abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38874861
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 09:26 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Doet me denken aan een optreden van de Vandals waar de gitarist zijn gitaar in zijn broek drukt als geintje en vervolgens vast komt te zitten
I will not mention Dean in this topic.
I Will not mention Dean in this topic.
....
pi_38874976
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 09:33 schreef Desensitized het volgende:

[..]

Het past trouwens ook wel mooi bij de TT
pi_38875003
Haha, dat wel
Dan voel je je wel even onnozel denk ik
....
pi_38875056
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 09:40 schreef Desensitized het volgende:
Haha, dat wel
Dan voel je je wel even onnozel denk ik
Je hebt wel de lachers op je hand

Maar Flea van de Peppers heeft ooit ook bekend dat hij het liefste naakt gitaar speelt?
Kan me daar zelf maar weinig bij voorstellen eigenlijk....
  donderdag 15 juni 2006 @ 09:51:35 #55
141002 Soepblik
Nu met balletjes!
pi_38875267
Hee hallo!

Ik ben nieuw in het topic, ik speel nu ongeveer 5 jaar gitaar. Alleen heb ik het me zelf geleerd en heb ik geen discipline, dus kan ik het nog steeds niet goed. Maar dit terzijde.

Ik vroeg me af of jullie misschien een goede oefening weten om je linker pink te trainen (ik ben gewoon rechts). Deze is bij mij namelijk gebroken geweest, en werkt derhalve niet meer zo goed. Ik zal deze dus weer helemaal opnieuw moeten gaan trainen, voor kracht, precisie en dergelijke. Het liefste natuurlijk een oefening die niet alleen maar een loopje is, maar ook nog ergens op lijkt.

Verder wil ik me toch eens serieus gaan richten op Metal. Iemand suggesties voor een goede metal gitaar die niet al te duur is? Ik vind zelf de Gibson/Epiphone hals wel erg lekker qua vorm, maar een Gibson is zo gruwelijk duur...
Emo is een volledig geaccepteerde, edoch niet al te langdurige, levensstijl...
pi_38875304
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 09:51 schreef Soepblik het volgende:
Hee hallo!

Ik ben nieuw in het topic, ik speel nu ongeveer 5 jaar gitaar. Alleen heb ik het me zelf geleerd en heb ik geen discipline, dus kan ik het nog steeds niet goed. Maar dit terzijde.

Ik vroeg me af of jullie misschien een goede oefening weten om je linker pink te trainen (ik ben gewoon rechts). Deze is bij mij namelijk gebroken geweest, en werkt derhalve niet meer zo goed. Ik zal deze dus weer helemaal opnieuw moeten gaan trainen, voor kracht, precisie en dergelijke. Het liefste natuurlijk een oefening die niet alleen maar een loopje is, maar ook nog ergens op lijkt.

Verder wil ik me toch eens serieus gaan richten op Metal. Iemand suggesties voor een goede metal gitaar die niet al te duur is? Ik vind zelf de Gibson/Epiphone hals wel erg lekker qua vorm, maar een Gibson is zo gruwelijk duur...
Epiphone is dan natuurlijk een leuk en veel betaalbaarder alternatief, maar welk model heb je op het oog?

Ik heb zelf een Gibson SG waarmee je makkelijk bij de hoge frets kunt, is ideaal voor soleren ed.
  donderdag 15 juni 2006 @ 10:00:34 #57
141002 Soepblik
Nu met balletjes!
pi_38875485
Ik heb zelf 2 Epiphone SG's, en de hals vind ik inderdaad lekker spelen, en het geluid is ook goed, maar de hals vind ik niet zo snel als bijvoorbeeld een Ibanez.

Ik vroeg me af of er niet een gulden middenweg was, van ESP of BC Rich of zo. Misschien dat iemand er ervaring mee heeft...

Het model maakt op zich niet zoveel uit. Explorer, V, SG, LP, Warlock, allemaal om het even...

Oh ja, is er een soort van makkelijke manier om snaren te vervangen met een Floyd Rose Tremolo? Of blijft het gewoon een uur kloten om je snaren te vervangen?
pi_38876000
Telt het ook als je met een aanloop het drum podium opspringt en vervolgens nog hoger de lucht inspringt terwijl je dan een achterwaartse karatetrap maakt???? Hoort dat ook bij huppelende gitaristen???
..
..
..
..
..
..
..
Dan hoor ik er ook bij....
In The Presence Of Enemies!
pi_38876106
Ja hoor, je hoort er helemaal bij
....
  donderdag 15 juni 2006 @ 10:25:43 #60
138862 sXe
If I would, could you?
pi_38876130
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 10:21 schreef Ibanez het volgende:
Telt het ook als je met een aanloop het drum podium opspringt en vervolgens nog hoger de lucht inspringt terwijl je dan een achterwaartse karatetrap maakt???? Hoort dat ook bij huppelende gitaristen???
..
..
..
..
..
..
..
Dan hoor ik er ook bij....
jaja, als je op dezelfde podia optreedt als de rest van de mensen hier mag je van geluk spreken dat je daarbij niet eerst over je bassist moet springen en daarbij moet opletten dat je je hoofd niet stoot aan het plafond en de daaraan bevestigde TL-bakken
Look in my heart, kind friends, and tremble,
Since there your elements assemble
pi_38876591
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 10:25 schreef sXe het volgende:

[..]

jaja, als je op dezelfde podia optreedt als de rest van de mensen hier mag je van geluk spreken dat je daarbij niet eerst over je bassist moet springen en daarbij moet opletten dat je je hoofd niet stoot aan het plafond en de daaraan bevestigde TL-bakken
en vervolgens de bierkratten omver tikt die je gage waren
pi_38876779
Vraagje, iemand nog hi-res templates van gitaren? In de trant van deze: http://paintyourownguitar.com/gw456.html

En dan denk ik aan Explorers, Flying V's, Dean ML's, Ibanez bodies en ja, eigenlijk zo veel mogelijk
....
  donderdag 15 juni 2006 @ 11:04:53 #63
139113 Neidropje
Tiny purple fishes...
pi_38877522
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 10:25 schreef sXe het volgende:

[..]

Nou nee.. dat wisselt... de ene keer wel, de andere keer niet....

btw. de bassist staat sowieso altijd gebukt..
In The Presence Of Enemies!
pi_38877623
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 11:16 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Nou nee.. dat wisselt... de ene keer wel, de andere keer niet....

btw. de bassist staat sowieso altijd gebukt..
Haasje over

Iemand templates?
....
pi_38878120
* -Beer- Metallica luistert in afwachting van zijn examenuitslag
pi_38879194
* duimt voor -Beer- hopende op een goede uitkomst!

Dat examen gezeik gelukkig vier jaar geleden al gehad
....
  donderdag 15 juni 2006 @ 12:24:37 #68
148823 znarch
ondertitel
pi_38879591
Zelfde hier maar succes bier
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_38879994
hoi

ik heb nu een bandje, soort van, dus ik meldt me hier ook maar eens even

tijdje geleden ook gemeld maar daar kwam niet veel uit dus nu opnieuw

Heb ook "slechts" 2 gitaren, een ibanez sa160 en een akoestische pf60. Ik heb nog een soort multi effect nodig voor een halfjaartje buitenland - dan ga ik natuurlijk geen grote echte versterker meesjouwen

iemand tips? zat zelf te denken aan een doodnormale POD 2.0... (en ja, ik ga ook naar de winkel om te luisteren zodra ik tijd heb...!!)

en succes beer!
  donderdag 15 juni 2006 @ 13:04:20 #70
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_38880735
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 11:35 schreef -Beer- het volgende:
Dat heb ik morgen !
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_38880892
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 12:37 schreef Perruche het volgende:
hoi

ik heb nu een bandje, soort van, dus ik meldt me hier ook maar eens even

tijdje geleden ook gemeld maar daar kwam niet veel uit dus nu opnieuw

Heb ook "slechts" 2 gitaren, een ibanez sa160 en een akoestische pf60. Ik heb nog een soort multi effect nodig voor een halfjaartje buitenland - dan ga ik natuurlijk geen grote echte versterker meesjouwen

iemand tips? zat zelf te denken aan een doodnormale POD 2.0... (en ja, ik ga ook naar de winkel om te luisteren zodra ik tijd heb...!!)

en succes beer!
Zelf ik heb voor dat soort gevallen de Digitech RP100, multi-effectenpedaal met koptelefoon uitgang, wel aardig en ook niet zo duur, en met drumkit wat ook wel grappig is om mee te spelen.
pi_38882042
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 13:08 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Zelf ik heb voor dat soort gevallen de Digitech RP100, multi-effectenpedaal met koptelefoon uitgang, wel aardig en ook niet zo duur, en met drumkit wat ook wel grappig is om mee te spelen.
hm ok, en is die kwalitatief ook een beetje goed? m'n vorige leraar had die ook maar ik vond hem altijd zo el-cheapo aanvoelen

maar bedankt voor de tip, ik zal hem in mn achterhoofd houden als ik naar de feedback ga
  donderdag 15 juni 2006 @ 13:47:57 #73
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_38882100
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 09:51 schreef Soepblik het volgende:
Haha, daar ben ik onderhand expert in. Mijn pink was zo onbruikbaar dat ik net zo goed een worst aan m'n hand had kunnen hebben. De beste tip die ik je kan geven: liedjes spelen zonder je wijsvinger te gebruiken! Dan wordt je middelvinger de eerste vinger, en moet je je pink wel gebruiken. Dat werkt niet echt met van die akkoorden, maar wel met "thema" stukjes (denk aan Santana - Samba pa ti, Europa, of Metallica - Master of Puppets, enzo).

Wees gedisciplineerd en haat je pink. Dat deed ik, en nu is ie beter dan mijn ringvinger. It pays off!

En ja, ook 1-2-3-4 oefeningen
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_38882196
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 13:45 schreef Perruche het volgende:

[..]

hm ok, en is die kwalitatief ook een beetje goed? m'n vorige leraar had die ook maar ik vond hem altijd zo el-cheapo aanvoelen

maar bedankt voor de tip, ik zal hem in mn achterhoofd houden als ik naar de feedback ga
Ik vind hem beter dan dat ie er op het eerste gezicht uitziet, is niet echt iets voor optredens enzo, blijven toch plastic knoppen, maar voor thuis goed te doen hoor. En erg veel voorgeprogrameerde effecten waarvan je er veertig naar eigen inzicht/believen kunt instellen. De feel is inderdaad wat cheapy, daar heb je gelijk in.
  donderdag 15 juni 2006 @ 13:58:13 #75
141002 Soepblik
Nu met balletjes!
pi_38882434
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 13:47 schreef NASDAQbastardo het volgende:

[..]

Haha, daar ben ik onderhand expert in. Mijn pink was zo onbruikbaar dat ik net zo goed een worst aan m'n hand had kunnen hebben. De beste tip die ik je kan geven: liedjes spelen zonder je wijsvinger te gebruiken! Dan wordt je middelvinger de eerste vinger, en moet je je pink wel gebruiken. Dat werkt niet echt met van die akkoorden, maar wel met "thema" stukjes (denk aan Santana - Samba pa ti, Europa, of Metallica - Master of Puppets, enzo).

Wees gedisciplineerd en haat je pink. Dat deed ik, en nu is ie beter dan mijn ringvinger. It pays off!

En ja, ook 1-2-3-4 oefeningen
Das inderdaad best een goede tip. Daar had ik nog nooit aan gedacht!

Gewoon mijn wijsvinger wegtapen of zo... En dan Master of Puppets... Ik krijg het er nu al benauwd van...

Thanks, ik ga het vanavond meteen proberen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')