De heksenjacht is geopend, zo valt te lezen in het Dagblad van het Noorden:
Dominee Hans Visser : Ik ben geen pedofiel Door : Pieter Broesder en Gert Brouwer
Rotterdam/Oostwold
“Ze gaan onherroepelijk voor de bijl”, dominee Hans Visser van de Pauluskerk in Rotterdam is woedend op de webmasters van
www.stopnvd.org en
www.antipedo.com. Die hebben zijn foto en naam gepubliceerd en hem gebrandmerkt als pedofiel. Dagblad van het Noorden werd op deze sites geattendeerd door predikant Wim van de Griend uit Oostwold.
Op antipedo.com plaatsen wij foto’s van (veroordeelde) pedofielen om u te waarschuwen mar vooral om herhaling te voorkomen”, meldt de website die is opgezet door mensen die betrokken zijn bij het actiecomité Stop de NVD ( een politieke partij voor pedofielen die nu PNVD heet ) Antipedo.com staat op naam van Wendy peters in Heerlen. Zij blijkt tevens webmaster te zijn van de website Kinkybi.sex.com. Een website vol bizarre seks.
Dat Visser juist door hen wegens zijn omgang met pedofielen nu zelf als zodanig wordt neergezet, gaat volgens hem alle perken te buiten. “Dat is buitengewoon kwalijk. Ik maak hier werk van. Ze kunnen me van veel dingen betichten, niet dat ik een pedofiel ben .”
Volgens het College Bescherming Persoonsgegevens mogen ‘niet zonder meer persoonsgegevens op internet worden gepubliceerd om aldus zeer breed te verspreiden.’
Yvonne van Hertum uit Rotterdam van het actiecomité Stop de NVD die de website medeontwikkelde en de foto’s tot gisteremiddag op haar site had staan ; “ik kom op voor mensen die seksueel misbruikt zijn en ga net zolang door totdat de PNVD weg is. Of die mensen veroordeeld zijn? Ik weet van iemand die heel dicht bij het vuur zit, dat die mensen inderdaad veroordeeld zijn.”
En de foto van dominee hans Visser ? “Die is inderdaad niet veroordeeld. Zijn foto is gepubliceerd wegens zijn grote betrokkenheid bij de pedofielenvereniging Martijn. Er zijn bovendien genoeg bewijzen dat hij zich bezighoudt met pedofielen praktijken.”
Visser reageert boos : “ Ik ben echt geen pedofiel. Laat daar geen misverstand over bestaan. Ik ben ook niet gelukkig met die partij, die had er van mij niet hoeven komen. Maar ik ga die mensen niet uit de weg. Ik praat en help mensen, ook pedofielen. Ik wil ze niet veroordelen, zoals mensen die nu de pedojacht