Nou gisteren maar even 3 "nieuwe" gekocht bij AH, ze waren weer in de Bonus en tja... als niemand dan het aandurft om ze toch te kopen dan de TS maar he...
En hoe zijn ze??
Tja... ik moet zeggen de smaak van de eerste die ik mijn mond had viel niet tegen, echter de andere 2 in het bakje hadden een lichte bijsmaak.
Eigenlijk viel de smaak me nog niet tegen... Ik kan me voorstellen als je nog nooit een echte verse op hebt van de visboer dat je dit best acceptabel vind. Het vlees is wel veel harder en witter dan bij de visboer (maar ik weet niet goed wat dit zegt). Waar ik nog de grootste problemen mee had was het (slechte) schoonmaken...volgens mij gebeurt dit bij de AH-maatjes machinaal en dus niet goed!!! Het stikt er van de graatjes maar ook vaak nog flardes "hoofdgraat" (die dikke die door het midden loopt) daar irriteerde ik me het nog het meeste aan. Icm de lichte bijsmaak van de twee heb ik uiteindelijk de boel halverwege toch weggeflikkerd.
Conclusie: de smaak haalde het niet bij die van de visboer, maar was niet zo beroerd als ik op voorhand had verwacht. Slechte schoonmaak irriteert me nog het meeste. Als ik er op terugkijk zou ik hem heeeeelll misschien voor salades gebruiken, maar dan los je het smaakprobleem op echter die graatjes blijft in de salade ook irritant..
Weet iemand nog wat de betekenis is van het "wittere" vlees bij de Appie haring??
ps
overigens had ik die van mij gekocht op 27 juni en ze hadden een tht t/m 29 juni.