk nemen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:39 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
je verhuist naar je vriend in Amsterdam, maar je moet nooit samenwonen?
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:39 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Nee hoor, vrouwen zijn veel meer geneigd alles op te geven voor een relatie dan een man. Dat komt mooi tot zn recht als ze huisvrouw worden voor de kids, terwijl ze jaren hebben gestudeerd. Ze zijn zelfs minder loyaal naar zichzelf toe.
Wat milagro zegt bedoelde ik: je moet helemaal niets, maaar als het is wat je wilt, kun je dat doen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:39 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
je verhuist naar je vriend in Amsterdam, maar je moet nooit samenwonen?
Jij hebt je ideeen gebaseerd op een bepaald type vrouw dat jij kent, vermoed ik. Prima hoor, hou je daar maar aan vastquote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:39 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Nee hoor, vrouwen zijn veel meer geneigd alles op te geven voor een relatie dan een man. Dat komt mooi tot zn recht als ze huisvrouw worden voor de kids, terwijl ze jaren hebben gestudeerd. Ze zijn zelfs minder loyaal naar zichzelf toe.
Jij ziet hier geen kern van waarheid in?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij hebt je ideeen gebaseerd op een bepaald type vrouw dat jij kent, vermoed ik. Prima hoor, hou je daar maar aan vast
Nee, niet echt. Vrouwen geven echt niet alles op om huisvrouw te kunnen spelen, en als jij zo denkt, zegt dat meer over jou dan over vrouwen in het algemeen, denk ik.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:50 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Jij ziet hier geen kern van waarheid in?
Dat jij hier geen kern van waarheid in ziet, betekent niet dat ik ongelijk heb. Je voelt je echter aangesproken en hebt het gevoel: 'dit klopt voor mij niet'. Ik zeg ook niet dat álle vrouwen zo zijn, maar het is nou eenmaal een feit dat er veel meer vrouwen studeren, dan er uiteindelijk gaan werken.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Vrouwen geven echt niet alles op om huisvrouw te kunnen spelen, en als jij zo denkt, zegt dat meer over jou dan over vrouwen in het algemeen, denk ik.
Dat is wel waar, maar dat is niet wat je zei. Je zei dat vrouwen gemakkelijk alles opgeven, en dat zie ik niet. Dat nog steeds vrouwen veelal de zorgtaken op zich nemen, heeft verschillende oorzaken, maar het gemakkelijk opgeven van alles om huisvrouw te spelen is er daar niet direct eentje van, volgens mij.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:56 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Dat jij hier geen kern van waarheid in ziet, betekent niet dat ik ongelijk heb. Je voelt je echter aangesproken en hebt het gevoel: 'dit klopt voor mij niet'. Ik zeg ook niet dat álle vrouwen zo zijn, maar het is nou eenmaal een feit dat er veel meer vrouwen studeren, dan er uiteindelijk gaan werken.
En niet eens zo'n heel gek idee, imho, maar da tis een andere discussie.quote:Ik weet niet van welke partij dat voorstel kwam dat vrouwen verplicht een aantal jaar moest werken, of anders hun studie terug moesten betalen. Zoveel vrouwen met studie die voor de kids zorgen was namelijk verspilling van geld.
Het eerste vind ik ook niet echt een goed iets, en er zijn ook steeds meer vrouwen die er zo over denken. Dat vrouwen een biologische tijdbom zijn, vind ik ook zwaar overdreven, maar feit blijft dat ze nou eenmaal sneller tegen een biologische grens aan lopen dan mannen en dat ze daar op tijd over na moeten denken.quote:Mannen lopen hun pik achterna, vrouwen zijn een biologische tijdbom. Liever het eerste dan maar.
De Zutphenezen laten het ook afweten helaas. Maar goed, ik krijg echt wel nieuwe vrienden!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:12 schreef zwaaibaai het volgende:
@ whoopsy:
Ik herken mezelf wel in jouw verhaal. Toen ik vanuit Deventer naar Den Haag ging om te studeren, bleven er een aantal Deventernaren weg bij verjaardagen en feestjes, want het is zo lang rijden en het is te duur. En dat is inderdaad heel zuur. Vriendschappen worden op die manier wel op de proef gesteld.
Je stelt het wel heel simpel.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:56 schreef WeirdMicky het volgende:
Mannen lopen hun pik achterna, vrouwen zijn een biologische tijdbom. Liever het eerste dan maar.
Tja, Zutphen......quote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:03 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
De Zutphenezen laten het ook afweten helaas. Maar goed, ik krijg echt wel nieuwe vrienden!
Ik zie er wel een kern van waarheid in. Ik denk dat vrouwen wel eerder geneigt zijn om naar hun vriend te verhuizen in plaats van andersom. Maar ik denk wel dat het met een alterior motive kan zijn. Ik kon geen leuke baan vinden in de achterhoek, vervolgens ben ik gaan zoeken in de randstad waar mijn vriend al woonde. Binnen 4 maanden woonden we samen omdat ik al vrij snel een baan vond. Ik ben er dus beter van geworden want het stelt mij in staat om hier te werken. Voor mij was het ook echt een buitenkans.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:50 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Jij ziet hier geen kern van waarheid in?
I know, Zutphen sucks. Achteraf besef ik me pas hoe ongelukkig ik daar eigenlijk geweest ben, het pretendeert een stad te zijn en de inwoners ook maar ondertussen is het een heel klein dorpje wat betreft mentaliteit.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:07 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Tja, Zutphen......
Inmiddels woon ik in Deventer, die vriendschap is niet meer wat het geweest was. Maar je krijgt er vanzelf anderen voor terug.
Ik wou je al bijna als voorbeeld gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:09 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Ik zie er wel een kern van waarheid in. Ik denk dat vrouwen wel eerder geneigt zijn om naar hun vriend te verhuizen in plaats van andersom. Maar ik denk wel dat het met aan alterior motive kan zijn. Ik kon geen leuke baan vinden in de achterhoek, vervolgens ben ik gaan zoeken in de randstad waar mijn vriend al woonde. Binnen 4 maanden woonden we samen omdat ik al vrij snel een baan vond. Ik ben er dus beter van geworden want het stelt mij in staat om hier te werken. Voor mij was het ook echt een buitenkans.
Ach die verwateren in de loop van de tijd toch altijd wel wat, alleen de echte vrienden blijven over.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:45 schreef thaleia het volgende:
Maar het maakt wel een wereld van verschil voor je sociale leven. Weg zijn de spontane "hee, mee naar een terras?"-telefoontjes en het contact zal toch verwateren. M.a.w: alleen doen als je bereid bent dat op te geven voor je partner, en in de nieuwe woonplaats een nieuw sociaal leven op te bouwen.
Voor een echte Utrechtse is dat natuurlijk nooit een optie!quote:
Dit bedoel ik dus, wat is dat voor makkelijke vervangbaarheid van vrienden?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:15 schreef Bluezz het volgende:
Ik zie het niet als 'je leven opgeven' als je 60 km verderop gaat wonen hoor
Als je soc. kontakten mist ga op een koor, sport, club of zo.
Ik bedoel als je die mist in je direkte omgeving.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:17 schreef WeirdMicky het volgende:
Dit bedoel ik dus, wat is dat voor makkelijke vervangbaarheid van vrienden?
Nee ok, als ik dus over enkele maandjes in Amsterdam woon, dan ga ik ook bij een politieke jongerenverening. Maar goed, ik begin daar ook een nieuwe studie, dus vrienden moeten wel te maken zijn. Toch kan ik me niet voorstellen dat ik mn oude vrienden laat zitten of dat ze dat bij mij doen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:23 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik bedoel als je die mist in je direkte omgeving.
Je vrienden die je hebt kan je toch gewoon mee bellen, msn/mailen, afspreken voor een borrel halverwege
Dat kan, maar het is een behoorlijke verandering als je gewend bent vrij spontaan af te kunnen spreken. Je kunt niet meer zomaar even bij elkaar langs, voortaan moet je een datum prikken en een route plannen. En wat ongetwijfeld ook een rol speelt, is dat TS al haar oude leventje verliest door haar afstuderen. Ik kan me voorstellen dat je je op zo'n moment het liefst vastklampt aan het bekende.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:33 schreef WeirdMicky het volgende:
Vrienden kunnen toch makkelijk een uurtje reizen?
Juist, dan zou ik eerst maar eens gaan werken, daaraan wennen en misschien na een paar maandjes gaan samenwonen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat kan, maar het is een behoorlijke verandering als je gewend bent vrij spontaan af te kunnen spreken. Je kunt niet meer zomaar even bij elkaar langs, voortaan moet je een datum prikken en een route plannen. En wat ongetwijfeld ook een rol speelt, is dat TS al haar oude leventje verliest door haar afstuderen. Ik kan me voorstellen dat je je op zo'n moment het liefst vastklampt aan het bekende.
aan de andere kant is het zo'n transitieperiode waarin het ook makkelijker moet zijn om "los te laten", want daar ben je al mee bezig.. Als je eerst gaat werken, heb je toch weer een beetje zekerheid opgebouwd die je toch wel zal verliezen wanneer je verderop verhuist. Misschien is gaan met die banaan in dat geval wel een goede optie, maar wel een ernstige verandering die ook wel wat nazorg verdientquote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat kan, maar het is een behoorlijke verandering als je gewend bent vrij spontaan af te kunnen spreken. Je kunt niet meer zomaar even bij elkaar langs, voortaan moet je een datum prikken en een route plannen. En wat ongetwijfeld ook een rol speelt, is dat TS al haar oude leventje verliest door haar afstuderen. Ik kan me voorstellen dat je je op zo'n moment het liefst vastklampt aan het bekende.
Zelfde verhaal. Beiden een sociaal leven, beiden gebonden aan de stad. En als je niet kunt/wilt blijven reizen moet toch íemand die opoffering maken.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 09:42 schreef goddess-in-heaven het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |