abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 juni 2006 @ 00:56:16 #51
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_39307417
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 00:49 schreef HPoi het volgende:
Hoofdschuldige is de consument. De rest is marktwerking, waarbij dus kleine behuizingen en dergelijke toegestaan zijn. Er zijn dus geen regels, daar zal de overheid dan voor moeten zorgen. Anders verkoopt winkel B ze wel en gaat winkel A failliet waardoor het probleem niet opgelost wordt, want het aantal klanten blijft hetzelfde. Kan winkel B met toenemend aantal klanten nog uitbreiden ook.
Nee, hoofdschuldige is er niet echt. De consument is dom. HEt zijn een stel zombies die niet denken eigenlijk. De politiek moet ze beschermen tegen zichzelf. Die zou dan regels etc. moeten maken. Maar regering houdt van geld, waardoor die meer luistert naar industrie. Daarom geen verandering.
Er zijn 3 schuldigen dus eigenlijk. Maar 2 hebben echt iets waardoor ze de consument behoeden voor foute dingen. Maar dat doen ze niet.

Daarom is het belangrijk dat je je richt op politiek, industrie en consument wil je iets bereiken.
pi_39307522
hm, ja. Maar stel dat er een zaak opent met vakkundig personeel en alle behuizingen, voorlichting, info. en dergelijke voldoet aan (ergens te vinden) eisen. Denk je dat dat loopt? Ik heb er weleens over nagedacht. Maar bijv. een kind van 5 wil een konijn en gaat naar zo'n zaak toe met moeke. Moeke koopt een konijn en verteld dat het konijn in een hokje komt van 50 bij 50cm, wat niet aan de eisen voldoet voor een konijnenbehuizing. Het personeel verbied haar dan bijv. dat konijn te kopen als ze konijn in dat hokje gaat onderbrengen. Nee, dat werkt dus niet, want dan gaat moeke wel naar die zaak met te kleine behuizingen een konijn kopen.

Van het geringe aantal mensen dat zich wel bewust is van wat een dier nodig heeft kan een zaak niet leven. Wel als je het zo zou doen dat je bij de mensen erin ramt dat het zo moet dmv reclamecampagnes bijvoorbeeld, maar dat kost teveel om winstgevend te zijn. Enige kans is dat men de dierenhandel eisen gaat stellen, of een paar grote dierenhandels de handen ineen sluiten en besluiten alleen diervriendelijke dingen te verkopen, vakkundig personeel aan te nemen en alleen te verkopen aan de goed ingelichte consument die niet na 1 maand genoeg heeft van het dier.
  woensdag 28 juni 2006 @ 01:53:18 #53
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_39308220
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 01:02 schreef HPoi het volgende:
hm, ja. Maar stel dat er een zaak opent met vakkundig personeel en alle behuizingen, voorlichting, info. en dergelijke voldoet aan (ergens te vinden) eisen. Denk je dat dat loopt? Ik heb er weleens over nagedacht. Maar bijv. een kind van 5 wil een konijn en gaat naar zo'n zaak toe met moeke. Moeke koopt een konijn en verteld dat het konijn in een hokje komt van 50 bij 50cm, wat niet aan de eisen voldoet voor een konijnenbehuizing. Het personeel verbied haar dan bijv. dat konijn te kopen als ze konijn in dat hokje gaat onderbrengen. Nee, dat werkt dus niet, want dan gaat moeke wel naar die zaak met te kleine behuizingen een konijn kopen.
Dat zou kunnen, maar het kan ook zijn dat die een groter hok neemt op aanraden van het personeel.
Als er vakkundig personeel staat met veel kennis, dan luistert het publiek toch echt. Koop jij liever een tv bij een goedkope zaak waar je niet echt geholpen wordt en niet echt duidelijke instructies krijgt of bij een zaak waar een expert je helpt? Zelfs als het duurder is koop ik bij een winkel waar ik een goed gevoel heb.
quote:
Van het geringe aantal mensen dat zich wel bewust is van wat een dier nodig heeft kan een zaak niet leven. Wel als je het zo zou doen dat je bij de mensen erin ramt dat het zo moet dmv reclamecampagnes bijvoorbeeld, maar dat kost teveel om winstgevend te zijn. Enige kans is dat men de dierenhandel eisen gaat stellen, of een paar grote dierenhandels de handen ineen sluiten en besluiten alleen diervriendelijke dingen te verkopen, vakkundig personeel aan te nemen en alleen te verkopen aan de goed ingelichte consument die niet na 1 maand genoeg heeft van het dier.
Ik denk dat het beste resultaat via de politiek te verkrijgen is, want die sector die doet niets eigenlijk.
En het is lastig mensen te bewegen die alleen $$$ in hun ogen hebben. Dierenwinkels zijn brood/doodfokkers.

Uit mijn actieplan welzijn huisdieren (punten voor korte termijn) had ik het volgende staan:

Dierenwinkels
1. Speciale cursus ontwikkelen voor dierenwinkelpersoneel i.s.m. Dierenbescherming.
2. Dierenwinkelpersoneel moet deze cursus gedaan hebben.
3. Dierenwinkeleigenaar moet aantoonbaar expertise hebben in de dieren die deze verkoopt.
4. Verkoopt alleen goedgekeurd materiaal voor dieren. Bijvoorbeeld geen vissenkommen meer.
pi_39316852
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 01:53 schreef TechXP het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar het kan ook zijn dat die een groter hok neemt op aanraden van het personeel.
Als er vakkundig personeel staat met veel kennis, dan luistert het publiek toch echt. Koop jij liever een tv bij een goedkope zaak waar je niet echt geholpen wordt en niet echt duidelijke instructies krijgt of bij een zaak waar een expert je helpt? Zelfs als het duurder is koop ik bij een winkel waar ik een goed gevoel heb.
[..]
Nouja, ikzelf ga meestal rondneuzen op internet enzo. of vraag info. aan vrienden voordat ik een (grote/belangrijke) aankoop doe. Meestal weet ik dan nog meer dan de verkoper die in de winkel staat.
quote:
Ik denk dat het beste resultaat via de politiek te verkrijgen is, want die sector die doet niets eigenlijk.
En het is lastig mensen te bewegen die alleen $$$ in hun ogen hebben. Dierenwinkels zijn brood/doodfokkers.

Uit mijn actieplan welzijn huisdieren (punten voor korte termijn) had ik het volgende staan:

Dierenwinkels
1. Speciale cursus ontwikkelen voor dierenwinkelpersoneel i.s.m. Dierenbescherming.
3. Dierenwinkeleigenaar moet aantoonbaar expertise hebben in de dieren die deze verkoopt.
4. Verkoopt alleen goedgekeurd materiaal voor dieren. Bijvoorbeeld geen vissenkommen meer.
  woensdag 28 juni 2006 @ 23:57:23 #55
60586 Veulen
Vlinder zonnestraal met vrij
pi_39339645
quote:
Dierenwinkels kopen dieren in van broodfokkers.
Niet elke dierenwinkel koopt van boordfokkers
quote:
Mensen komen toch wel naar dierenwinkels ook die zonder dieren, omdat ze benodigdheden nodig hebben. Dierenwinkels kunnen zonder de dieren. Dierenwinkels maken het ook veel makkelijker om dieren te kopen, omdat ze in het straatbeeld te vinden zijn. Fokkers zitten niet in een winkelstraat. Daardoor zouden er ook minder snel impulsaankopen zijn als dierenwinkels niet dieren verkopen.
Daarnaast moet er belastingen komen op dierenverkoop. En harde regels.
Geen verkoop meer van dieren in winkels. Het blijft inpuls aankopen aanmoedigen.
quote:
Genoeg winkels zonder dieren die gewoon nog bestaan. Ook winkels die geen vissenkom verkopen bestaan nog steeds. Het is meer gewoon dat de eigenaar/personeel het geen reet uitmaakt. Heb je je baas weleens gevraagd om de vissenkom eruit te nemen? Als die slim is doet die dat nu en neemt die contact op met dierenbescherming/vissenbescherming. Kan die nog gratis publiciteit ook nog genereren.
Het is een kwestie van vraag en aanbod. In het hartje van amsterdam kan ik ook een iwnkel runnen zonder dieren en zonder vissenkom. Mensen lopen dan voor kleine dingen sneller binnen. Maar voor een winkel met minder klanten aanbod of een hogere concurrentie druk is dit lastiger.
quote:
Boeit dat.. als je idealistisch bent, dan denk je niet zozeer aan je eigen overleven. Ik kan niet bij bedrijven werken die grote dierenuitbuitende bedrijven ondersteunen. Ik ben daar zeer kritisch in in waar ik zou werken. Nu werk ik nu parttime (8 uur) voor een organisatie en doe freelance opdrachten. Daarin maak ik keuze. Het zijn allemaal goede doelen waar ik voor werk.
En daarnaast voor mijn bedrijf weiger ik potentiele klanten alleen al voor wat ze doen (heb zelfs daarvoor speciale dingen opgenomen in de algemene voorwaarden). Voor een dierenwinkel ga ik geen werk voor leveren of een farmaceutisch bedrijf ook niet natuurlijk. Ik zou dat gewoon niet kunnen opbrengen. En begrijp dat je gewoon inkomen wilt hebben, maar als je in je werk iets grondig fout vind... waarom er aan meewerken? Ik sta zelf liever met niets op straat dan dat ik aan iets mee werk wat ik niet vind kunnen. Maar goed.. ik ben erg idealistisch
Misschien kun jij je dat allemaal veroorloven. Ik dus niet. Ik heb er veel moeite voor gedaan om te komen waar ik nu sta. Ik ben een goeie dierverzorger, maar een baan vinden is niet makkelijk. Soms moet je een prioriteit verleggen. Of het anders zien.
ik werk in een dierenwinkel omdat ik daar mensen kan voorzien van de juiste info. Elke dag berijk ik daar mensen die jullie nooit zullen bereiken. Het geven van die info moet ik sosm aanpassen omdat de markt dat wil. Ik ben er niet trots op dat ik vandaag een vissenkom heb verkocht. Maar ik ben er wel trots op dat ik vandaag 6 sluierstaarten uit een zuil heb 'gered' en in een prachtig aquarium heb gepraat.
Ergens verlies je wat in een discussie en soms win je wat. Ik won op het gebied van geen konijnen hokken onder een meter. Ik verloor in vissenkommen. Dat is slikken en doorgaan. Met alleen maar sippen bereik ik niks.
quote:
Met dierverzorging kan je wel een mooie idealistische baan vinden Ik weet dat stichting aap weleens dierverzorgers zoekt en ook bij DB vind je zulke banen. Goed opletten.
Overigens is er ook een jobopening voor communicatieve medewerker bij Proefdiervrij voor de liefhebbers
Niet elke dierverzorger is overal geschikt voor. Ik ben niet geschikt voor stichting aap. En uit principe werk ik niet samen met de dierenbescherming. Och en mijn communicatieve vaardigheden zijn nu ook weer niet zo geweldig.
quote:
Dat is jereins onzin. Ik je roept dingen waar je gewoon niks van weet. Over een dag word er in een dierenwinkel zo veeel info gegeven. Veel dieren en mensen zijn daarbij gebaat. Natuurlijk zitten er rotte appels bij maar die heb je overal.
Er draait een hoop om geld. Maar ook alleen maar omdat het de klanten ook om het geld gaat. Als het daar niet meer om ging klaagde niemand over dat het voer zo duur was en kocht iedereen een grote bak.
quote:
Dierenwinkels
Gek is dat dat iedereen die denkt er verstand van te hebben roept altijd om de dierenbescherming. De dierenbescherming van alle instanties. Er roept nooit is iemand -platform verandwoord huisdierenbezit-. Veel echte dierenmensen dus de onhafhankelijke opvangers endergelijke willen er niks mee te maken hebben. Waarom? Het heeft wel een paar geijkte redenen. Bv een asiel onderverantwoording van de db die kittens afspoot, db asiels die op de kop gingen omdat ze meer moesten afdragen aan de db dan dat ze er ooit voor terug kregen, of een db asiel dat een besmettelijke ziekte verzweeg... enz

En dan nog even je puntjes:
1. Er bestaat een prima opleiding mbo dierverzorging. Vergeten veel mensen. Een cursus is niet genoeg om iets te leren over dieren. Hel soms denk ik dat 4 jaar nog niet genoeg was.
Bovendien wil ik hierin even opmerken dat de db voornamelijk bestaat uit ongeschoolde krachten.
2. De mbo opleiding ja.
3. Tja die moet dan ook gewoon de opleiding hebben gehad. En ja ik ben nog steeds tegen de verkoop van dieren in winkels.
4. Beetje een domme stelling. Er is geen artikel in de winkel dat niet goedgekeurd is voor dieren. MAar wat je ws bedoeld is dat je voor elk dier een huisvestings/verzorgings eis wil laten opstellen door een onafhankelijke instantie/personen en alle artikelen daaraan wil toetsen.
Daar ben ik voor.

Waar ik ook voor ben is om elk dier een bijsluiter mee tegeven. Gewoon een boekje met info. En waar ik ook voor ben is om iedere huisdiereneigenaar verplicht een paar sessies bij een gedragstherapeut voor zijn of haar dier te laten volgen. Pas dan ben je klaar voor je dier...

Of dit ooit gebeurt betwijfel ik wel, maar het is leuk om er over te dromen.
I put the sexy in dyslexia
Voor paardrijles aan huis
  donderdag 29 juni 2006 @ 00:43:22 #56
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_39341237
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 23:57 schreef Veulen het volgende:
Niet elke dierenwinkel koopt van boordfokkers
Welke niet?
quote:
Geen verkoop meer van dieren in winkels. Het blijft inpuls aankopen aanmoedigen.
Geen dieren in een dierenwinkel zorgt voor minder impulsaankopen. Zie de reden die ik geef.
Als je daar een andere gedachte over hebt, dan hoor ik dat graag, met argumenten.
quote:
Het is een kwestie van vraag en aanbod. In het hartje van amsterdam kan ik ook een iwnkel runnen zonder dieren en zonder vissenkom. Mensen lopen dan voor kleine dingen sneller binnen. Maar voor een winkel met minder klanten aanbod of een hogere concurrentie druk is dit lastiger.
Hier in mijn woonplaats zitten 2 dierenwinkels. 1 verkoopt dieren en de andere verkoopt geen dieren. Die zonder dieren zit er ook al heel lang.

Sowieso is het lastiger met meer concurrentie, maar dat heeft niets te maken met wel of geen dieren. Daarnaast is dieren niet zozeer belangrijk.. maar wel om klanten te creeeren. Iemand die uit een dierenwinkel weggaat is een potentiele klant voor dierbenodigdheden.
quote:
Misschien kun jij je dat allemaal veroorloven. Ik dus niet. Ik heb er veel moeite voor gedaan om te komen waar ik nu sta. Ik ben een goeie dierverzorger, maar een baan vinden is niet makkelijk. Soms moet je een prioriteit verleggen. Of het anders zien.
Toch zijn er andere banen te vinden denk ik die wel beter zijn dan een baan als personeel in een dierenwinkel. Er zijn goede banen te vinden voor een dierverzorger.
quote:
ik werk in een dierenwinkel omdat ik daar mensen kan voorzien van de juiste info. Elke dag berijk ik daar mensen die jullie nooit zullen bereiken. Het geven van die info moet ik sosm aanpassen omdat de markt dat wil. Ik ben er niet trots op dat ik vandaag een vissenkom heb verkocht. Maar ik ben er wel trots op dat ik vandaag 6 sluierstaarten uit een zuil heb 'gered' en in een prachtig aquarium heb gepraat.
Dat is natuurlijk mooi. Maar biedt dat een structurele oplossing? Denk het niet. Het is belangrijk dat het volk behoed wordt voor zichzelf.. dat de dieren behoed worden voor mensen die niet erover nadenken.
quote:
Niet elke dierverzorger is overal geschikt voor. Ik ben niet geschikt voor stichting aap. En uit principe werk ik niet samen met de dierenbescherming. Och en mijn communicatieve vaardigheden zijn nu ook weer niet zo geweldig.
Waarom ben je niet geschikt voor stichting aap? Ook niet voor dierentuinen? Andere opvangtehuizen?
En wat is je principe tegen de DB? Niet dat ik ze heel graag mag hoor.. zitten genoeg negatieve dingen aan.. maar goed..
quote:
Dat is jereins onzin. Ik je roept dingen waar je gewoon niks van weet. Over een dag word er in een dierenwinkel zo veeel info gegeven. Veel dieren en mensen zijn daarbij gebaat. Natuurlijk zitten er rotte appels bij maar die heb je overal. Er draait een hoop om geld. Maar ook alleen maar omdat het de klanten ook om het geld gaat. Als het daar niet meer om ging klaagde niemand over dat het voer zo duur was en kocht iedereen een grote bak.
Ik weet genoeg van die hele dierenwinkelbranche. Ik ben iig nog nooit een goede tegen gekomen, waarvan ik zeg.. nou die is op de goede weg... zoals ik zei.. het gaat toch echt om het $$$.
quote:
Gek is dat dat iedereen die denkt er verstand van te hebben roept altijd om de dierenbescherming.
Ik heb wel redelijk verstand van hoor Dierenbescherming gaat niet zozeer om de 'Dierenbescherming' alleen, maar ook de andere dierenbeschermingsorganisaties.
quote:
De dierenbescherming van alle instanties. Er roept nooit is iemand -platform verandwoord huisdierenbezit-.
PVH is toch niet betrouwbaar in mijn ogen. " Het PVH is een organisatie die wordt gevormd door zes koepelorganisaties die gezamenlijk meer dan 300.000 leden vertegenwoordigen, bestaande uit fokkerij- en liefhebberijorganisaties."
En dan nog de sponsors... hoe kan de sector zelf een goed advies geven als ze economisch voordeel hebben bij verkoop van producten waarbij dieren niet lang leven (wat betekent dat men weer dieren komt kopen)?
quote:
Veel echte dierenmensen dus de onhafhankelijke opvangers endergelijke willen er niks mee te maken hebben. Waarom? Het heeft wel een paar geijkte redenen. Bv een asiel onderverantwoording van de db die kittens afspoot, db asiels die op de kop gingen omdat ze meer moesten afdragen aan de db dan dat ze er ooit voor terug kregen, of een db asiel dat een besmettelijke ziekte verzweeg... enz
Ik ken de verhalen. Nu trouwens weer een rel bij DB afdeling/asiel.

Er moet daar ook veel veranderen hoor. Dat weet ik ook wel. Maar denk dat er wel een goede nationale organisatie moet zijn, die voor de welzijn van de dieren er is.
quote:
En dan nog even je puntjes:
1. Er bestaat een prima opleiding mbo dierverzorging. Vergeten veel mensen. Een cursus is niet genoeg om iets te leren over dieren. Hel soms denk ik dat 4 jaar nog niet genoeg was.
Bovendien wil ik hierin even opmerken dat de db voornamelijk bestaat uit ongeschoolde krachten.
Zeker, maar je moet deze actiepunten lezen als een stap verder. Het actieplan dat ik heb samengesteld met wat punten had ik gedaan in een visie op korte termijn. Als ik het voor het zeggen had, dan had ik dierenwinkels e.d. afgeschaft, maar de punten draaien vooral om kleine verbeteringen treffen in de tijd NU. Ik hield ook rekening met dat je niet zomaar een opleidingseis er doorheen krijgt. Het was dus een realistische visie erop. Een dierenverzorginsopleiding zou iig beter zijn. Maar een cursus via DB instanties zou een tussenoplossing kunnen zijn.
quote:
3. Tja die moet dan ook gewoon de opleiding hebben gehad. En ja ik ben nog steeds tegen de verkoop van dieren in winkels.
Ik ook
quote:
4. Beetje een domme stelling. Er is geen artikel in de winkel dat niet goedgekeurd is voor dieren. MAar wat je ws bedoeld is dat je voor elk dier een huisvestings/verzorgings eis wil laten opstellen door een onafhankelijke instantie/personen en alle artikelen daaraan wil toetsen.
Daar ben ik voor.
Heb hier maar een aantal punten neergezet. Ander punt wat ik heb is minimale eisen aan huisvesting e.d. en inderdaad daar alle artikelen aan toetsen. Dus zoals je al dacht.
quote:
Waar ik ook voor ben is om elk dier een bijsluiter mee tegeven. Gewoon een boekje met info. En waar ik ook voor ben is om iedere huisdiereneigenaar verplicht een paar sessies bij een gedragstherapeut voor zijn of haar dier te laten volgen. Pas dan ben je klaar voor je dier...
Goed idee. Een cursus 'huisdier houden' is ook geen gek idee. Een soort rijbewijs..
quote:
Of dit ooit gebeurt betwijfel ik wel, maar het is leuk om er over te dromen.
Dromen komen soms uit he.. het is een kwestie van doorzetten.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time. - Edison
pi_39346634
Hmm ik kreeg gister in de dierenwinkel anders wel een foldertje mee waarin uitgelegd werd dat vissen netjese in een rechthoekige bak moesten

En dan kocht ik niet eens vissen
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  donderdag 29 juni 2006 @ 10:21:05 #58
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_39347484
zo hoort het
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_39348015
Ik denk dat de verkoper gewoon moet aangeven wat goed is, en dat de klant zelf de overweging moet maken wat hij/zij wil en daarvoor over heeft
pi_39418423
vissen mogen best in een ronde bak, is geen enkel probleem. het probleem met vissenkommen is dat ze te klein zijn, geen mogelijkheid voor het plaatsen van apparatuur hebben, taps toelopen, waardoor het wateroppervlak relatief klein is in verhouding met het volume, wat dan weer slecht is voor de zuurstofopname.

stop je vissen in een ronde bak met een diameter van 1 meter en een hoogte van 50cm, en ze zullen dolgelukkig zijn.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 11:40:22 #61
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_39418992
Ze worden ook gek van de buiging in zo een ronde bak....
pi_39419057
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 11:40 schreef TechXP het volgende:
Ze worden ook gek van de buiging in zo een ronde bak....
dat is een fabeltje.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 16:01:41 #63
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_39424371
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 11:43 schreef Byte_Me het volgende:
dat is een fabeltje.
Ik kan het me wel indenken dat een ronde raam minder leuk is om naar te kijken. Vervormt toch echt veel meer.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 18:04:32 #64
60586 Veulen
pi_39426874
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 00:43 schreef TechXP het volgende:
Toch zijn er andere banen te vinden denk ik die wel beter zijn dan een baan als personeel in een dierenwinkel. Er zijn goede banen te vinden voor een dierverzorger.
Ja vast wel. Alleen jammer dat er zoveel meer dierverzorgers op deze wereld zijn dan alleen ik. Vooral een hoop mensen die denken dat ze het kunnen.
quote:
Waarom ben je niet geschikt voor stichting aap? Ook niet voor dierentuinen? Andere opvangtehuizen?
En wat is je principe tegen de DB? Niet dat ik ze heel graag mag hoor.. zitten genoeg negatieve dingen aan.. maar goed..
Je moet geschikt zijn voor het werk wat je doet. En je moet goed weten waar je over praat. Ik weet gewoon te weinig van primaten.
Dierentuinen ligt het er helemaal aan welke afdeling enz.
En voor de DB telt in mijn geval: niet mee en voor werken en vooral niet aan geven.
quote:
Ik weet genoeg van die hele dierenwinkelbranche. Ik ben iig nog nooit een goede tegen gekomen, waarvan ik zeg.. nou die is op de goede weg... zoals ik zei.. het gaat toch echt om het $$$.
Die dingen zijn nog wel is te verenigen.
Waarom denk je dat je er genoeg van weet?
quote:
PVH is toch niet betrouwbaar in mijn ogen. " Het PVH is een organisatie die wordt gevormd door zes koepelorganisaties die gezamenlijk meer dan 300.000 leden vertegenwoordigen, bestaande uit fokkerij- en liefhebberijorganisaties."
En dan nog de sponsors... hoe kan de sector zelf een goed advies geven als ze economisch voordeel hebben bij verkoop van producten waarbij dieren niet lang leven (wat betekent dat men weer dieren komt kopen)?
Omdat niet elk mens slecht is. Misschien dat het in werkelijkheid 20% is. En dan heb je nog 20% die lopen te gillen en te roepen dat het niet eerlijk is. Dan heb je nog 10% die stilletjes achter de schermen de boel probeerd te verbeteren. En de rest van de wereld kan het niks schelen.
quote:
Er moet daar ook veel veranderen hoor. Dat weet ik ook wel. Maar denk dat er wel een goede nationale organisatie moet zijn, die voor de welzijn van de dieren er is.
Tja maar dan ook graag 1 die onhafhankelijk is en geen subsidies krijgt. En graag 1 die bestaat uit profesionals en geen veredelde amateurs.
quote:
Zeker, maar je moet deze actiepunten lezen als een stap verder. Het actieplan dat ik heb samengesteld met wat punten had ik gedaan in een visie op korte termijn. Als ik het voor het zeggen had, dan had ik dierenwinkels e.d. afgeschaft, maar de punten draaien vooral om kleine verbeteringen treffen in de tijd NU. Ik hield ook rekening met dat je niet zomaar een opleidingseis er doorheen krijgt. Het was dus een realistische visie erop. Een dierenverzorginsopleiding zou iig beter zijn. Maar een cursus via DB instanties zou een tussenoplossing kunnen zijn.
Tuurlijk is het wel een redelijke eis. Z'n 10.000-15.000 dierverzorgers zoeken op het moment een baan. Ze hebben de opleiding al, het enige wat ze nog moeten is een kans krijgen.

Even over die kommen. Het is een combi van verschillende dingen. Het zuurstof oppervlak inderdaad. Maar vooral de doorval van zonlicht. Er is veel minder iets aan de hand als je de kom niet in het directe daglicht zet. En verder is zo'n kom natuurlijk gewoon te klein. De ongelijke vorm in het water maakt het voor een vis ook niet makkelijker om te zwemmen.
pi_39430139
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 16:01 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ik kan het me wel indenken dat een ronde raam minder leuk is om naar te kijken. Vervormt toch echt veel meer.
weet een vis veel hoe een wereld eruit hoort te zien...
Tap tap tap
  zaterdag 1 juli 2006 @ 20:00:49 #66
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_39430362
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 18:04 schreef Veulen het volgende:
Die dingen zijn nog wel is te verenigen.
Waarom denk je dat je er genoeg van weet?
Even voor de duidelijkheid het gaat me niet om het weten van hoe de bedrijfskundige kant werkt van de dierenwinkels e.d., maar om de vooral diergerichte kant er van. De misstanden etc.
Waarom ik dat weet? Omdat ik binnen de 'dierenbeschermingswereld/rechten' werk (en nee, niet bij de Dierenbescherming..) en contacten daar heb. En ook bij de Dierenbescherming natuurlijk. Maar ook door gewoon kennis verzamelen. Je staat immers sterker door goed geinformeerd te zijn.
quote:
Omdat niet elk mens slecht is. Misschien dat het in werkelijkheid 20% is. En dan heb je nog 20% die lopen te gillen en te roepen dat het niet eerlijk is. Dan heb je nog 10% die stilletjes achter de schermen de boel probeerd te verbeteren. En de rest van de wereld kan het niks schelen.
Ik weet en zie dat er veel belangen zijn en dat die toch veelal voor dieren gaan. Dieren worden altijd de dupe. Daarom moet je de sector ook niet laten bepalen hoe dierenwelzijn erin te brengen.
Veerman heeft ook circusorganisatie geld gegeven om regels te ontwikkelen.. in het kader van zelfregulatie. Maar die regels zijn gewoon slecht.. niet gericht op dieren, maar op behoud van dieren. Zelfde voor vele andere sectoren. Ik heb daar in ieder geval geen vertrouwen in. Er moet een onafhankelijk orgaan zijn die voor dieren er is. En die niet voor economische zaken aanwezig is.
quote:
Tja maar dan ook graag 1 die onhafhankelijk is en geen subsidies krijgt. En graag 1 die bestaat uit profesionals en geen veredelde amateurs.
Mee eens.
quote:
Tuurlijk is het wel een redelijke eis. Z'n 10.000-15.000 dierverzorgers zoeken op het moment een baan. Ze hebben de opleiding al, het enige wat ze nog moeten is een kans krijgen.
Daar heb je natuurlijk een punt. Maar politiek gezien niet iets wat direct haalbaar is denk ik.
pi_39430372
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 19:53 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Daar ligt volgens mij het hele probleem.
"Een vis kan niet denken en heeft geen gevoel, dus daar kun je alles mee doen wat je wilt".
Dat denkt niemand bij een konijn
  zaterdag 1 juli 2006 @ 20:06:17 #68
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_39430527
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 19:53 schreef CherryLips het volgende:
Een vis is erg gevoelig dier hoor. Bij een proef deed een vis het beter dan honden mbt het herkennen van de omgeving e.d., dat geeft maar aan dat je een vis niet moet onderschatten als wezen.
Ook zijn er vissen die gebruik maken van hun omgeving, zoals een afrikaanse vis die koraalbladeren gebruikt om bijvoorbeeld eitjes te vervoeren naar een veiligere plek.

Naar mijn mening dus niet een vis gaan zien als een ongevoelig dier, die 3 seconden geheugen heeft (niet waar dus). Daarom moet je ook goed voor vissen zorgen.
pi_39430641
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 20:01 schreef Piles het volgende:

[..]

Daar ligt volgens mij het hele probleem.
"Een vis kan niet denken en heeft geen gevoel, dus daar kun je alles mee doen wat je wilt".
Dat denkt niemand bij een konijn
nee, hier denkt men dat een vis bang wordt omdat door een kom de wereld vervormd wordt. een mens is en blijft een groot ding wat op hem afkomt, of hij nou rond is of niet. tuurlijk heeft zo'n beestje gevoel, en dat hij nestjes bouwt in z'n eigen leef omgeving etc, maar dat de wereld buiten de kom vervormd wordt maakt volgens mij niet zo veel uit.
Tap tap tap
  zaterdag 1 juli 2006 @ 20:40:03 #70
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_39431406
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 21:53 schreef Prowl het volgende:

[..]

En geen aqua 40
Onzin. Ook voor de Aqua-40 zijn geschikte vissen te vinden. Ook zijn er perfecte garnalenbakjes van te maken. Maar goed, het ging hier over de vissen.
pi_39431421
ik heb prachtige grote ronde aquaria gezien, waarin de vissen het ontzettend goed deden. eentje was een zuidamerika bak waarin bijvoorbeeld moeilijke cichlides gekweekt werden. zou weet ik zeker dat als die vissen de ronde bak storend hadden gevonden, ze nooit jongen zouden hebben voortgebracht. ik ben ervan overtuigd dat een ronde bak geen nadelige effecten heeft op vissen, zolang hij maar groot genoeg is. het enige probleem is dat we het ze niet kunnen vragen. maar zoals ik al heb gezegd, als je er moeilijke vissen in aan het kweken krijgt, dan kun je er vanuit gaan dat het geen probleem is.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 20:59:21 #72
60586 Veulen
pi_39431978
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 20:00 schreef TechXP het volgende:
Even voor de duidelijkheid het gaat me niet om het weten van hoe de bedrijfskundige kant werkt van de dierenwinkels e.d., maar om de vooral diergerichte kant er van. De misstanden etc.
Waarom ik dat weet? Omdat ik binnen de 'dierenbeschermingswereld/rechten' werk (en nee, niet bij de Dierenbescherming..) en contacten daar heb. En ook bij de Dierenbescherming natuurlijk. Maar ook door gewoon kennis verzamelen. Je staat immers sterker door goed geinformeerd te zijn.
Wat ik me altijd afvraag van die mensen die de bedrijfsvoering van de dierkundige kant af willen halen is of ze wel snappen dat die verweven zijn. Zeker in dierenwinkels.

Mag ik vragen voor welke organisatie je 'hobbiet'?
quote:
Ik weet en zie dat er veel belangen zijn en dat die toch veelal voor dieren gaan. Dieren worden altijd de dupe. Daarom moet je de sector ook niet laten bepalen hoe dierenwelzijn erin te brengen.
Veerman heeft ook circusorganisatie geld gegeven om regels te ontwikkelen.. in het kader van zelfregulatie. Maar die regels zijn gewoon slecht.. niet gericht op dieren, maar op behoud van dieren. Zelfde voor vele andere sectoren. Ik heb daar in ieder geval geen vertrouwen in. Er moet een onafhankelijk orgaan zijn die voor dieren er is. En die niet voor economische zaken aanwezig is.
Klopt maar ik denk dat je het zonder de branche niet kan. Ze weten vaak best waar de problemen schorten, maar weten vaak niet hoe ze het naar de zin van de rest van de wereld kunnen oplossen.
quote:
Daar heb je natuurlijk een punt. Maar politiek gezien niet iets wat direct haalbaar is denk ik.
Het moet, anders heeft dit allemaal helemaal geen zin.

Even nog een losse opmerking: rond is wat anders dan bol.
pi_39433977
Hebben jullie dit al eens gelezen?
http://huisdieren.infoblo(...)s_maakt_heel_wat_mee
Hoe krijg je 1000 goudvissen in een zak met 20 liter water?
  zaterdag 1 juli 2006 @ 23:11:17 #74
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_39436216
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 20:59 schreef Veulen het volgende:
Wat ik me altijd afvraag van die mensen die de bedrijfsvoering van de dierkundige kant af willen halen is of ze wel snappen dat die verweven zijn. Zeker in dierenwinkels.
Er is niets mis met bedrijfskundig aspect, behalve dat dat bedrijfskundige voor onnodig leed zorgt.
Dat zou moeten veranderen. Zowieso zou het anders moeten. Wat ik eerder al gezegd heb, bij dierenwinkels zijn de impulsaankopen. Als je die mogelijkheid wegkrijgt of moeilijker maakt scheelt dat veel leed.
quote:
Mag ik vragen voor welke organisatie je 'hobbiet'?
Hobbiet? Nou ja... is geen hobby hoor.. het is een levenswerk (24/7)
Ik werk o.a. voor de PvdD.
quote:
Klopt maar ik denk dat je het zonder de branche niet kan. Ze weten vaak best waar de problemen schorten, maar weten vaak niet hoe ze het naar de zin van de rest van de wereld kunnen oplossen.
Ik vind het geen probleem als ze meewerken er aan hoor, alleen ik weet uit ervaring dat de 'branche' niet zo open staat voor dingen wat ze waarschijnlijk geld kost of dat ze een ander beleid moeten voeren. Zelf ben ik erg bezig met bijvoorbeeld circussen (maar dat was geloof wel duidelijk ), maar die sector die ramt je liever in elkaar dan dat ze willen praten. Het is even een extreem voorbeeld, maar die bedrijven willen niet veranderen, niet iets anders doen, etc.
En dat merk je ook bij andere bedrijfstakken. Dierenwinkels (de eigenaars) willen niet zomaar stoppen met verkoop van dieren. Kleine dingen zou wellicht wel gaan (voor een (klein) deel van de winkels), maar het is moeizaam, maar om de hele handel een complete andere richting om te draaien.. dat is toch wel te veel gevraagd.
Maar sommige dingen moeten gewoon geregeld worden, zodat ze daaraan moeten gaan voldoen. Dat lukt niet als je deze branche zelf het alleen laat regelen. Zelfregulering in de industrie is erg leuk bedacht en heel goed streven, maar wanneer het over geld gaat, over belangen, over macht, dan zijn dieren nou eenmaal niet belangrijker en dan werkt het niet.
pi_39436271
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 22:02 schreef Nikia het volgende:
Hebben jullie dit al eens gelezen?
http://huisdieren.infoblo(...)s_maakt_heel_wat_mee
Hoe krijg je 1000 goudvissen in een zak met 20 liter water?
daarom kom ik altijd via via aan mijn vissen. je kunt veel beter van thuiskwekers vissen kopen, die zijn veel gezonder. op marktplaats bijvoorbeeld kun je veel vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')