Voor steenquote:Op woensdag 14 juni 2006 11:13 schreef Werewolf het volgende:
Er zat dus geen handleiding bij....
Zijn er speciale slijpschijven voor tegeltjes dan?
Zo niet, welke moet ik dan hebben?
Er zijn idd speciale slijpschijven voor keramiek. Dit zijn diamantschijven zonder sleuven erin, zodat je het glazuur er niet afslaat.quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:13 schreef Werewolf het volgende:
Er zat dus geen handleiding bij....
Zijn er speciale slijpschijven voor tegeltjes dan?
Zo niet, welke moet ik dan hebben?
hebben wij ookquote:Op woensdag 14 juni 2006 12:10 schreef Werewolf het volgende:
Ik heb echt een snijder...
Zoiets:
[afbeelding]
als je dan meerdere keren dat zelfde lijntje trekt er in met weinig kracht?quote:Op woensdag 14 juni 2006 12:31 schreef Werewolf het volgende:
Tegels zijn overigens gewoon glad...
Het 'wieltje' van het apparaat maakt een kleine kras in het glazuur. Als ik teveel kracht zet barst de tegel doormidden....en niet precies over de lijn die ik wil....
Ja, volgens mij moet je meerdere keer over het zelfde lijntje gaan tot dat je door het hele glazuur heen bentquote:Op woensdag 14 juni 2006 12:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als je dan meerdere keren dat zelfde lijntje trekt er in met weinig kracht?
idd sommige tegels ( met name vloer tegels ) hebben een dikkere glazuurlaagquote:Op woensdag 14 juni 2006 14:06 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, volgens mij moet je meerdere keer over het zelfde lijntje gaan tot dat je door het hele glazuur heen bent
Ha! Jij dacht dat ik dat niet gedaan heb, dat trappenlopen. Maar weet je, je hebt vaak een rij of kolom met de zelfde maat (als het goed is tenminste) dus kan je een aantal tegels "tegelijk" zagen (wel per stuk natuurlijk).quote:Op woensdag 14 juni 2006 15:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
idd sommige tegels ( met name vloer tegels ) hebben een dikkere glazuurlaagtenminste dat was hier wel zo
![]()
tegelzaag / slijper is ook wel handig maar geeft veel meer stof![]()
of je moet weer buiten gaan zagen/ slijpen, maar dat doe je ook niet zo makkelijk als je nog 2 trappen elke keer op moet
Dat probeerde ik al de hele tijd uit te leggen, maar men wil geen gedoe, stof of traplopenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 09:03 schreef 777bas777 het volgende:
Een electrische tegelsnijder met waterbak heb je voor een paar tientjes en voor mij werkte hij uitstekend.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |