abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 juni 2006 @ 13:08:03 #26
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_39175085
Wat kost een goede bak voor een vis ongeveer.
Het gaat om een piranha.
  zaterdag 24 juni 2006 @ 13:24:05 #27
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_39175433
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 13:08 schreef MrSASO het volgende:
Wat kost een goede bak voor een vis ongeveer.
Het gaat om een piranha.
Ik weet uit ervaring dat dit heel verschillend is.
Ligt aan het materiaal maar ook aan het formaat.
Een piranha kan toch heel groot worden
Member of de [DPC]NoizyCows ( http://www.noizycows.nl )
  zaterdag 24 juni 2006 @ 13:25:25 #28
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_39175459
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 13:24 schreef MrWes het volgende:

[..]

Ik weet uit ervaring dat dit heel verschillend is.
Ligt aan het materiaal maar ook aan het formaat.
Een piranha kan toch heel groot worden
Volgens mij niet groter dan 20 centimeter.
pi_39175501
quote:
Het houden van piranha's door de hobby aquariumliefhebber wordt echter afgeraden. De vissen gedijen enkel goed in groepen van enige omvang en worden bovendien vrij groot. Een aquarium thuis is dan ook vaak te klein
Bron.
  zaterdag 24 juni 2006 @ 13:31:06 #30
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_39175626
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 13:26 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Bron.
Ik heb het even doorgelezen, maar ik kan er toch ook 2 of drie nemen??
En een goede redelijk grote aquarium erbij.
  zaterdag 24 juni 2006 @ 17:18:30 #31
60586 Veulen
Vlinder zonnestraal met vrij
pi_39181231
Ik werk in een dierenwinkel en verkoop vaak goudvisjes + vissenkom.
Als ik iedereen die komt een aquarium zou moeten aanraden van de juiste grote. (2 liter per cm van een uitgegroeide vis (30 cm x 2 x 2 vissen = 120 liter) dan koopt er gewoon niemand meer. Nu roepen mensen al dat het te duur is. Laat staan als ik ze er een bak van 100 euro bij moet verkopen.

Het enige wat ik kan doen is mensen zo veel mogelijk een rechte bak aanraden. Die kosten voor een litertje of 40 maar een paar euro meer dan een mooie kom.

Mensen willen gewoon niet: zeker niet omdat 80% van die mensen die visjes toch koopt voor een (klein) kind.
I put the sexy in dyslexia
Voor paardrijles aan huis
  zondag 25 juni 2006 @ 00:16:10 #32
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_39195110
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 17:18 schreef Veulen het volgende:
Ik werk in een dierenwinkel en verkoop vaak goudvisjes + vissenkom.
Als ik iedereen die komt een aquarium zou moeten aanraden van de juiste grote. (2 liter per cm van een uitgegroeide vis (30 cm x 2 x 2 vissen = 120 liter) dan koopt er gewoon niemand meer. Nu roepen mensen al dat het te duur is. Laat staan als ik ze er een bak van 100 euro bij moet verkopen.
Dames en heren, hier ziet u het standaard personeel van een dierenwinkel. Winst winst winst... en de dieren mogen stikken.
  zondag 25 juni 2006 @ 17:35:15 #33
60586 Veulen
pi_39212424
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:16 schreef TechXP het volgende:
[..]
Dames en heren, hier ziet u het standaard personeel van een dierenwinkel. Winst winst winst... en de dieren mogen stikken.
Dat is gewoon een k*t opmerking. Als het mij om de winst ging dan verkocht ik ze zo'n kl*t* vissenkom, inplaats van zo'n nette rechte plastic bak. Op zo'n kom zit meer winst, en gaat veel sneller stuk.
Mensen willen het niet. Veel mensen weten heus wel hoe slecht een kom is voor een goudvis, maar het kost te veel. Ik ben niet de gene die ze vertelt dat ze en kom moeten nemen. Dat verzinnen ze zelf.
Mensen gaat het om hun portomonee. Mij intresseerd het niet wat ze kopen: ik krijg toch wel betaald.
  zondag 25 juni 2006 @ 17:40:34 #34
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_39212606
juist de handel zou een voortrekkersrol moeten nemen, maar da's mijn mening
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 25 juni 2006 @ 19:03:15 #35
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_39215694
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:16 schreef TechXP het volgende:
[..]
Je scheert ze over 1 kam en ik vind niet dat je iemand zo mag beoordelen.
Eigenlijk concludeer je hierbij dat ze per definitie beter af zijn in een dierenwinkel waar ze op elkaar gestapeld zitten.
Ik denk toch echt dat 1 (!) goudvis beter af is bij mensen zijn (al dan niet een bak) dan bij de dierenwinkel, maar dat is mijn mening.
Ik laat dan even in het midden of het een kom of een bak is.
pi_39216696
quote:
Op zondag 25 juni 2006 19:03 schreef MrWes het volgende:

[..]

Eigenlijk concludeer je hierbij dat ze per definitie beter af zijn in een dierenwinkel waar ze op elkaar gestapeld zitten.
Ik denk toch echt dat 1 (!) goudvis beter af is bij mensen zijn (al dan niet een bak) dan bij de dierenwinkel, maar dat is mijn mening.
Ik laat dan even in het midden of het een kom of een bak is.
Niemand zegt hier dat dieren beter af zijn in een dierenwinkel. Die dierenwinkel heeft niet toeallig visjes zitten hé? Die visjes zitten er zodat ze samen met kommetjes verkocht kunnen worden. En niemand dwingt een dierenwinkel 50 vissen in een klein bakje te stoppen, dat doen ze toch echt zelf.
  zondag 25 juni 2006 @ 19:35:54 #37
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_39217054
quote:
Op zondag 25 juni 2006 19:26 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Niemand zegt hier dat dieren beter af zijn in een dierenwinkel. Die dierenwinkel heeft niet toeallig visjes zitten hé? Die visjes zitten er zodat ze samen met kommetjes verkocht kunnen worden. En niemand dwingt een dierenwinkel 50 vissen in een klein bakje te stoppen, dat doen ze toch echt zelf.
Ben ik met je eens, maar TechXP suggereerd met zijn uitlating dat je dus geen vis moet nemen in een vissekom omdat dat zieliger is.
Ik vraag me dan openlijk af: "Zieliger dan wat"?

Stelling:
Wat is zieliger, 1 goudvis in een vissekom 50 cm diameter en 35 cm hoog (kleine 2 liter) of gezellig met zijn allen in de bak in de dierenwinkel?
(note: wel ervan uitgaande dat ze in beide situaties goed verzorgd worden)
pi_39217213
quote:
Op zondag 25 juni 2006 19:35 schreef MrWes het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, maar TechXP suggereerd met zijn uitlating dat je dus geen vis moet nemen in een vissekom omdat dat zieliger is.
Ik vraag me dan openlijk af: "Zieliger dan wat"?
Zieliger dan in een aquarium.
quote:
Stelling:
Wat is zieliger, 1 goudvis in een vissekom 50 cm diameter en 35 cm hoog (kleine 2 liter) of gezellig met zijn allen in de bak in de dierenwinkel?
(note: wel ervan uitgaande dat ze in beide situaties goed verzorgd worden)
Situatie 1 natuurlijk. Maar je maakt een denkfout; je "redt" echt geen vis door er een van de dierenwinkel naar een kom thuis te verplaatsen, want die dierenwinkel bestelt dan weer een nieuwe vis voor in hun aquarium.
pi_39217335
Uit oogpunt van diervriendelijkheid en winst zou je het liefst iedereen een bak van meer dan 100 liter verkopen, maar een cadeautje voor een kind van 6 word dan snel te duur.
Het probleem met vissen is dat veel mensen ze volgens mij niet zien als dieren met een gevoel zoals dit met andere diertjes wel het geval is. Daar hoor je regelmatig: "Er zitten wel veel vogeltjes in dat kooitje". Zoiets zul je bij de aquariumafdeling niet snel horen volgens mij

Wat ik zeker net zo zielig vind, zijn de honderden goudvissen die als cadeautje gekocht zijn, na 1 week niet meer leuk zijn, en zo door de plee gespoeld worden
pi_39217687
quote:
Op zondag 25 juni 2006 19:44 schreef Piles het volgende:
Uit oogpunt van diervriendelijkheid en winst zou je het liefst iedereen een bak van meer dan 100 liter verkopen, maar een cadeautje voor een kind van 6 word dan snel te duur.
Het probleem met vissen is dat veel mensen ze volgens mij niet zien als dieren met een gevoel zoals dit met andere diertjes wel het geval is. Daar hoor je regelmatig: "Er zitten wel veel vogeltjes in dat kooitje". Zoiets zul je bij de aquariumafdeling niet snel horen volgens mij
Ligt inderdaad aan de aaibaarheid dat het acceptabel is een vis op te sluiten in een dusdanige ruimte dat zelfs de lichamelijke groei belemmerd wordt omdat het anders een paar tientjes meer kost. Moet je eens zeggen dat je kat fulltime in een meterkast leeft omdat je meubels ook veel geld kosten
quote:
Wat ik zeker net zo zielig vind, zijn de honderden goudvissen die als cadeautje gekocht zijn, na 1 week niet meer leuk zijn, en zo door de plee gespoeld worden
Een vriend van mij heeft een paar jaar geleden twee goudvissen voor zijn verjaardag gehad. Hij was er niet blij mee, maar eentje leeft nog steeds. Altijd als ik daar kom ga ik eerst twee liter water in die kom gooien (heeft 'ie gelijk twee keer zoveel ruimte ), de vis zie je zowat niet omdat het water zo goor is. Hij kent blijkbaar geen mensen met een vijver, want dat heb ik hem al eens voorgesteld. Zelfs als de cadeautjes niet door de plee gaan hebben ze het dus niet echt goed.
  zondag 25 juni 2006 @ 20:01:37 #41
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_39218038
quote:
Op zondag 25 juni 2006 19:53 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Ligt inderdaad aan de aaibaarheid dat het acceptabel is een vis op te sluiten in een dusdanige ruimte dat zelfs de lichamelijke groei belemmerd wordt omdat het anders een paar tientjes meer kost. Moet je eens zeggen dat je kat fulltime in een meterkast leeft omdat je meubels ook veel geld kosten
[..]

Een vriend van mij heeft een paar jaar geleden twee goudvissen voor zijn verjaardag gehad. Hij was er niet blij mee, maar eentje leeft nog steeds. Altijd als ik daar kom ga ik eerst twee liter water in die kom gooien (heeft 'ie gelijk twee keer zoveel ruimte ), de vis zie je zowat niet omdat het water zo goor is. Hij kent blijkbaar geen mensen met een vijver, want dat heb ik hem al eens voorgesteld. Zelfs als de cadeautjes niet door de plee gaan hebben ze het dus niet echt goed.
Opgeven ter adoptie is een optie!

Nee maar serieus.
Ik heb in de laatste (hmwah) 4 jr ook vissen gehad.
Metname guppen. Deze werden "gekweekt" in een bak(je) (noujah ze kweekte zelf flink door) op een opstand in het laboratrium (nee er werd verder niets mee gedaan).
Voor een paar van deze gupjes heb ik toen een grote mooi bak gekocht, maar volgens mij deden ze het echt beter in die kleine gore bak op het lab.
Erg vreemd ....
  maandag 26 juni 2006 @ 00:44:33 #42
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_39235085
quote:
Op zondag 25 juni 2006 17:35 schreef Veulen het volgende:
Dat is gewoon een k*t opmerking. Als het mij om de winst ging dan verkocht ik ze zo'n kl*t* vissenkom, inplaats van zo'n nette rechte plastic bak. Op zo'n kom zit meer winst, en gaat veel sneller stuk.
Mensen willen het niet. Veel mensen weten heus wel hoe slecht een kom is voor een goudvis, maar het kost te veel. Ik ben niet de gene die ze vertelt dat ze en kom moeten nemen. Dat verzinnen ze zelf.
Mensen gaat het om hun portomonee. Mij intresseerd het niet wat ze kopen: ik krijg toch wel betaald.
Heb jij bij je baas gepleit voor het verwijderen van de vissenkom?
Nee, waarom niet?
Zo ja, de baas wil het niet weglaten uit assortiment. Waarom werk je er nog?

Juistem.....
  maandag 26 juni 2006 @ 00:48:11 #43
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_39235243
quote:
Op zondag 25 juni 2006 19:03 schreef MrWes het volgende:
Eigenlijk concludeer je hierbij dat ze per definitie beter af zijn in een dierenwinkel waar ze op elkaar gestapeld zitten. Ik denk toch echt dat 1 (!) goudvis beter af is bij mensen zijn (al dan niet een bak) dan bij de dierenwinkel, maar dat is mijn mening. Ik laat dan even in het midden of het een kom of een bak is.
Ik ken maar weinig goed dierenwinkelpersoneel.. het standaard dierenwinkel personeel zinnetje slaat op wat er meestal zit.. niet op uitzonderingen.

Mijn probleem is dat dierenwinkels dierenhandelaars zijn. Eigenlijk allemaal. Het gaat ze niet om de dieren. Kijk een idealistiche dierenwinkel zou computers hebben met een database die in connectie staat met het dierenasiel in de buurt e.d. of zou alleen maar dierenbenodigheden verkopen. En zeker niet dingen als een vissenkom e.d.

Idealistische dierenwinkels.. ken jij ze?
pi_39239621
@ TechXP: Dat komt denk ik omdat een ECHTE i dealistische dierenwinkel gewoon uberhaupt geen dieren (en eigenlijk ook geen benodigheden) zou moeten verkopen.....
Ergo.. geen dierenwinkel zou zijn.
Of op zn minst flink anti-dierenhandel.. en tja dat werkt niet echt als "dierenwinkel"
Daarentegen ga ik er toch vanuit dat er genoeg winkels zijn met hele goede bedoelingen.. maar dat is een heel ander verhaal.

@ MrWes: Overigens.. denk ik niet dat techxp bedoelt dat dieren beter af zijn in de dierenwinkel.. maar juist dat als niemand het koopt.. de dierenwinkel op gegeven moment stopt met verkopen.
Want voor elke verkochte cavia.. komt gewoon een nieuwe.
Voor elke niet-verkochte cavia.. is er alweer 1 cavia minder vraag.
Worden er nooit meer cavia's verkocht.. zullen ze vanzelf uit de winkels verdwijnen.
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  dinsdag 27 juni 2006 @ 23:42:44 #45
60586 Veulen
pi_39305305
Het is een beetje dubbel allemaal. Een echte idealischtisch dierenwinkel bestaat niet. Hij kan wel ontstaan maar daarvoor moet er eerst een knop omgezet worden. En de enige manier waarop dat kan is door een wet.

Ik ben een idealist. Ik geloof dat alles beter moet. Alle konijnnen met z'n 2 op een veldje. Elke dag verse groente en veel hooi. Alle goudvissen in een bak van 200 liter. Dat is ideaal. Maar ik zie ook dat dat niet werkt. Want ik zeg konijnenveld, jij zegt berg, een ander zegt groot hok.
En zo ook met die goudvis. De een zegt 200 liter, de ander zegt 100 is genoeg, en de echte fan zegt: alle vissen in ene vijver.

We zijn er allemaal door de jaren heen heel goed in geworden om te roepen wat goed is. In die haast vergeten we vaak te kijken naar het geen wat er fout gaat.

Ik ben uit basis van idealisme tegen het verkopen van dieren in een dierenwinkel. Niet omdat ik denk dat ze het er slecht hebben. Simpel weg omdat ik vind dat inmpuls acties met dieren vermeden moeten worden. Het stoort mij uitermaten dat dat nog steeds gebeurt.

In dierenwinkels worden de meeste fouten gemaakt. Er lopen een hoop amateurs rond. Fout? Absoluut. Maar ik bedenk me ook dat ik dagelijks een grote groep mensen spreek met uiteen lopende vragen. Ik zou knap zijn als ik op elke vraag een passend antwoord heb. De neiging van veel ondernemers in de dierenwinkels is om altijd een antwoord klaar te hebben: ik geloof niet dat dat kan, simpel weg omdat niemand verstand kan hebben van vissen en vogels en knaagdieren en honden en katten en vee en ruitersport en hengelsport en tuin artikelen. Dat zijn 9 heel uiteenlopende groepen. Toch proberen ondernemers het omdat ze het geld nodig hebben. En het personeel doet het omdat dat graag z'n baan houd.

Als je wil dat een cirkel stopt zal je ergerns de kabel er uit moeten trekken. De winkels zullen niet stoppen, de mensen zullen niet stoppen met kopen. Dus moet er een regel zijn die zegt dat het moet stoppen en die het ook na leeft. Maar als we die regel maken moeten we ook goed bedenken waar die markt dan heen schuift. Als je zegt je mag geen dieren kopen in dierenwinkels zullen er meer mensen bij broodfokkers gaan kopen. Simpel door een gebrek aan kennis.

De winkel waar ik werk verkoopt die kommen. Simpel omdat het geld opleverd, doet de winkel dat niet gaat de mensen naar de concurrent. Maar weinig mensen waarderen idealisme zodra ze er voor moeten betalen. Komen er minder klanten, gaat het bedrijf op de fles. Weg idealisme. Dat stopt pas als dat soort dingen gelijk zijn getrokken.

TechXP:
Waarom ik er nog wel werk is nogal simpel. Van idealisme koop ik geen brood. Idealisme zonder toehorende is dood. Als ik hier thuis blijf zitten en niks verdien en niemand bereik gebeurt er ook niks.

Ik ben zogenaamd geschoolt personeel, ik heb een prachtige opleiding dierverzorging gedaan. Sta met veel plezier in een winkel. Alleen vanaf vrijdag sta ik weer op straat. Waarom? Simpel, ik ben duur. Geschoold personeel is ouder. En daarom duurder, een winkel wil dat niet. Dat kost de winkel geld, de klant wil er niet voor betalen want alles is al zo duur.
o zit je dus in een cirkel. ER uit klimmen is niet makkelijk. Ik voorzie dat het ook nooit gebeurd. En mocht het toch ooit gebeuren, dan sta ik met me hele idealisme, ervaringen, opleiding en liefde voor me werk, vooraan om er in mee te gaan...
Zo niet, dan zoek ik nog steeds gewoon een leuke baan om daarin een tijdje idealistisch te zijn. Proberen een heel klein stukje van de wereld te verbeteren. Als ik morgen 1 iemand overhaal om 1 goudvis in een kom een leven te geven van 2 goudvissen in een rechte bak: Dan is mijn dag goed...

(Beetje hak op de takkerig, hoop dat jullie het snappen)
  woensdag 28 juni 2006 @ 00:34:11 #46
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_39306989
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:42 schreef Veulen het volgende:
Ik ben een idealist.
Denk dan meer een practisch idealist.
quote:
Als je wil dat een cirkel stopt zal je ergerns de kabel er uit moeten trekken. De winkels zullen niet stoppen, de mensen zullen niet stoppen met kopen. Dus moet er een regel zijn die zegt dat het moet stoppen en die het ook na leeft. Maar als we die regel maken moeten we ook goed bedenken waar die markt dan heen schuift. Als je zegt je mag geen dieren kopen in dierenwinkels zullen er meer mensen bij broodfokkers gaan kopen. Simpel door een gebrek aan kennis.
Dierenwinkels kopen dieren in van broodfokkers. Je hebt mensen die kopen zonder kennis en waardoor dierenleed komt en je hebt broodfokkers die al het leed aan het veroorzaken zijn.
Wat moet gebeuren wil je dit veranderen moet je veel dingen veranderen. Dat moet politiek gebeuren vooral. Maar dierenwinkels kunnen ook het goede voorbeeld geven door niet mee te werken aan dierenleed.

Mensen komen toch wel naar dierenwinkels ook die zonder dieren, omdat ze benodigdheden nodig hebben. Dierenwinkels kunnen zonder de dieren. Dierenwinkels maken het ook veel makkelijker om dieren te kopen, omdat ze in het straatbeeld te vinden zijn. Fokkers zitten niet in een winkelstraat. Daardoor zouden er ook minder snel impulsaankopen zijn als dierenwinkels niet dieren verkopen.
Daarnaast moet er belastingen komen op dierenverkoop. En harde regels.
quote:
De winkel waar ik werk verkoopt die kommen. Simpel omdat het geld opleverd, doet de winkel dat niet gaat de mensen naar de concurrent. Maar weinig mensen waarderen idealisme zodra ze er voor moeten betalen. Komen er minder klanten, gaat het bedrijf op de fles. Weg idealisme. Dat stopt pas als dat soort dingen gelijk zijn getrokken.
Genoeg winkels zonder dieren die gewoon nog bestaan. Ook winkels die geen vissenkom verkopen bestaan nog steeds. Het is meer gewoon dat de eigenaar/personeel het geen reet uitmaakt. Heb je je baas weleens gevraagd om de vissenkom eruit te nemen? Als die slim is doet die dat nu en neemt die contact op met dierenbescherming/vissenbescherming. Kan die nog gratis publiciteit ook nog genereren.
quote:
TechXP:
Waarom ik er nog wel werk is nogal simpel. Van idealisme koop ik geen brood. Idealisme zonder toehorende is dood. Als ik hier thuis blijf zitten en niks verdien en niemand bereik gebeurt er ook niks.
Boeit dat.. als je idealistisch bent, dan denk je niet zozeer aan je eigen overleven. Ik kan niet bij bedrijven werken die grote dierenuitbuitende bedrijven ondersteunen. Ik ben daar zeer kritisch in in waar ik zou werken. Nu werk ik nu parttime (8 uur) voor een organisatie en doe freelance opdrachten. Daarin maak ik keuze. Het zijn allemaal goede doelen waar ik voor werk.
En daarnaast voor mijn bedrijf weiger ik potentiele klanten alleen al voor wat ze doen (heb zelfs daarvoor speciale dingen opgenomen in de algemene voorwaarden). Voor een dierenwinkel ga ik geen werk voor leveren of een farmaceutisch bedrijf ook niet natuurlijk. Ik zou dat gewoon niet kunnen opbrengen. En begrijp dat je gewoon inkomen wilt hebben, maar als je in je werk iets grondig fout vind... waarom er aan meewerken? Ik sta zelf liever met niets op straat dan dat ik aan iets mee werk wat ik niet vind kunnen. Maar goed.. ik ben erg idealistisch

[quote[Ik ben zogenaamd geschoolt personeel, ik heb een prachtige opleiding dierverzorging gedaan. Sta met veel plezier in een winkel. Alleen vanaf vrijdag sta ik weer op straat. Waarom? Simpel, ik ben duur. Geschoold personeel is ouder. En daarom duurder, een winkel wil dat niet. Dat kost de winkel geld, de klant wil er niet voor betalen want alles is al zo duur. [/quote[
Ja, daarom ook weinig geschoold personeel idd. Ik pleit er voor dat geschoold/gecertificeerd personeel verplicht wordt in dierenhandel.
quote:
Zo niet, dan zoek ik nog steeds gewoon een leuke baan om daarin een tijdje idealistisch te zijn. Proberen een heel klein stukje van de wereld te verbeteren. Als ik morgen 1 iemand overhaal om 1 goudvis in een kom een leven te geven van 2 goudvissen in een rechte bak: Dan is mijn dag goed...
Met dierverzorging kan je wel een mooie idealistische baan vinden Ik weet dat stichting aap weleens dierverzorgers zoekt en ook bij DB vind je zulke banen. Goed opletten.
Overigens is er ook een jobopening voor communicatieve medewerker bij Proefdiervrij voor de liefhebbers
pi_39307213
Je kan dierenwinkels niet de schuld geven. Wel zou er eigenlijk altijd vakkundig personeel moeten staan. (die kan uitleggen wat wel en niet goed is etc.) Maarre, de consument koopt het en het is niet verboden een goudvis in een kom te houden. Bovendien lopen de meningen uiteen van hoeveel liter water een goudvis nodig heeft.

Natuurlijk is meer ruimte altijd beter, al zal dat voor sommige mensen geen ene reet uitmaken, maar ik probeer altijd wel een mooie behuizing te maken of te kopen voor dieren.
  woensdag 28 juni 2006 @ 00:47:16 #48
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_39307262
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 00:44 schreef HPoi het volgende:
Je kan dierenwinkels niet de schuld geven. Wel zou er eigenlijk altijd vakkundig personeel moeten staan. (die kan uitleggen wat wel en niet goed is etc.) Maarre, de consument koopt het en het is niet verboden een goudvis in een kom te houden. Bovendien lopen de meningen uiteen van hoeveel liter water een goudvis nodig heeft.
Waarom zouden de dierenwinkels geen schuld hebben? Die verkopers weten wel wat wel en niet kan met dieren. Dus zouden hun kunnen zorgen dat ze niet meewerken aan het creeeren van dierenleed. Toch gaan ze voor winst..daarmee zijn ze schuldig wat mij betreft.
Consument is natuurlijk ook schuldig.
pi_39307295
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 00:47 schreef TechXP het volgende:

[..]

Waarom zouden de dierenwinkels geen schuld hebben? Die verkopers weten wel wat wel en niet kan met dieren. Dus zouden hun kunnen zorgen dat ze niet meewerken aan het creeeren van dierenleed. Toch gaan ze voor winst..daarmee zijn ze schuldig wat mij betreft.
Consument is natuurlijk ook schuldig.
Hoofdschuldige is de consument. De rest is marktwerking, waarbij dus kleine behuizingen en dergelijke toegestaan zijn. Er zijn dus geen regels, daar zal de overheid dan voor moeten zorgen. Anders verkoopt winkel B ze wel en gaat winkel A failliet waardoor het probleem niet opgelost wordt, want het aantal klanten blijft hetzelfde. Kan winkel B met toenemend aantal klanten nog uitbreiden ook.
pi_39307355
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 23:05 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Ik vind dit vet maar is een beetje zielig of niet ?

[afbeelding]
Stop er dan een plastic vis in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')