http://www.telegraaf.nl/b(...)ld_in_hoofdstad.htmlquote:AMSTERDAM - Een plotselinge hausse van geweldsdelicten door jongeren teistert momenteel Amsterdam. Afgelopen maand vonden tal van incidenten plaats waarbij slachtoffers vaak ’zomaar’ zwaar werden mishandeld.
De gemeente erkent dat er sprake is van „een piek”, maar ziet vooralsnog geen reden het beleid te wijzigen. „Ik ontken niet dat er opvallend veel gebeurt de laatste tijd, maar ons beleid werkt en daarom gaan wij daar mee door”, laat woordvoerster Mirjam Otten van de gemeente Amsterdam weten. „De daders moeten worden opgepakt en bestraft en daar zijn politie en justitie volop mee bezig. Dit is geen overlast meer, maar crimineel gedrag.”
Groepen
Amsterdam is enkele jaren geleden begonnen met de aanpak van de jongerenproblematiek. Zo’n honderd groepen maken de stad onveilig en er zijn inmiddels allerlei projecten van stal gehaald om deze reljeugd in toom te houden. Politiegegevens van de afgelopen maand leveren echter een forse reeks incidenten op waarbij slachtoffers bijvoorbeeld ’zomaar’ van hun fiets worden getrokken en mishandeld.
Ook eergisteravond was het weer raak toen op Tussen Meer in Osdorp een 21-jarige man door zes jongeren in elkaar werd geslagen en geschopt. Hij werd van zijn fiets getrokken en mishandeld door volgens de politie „jonge mannen van Noord-Afrikaanse afkomst”. De daders gingen er vervolgens in een donkere Volkswagen Golf vandoor.
Waar heb je het in godsnaam over? Bron?quote:Explosie van Kinderen/Baby´s vermoorden in Nederland ?
bron ?quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:06 schreef Cracka-ass het volgende:
Ze maken er wel een rommeltje van daar in Amsterdam, die Marokkanen.
de laaste tijd zijn er veel baby´s zinloos doodgemaakt in Nederlandquote:Op donderdag 15 juni 2006 19:07 schreef schatje het volgende:
[..]
Waar heb je het in godsnaam over? Bron?
dronken lui -quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:06 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Ik ken d'r een paar van die gastjes, die gaan gewoon uit om elke avond weer te vechten met onschuldige feestgangers. Zeer kansloos ja.
Oh, en d'r is er één en die doet zelfs VWO.
dat is onzin hoe kan die man in Osdorp het weten dat het mocros waren terwijl hij in AT5 niet wist wie het was ???quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:09 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Zie OP.
Als jij je er drukt om maakt zijn het meestal Marokkanen of Moslims.
dus zijn ze geen moslimsquote:Op donderdag 15 juni 2006 19:09 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Maar de helft is Marokkaan ('moslim') en drinkt dus niet.
Dat houden ze jou en de rest van NL voor ja....quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:09 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Maar de helft is Marokkaan ('moslim') en drinkt dus niet.
Ik begrijp je zin niet.quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:10 schreef Meki het volgende:
[..]
dat is onzin hoe kan die man in Osdorp het weten dat het mocros waren terwijl hij in AT5 niet wist wie het was ???![]()
Telegraaf vermeldt Noord-afrikanenquote:
Ik zie ze nooit drinken als ik mee ben, als je ze iets aanbiedt wijzen ze ook af. Ook braaf geen varkensvlees eten en meedoen aan de Ramadan, maar wel rellen tijdens het uitgaan enzoquote:Op donderdag 15 juni 2006 19:11 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Dat houden ze jou en de rest van NL voor ja....
Omstanders, door beschrijvingen -> politie.quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:12 schreef Meki het volgende:
[..]
Telegraaf vermeldt Noord-afrikanen
terwijl de slachtoffer niet eens wist wie de daders zijn
Tegen de ongelovige varkensquote:Op donderdag 15 juni 2006 19:13 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Ik zie ze nooit drinken als ik mee ben, als je ze iets aanbiedt wijzen ze ook af. Ook braaf geen varkensvlees eten en meedoen aan de Ramadan, maar wel rellen tijdens het uitgaan enzo.
die zien elke allochtoon als een Marokkaanquote:Op donderdag 15 juni 2006 19:14 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Omstanders, door beschrijvingen -> politie.
Raar volkquote:Op donderdag 15 juni 2006 19:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Tegen de ongelovige varkens![]()
totdat ze een keer de verkeerde tegenkomen
quote:
Je bent nogal van de vooroordelen merk ik. Gek is dat zeg.quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:15 schreef Meki het volgende:
[..]
die zien elke allochtoon als een Marokkaan
niet ik - de omstanders en de politie en de liegende krant telegrafquote:Op donderdag 15 juni 2006 19:17 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Je bent nogal van de vooroordelen merk ik. Gek is dat zeg.
Ik tel er hier weer 3 in 1 zin.quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:18 schreef Meki het volgende:
[..]
niet ik - de omstanders en de politie en de liegende krant telegraf
KNUFFELEN!!!quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:20 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja hoor, scheer iedereen weer over één kam, goed bezig!
![]()
Nee, gewoon niet generaliseren. Hoeveel moeite kost het om niet Marokkaan, maar criminele Marokkaan te zeggen?quote:
Jah het zijn Nederlandersquote:Op donderdag 15 juni 2006 19:36 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Is er al iets bekend over de afkomst van de daders?
Naar horen zeggen noord-afrikaans.quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:36 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Is er al iets bekend over de afkomst van de daders?
Afkomst, niet nationaliteit pjee...quote:
onzin - niet bewezen dus onzin en leugensquote:
...dat die explosie overdreven is, heb je nog niet bewezen.quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:39 schreef Meki het volgende:
[..]
onzin - niet bewezen dus onzin en leugens
Nee, 'naar horen zeggen' zegt precies wat er staat. Dus niet per definitie onzin of leugens...quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:39 schreef Meki het volgende:
[..]
onzin - niet bewezen dus onzin en leugens
media hoort niet te vooroordelen of te polilaserenquote:Op donderdag 15 juni 2006 19:41 schreef ChOas het volgende:
[..]
Nee, 'naar horen zeggen' zegt precies wat er staat. Dus niet per definitie onzin of leugens...
Nee, de media hoort objectief te rapporteren wat ze hoort en ziet.quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:43 schreef Meki het volgende:
[..]
media hoort niet te vooroordelen of te polilaseren
de media heeft de 1,6 Miljoen Nederlanders racistisch gemaakt
Ik heb vernomen dat een deel van de moslimgemeenschap homo's discrimineert.quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:43 schreef Meki het volgende:
[..]
media hoort niet te vooroordelen of te polilaseren
de media heeft de 1,6 Miljoen Nederlanders racistisch gemaakt
Ja, dat is slecht, daar moet iets tegen gedaan worden.quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:47 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Ik heb vernomen dat een deel van de moslimgemeenschap homo's discimineert.
Dat discriminatie niet alleen voorkomt bij autochtone Nederlanders, zoals wel eens gedacht wordt door mensen als Meki.quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:48 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja, dat is slecht, daar moet iets tegen gedaan worden.
Maar wat heeft dit met de kwestie te maken?
Ze doen het expressquote:Op donderdag 15 juni 2006 19:46 schreef ChOas het volgende:
[..]
Nee, de media hoort objectief te rapporteren wat ze hoort en ziet.
Mocht dat achteraf foute informatie zijn dan verdient dat een rectificatie.
Mocht het de juiste informatie zijn... tsja... dan is het gewoon wat er gebeurd is.
dat is fout en zeer fout maar het neemt afquote:Op donderdag 15 juni 2006 19:49 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Dat discriminatie niet alleen voorkomt bij autochtone Nederlanders, zoals wel eens gedacht wordt door mensen als Meki.
Dat is het punt niet.quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:46 schreef ChOas het volgende:
[..]
Nee, de media hoort objectief te rapporteren wat ze hoort en ziet.
Jij vind die hypocrieten niet raar? Ik heb nergens ontkend dat er ook normale mensen tussen zitten.quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:20 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja hoor, scheer iedereen weer over één kam, goed bezig!
![]()
quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:53 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat is het punt niet.
Ze houden of vermelden altijd van die generaliserende onderzoeken als:
20% van de Nederlanders racistisch
40% van de Marokkaanse jeugd ondemocratisch
enz.
enz.
Werkt alleen maar polariserend en klopt meestal geen reet van of de vraagstelling is raar
quote:
Daar heb je zeker een punt, maar hedendaagse kranten om even bij de Telegraaf te blijven, gaan geen uitgebreid onderzoek plaatsen van 5 A'4tjes lang. De gemiddelde lezer wil berichten in de vorm van hapklare brokken. Gecombineerd met de koppen zoals je in je bericht, prima geschikt als sensatienieuws.quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:53 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat is het punt niet.
Ze houden of vermelden altijd van die generaliserende onderzoeken als:
20% van de Nederlanders racistisch
40% van de Marokkaanse jeugd ondemocratisch
enz.
enz.
Werkt alleen maar polariserend en klopt meestal geen reet van of de vraagstelling is raar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |