abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38840470
Hoe hoort het nou? Eet je bijvoorbeeld spaghetti of tagliatelle met vork en lepel of alleen vork?

Snijden is sowieso barbaars, maar ik vroeg het me af omdat mijn vriend stug een lepel gebruikt (met vork) en wij thuis niet. En ik daar commentaar op kreeg van hem

Ik heb altijd gedacht dat "echte" Italianen een lepel voor mietjes vonden. En Google helpt ook al niet:

Pro-lepel:http://www.granditalia.nl/granditalia/lessons/lesson2/index.aspx
Anti-lepel: http://pastasite.nl/mb//168.html

Overigens bestel ik in restaurants nooit sliertenpasta met mijn motorische gestoordheid
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 14 juni 2006 @ 10:03:46 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_38840509
Zeker met spaghetti gebruik ik een lepel en vork.
Is het makkelijkst eten, opdraaien met vork op lepel en klaar.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Redactie Frontpage woensdag 14 juni 2006 @ 10:04:58 #3
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_38840531
ik snij het eerst door (ja ja, erg slecht ) en draai ik de spaghetti om de vork en dat schuif ik af op de lepel en dan werk ik de lepel naar binnen

hoe vaker je probeert, hoe makkelijker het gaat
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_38840724
Ja maar het gaat niet om makkelijk, het gaat erom of het zo hoort!
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 14 juni 2006 @ 10:18:23 #5
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_38840832
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 10:13 schreef Syrena het volgende:
Ja maar het gaat niet om makkelijk, het gaat erom of het zo hoort!
Dit lijkt me overigens een uitstekend excuus om een paar maanden naar Italie te gaan om dit tot de bodem uit te zoeken.

Wellicht staat in The Silver Spoon, das 1 van de betere kookboeken wat de Italiaanse keuken betreft, ik heb het liggen, zal er weer eens een blik in werpen.

Overigens is je pasta snijden idd heel erg fout, mensen die dat doen moeten naar een heropvoedings kamp.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  woensdag 14 juni 2006 @ 10:20:05 #6
56821 beyond_cool
Whosa numbah one now? LUIGI
pi_38840879
a) In principe zonder lepel, enkel een vork. Dit werkt echter enkel indien je het ook op z'n italiaans serveert. Dat betekent een minimale hoeveelheid saus, en eventueel wat parmezaanse kaas. Dat moet je dan serveren op een plat bord. De hoeveelheid pasta moet zodanig zijn dat je geen 'berg' hebt. Dan kan je netjes met een vork werken. Je schept met je vork dan een stapeltje spaghetti, beweegt dit naar de zijkant van het bord en draait het daar op je vork.

b) Als je echter een berg opschept/veel saus gebruikt/een diep bord of kom gebruikt dan ontkom je niet aan een lepel.
pi_38841032
AAAAHHH zie je nou wel. We hadden idd versie A.

Overigens gaan we deze zomer naar Italië, ik ga het echt wel in elk restaurant vragen
pi_38841261
Bij 'nette' gelegenheden hoort het;
Vork in je schrijfhand' (links of rechts dus) en lepel in de ander.
Ook 'mag' je niet zo'n bal om je vork draaien zodat je kaken uit z'n 'scharnier' gehaald moeten worden.
Bij minder formele gelegenheden mag je het zonder doen en zelf in stukken snijden.
Voor mijzelf breek ik spaghetti al voor het in de pan gaat,smaakt exact hetzelfde.
Voor de overige pastasoorten zonder slierten uiteraard geen 2 stuks bestek,lepelen of vorken.
pi_38841392
Ik heb zin in pasta maar dan wel lasagna ofzo hmmm.
pi_38843188
Ik heb ooit eens in een TV programma op de Travel channel een Italiaanse kok horen zeggen dat je de spaghetti niet met een vork in de lepel draait.
Maar gewoon lekker met je vork in de "berg" spaghetti op je bord. Ik heb de lepel sowieso nooit begrepen... zo draait het ook toch.
  woensdag 14 juni 2006 @ 11:46:35 #11
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_38843295
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 10:20 schreef beyond_cool het volgende:
a) In principe zonder lepel, enkel een vork. Dit werkt echter enkel indien je het ook op z'n italiaans serveert. Dat betekent een minimale hoeveelheid saus, en eventueel wat parmezaanse kaas. Dat moet je dan serveren op een plat bord. De hoeveelheid pasta moet zodanig zijn dat je geen 'berg' hebt. Dan kan je netjes met een vork werken. Je schept met je vork dan een stapeltje spaghetti, beweegt dit naar de zijkant van het bord en draait het daar op je vork.

b) Als je echter een berg opschept/veel saus gebruikt/een diep bord of kom gebruikt dan ontkom je niet aan een lepel.
Volgens mij is het juist een diep bord, daar heb je een rand waar je tegen aan kan draaien.
Ik heb het laatst bij Jamie oliver op tv gezien, toen hij samen met zijn italiaanse vriend stond te koken. Hij zei dit toen.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  woensdag 14 juni 2006 @ 12:58:19 #12
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_38845181
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 10:34 schreef dborhem het volgende:
Voor mijzelf breek ik spaghetti al voor het in de pan gaat,smaakt exact hetzelfde.
Als je het door de blender heen flikkert ook

In alle restaurants waar ik ben geweest (in Italië) heb ik altijd om een lepel erbij moeten vragen, natuurlijk niet voor mijzelf
Familie en vrienden dekken de tafel ook nooit met een lepel. Je zou kunnen zeggen dat de sliertenpasta dus alleen met vork gegeten dient te worden. Echter, als wij niet-Italianen te eten krijgen dek ik de tafel wel met vork en lepel. Men vindt dat hier toch prettiger.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_38846845
Pasta snijden . OMG dat soort mensen mogen alleen nog maar SpongeBob kindermacaroni eten! Ik draai het op mn vork. Vroeger gebruikte ik ook een lepel maar dat was om te oefenen, kan het nu zonder.
pi_38846871
Italianen slobberen het volgens mij gewoon slurpend naar binnen trouwens.
  woensdag 14 juni 2006 @ 13:59:43 #15
56821 beyond_cool
Whosa numbah one now? LUIGI
pi_38847276
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:46 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Volgens mij is het juist een diep bord, daar heb je een rand waar je tegen aan kan draaien.
Ik heb het laatst bij Jamie oliver op tv gezien, toen hij samen met zijn italiaanse vriend stond te koken. Hij zei dit toen.
Klopt. In principe inderdaad een bord met een opstaande rand.
  woensdag 14 juni 2006 @ 14:02:50 #16
36898 Kizim
Life is Music
pi_38847408
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 13:49 schreef karoltje het volgende:
Pasta snijden . OMG dat soort mensen mogen alleen nog maar SpongeBob kindermacaroni eten!
zal dan maar es naar spongebob macaroni overschakelen, want ik snijd mn pasta altijd en dan gewoon met de vork opeten.
Don't damn me when I speak a piece of my mind...
pi_38851383
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:02 schreef Kizim het volgende:

[..]

zal dan maar es naar spongebob macaroni overschakelen, want ik snijd mn pasta altijd en dan gewoon met de vork opeten.
Ik heb nog een pak staan, kan het je zo opsturen

Maar de conclusie die ik trek is dat een lepel idd voor mietjes is en not done in Italië en dat kan ik dus mooi meedelen mocht er (weer) geklaagd worden door vriend en/of schoonouders. Al denk ik dat mijn schoonouders dit niet recht in mijn gezicht zullen zeggen, omdat ze aardig zijn.

Ondertussen hoop ik dat ze gewoon nooit meer iets met slierten serveren als ik blijf eten

Wat ik trouwens doe wat wel erg goor is, pasta op vork draaien, hap nemen, merken dat de hoop te groot was, afbijten en de rest weer op mijn bord laten vallen..... Dat doe ik alleen maar bij mijn eigen ouders thuis en bij mezelf thuis, als er geen vreemden bij zijn. Hoop ik.
pi_38852640
Spagetti eet ik met vork en lepel opdraaien met vork op lepel

gewoon macaroni en fussili en zo eet ik gewoon met een vork
pi_38853813
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:20 schreef Riann het volgende:
Spagetti eet ik met vork en lepel opdraaien met vork op lepel

gewoon macaroni en fussili en zo eet ik gewoon met een vork
Ja, zo doe ik het ook, het bovenste gaat niet altijd even goed, maar ok
pi_38854976
Mensen die de helft zo buiten hun mond laten hangen vind ik echt uber-goor .
pi_38857170
Alleen met een vork, zo doen de Italianen het, en laat ze maar niet zien dat je een mes gebruikt want dan worden ze echt gek
pi_38859628
Gelukkig ben ik geen italiaan, en ik eet ik dus mijn spaghetti zoals het mij uitkomt op dat moment (wil nog wel eens varieren).
Eten jullie je Indiaas eten ook met je handen (afgelopen week geprobeerd, ik prefereer vork en mes)?
Suiker en melk is voor mensen die geen koffie lusten
pi_38859745
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 19:56 schreef reclamedoos het volgende:

Eten jullie je Indiaas eten ook met je handen (afgelopen week geprobeerd, ik prefereer vork en mes)?
Dat is meer iets voor een nieuw topic

Het snijden van spaghetti zie ik trouwens zo vaak, en zo erg vind ik dat niet
Je moet het vooral eten zoals je het 't lekkerst vind smaken!
pi_38859977
sliertjespasta altijd met een vork en een diep bord...
Bij gebrek aan een diep bord, vind ik een lepel wel zo handig...

Macaroni en lasagna eet ik met een lepel... Van mensen die de spaghetti aan stukken hakken met mes of lepel (of zelfs voor het koken al breken ) snap ik niet dat ze niet gewoon macaroni koken, eigenlijk.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_38865840
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 17:35 schreef karoltje het volgende:
Mensen die de helft zo buiten hun mond laten hangen vind ik echt uber-goor .
ja is het ook. Elke keer als ik het doe denk ik: Hm. Dat moet ik NIET meer doen. Dat gaat dan drie happen goed en dan begin ik weer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')