Waarschijnlijk dus niet gezond meer,
's weekends drink ik bijna Geen Koffie....
allesgaaterwellekkersnelvan
Koffie beinvloedt je stemming wel degelijk, alleen ben je niet snel geneigd om koffie als schuldige aan te wijzen.
Ik zou het op mn werk niet voor elkaar krijgen hoor, om op een dag:
-17 bakken koffie
-3 of 4 blikjes hero
-blikje cola
-en een chocomel
te drinken
Leuk werk ?!
quote:Mainframe operator , kantoorbaantje
Op dinsdag 18 december 2001 11:31 schreef Sh4keM het volgende:
Tering!! wat voor werk doe jij in hemelsnaam!?Ik zou het op mn werk niet voor elkaar krijgen hoor, om op een dag:
-17 bakken koffie
-3 of 4 blikjes hero
-blikje cola
-en een chocomelte drinken
Leuk werk ?!
quote:Ook zonde om dat laatste beetje te laten staan... drink het dan gewoon helemaal op
Op dinsdag 18 december 2001 10:42 schreef Joene het volgende:
ik drink ook nog een blikje of 3/4 hero Jus d'orange
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 18:11 schreef speknek het volgende:
Ben ik de enige die een wet ass van koffie krijgt?
En koffie zondagochtend met je brakke hoofd is ook bad. Cafeine moet ook door je lever afgebroken worden en dat gaat ten koste van de alcohol afbreking
Zelf drink ik erhm.. 10 koppen koffie op een dag. En beetje cola. En best veel water, en natuurlijk thee!
quote:thee dat is het
Op dinsdag 18 december 2001 19:21 schreef thaduck het volgende:
......, en natuurlijk thee!
quote:Dat heb ik dus ook een tijdje gedaan, maar dat ga je dus echt wel merken! Last van je maag, koppijn, etc. Drink nu nog amper koffie en dat bevalt veeeeel beter. Leer thee drinken, ook lekker
Op dinsdag 18 december 2001 10:39 schreef Joene het volgende:
Mijn vraag dus Hoeveel bakken koffie , is nog gezond ?
ik drink elk half uur wel een kopje op mn werk.
Dus gemiddeld 16 a 17 bakken per dag.Waarschijnlijk dus niet gezond meer,
quote:thee is
Op dinsdag 18 december 2001 19:32 schreef Jarno het volgende:[..]
Dat heb ik dus ook een tijdje gedaan, maar dat ga je dus echt wel merken! Last van je maag, koppijn, etc. Drink nu nog amper koffie en dat bevalt veeeeel beter. Leer thee drinken, ook lekker
Of water, spoel je gelijk lekker door.
en ja minder koffie lijkt me een strak plan
En dat bevalt prima.
Godspeed.
was niet goed meer voor me, de caffeine deed rare dingen met me. ik heb denk een beetje last van verhoogde adh of hoe dat dan ook heet.
quote:Dan ga je toch gewoon aan de thee met smaakjes? Zoveel koffie lijkt me echt niet gezond. Als je jezelf volgiet met thee, kan er vanzelf geen koffie meer bij
Op dinsdag 18 december 2001 20:58 schreef Joene het volgende:[..]
thee is
![]()
![]()
![]()
tenminste gewone thee
en ja minder koffie lijkt me een strak plan
quote:ja of je neemt gewoon thee met koffiesmaak
Op woensdag 19 december 2001 11:44 schreef YPPY het volgende:[..]
Dan ga je toch gewoon aan de thee met smaakjes? Zoveel koffie lijkt me echt niet gezond. Als je jezelf volgiet met thee, kan er vanzelf geen koffie meer bij
quote:Ik denk dat er niets goed is bij overmatig gebruik
Op dinsdag 18 december 2001 19:30 schreef _Wicked_Neo_ het volgende:
ik heb trouwens gehoord dat dat ook al niet erg gezond is bij overmatig gebruik, wat eigenlijk wel?
of is dit soms offtopic (nee echt?)
eeehhhh koffie-praat weer graag!
Minder koffie is beter lijkt me.. koffie BLIJFT wel lekker als je het eenmaal lekker vind.. (al kan niet iedereen koffie zetten
)
quote:Je komt ,.. nog een beetje hyper ! over ! ..
Op donderdag 20 december 2001 01:31 schreef Macconner het volgende:
.. Drink of . DRONK aardig wat koffie af op een dag.. 17 bakkie's was idd nix!... en het lompe dan nog.. nergens last van :| .. nu, na het OOK stoppen met roken, drink ik juist minder koffie om rustiger te slapen.. en JUIST meer thee om toen de nodige hoeveelheid vocht (2 Liter) per dag binnen te krijgen, .. en met thee gaat dat een stuk makkelijkerMinder koffie is beter lijkt me.. koffie BLIJFT wel lekker als je het eenmaal lekker vind.. (al kan niet iedereen koffie zetten
![]()
)
quote:Komt dat ik 1 bak te veel op heb vanavond.. EN NU ga ik slapen
Op donderdag 20 december 2001 01:32 schreef gelly het volgende:[..]
Je komt ,.. nog een beetje hyper ! over ! ..
drink overigens thuis nooit koffie.
* zion moet ook zeggen dat ik voornamelijk zoveel koffie drink omdat ik redelijk ernstige slaapstoornis heb
Iemand hier die het wel eens heeft meegemaakt?
Ik geloof eerlijk gezegd niet echt dat je in paniek kunt raken van teveel koffie.
quote:Ik kan het je niet bevestigen, i really don't know. Maar ik heb het ook wel eens gehoord.
Op vrijdag 21 december 2001 19:53 schreef Blacksoul het volgende:
Ik hoorde laatst van iemand dat je paniekaanvallen kunt krijgen van TE veel koffiedrinken.
Nu drink ikzelf nogal wat koffie (minimaal 15 per dag), maar heb nog nooit een paniekaanval gehad.Iemand hier die het wel eens heeft meegemaakt?
Ik geloof eerlijk gezegd niet echt dat je in paniek kunt raken van teveel koffie.
quote:Sjezus... ik krijg in een heel jaar nog niet eens 1 bakje weg...
Dus gemiddeld 16 a 17 bakken per dag.
quote:ow das wel weinig
Op vrijdag 21 december 2001 21:35 schreef Arcee het volgende:[..]
Sjezus... ik krijg in een heel jaar nog niet eens 1 bakje weg...
ik begrijp niet dat sommige mensen geen koffie lusten (of willen?). In thee zit net zoveel cafeïne als in koffie
Als je thee ipv koffie drinkt krijg je dus net zoveel binnen, behalve als je -zoals een collega van mij- de hele dag met 1 zakje tea for one doet
quote:hier heb je een klepel
Op zaterdag 22 december 2001 10:25 schreef chello_rules_heftig het volgende:
cafeïne zit ook in chocola, cola en theeik begrijp niet dat sommige mensen geen koffie lusten (of willen?). In thee
zit net zoveel cafeïne als in koffie
![]()
Als je thee ipv koffie drinkt krijg je dus net zoveel binnen, behalve als je -zoals een collega van mij- de hele dag met 1 zakje tea for one doet![]()
![]()
![]()
hier een klok
probeer ze eens bij elkaar te krijgen
in thee zit te-ine (hence the name) (weet niet de exacte schrijfwijze)
in in koffie zit caffeine (koffie komt van caffe, dus wederom, hence the name)
het zijn overigens wel allebei stimuli
Feit is dat koffie een harddrug is, dat het lichamelijk en geestelijk verslavend is, en dat het je stemming enorm beinvloedt. Zeker als je er ook nog bij rookt word je er na lang en veel gebruik heel cynisch en humeurig van. Ook word je er niet sneller van wakker, in tegendeel: het niet op kunnen staan en de slaperigheid is juist een afkickverschijnsel van koffie. Stop met koffiedrinken en je wordt 's morgens veel makkelijker wakker!
Ik heb me door een dietiste laten vertellen dat meer dan 6 koppen koffie op een dag slecht voor je is. De stofwisseling raakt versneld, hartslag wordt sneller.
ik snap ook niet waarom iemand caffeine vrije koffie zou willen drinken, dan heeft het al helemaal geen nut.
Vandaag toevallig nog geen koffie op, zo nog maar even wat zetten.
met dit weer drink ik trouwens liever water dan koffie...
En ik merkte zeker dat ik mij beter ging voelen zonder al die koffie, beter wakker worden sochtend's ed.
quote:déjà vu!
Op donderdag 17 juli 2003 22:42 schreef _Administr8or_ het volgende:
op mijn stageplek werk drink ik ongeveer 4 bakken koffie, 3 bakken warme chocolademelk , en water (veel water)met dit weer drink ik trouwens liever water dan koffie...
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 23:11 schreef Jetset het volgende:
Ik drink zelden koffie, aangezien het enorme aanslag op de tanden kan veroorzaken. Heel af en toe wil ik wel eens na een diner een French of Irish coffee tot me nemen.
Thuis drink ik voor het koffiegevoel cola light.
quote:hoe kom jij in slaap?? Als ik 4 koppen op een dag opheb ben al zo hyper als een ouwe deur
Mijn vraag dus Hoeveel bakken koffie , is nog gezond ?
Dus gemiddeld 16 a 17 bakken per dag.Waarschijnlijk dus niet gezond meer,
[Dit bericht is gewijzigd door hallodagg op 08-09-2003 21:03]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |