Mogelijk. Je kan dit ook interpreteren als: ik heb hier inwonend een auto uit het buitenland gekocht..quote:Op donderdag 15 juni 2006 15:17 schreef snijder het volgende:
Wanneer betaalt u BPM?
U koopt in het buitenland een nieuwe personenauto, nieuw motorrijwiel of (vanaf 1 juli 2005) een nieuwe bestelauto. U wilt het motorrijtuig laten registreren in het Nederlandse kentekenregister en hiermee gebruik gaan maken van de openbare weg in Nederland.
U bouwt een bestelauto om tot personenauto. Deze bestelauto is geregistreerd vóór 1 juli 2005 en er is nog geen BPM over betaald. U wilt hiermee gebruik gaan maken van de openbare weg in Nederland.
Je zult er dus gewoon belasting over moeten betalen + moeten laten keuren.
Verder vind ik niets op de site over Expats of zoiets. De regels zijn gewoon heel simpel. Auto kopen = BTW en BPM Betalen...quote:Aangifte doen voor invoerrechten en/of BTW
Wanneer u met uw in het buitenland aangeschafte auto of motor op de Nederlandse openbare weg wilt gaan rijden, moet u aan een aantal voorwaarden voldoen. Eén daarvan is de aangifte voor invoerrechten en/of BTW.
U heeft uw auto of motor gekocht in een EU-land?
U hoeft geen aangifte te doen voor de invoerrechten en de BTW, wanneer het gaat om een auto of motor met een (normaal) kenteken. Er wordt echter onderscheid gemaakt tussen nieuwe en gebruikte auto’s en motoren.
Bij de invoer van nieuwe auto’s en motoren bent u BTW verschuldigd. Bij de invoer van gebruikte auto’s en motoren hoeft u geen BTW af te dragen. Onder ‘gebruikt’ wordt verstaan een auto of motor die 6.000 km of meer heeft gereden en waarvan het kenteken minimaal zes maanden oud is.
U heeft uw auto of motor gekocht buiten de EU?
U moet aangifte doen bij de Douane. Dat doet u op het moment dat de auto of motor in Nederland wordt ingevoerd. De Douane brengt u vervolgens invoerrechten en BTW in rekening. Om aangifte te doen, heeft u het formulier ‘Enig Document’ nodig, verkrijgbaar bij de Douane.
Aha... dit ziet er al veel duidelijker uit. Dat halfjaar had dus met bezit te maken, maar zelf moet je dus al 12 maanden daar zitten.quote:Op donderdag 15 juni 2006 15:19 schreef DiRadical het volgende:
Volgens mij zou de auto dan moeten vallen onder je verhuisboedel.
Het moet dan een auto zijn voor particulier gebruik en je verblijf in het buitenland moet aan de voorwaarden vrijstellingsvergunning.
Dan zou ik zo niet weten wat je over het hoofd zou zien.
quote:Op donderdag 15 juni 2006 15:19 schreef DiRadical het volgende:
Volgens mij zou de auto dan moeten vallen onder je verhuisboedel.
Het moet dan een auto zijn voor particulier gebruik en je verblijf in het buitenland moet aan de voorwaarden vrijstellingsvergunning.
Dan zou ik zo niet weten wat je over het hoofd zou zien.
Het is volgens mij afkomstig van "ex patriate" wat betekend: het land verlaten.quote:Op donderdag 15 juni 2006 15:22 schreef clowncloon het volgende:
even offtopic, wat staat Expat nou precies voor (klinkt wel stoer!)
thanks!quote:Op donderdag 15 juni 2006 15:29 schreef EiSl het volgende:
[..]
Het is volgens mij afkomstig van "ex patriate" wat betekend: het land verlaten.
Dit klinkt ietwat negatief, maar een expat is iemand die (tijdelijk) werkzaam is in het buitenland, en daarbij ook werkt onder een buitelands arbeidscontract (dit laatste is ook een beetje dubbelzinnig bij multinationals).
Expatriate = iemand die naar het buitenland wordt uitgezonden voor zijn werk.quote:Op donderdag 15 juni 2006 15:22 schreef clowncloon het volgende:
<nerdmode>quote:Op donderdag 15 juni 2006 15:22 schreef clowncloon het volgende:
Thx.quote:Op donderdag 15 juni 2006 15:38 schreef lexjuuh het volgende:
zelf heb ik ook in het buitenland gewoond en me vader heeft ook een auto geimporteerd. Voor belastingvrije invoering moest je toen eeen half jaar de auto hebben en een X aantal kilometers gemaakt hebben. iig succes
In 1993 was het 4500 mijlquote:Op donderdag 15 juni 2006 15:47 schreef lexjuuh het volgende:
pfff.... dat was lang geleden dacht om en nabij de 50.000 KM
De overheid zal hier wel een speciale dienst. Bel maar ergens naar op en je word vanzelf wel naar het goede adress doorverbonden... of hier: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=auto%27s+importeren&meta= even zoeken kom je der ookwel !
"Tijdelijke allochtoon"quote:Op donderdag 15 juni 2006 15:22 schreef clowncloon het volgende:
Het is al sinds jaar en dag 6000 kilometer. Ten eerste omdat we in Nederland geen mijlen kennen. En ten tweede omdat 6 maanden / 6000 kilometer binnen de EU de grens is voor een nieuw/gebruikt voertuig.quote:Op donderdag 15 juni 2006 16:03 schreef Herkauwer het volgende:
In 1993 was het 4500 mijlZoals ik al gepost had....
Onzin.quote:Op donderdag 15 juni 2006 15:17 schreef snijder het volgende:
Wanneer betaalt u BPM?
U koopt in het buitenland een nieuwe personenauto, nieuw motorrijwiel of (vanaf 1 juli 2005) een nieuwe bestelauto. U wilt het motorrijtuig laten registreren in het Nederlandse kentekenregister en hiermee gebruik gaan maken van de openbare weg in Nederland.
U bouwt een bestelauto om tot personenauto. Deze bestelauto is geregistreerd vóór 1 juli 2005 en er is nog geen BPM over betaald. U wilt hiermee gebruik gaan maken van de openbare weg in Nederland.
Je zult er dus gewoon belasting over moeten betalen + moeten laten keuren.
1 US mile = 1.6 kmquote:Op donderdag 15 juni 2006 19:19 schreef yup het volgende:
4500 kan wel toch, Amerikaanse auto's hebben geen kilometerteller
Of rekenen ze die mijlen om, dan wordt het gewoon 3750 mijl
Ze rekenen het om.quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:19 schreef yup het volgende:
4500 kan wel toch, Amerikaanse auto's hebben geen kilometerteller
Of rekenen ze die mijlen om, dan wordt het gewoon 3750 mijl
Het mag wel. Alleen zal je dan in beginsel de BPM alsnog moeten voldoen.quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:19 schreef StefanP het volgende:
Je mag dan enkel de auto een jaar lang na invoering niet verkopen of overschrijven.
Ook goed. Het is toch al weer wat jaar geleden. Maar goed, ik weet wel dat sommige nog eventjes van rondjes moeten rijden voordat de auto de container in gaatquote:Op donderdag 15 juni 2006 16:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is al sinds jaar en dag 6000 kilometer. Ten eerste omdat we in Nederland geen mijlen kennen. En ten tweede omdat 6 maanden / 6000 kilometer binnen de EU de grens is voor een nieuw/gebruikt voertuig.
En het is of/of. Jonger dan 6 mnd: nieuw voor de wet. Minder dan 6.000 km: nieuw voor de wet. Dus een auto uit 1896 met 5.000 km is voor de wet nieuw. Een auto met 500.000 km en 5 maanden oud: voor de wet nieuw (overigens moet je dan wel stevig doorrijden)
Dank je! Daar staat inderdaad alles in.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:41 schreef DS4 het volgende:
http://www.douane.nl/part(...)rhuisboedels-04.html
Even doorklikken naar het formulier en dan vind je als het goed is antwoord op al jouw vragen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |