Het is niet zo dat we allebei stug volhouden en niet willen afwijken van ons standpunt. Maar we worden er allebei niet echt vrolijk van. En aangezien ik nog geen baan heb en mobieler ben dan hij, word ik waarschijnlijk degene die moet gaan verhuizen.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 10:19 schreef 7th_wave het volgende:
als je een uitgebreid sociaal leven hebt, en gehecht bent aan je plaats, lijkt het me heel lastig om daar mee om te gaan. je zult toch een hoop mensen verliezen. maar als je samen wilt zijn, dan zul je toch de keuze moeten maken. als je beiden niet weg wilt, en dit gaat ook niet veranderen, kun je het net zo goed uit maken. uiteindelijk heeft het dan toch geen zin meer om 'samen' te zijn.
overigens lijkt haarlem mij een verschrikkelijke kutstad om in te wonen, maar dat ter zijde.
Hij is voor zijn studie uit het noorden naar het midden van het land verhuist dus zijn vrienden zijn al verspreid over het hele land. We doen van alles samen, ik moet wel zeggen dat ik min of meer op hem aangewezen ben maar omdat we goed bij elkaar passen levert dat vrijwel nooit problemen op.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 10:11 schreef goddess-in-heaven het volgende:
Maar hoe gaat het dan met jouw vriend? heeft hij zijn leven er (tijdelijk) op aangepast?
Ga beide in Amsterdam wonen.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 09:42 schreef goddess-in-heaven het volgende:
Tussen Haarlem en Utrecht in wonen is ook geen optie. Voor geen goud ga ik in een kleine stad of een dorpje wonen.
Dat zou een prima compromis kunnen zijn, ware het niet dat het dat je dan in een buitenwijk van A'dam terecht komt. De woningen in A'dam zelf zijn zeer schaars, krap en onbetaalbaar.quote:
En toch wordt het anders als je niet even op de fiets kunt springen om bij je vrienden en familie langs te gaan. Dat valt niet te bagatelliseren als je sterk hecht aan je sociale omgeving. Toen ik nog in een dorp woonde, kon ik gewoon even naar mijn opa en oma lopen of naar mijn ooms en tantes, neefjes en nichtjes. Ik had een tweede huis (en een derde, en een vierde...), hoefde geen afspraken te maken, kon aanschuiven bij het eten wanneer ik wilde. Dat komt niet meer terug, en het is niet voor iedereen makkelijk om daar afscheid van te nemen. Veel mensen ervaren zulk 'dorps' contact als beklemmend, maar voor sommigen is het een warm, geborgen nest.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:46 schreef Thisbe het volgende:
Ik kan me er weinig bij voorstellen dat mensen krampachtig blijven vasthouden aan hun eigen woonplaats. ik bedoel: Nederland is niet zo groot, je bent zo'n beetje overal in pakweg twee uur!
Utrecht is een studentenstad, Haarlem niet. Dat is een groot verschil. Ede en Wageningen liggen bijvoorbeeld vlakbij elkaar, maar doordat Wageningen een universiteit heeft, is het een volstrekt ander dorp. En als je niet meer studeert, wordt het misschien ook minder makkelijk om in een nieuwe stad nog echte vrienden te maken.quote:En de aversie tegen 'stugge' Haarlemmers van TS slaat natuurlijk helemaal nergens op.Net alsof er alleen inheems volk woont, en alsof alle Utrechters vreselijk aardig zijn. Een compromis lijkt me wel op de plaats bij mensen die vastgeroest zijn, ga lekker naar Amsterdam of Den Haag
![]()
Nah, zolang TS er niet, net als jij, zo relativerend tegen an kan kijken, lijkt het mij dat ze daar maar even geen knopen over door gaat hakken.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:46 schreef Thisbe het volgende:
Ik kan me er weinig bij voorstellen dat mensen krampachtig blijven vasthouden aan hun eigen woonplaats. ik bedoel: Nederland is niet zo groot, je bent zo'n beetje overal in pakweg twee uur! Mijn vrienden en familie wonen verspreid door heel Nederland, vooral nu mijn studententijd op z'n eind loopt verspreidt de hele bups zich. Het maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit moet ik zeggen.
Het is wel heel lachwekkend dat mensen niet op je verjaardag komen omdat het een uurtje rijden is![]()
En de aversie tegen 'stugge' Haarlemmers van TS slaat natuurlijk helemaal nergens op.Net alsof er alleen inheems volk woont, en alsof alle Utrechters vreselijk aardig zijn. Een compromis lijkt me wel op de plaats bij mensen die vastgeroest zijn, ga lekker naar Amsterdam of Den Haag
![]()
Ik kon d'r anders niet om lachen dat mijn beste vriendin het af liet weten gisteren. Verder ben ik het helemaal met je eens maar er zijn nu eenmaal mensen die geen 20 euro kunnen missen om een uurtje te rijden voor een verjaardag en dan zijn er nog de mensen die hun geboortestad nooit verlaten. Ik was wel teleurgestelt hoor, ik heb al 4 weken geleden laten weten dat ik mijn verjaardag vierde gisteren en dan stuurt je beste vriendin een SMS'je. Mijn vriend kan dan niet dus ik weet niet of ik wel kan komen. Dat is gewoon ontzettend zuur en dan ga je je toch wel afvragen of de vriendschap bestand is tegen deze afstand. In dit geval niet dus en de afstand stelt niet eens wat voor. Ik woon hier nu sinds maart maar zij is nog steeds niet langsgekomen. Ik weet wel dat ik me er niet kwaad om moet maken en dat die dingen zo gaan, maar het blijft wel even zuur. En ik denk dat het zuur blijft tot ik hier vriendinnen heb die wel op verjaardagen komen, en die komen kijken naar je nieuwe huis enzo.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:46 schreef Thisbe het volgende:
Het is wel heel lachwekkend dat mensen niet op je verjaardag komen omdat het een uurtje rijden is![]()
Het ligt er natuurlijk ook aan wat je gewend bent, ik moet zelf voor mijn werk door heel Nederland rijden, dan is een vriendin die op een uurtje afstand woont geen probleem daar rij ik gewoon even heen.quote:Op zondag 18 juni 2006 12:16 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Ik vind Nederland ook een klein land en alles wat in een uurtje te rijden is, is wat mij betreft dichtbij. Maar voor mijn vriendinnen uit de achterhoek ligt dat dus toch anders.
Ik ben jaren geleden gaan samenwonen en de kant van m'n (destijds) vriend opgekomen.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 09:42 schreef goddess-in-heaven het volgende:
Herkent iemand zich in deze situatie? Hoe ben jij van plan het op te lossen of hoe heb jij dit opgelost?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |