Tegen de achtergrond van de oorlog in het Koninkrijk Ehb, tussen de koning Konreid en de slechterik Gallian, is dit het verhaal over Farmer, een eenvoudige familieman, die zijn ontvoerde vrouw tracht te vinden. Tevens wil hij wraak op de moordenaars van zijn zoon; enkele dierlijke krijgers genaamd Krugs.Wat is dit nu weer? Het is de nieuwe film van Uwe Boll. Dé Uwe Boll. Dit oertalent heeft altijd al een voorliefde gehad voor het verfilmen van games en hier waagt hij zich aan Dungeon Siege. Tuurlijk zag Uwe een tijdje geleden ook de LOTR-trilogie en dacht hij: "Nou, leuk, maar dat kan ik natuurlijk veel beter." en hij heeft waarschijnlijk gelijk. Dus combineerde dit originele idee met zijn eveneens originele games-idee en voilà, In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale was geboren (let ook even op de belachelijk lange filmtitel, waar haalde hij dat?

)
Nog wat stills uit deze klassieker-to-be:
![]()
![]()
![]()
Ook hebben we nog wat trailers:
Hier en
hierZoals gebruikelijk heeft Uwe weer een ongelooflijke sterrencast bij elkaar gekocht, want als Uwe roept, dan springt half Hollywood. Burt Reynolds als oude, wijze koning is een schitterende keuze, niemand straalt meer gezag en waardigheid uit dan Burt, daar kan Bernard Hill nog iets van leren. Ray Liotta als bad guy is ook schitterend, in de trailer is hij heerlijk subtiel. Rhys-Davies wordt door Uwe wel serieus genomen en mag eens een grote mens spelen.
Keuze voor de held was Jason Statham, de man met 101 gezichtsuitdrukkingen (hij gebruikt er maar eentje van). Viggo, eat your heart out.

Leelee Sobieski

zal met deze film ongetwijfeld terug als een komeet omhoog schieten in de sterrenhemel van Hollywood, dit was net wat ze nodig had. Hetzelfde geldt ook wel voor Claire Forlani, slimme keuze van haar.
Als kers op de taart wordt dit indrukwekkende gezelschap nog aangevuld met karakteracteurs Matthew Lillard en Kristanna Loken. Kan dit misgaan? Nee, ik dacht het dus niet, hè.
![]()
"SoK, zo'n schitterend topic verdien ik niet."
[ Bericht 1% gewijzigd door SaintOfKillers op 12-01-2008 00:20:39 ]
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.