quote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:07 schreef Erwtensoep het volgende:
Vaessen heeft ontslag genomen
Bron VRT.quote:"Ik kan niet functioneren zonder respect"
vr 16/06/06 - Jos Vaessen neemt met onmiddellijke ingang ontslag als voorzitter van Racing Genk. Het dossier rond Steven Defour was de spreekwoordelijke druppel voor de flamboyante Vaessen.
Vaessen zond zelf een communiqué de wereld in, waarin hij zijn ontslag aankondigde.
Jos Vaessen
(foto Belga)
"Ik kan niet functioneren zonder een minimum aan respect voor normen en waarden", zegt hij bitter.
"Het voetbalspel is het mooiste wat er is, de voetbalwereld misschien wel de minst mooie", zegt Vaessen.
"Ik kan en wil niet langer actief zijn in deze "monde pourri" en stop meteen als preses en met al mijn verantwoordelijkheden in het voetbal."
Donderdag kreeg Vaessen een zware emotionele klap toen de talentrijke Steven Defour via de wet van '78 zijn contract bij Racing Genk verbrak. Dat was de druppel die Vaessen tot zijn beslissing dwong.
quote:Jos Vaessen kondigt ontslag aan !!!
Genk, vrijdag 16 juni 2006 (12:32:26)
Het Voetbalspel is het mooiste wat er is, de Voetbalwereld misschien wel de minst mooie.
Ik kan niet functioneren zonder een minimum respect voor normen en waarden. Ik kan en wil niet langer actief zijn in deze “ Monde pourri ” en neem per onmiddellijk ontslag als Voorzitter van KRC Genk en andere verantwoordelijkheden binnen het Voetbal.
In de bijna tien jaar dat ik actief was in KRC Genk, is er in de Voetbalwereld niet veel of misschien zelfs niets ten goede veranderd.
Ik hoop en denk dat dit voor KRC niet geldt en dat wij bij KRC wel vooruit gegaan zijn, maar het is aan anderen dit te beoordelen.
Het afscheid van de prachtige KRC familie, met haar fantastische supporters, haar zeer gedreven beleidsploeg, haar voorbeeldige jeugdwerking doet mij pijn, maar het Steven Defour dossier was de letterlijke druppel.
Noch KRC, noch ikzelf hebben zich in het Defour dossier iets te verwijten, maar duistere machten ( zonder normen en waarden) hebben ons op de knieën gekregen.
Ik voel dat ik mijn KRC vrienden in de steek laat en daar voel ik mij zeer slecht bij, maar “trop is teveel”.
KRC zal steeds beroep mogen blijven doen op mij.
Op Bonds- en Profliganiveau sta ik te vaak geïsoleerd in dossiers die ik belangrijk vind voor het Voetbal en de Sport in het algemeen.
Ik weiger mij aan te sluiten bij de zwijgende massa.
Don Quichote stijgt af van zijn paard.
Het ga je goed Roger Vanden Stock, het ga je goed Jean Marie Philips.
“ Lang leve het Voetbal”.
Deze persmededeling is mijn enige en laatste persoptreden.
Gelieve dit te willen respecteren.
Jos Vaessen
NB: Wij laten u weten dat de Raad van Beheer van KRC Genk vandaag een spoedvergadering heeft samengeroepen om zich hierover te beraden en om Dhr. Vaessen te overtuigen op zijn beslissing terug te komen ..
Je moet het hele verhaal kennen. Het gaat echt niet alleen om Defour, dat was alleen "maar" de druppel.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:12 schreef Nashje het volgende:
Wat een teringmiet. Nu snel wegrennen.
[..]
Die man heeft zichzelf verloren,quote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:07 schreef Erwtensoep het volgende:
Vaessen heeft ontslag genomen
Die zou daar prima op zijn plek zijn jaquote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:49 schreef Pritt het volgende:
Vaessen misschien iets voor AZ?
Als Defour maar niet naar az gaat...quote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:49 schreef Pritt het volgende:
Vaessen misschien iets voor AZ?
Dan hebben ze echt een overload aan middenveldersquote:Op vrijdag 16 juni 2006 14:16 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Als Defour maar niet naar az gaat...
Wtfquote:AZ polst Vaessen en Defour
Vrijdag 16 juni
Dirk Scheringa heeft vanmorgen geprobeerd zowel Jos Vaessen als Steven Defour in te lijven. De eerstgenoemde, Jos Vaessen, heeft vanmorgen zijn ontslag ingediend bij Racing Genk. "Jos is een soort tweeling van me. Die zou ik dus heel graag naar Alkmaar zien komen." waren Scheringa zijn woorden. Over Defour was ie ook te spreken: "Een 18-jarige aanvallende middenvelder, zoals onze concurrent al zo mooi omschreef." Op de vraag waarom hij nu ook ineens Defour wil toevoegen aan z'n selectie was zijn antwoord voorspelbaar: "Tja, ik wil zoveel mogelijk Ajax dwarszitten."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |